fbpx

Реєстрація підприємства ТОВ: як зареєструвати ТОВ в Україні

контакти Адвокатського бюро “Яновський і партнери”

+38 (032) 247-01-00+38 (067) 000-13-27 е-mail: yp@zkg.ua

Реєстрація підприємств відповідно до чинного законодавства України: правила, порядок та проблеми проходження процедури

За останні роки кількість приватних підприємств в Україні і далі зростає, Навіть незважаючи на інфляцію, фінансову кризу, переважно бюрократичний апарат влади та контролю за підприємницькою діяльністю. Таким чином, створення власного бізнесу та його перетворення в основне джерело доходу сьогодні набули широкого розвитку в Україні й інших демократичних державах Європи і світу. Громадяни, що мають певну приватну власність та стартовий капітал об’єднуються в товариства і групи або ж створюють одноосібний бізнес. Втім, нерідко вже на перших етапах цього шляху вони стикаються з низкою проблем і запитань, вирішити які самотужки пересічним українцям часто не до снаги, не кажучи вже про нерезидентів. Передусім це стосується порядку і правил реєстрації підприємств та визначення основних наріжних пунктів майбутньої підприємницької діяльності, наприклад:

  • форма власності підприємства;
  • кількість учасників статутного капіталу та його загальний розмір;
  • принципи ведення підприємницької діяльності та розподілу доходу від неї;
  • обсяг першочергових (стартових) та майбутніх (поточних) інвестицій та інше.

Для того, щоби знайти відповіді на вищезгадані запитання найбільш вдалим чином і у такий спосіб забезпечити бізнесу можливість із перших днів розвиватися стрімко та приносити максимум профіту його засновникам, раціональні підприємці залучають консультантів та юристів ще на етапі стратегічного планування.

Як зареєструвати ПП та ТОВ в Україні: перелік необхідних документів

Закон про державну реєстрацію юридичних осіб передбачає дотримання певної процедури та підготовку відповідних документів для створення ТОВ, ЗАТ, ВАТ тощо. Навіть визначення форми власності вже впливає на розмір та розподіл прибутку й відповідальності за результати ведення підприємницької діяльності. Часто вигідною альтернативою є реєстрація ПП (приватного підприємства). Проте тут варто завчасно розібратися з критеріями, ризиками і обмеженнями, що існують для кожної  форми власності відповідно до Закону “Про державну реєстрацію юридичних осіб”.

Висококваліфікований консультант допоможе визначити, чи доцільною буде реєстрація ПП для конкретного бізнесу, а також обрати його систему оподаткування: загальну або спрощену. У разі, коли більш прийнятною виявляється реєстрація ТОВ, варто правильно визначитися з видами господарської діяльності, а також швидко зібрати та правильно підготувати всі необхідні для державної реєстрації юридичних осіб документи.

Щоби швидко зареєструвати нове підприємство як майбутнього платника податків та суб’єкт ведення господарської діяльності, відповідно до Закону “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань” треба надати наступні документи:

  1. Форма 1, або реєстраційна картка майбутньої юридичної особи, що заповнюється у встановленому порядку та відповідно до розроблених законодавчими органами зразків. На цьому етапі суб’єкт господарювання ідентифікується як такий, що сформувався через створення нової юридичної особи чи шляхом реорганізації раніше існуючих юридичних осіб, які приймають рішення щодо злиття, поділу, перетворення на іншу юридичну особу з новими функціями й повноваженнями тощо.
  2. Протокол зібрання засновників, що засвідчує їхнє рішення про утворення нової чи перетворення чинної юридичної особи. Подається оригінал документа, а його копія має бути завірена державним нотаріусом.
  3. Статут підприємства в кількості двох примірників. Він визначає основи діяльності майбутнього підприємства та принципи поділу результатів такої діяльності (прибуток чи збитки) і відповідальності за них. Кожна сторінка статуту, що подається для державної реєстрації ТОВ, нумерується й може завірятися підписом кожного із засновників юридичної особи. Після цього примірник зшивається й додається до переліку установчих документів.
  4. Довіреність на особу, яка представляє інтереси засновників у відповідних органах під час реєстрації бізнесу в Україні (юрист, консультант тощо).
  5. Додатково в окремих випадках слід надати наступні документи:
  • рішення Антимонопольного комітету України або Кабінету Міністрів України про надання дозволу чи згоду на концентрацію суб’єктів господарювання, якщо йдеться про загрозу створення підприємства, яке може стати монополістом;
  • для нерезидентів України, що бажають створити тут суб’єкт підприємницької діяльності, слід надати додатково дані про реєстрацію нерезидентів;
  • документи, необхідні для підтвердження легального перетворення компанії (у разі поділу — розподільчий баланс, а в разі злиття — передавальний акт).

