Дайджест нoвин «Підприємництво і право» з 04.02.2019 пo 10.02.2019

In: Дайджести новин законодавства і практики 11 Feb 2019 Tags: ,

Дайджест нoвин «Підприємництво і право»

з 04.02.2019 пo 10.02.2019

 

ЄДР міститиме відомості про ліцензування та дозвільні документи

Кабмін затвердив порядок внесення посадовими особами органів ліцензування, дозвільних органів відомостей про ліцензування виду господарської діяльності, документи дозвільного характеру до ЄДР юридичних осіб, ФОП та громадських формувань.

Постановою передбачено, що:

  • документи в електронній формі подаються суб’єктом господарювання, уповноваженим ним органом (особою) через портал електронних сервісів за умови реєстрації користувача на порталі електронних сервісів з використанням кваліфікованого електронного підпису;
  • рішення, прийняті дозвільним органом відповідно до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», оприлюднюються на порталі електронних сервісів у день їх прийняття за допомогою програмних засобів ведення порталу електронних сервісів.

 

Постанова Кабінету Міністрів України від 30.01.2019 № 47 «Про затвердження Порядку внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань відомостей про ліцензування виду господарської діяльності, документи дозвільного характеру»

 


Прийнято Закон про нові правила захисту економічної конкуренції

ВРУ 7 лютого прийнято Закон щодо забезпечення принципів процесуальної справедливості і підвищення ефективності виробництв у справах про порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Документом врегульовано порядок розгляду справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, терміни розгляду і розширені перелік учасників справи і їх права. Законом з 2020 року вводиться процедура врегулювання у справах про антиконкурентні узгоджені дії. Процедура починається за заявою відповідача, поданою до Антимонопольного комітету України подання з попередніми висновками у справі. Ця заява має містити згоду відповідача почати переговори щодо укладення угоди про врегулювання, в тому числі згода оплатити штраф. Рішення органів Антимонопольного комітету України не можуть ґрунтуватися на доказах, з якими особами, які беруть участь у справі, не забезпечено можливість ознайомитися (крім випадків обмеження доступу до інформації відповідно до законодавства) і надати відгук, а також на доказах, отриманих з порушенням законодавства і прав осіб. Закон вступає в силу через три місяці з дня його опублікування, крім положень щодо процедури врегулювання, які вступають в силу з 1 січня 2020 року.

 

Проект Закону України від 07.02.2019 року № 6746 «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення принципів процесуальної справедливості та підвищення ефективності проваджень у справах про порушення законодавства про захист економічної конкуренції»

 

Читайте статтю на тему:

 

НБУ назвав дані, які повинен містити запит на розкриття банківської таємниці

НБУ деталізував вимоги до банків щодо розкриття інформації, яка містить банківську таємницю. Зокрема, НБУ визначив, що вимога відповідного державного органу на отримання інформації, яка містить банківську таємницю, повинна містити в відношенні: фізичних осіб – резидентів – ПІБ і реєстраційний номер облікової картки платника податків або номер (і при наявності – серію) паспорта громадянина України з відміткою про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків; фізичних осіб – нерезидентів – прізвище, ім’я та (за наявності) по батькові, номер (і при наявності – серію) паспорта; юридичних осіб – найменування та ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань. НБУ також уточнив, що паспорт громадянина України може бути в формі ID-карти. Відповідні вимоги закріплені в постанові Правління НБУ від 1 лютого 2019 року № 27 «Про внесення зміни до Правил зберігання, захисту, використання та розкриття банківської таємниці».

 

Постанова НБУ від 01.02.2019 року № 27 «Про внесення зміни до Правил зберігання, захисту, використання та розкриття банківської таємниці»

 

Читайте статтю на тему:

 

Через півроку запрацюють нові правила маркування харчових продуктів

Інформація на упаковках харчових продуктів скоро стане більш розбірливою і інформативною. Споживачі отримають всю необхідну інформацію, зокрема, чи є в них алергени і глютен.

Відповідний Закон «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» вводиться в дію 6 серпня 2019 роки (через 6 місяців після опублікування), крім окремих положень, які діють з 7 лютого (одночасно в маркуванні харчових продуктів можуть застосовуватися позначення одиниць виміру з використанням літер латинського або грецького алфавіту).

Харчові продукти, які відповідають вимогам законодавства можуть здійснюватися або вводитися в обіг протягом трьох років після введення в дію Закону і перебувати в обороті до настання кінцевої дати споживання або терміну придатності.

При цьому операторам ринку забороняється здійснювати оборот харчових продуктів, отриманих з потужностей, які не пройшли державну реєстрацію або не отримали експлуатаційного дозволу або використовувати такі харчові продукти у виробництві харчових продуктів.

