Спрощена система оподаткування – переваги та обмеження
контакти Академії професійного бухгалтера
+38 (032) 247-11-47; +38 (067) 672-54-09
е-mail: apb@zkg.ua
«Думати – найважча робота; ось, очевидно,
чому цим займається так небагато осіб »
Генрі Форд
Спрощена система оподаткування – переваги та обмеження
Тривалість: 6 години
Мета тренінгу: підняти знання, вміння та навики цільової аудиторії на рівень фахівця-експерта з єдиного податку та спрощеної системи оподаткування. Відкрити в податковому законодавстві та практиці його застосування нове і неочевидне, що вважалося неіснуючим.
Цільова аудиторія: фахівці у сфері фінансів і оподаткування підприємств, головні бухгалтери, заступники головного бухгалтера, що відповідають за єдиний податок та відносини із суб’єктами спрощеної системи оподаткування, бухгалтери-практики з досвідом роботи, керівників фінансових служб, фінансові директори, інші фахівці з фінансів підприємств, які мають справу з податками на підприємствах і працюють у сфері бухгалтерського, податкового та управлінського обліку. Цільова аудиторія тренінгу це також фахівці, які НЕ мають на меті отримати міжнародний професійний сертифікат САР, СІРА, ІFA, АССА, проте бажають мати ПОВНУ впевненість, знання, вміння, навики та високий бойовий дух в сфері сплати податків в Україні.
Методика тренінгу: програма тренінгу побудована за простим і зрозумілим принципом, від теорії – 1/3 обсягу, до практики – 2/3 обсягу. Методика тренінгової програми в цілому, допомагає подолати три головні перешкоди в навчанні: 1 – “Я це все вже знаю”, 2 – порушення принципу поступовості навчання, 3 – незрозумілі слова.
Результат тренінгу: тренінг надає впевненість і розвіює сумніви в тому, що з єдиний податок буде розраховано і сплачено, а відносини із суб’єктами спрощеної системи оподаткування побудовано оптимально правильно, завдяки чому активи компанії надійно збережено, забезпечено усі, пов’язані з цим ризики, які стосуються компанії і її посадових осіб – керівників та фахівців.
Програма:
Спрощена система оподаткування – класифікація обмежень щодо перебування на єдиному податку з прикладами:
- по формі суб’єкта господарювання (ФОП чи ЮО)
- по видах діяльності та в окремих операціях
- по обсягах виручки та найманому персоналу
- інші обмеження по (засновниках, спосіб розрахунків і т.д.)
Наслідки не дотримання вимог перебування на спрощеній системі:
- несподівана «ретроспектива» та неприваблива «перспектива»
- донарахування та штрафи – можливі варіанти застосування донарахування податків та санкцій від ДФС
- «здаватись не можна – рятуватись»: рішення до типових ситуацій при порушенні умов перебування на спрощеній системі оподаткування
Особливі питання спрощеної системи оподаткування:
- база оподаткування при продажу основних засобів
- поворотна фінансова допомога – особливі строки повернення для спрощенців
- курсові різниці додатні і від’ємні, для всіх чи вибірково?
- перехідні операції при зміні системи оподаткування
- повернення коштів з рахунка та на рахунок – що з податком?
- списання дебіторки та кредиторки в «світлі» єдиного податку
- готівкові розрахунки із РРО та спрощена система
Тривалість одного тренінгу загального курсу програми – 6 академічних годин.
Кожен учасник забезпечується навчальними матеріалами, зразками документів, практичними завданнями для самостійного опрацювання та контролю за освоєнням тематики.
Учасники отримають сертифікати про успішне завершення тренінгу, що підтверджує підвищення кваліфікації з даного питання
Місце проведення: за адресою м. Львів вул. Пасічна 93Б,
Онлайн трансляція по всій Україні, з будь-якого пристрою
При умові корпоративного замовлення тренінгу – тематика та час проведення може коригуватись з врахуванням специфіки та особливості господарської діяльності замовника.
Для реєстрації на будь-який тренінг 1 тренінгової програми 2 зателефонуйте будь-ласка до нас в офіс за телефонами:
е-mail: apb@zkg.ua
Що таке спрощена система оподаткування: загальні положення
Спрощена система оподаткування, обліку та звітності — це особливий режим, що дає змогу суб’єктам малого підприємництва сплачувати єдиний податок замість кількох окремих податків і зборів, передбачених законодавством. Створена для підтримки малого бізнесу, сприяє накопиченню первісного капіталу, розширенню виробництва та подальшому переходу на загальну систему оподаткування.
Система обирається суб’єктами добровільно. До її використання допускаються фізичні особи-підприємці, які мають не більш ніж 10 працівників, а річний обсяг виручки не перевищує 1500 мінімальних заробітних плат, та юридичні особи із чисельністю працівників до 50 осіб і річною виручкою до 15 000 мінімальних заробітних плат. ССО дає змогу вести спрощений облік і звітність, а також не вимагає застосування реєстраторів розрахункових операцій. Основна мета — зниження адміністративних і фінансових витрат, щоб ефективніше використовувати ресурси та розвивати бізнес.