З нашої практики, найбільш оперативно і фахово здійснюють внесення даних в реєстр юридичних осіб і інші реєстраційні дії саме приватні нотаріуси, які наділені повноваженнями державних реєстраторів.
Здебільшого безпосередня реєстрація приватногопідприємства або ТОВ відбувається швидко. Це питання 1-2 годин часу, і залежить від швидкої роботи реєстру. Втім, у разі виявлення помилок, неточностей чи прихованих фактів у процесі перевірки документів, можлива затримка або й відмова в державній реєстрації приватного підприємства взагалі.

Покроковий порядок державної реєстрації юридичних осіб

Для створення нового суб’єкта підприємницької діяльності, необхідно пройти кілька усталених етапів, що характеризуються стандартизованим документооборотом та чітким визначенням дій засновників бізнесу. Отже, порядок створення підприємства для нового бізнесу можна описати так:

  1. Найважливіше – прийняття рішення про створення юридичної особи та його документальне засвідчення. Переважно відбувається офіційне зібрання всіх учасників майбутнього бізнесу (тобто його засновників) з обговоренням основних цілей та принципів подальшого господарювання, крім випадків, коли засновник одноосібно створює компанію. Прийняті на зустрічі учасників рішення фіксуються в протоколі зібрання, який підписується всіма членами.
  2. Підготовка документів для внесення в Державний реєстр юридичних та фізичних осіб. Перелік таких документів уже наводився в попередньому параграфі. Важливо одразу подавати максимальну точні дані, документи чи витяги із зазначеного переліку для ефективного та швидкого проходження державної реєстрації юридичної особи.
  3. Перед тим як розпочати діяльність, тобто перед тим , як відкрити ПП чи ТОВ, необхідно після подачі вищезгаданих документів отримати виписку з ЄДР, аналогом якої раніше служило свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи.
  4. По суті після отримання виписки з ЄДР вже можна починати здійснювати підприємницьку діяльність та отримувати від неї дохід. Втім, на цьому процес відвідування державних установ не можна вважати завершеним. Наступним, не обов’язковим кроком може бути подання даних про новостворену юридичну особу в Державну фіскальну службу для реєстрації платиком ПДВ і/або платником єдиного податку, а також виготовлення печатки – за бажанням.