Закон зобов’язує розміщувати на фасованих харчових продуктах наступну інформацію:

  • назва харчового продукту;
  • перелік інгредієнтів;
  • будь-які інгредієнти або допоміжні матеріали для переробки, які викликають алергічні реакції або непереносимість, і використовуються у виробництві або приготуванні харчового продукту і залишаються в готовому продукті, навіть у зміненій формі;
  • кількість певних інгредієнтів або категорій інгредієнтів;
  • кількість харчового продукту в установлених одиницях виміру;
  • мінімальний термін придатності або дата «вжити до»;
  • будь-які особливі умови зберігання і / або умови використання (у разі необхідності);
  • найменування і місцезнаходження оператора ринку, який відповідає за інформацію про харчовий продукт; а для імпортованих харчових продуктів – найменування і місцезнаходження імпортера;
  • країна походження або місце походження (стосовно м’яса або продуктів назва яких може ввести в оману щодо країни походження);
  • інструкція по використанню – у випадках, коли відсутність таких інструкцій ускладнює належне використання харчового продукту;
  • для напоїв з вмістом спирту етилового понад 1,2 відсотка об’ємних одиниць – фактичний зміст спирту в напої;
  • інформація про поживну цінність харчового продукту.

Додатково до цієї інформації надається інформація про окремі типи або категоріях харчових продуктів. Перелік такої інформації викладено в додатку № 2 до Закону, зокрема, на замороженому м’ясі або напівфабрикатах повинна бути вказана дата заморожування. На напоях з високим вмістом кофеїну або харчових продуктах з додаванням кофеїну (крім кави і чаю) буде вказуватися інформація про високий вміст кофеїну і т. д.

Також в додатку № 3 до Закону міститься перелік продуктів, на які не поширюється вимога за вказівкою обов’язкової інформації про поживну цінність. Наприклад, вода питна, трави, прянощі, сіль і т. д.

Інформація про харчовий продукт не повинна вводити споживача в оману, особливо в частині властивостей і характеристик харчових продуктів і наслідків їх споживання, а також в частині приписування харчових продуктів лікувальних властивостей. Вказана заборона поширюється також на рекламу і уявлення харчових продуктів.

 

Закон України від 06.12.2018 року № 2639-VIII «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів»

 


Заповнення особової картки працівника (форма № П-2)

Фахівці Держпраці зазначають: відповідно до п. 2.5 «Інструкції про порядок ведення трудових книжок» №58 від 29.07.1993 з кожним записом, що заноситься до трудової книжки, власник або уповноважений ним орган зобов’язаний ознайомити працівника під розписку в особистій картці (типова форма №П-2), в якій має повторюватися відповідний запис з трудової книжки (вкладиша).

Відомості про прийняття/переведення/звільнення на роботу зазначають у розділі IV «Призначення і переведення» особової картки працівника на підставі наказу (розпорядження) про призначення на роботу, переведення чи звільнення.

Щодо відмови працівника ознайомлюватись під розписку в особистій картці про призначення, переведення або звільнення, то чинним законодавством не передбачено нормативно-правового акта, що підтверджує дії працівника чи відмову у їх вчиненні, не зафіксованих у письмовій формі. З метою фіксації та підтвердження дій працівника посадовими особами підприємств, установ та організацій можливе складання акта в довільній формі.

 

За матеріалами ГУ Держпраці у Кіровоградській області

 


Нові засоби протидії неофіційному працевлаштуванню

Мінсоцполітики оприлюднило проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту прав працівників та протидії застосуванню незадекларованої праці» у відповідності до якого буде змінено підходи до штрафних санкцій за використання найманої праці без укладення трудового договору.

Зокрема, на законодавчому рівні встановлено ознаки наявності трудових відносин. Передбачено, що робота (послуга) є такою, що виконується (надається) в межах трудових відносин незалежно від назви та виду договірних відносин між сторонами, якщо є три і більше нижчезазначених ознак наявності трудових відносин:

  • періодично (два і більше разів) особі надається винагорода у грошовій або натуральній формі за роботу, виконувану (послуги, надані) в інтересах іншої особи;
  • особисте виконання особою роботи (надання послуг) за конкретною кваліфікацією, професією, посадою за дорученням та під контролем особи, в інтересах якої виконуються роботи (надаються послуги), або уповноваженої нею особи;
  • винагорода за виконувану роботу (надані послуги) є єдиним джерелом доходу особи або становить 75 і більше відсотків її доходу протягом 6 календарних місяців;
  • робота виконується (послуги надаються) на визначеному особою, в інтересах якої виконуються роботи (надаються послуги), або уповноваженою нею особою, робочому місці з дотриманням правил внутрішнього трудового розпорядку;
  • особа виконує роботи (надає послуги) подібні до роботи, що виконується штатними працівниками роботодавця;
  • організація умов праці, зокрема, надання засобів виробництва (обладнання, інструментів, матеріалів, сировини, робочого місця) забезпечується особою, в інтересах якої виконуються роботи (надаються послуги), або уповноваженою нею особою;
  • тривалість робочого часу та часу відпочинку встановлюється особою, в інтересах якої виконуються роботи (надаються послуги), або уповноваженою нею особою.