Які переваги має спрощена система оподаткування
Спрощена система оподаткування має низку переваг, що роблять її привабливою для малого бізнесу:
-
вигідна для підприємств із високим прибутком і низькими витратами, оскільки не враховує витрати під час розрахунку податків;
-
зручна для бізнесів із невеликим річним доходом, оскільки розмір ЄП фіксований або складає невеликий відсоток від доходу;
-
економія на земельному податку, що актуально для тих, хто використовує земельні ділянки в діяльності;
-
не обов’язкова реєстрація платником ПДВ, що вигідно, якщо основними клієнтами є населення чи інші учасники спрощеної системи.
Специфічну перевагу мають сільськогосподарські виробники в четвертій групі. Для них оподаткування залежить від площі та оціночної вартості землі, а не від доходів, що забезпечує стабільність навіть у разі коливань прибутковості.
Які обмеження має спрощена система оподаткування
Перед переходом на ССО варто врахувати її обмеження. Усі розрахунки повинні проводитися готівкою, без можливості здійснення бартерних операцій. Суб’єкти спрощеної системи оподаткування отримують певні пільги, наприклад, звільнення від сплати за землю та рентної плати за спецводокористування (група 4). Однак вони не звільняються від таких податків:
-
на доходи фізичних осіб (ПДФО);
-
військовий збір;
-
єдиний соціальний внесок за найманих працівників;
-
податок на додану вартість (ПДВ для групи 4 і за ставкою 3 % для групи 3);
-
екологічний податок;
-
мито;
-
податок на нерухоме майно (відмінне від земельної ділянки);
-
транспортний податок;
-
туристичний збір;
-
податок на доходи нерезидентів.
Для підприємців другої групи є обмеження щодо кількості найманих працівників, а в першій групі їх узагалі не можна залучати. Також річний дохід суб’єкта не повинен перевищувати встановлених лімітів для відповідної групи: для групи 4 обмежень по доходу немає, але є вимоги до частки сільськогосподарської продукції власного виробництва.
Спрощена система оподаткування: заборонені види діяльності
Для суб’єктів, які використовують спрощену систему оподаткування, є обмеження на певні види діяльності. Згідно з пунктом 291.5 Податкового кодексу України, заборонено здійснювати:
-
Організацію та проведення азартних ігор, лотерей і парі.
-
Обмін іноземної валюти.
-
Виробництво, експорт, імпорт і продаж підакцизних товарів.
-
Видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів, каміння чи корисних копалин.
-
Діяльність у сфері фінансового посередництва, управління підприємствами, страхування.
-
Надання послуг пошти (окрім кур’єрських), діяльність у сфері телекомунікацій.
-
Реалізацію творів мистецтва, антикваріату, організацію аукціонів і гастрольних подій.
-
Проведення технічних випробувань, наукових досліджень, аудиту.
-
Здачу в оренду земельних ділянок понад 0,2 га, житлових приміщень площею понад 400 м² або нежитлових — понад 900 м².
Обмеження спрямовані на регулювання складних, фінансово об’ємних або специфічних видів діяльності, які вимагають іншого підходу до оподаткування.
Спрощена система оподаткування для фізичних і юридичних осіб
Спрощена система оподаткування для фізичних осіб надає можливість сплачувати ЄП, ставка якого встановлюється місцевими радами залежно від виду господарської діяльності та обсягу виручки за попередній календарний рік. Ставки визначаються в межах:
Якщо протягом року виручка перевищує 1000 розмірів мінімальної зарплати, фізична особа повинна подати заяву до податкової служби та перейти на іншу ставку. Ставки залишаються незмінними протягом бюджетного року, навіть якщо змінюється розмір мінімальної зарплати. У разі, якщо місцева рада не встановила ставку для певного виду діяльності, застосовується мінімальна ставка — 4 %. Якщо фізична особа здійснює кілька видів діяльності, податок сплачується за вищою ставкою. Також використання найманої праці чи залучення членів сім’ї збільшує ставку на 20 % за кожну особу. При залученні членів сім’ї понад 7 днів на місяць трудові відносини мають бути оформлені офіційно.
Юридичні особи, які перейшли на ССО, можуть обрати одну з двох ставок ЄП:
-
6 % від суми виручки, якщо ПДВ сплачується окремо;
-
10 % від суми виручки, якщо ПДВ включено до складу ЄП.
Якщо юридична особа займається виключно продажем сільськогосподарських товарів (за винятком імпортних), ставка зменшується вдвічі, застосовуючи коефіцієнт 0,5.
Спрощена система оподаткування: найкращі курси від «Західної консалтингової групи»
Спрощена система оподаткування — чудовий вибір для підприємців-початківців, які прагнуть ефективно керувати бізнесом без зайвих адміністративних складнощів. «Академія професійного бухгалтера» пропонує навчання, що допоможе освоїти основи системи та максимально використати її переваги. Однією з ключових переваг ССО є простота ведення обліку. Немає потреби використовувати складні бухгалтерські програми чи наймати бухгалтера. Можна самостійно вести облік, заощаджуючи час і кошти, які краще спрямувати на розвиток власної справи.
Ще одна важлива перевага — зниження податкового навантаження. Завдяки зниженим ставкам податків підприємці мають можливість оптимізувати витрати, що особливо цінне на початкових етапах становлення бізнесу. Навчання також акцентує увагу на мінімізації адміністративних витрат. Зменшення обсягів паперової роботи дає змогу більше часу приділяти розвитку бізнесу, а не звітності. Крім того, це мінімізує ризик помилок, які можуть призвести до штрафів чи пені.