Коли всі пункти виконано і відповідні папери про реєстрацію юридичних осіб отримано, можна вважати, що реєстрація ПП завершена і можна розвивати бізнес. Кожна новостворена юридична  особа відтепер, потрапляє у Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Надалі виписка з ЄДР і дані цього електронного державного реєстру виконують фактично роль паспорта для молодої компанії. Вони посвідчують, що власники юридичної особи здійснюють свою господарську діяльність у межах закону, а також є платниками податків та відповідних зборів. Щойно в наявності будуть всі з вище зазначених документів, офіційно нова юридична особа стане повноцінним учасником ринкових відносин. Так, зібрати і правильно та швидко оформити все необхідне для цього іноді не до снаги бізнесменам і навіть деяким бухгалтерам чи юристам. У такому разі розумним рішенням буде співпраця з консалтинговою компанією, чиї спеціалісти візьмуть на себе тяганину з отриманням дозволів та довідок. Адже потрібно не просто підготувати всі дані,, подати офіційні формуляри, заповнити форми усталеного зразка. Обов’язково після отримання паперів перевірити, чи правильно вказана назва підприємства, його юридична адреса. Порядок реєстрації ТОВ та ПП єдиний на всій території України, що значно спрощує процедуру для тих, хто стикається з такою діяльністю не вперше. Окремої уваги та специфічних навичок вимагають реорганізація підприємства (поділ, злиття, перетворення компанії і кількох компаній), державна реєстрація припинення юридичної особи, а також зміна директора ТОВ. Загалом порядок державної реєстрації юридичних осіб передбачає найбільш зручний та оперативний спосіб офіційної реєстрації підприємницької діяльності. З року в рік влада приймає нові рішення та закони для того, щоби максимально спростити роботу для платників податків та демократизувати бізнес в Україні. Спеціалісти Адвокатського бюро “Яновський і партнери” холдингу професійних послуг «Західна консалтингова група» допоможуть виконати першочергову роботу або нададуть докладні консультації щодо того, як відкрити підприємство та вести бізнес легально, правильно і зручно.

Перелік необхідних документів

Розміри накладних витрат можна переглянути перейшовши за цим посиланням

Загальний кошторис реєстрації підприємства складається з вартості юридичних послуг та накладних витрат

Будемо вдячні, якщо Ви звернетеся до наших фахівців.

Телефонуйте за номером +38 (032) 247-01-00; +38 (044) 333-60-44

або пишіть за адресою: ​​yp@zkg.ua

Чому ведення бізнесу неможливе без реєстрації підприємства 

Громадяни України мають право займатися не забороненою законом підприємницькою діяльністю. Однак за підприємництво без державної реєстрації накладається штраф, конфіскується виготовлена продукція, знаряддя виробництва чи сировина. Якщо після адміністративного стягнення протягом року особа вчинила такі ж порушення, її може бути притягнуто до кримінальної відповідальності (штраф, виправні роботи, обмеження волі).

Державна реєстрація підприємства забезпечує легальність діяльності, підвищує довіру з боку партнерів і споживачів, що важливо для успішного розвитку. Не оформлений юридично бізнес ускладнює здійснення торгових операцій, укладання контрактів. Без реєстрації неможливо захистити свої інтереси у випадку конфлікту з клієнтами або постачальниками. 

Які моменти повинні бути з'ясовані перед реєстрацією приватного підприємства 

Перш ніж створити підприємство, засновники повинні визначитися з:

  • Найменуванням майбутньої фірми. За допомогою Єдиного державного реєстру слід перевірити унікальність назви. Вона повинна відображати суть бізнесу, бути легкою для запам’ятовування.

  • Видом діяльності. При реєстрації приватного підприємства важливо чітко визначитися з видом діяльності. Це вплине на код ЄДРПОУ та податкові зобов’язання.

  • Розміром статутного капіталу та строками його внеску. Кожен з учасників буде мати свою, пропорційну до внеску, частку.

  • Системою оподаткування. Вибір залежить від розміру бізнесу, кількості працівників і доходів. 

Потрібно заздалегідь подбати про юридичну адресу компанії. Це необхідно для здійснення офіційної комунікації з організацією. Адреса повинна бути реальною і відповідати вимогам законодавства.

Необхідна документація для реєстрації підприємства в Україні

Наступним етапом після з'ясування основних моментів є підготовка документації. Щоб розпочати підприємницьку діяльність, потрібні такі документи:

  • заява, яка заповнюється за формою, установленою державним реєстратором;

  • протокол зборів засновників (оригінал, нотаріально завірена копія), де було прийнято рішення про створення юридичної особи;

  • засновницькі документи, статут, що регулює діяльність компанії (може бути затверджений як у стандартному, так і в індивідуальному вигляді, подається у 2 примірниках);

  • довіреність на особу, яка буде представляти інтереси юридичної особи у відповідних органах.

