fbpx

Як оформити директора-власника на підприємстві?

In: Відео правова тематика 29 Jan 2021 Tags:

Як оформити директора-власника на підприємстві?

Часто трапляється, що на підприємстві власник виконує функції директора. 

І тут виникають питання: Чи це законно? Як  оформити такі відносини? Чи потрібно платити директору зарплату?

Тому давайте розберемось по-порядку.

 

Підписатись на канал YouTube канал

 

Так, засновник може виконувати функції директора. Закон дозволяє власнику керувати підприємством самостійно або через призначені органи, наприклад,  директора – найманого працівника. І якщо з останнім все зрозуміло, – власник приймає рішення про призначення на посаду директора іншої особи та укладає з нею трудовий договір, то з власником-директором в одній особі не все так однозначно. Він може управляти підприємством двома способами: через трудові або корпоративні відносини.

По-перше, власник може керувати підприємством як найманий працівник. У такому разі з ним укладається трудовий договір, нараховується заробітна плата і на нього поширюються всі трудові гарантії. 

Однак можлива й інша ситуація – єдиний засновник або засновники на загальних зборах приймають рішення, що тимчасово будуть діяти без директора, зокрема, якщо підприємство новостворене і ще не провадить господарської діяльності або тимчасово її припинило. 

Збори засновників приймають рішення покласти управління підприємством на одного з власників. Такі відносини є корпоративними, а не трудовими.  У даному випадку з засновником трудовий договір не укладається. І тут потрібно розуміти, що юридично засновник виконує не обов’язки директора підприємства, а лише покладені на нього певні управлінські функції. У цьому випадку, оскільки немає трудового договору, відсутній і обов’язок нараховувати та сплачувати заробітну плату, а також забезпечувати йому всі трудові гарантії (право на відпустку, нормований робочий день і т.д.).

Для оформлення такої моделі відносин потрібні такі документи:

  1. Протокол загальних зборів засновників або ж рішення одноособового власника.
  2. Статут. У ньому слід включити положення, що управління підприємством може здійснювати засновник, а також зазначити в ньому порядок такого управління (в т.ч. без оформлення з ним трудових відносин). 
  3. Наказ по підприємству про виконання обов’язків керівника без укладення трудового договору.

Оформлення директора – одне з багатьох питань, які виникають при створенні і діяльності юрособи.

Крім того, у процесі функціонування підприємства є потреба наймати інших людей, обирати найоптимльнішу модель співпраці з ними та вирішувати ряд інших питань. Наприклад, це може бути визначення графіку роботи для працівників, системи оплати праці для певної посади, оформлення відпусток та відряджень.

Вирішення і документальне оформлення цих питань належить до такої ділянки, як кадрове діловодство. Це одна з тих ділянок, яка потребує постійного контролю, оскільки є предметом перевірки державними органами. Але не завжди в компанії є ресурс для її підтримання в належному стані. Тому часто кадрове діловодство передають на аутсорсинг. 

По-перше, це значно дешевше, ніж тримати у штаті кадровика і платити йому за це.

По-друге, фахівці, які мають відповідні знання і досвід у цій сфері, зможуть надати кваліфіковану допомогу при виникненні суперечливих моментів.

По-третє, всі документи знаходяться в одному місці. Це зручно для компаній, які мають територіальні підрозділи.

Найкраще, коли кадрове діловодство ведеться комплексно спеціалістами з декількох сфер: юристами, кадровиками і бухгалтерами. Це дозволяє розглянути ситуацію з різних сторін і передбачити не тільки податкові ризики, а й запропонувати альтернативне вирішення того чи іншого питання. Для прикладу, ведення кадрів в парі з бухгалтерським обслуговуванням значно спрощує вирішення таких питань як: облік робочого часу і нарахування зарплати; облік відпусток і нарахування відпускних, у т. ч при звільненні; оформлення відряджень; посадові оклади і премії. При цьому, з юридичної точки зору документи відповідатимуть чинному законодавству, як наслідок – суттєво зменшується ризик отримати штраф під час перевірки або виникнення спору з працівником.

Саме такі послуги можуть надати фахівці Адвокатського бюро “Яновський і партнери” (у частині ведення кадрового діловодства) та Бухгалтерської компанії “Збережені активи” (в частині бухгалтерського обслуговування). 

Подбайте про свій час і ресурси та віддайте одну з найбільш трудозатратних сфер внутрішнього обліку в компанії нашим спеціалістам.

Підписатися на новини

Підпишіться на щотижневий дайджест новин і будьте в курсі подій без зайвого спаму

Я приймаю умови про обробку і захист перосональних даних і даю згоду на їх обробку.
X