З метою стимулювання укладення трудових договорів, якщо при виконанні роботи (наданні послуг) на підставі цивільно-правових договорів є ознаки наявності трудових відносин, проектом акта пропонується удосконалити підстави для укладення строкових трудових договорів та змінити законодавчий підхід до застосування штрафних санкцій за використання найманої праці без укладення трудового договору.

Роботодавці несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі:

  • фактичного допуску працівника до роботи з порушенням вимог част.3 ст.24 КЗпП, виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати ЄСВ та податків, виконання особою роботи або надання послуг на підставі договор ЦПХ, якщо робота є такою, що виконується, або послуги є такими, що надаються в межах трудових відносин при сплаті ЄСВ у розмірі, меншому за мінімальний страховий внесок, – у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;
  • виконання особою роботи або надання послуг на підставі договору ЦПХ, якщо робота є такою, що виконується, або послуги є такими, що надаються в межах трудових відносин за умови сплати ЄСВ у розмірі, не меншому за мінімальний страховий внесок, – у п’ятнадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення.

Передбачено, що протягом 3 місяців з дня набрання чинності цим Законом сторони укладеного на загальних засадах цивільного законодавства договору про виконання робіт (надання послуг), що мають 3 і більше ознак наявності трудових відносин, зобов’язані укласти трудовий договір.

Крім того, проектом акта пропонується зобов’язати осіб, які виконують роботи або надають послуги на підставі деяких видів ЦПХ, мати статус суб’єкта підприємницької діяльності при виконанні робіт з важкими, шкідливими умовами праці та умовами підвищеного ризику для здоров’я, робіт з підвищеною небезпекою, або там де є потреба у професійному доборі.

Серед інших положень законопроекту:

  • зобов’язати роботодавців протягом тижня з дня надання до ДФС повідомлення про прийняття працівника на роботу, інформувати працівника про направлення такого повідомлення;
  • вдвічі зменшити розмір штрафу за оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений роботодавцем, застосовувати штраф у п’ятнадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати (наразі нараховуються штрафні сануції у тридцятикратному розмірі мінімальної зарплати);
  • визначити у КЗпП правонаступництво у трудових відносинах як продовження трудових відносин з працівниками у разі зміни власника юридичної особи, передачі цілісних майнових комплексів юридичної особи, її структурних підрозділів в оренду, реорганізації юридичної особи роботодавця (злиття, приєднання, поділу, перетворення), а також у разі ліквідації юридичної особи і створення на базі її майна іншої юридичної особи, яка продовжує ту саму діяльність, що й ліквідована юридична особа.

 

За матеріалами Міністерство соціальної політики України

 

Читайте статтю на тему:

 

 


Проходження практики студентами без зарахування на штатні посади

Фахівці Держпраці роз’яснюють: практика студентів вищих навчальних закладів, які навчаються у закладах вищої освіти, здійснюється шляхом проходження ними практики на підприємствах, в установах та організаціях згідно з укладеними закладами вищої освіти договорами або у його структурних підрозділах, що забезпечують практичну підготовку. Керівники підприємств, установ та організацій зобов’язані забезпечити створення належних умов для проходження практики на виробництві, дотримання правил і норм охорони праці, техніки безпеки і виробничої санітарії відповідно до законодавства.

Порядок проведення практики студентів вищих навчальних закладів України затверджений наказом Міністерства освіти України від 08.04.1993 №93.

Практика студентів є невід’ємною складовою частиною процесу підготовки спеціалістів у вищих навчальних закладах і передбачає безперервність та послідовність її проведення при одержанні потрібного достатнього обсягу практичних знань і умінь відповідно до різних освітніх та кваліфікаційних рівнів. За наявності вакантних місць студенти можуть бути зараховані на штатні посади, якщо робота на них відповідає вимогам програми практики. При цьому не менше 50 % часу відводиться на загально професійну підготовку за програмою практики. Під час практики у період роботи на робочих місцях і посадах з виплатою заробітної плати за студентами (учнями) зберігається право на одержання стипендії за результатами підсумкового контролю.

Таким чином, у разі проходження практики студентами вищих навчальних закладів без зарахування їх на штатні посади трудові відносини між практикантом і підприємством, установою, організацією не виникають. У разі зарахування студента на штатну посаду з ним укладається трудовий договір шляхом оформлення наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та з повідомленням органів ДФС.

 

За матеріалами управління Держпраці в Івано-Франківській області

 

Дивіться відео на тему:

 
 

 

 

Підбірку підгoтувала: 

Віктoрія Пoлянська,

незалежний юридичний консультант холдингу професійних послуг «Західна кoнсалтингoва група»

Підписатися на новини

Підпишіться на щотижневий дайджест новин і будьте в курсі подій без зайвого спаму

X