Після підготовки всіх документів їх слід подати до державного реєстратора для проведення реєстрації підприємства. Зазвичай процедура не займає багато часу. Однак можливі й затримки, якщо будуть виявлені помилки, приховані факти. В деяких випадках засновник може отримати відмову, тому рекомендується попередньо звернутися до грамотного юриста.

Які ще документи можуть знадобитися для реєстрації підприємства

Крім зазначених вище документів, в деяких випадках додатково потрібно подати:

  • Рішення органів Антимонопольного комітету. Згода на концентрацію суб’єктів господарювання необхідна для підтвердження того, що діяльність компанії не створюватиме ризиків. Важливо отримати такий дозвіл, особливо якщо планується створення конкурентного середовища в певній галузі.

  • Копію державного акту власності на землю. Цей документ необхідний для підтвердження прав власності засновника на земельну ділянку, на якій планується ведення підприємницької діяльності. Якщо підприємець не має власної землі, при реєстрації приватного підприємства може знадобитися документ, що підтверджує право користування чи оренди земельної ділянки.

Іноземним засновникам доведеться надати документ, який підтверджує реєстрацію особи в країні перебування.

Процес реєстрації підприємства: основні етапи, можливі причини відмови

Після звернення до державного реєстратора заявник отримує опис, в якому вказується перелік отриманих документів і дата прийняття. Процедура відбувається швидко, якщо відсутні підстави для відмови. Наступні етапи: 

  1. Отримання свідоцтва про державну реєстрацію підприємства, а також коду ЄДРПОУ.

  2. Звернення до податкового органу для постановки на облік як платника податків.

  3. Відкриття банківського рахунку для ведення бізнесу.

Залежно від виду діяльності, можуть знадобитися ліцензії або інші дозволи. 

Однак у деяких випадках реєстратор може відмовити заявнику, який планує відкрити бізнес. Основні причини відмови:

  • особа, яка подає документи, не має на це повноважень;

  • за наявності відомостей в ЄДР про заборону реєстраційних дій у судовому порядку;

  • поданих матеріалів недостатньо, вони суперечать законодавству;

  • порушений порядок створення юрособи.

Якщо компанія використовує вже зайняту назву, це також є причиною для відмови. Назва повинна бути унікальною в межах держави.

Важливість грамотної юридичної допомоги під час реєстрації приватних підприємств

Звернення до грамотного юриста має безліч переваг. Спеціаліст забезпечить:

  • Правильність оформлення всіх документів, що зменшує ризики відмови. Деякі юридичні тонкощі, з якими стикається підприємець при реєстрації підприємства, можуть призвести до штрафів або інших правових наслідків.

  • Вибір оптимальної правової форми організації, враховуючи специфіку бізнесу. Це вплине на оподаткування, відповідальність засновників і можливі ризики.

  • Отримання грамотної консультації щодо ліцензування, сертифікації та інших дозволів, необхідних для діяльності. Це особливо важливо для компаній, які працюють у специфічних галузях.

Досвідчені юристи компанії «Західна консалтингова група» забезпечують юридичний супровід усіх етапів реєстрації підприємства. Фахівці можуть передбачити потенційні проблеми та запропонувати превентивні заходи, що буде сприяти стабільному розвитку бізнесу. Інвестиції в якісні послуги юристів на етапі створення організації допоможуть зекономити час, гроші та зусилля.

 

(14 - 5.00 - 5)
Реєстрація підприємствРеєстрація змін до статутуЗміна засновників та керівника ТОВЗміна місцезнаходження, перереєстрація юридичної адреси підприємстваРеорганізація підприємствЛіквідація підприємствРеєстрація підприємців ФОППрипинення діяльності підприємцівНадання юридичної адреси місцезнаходження у ЛьвовіРеєстрація касового апарату – що необхідно знати ?Ліцензія на алкоголь
X