fbpx
[get_banners]

19 критеріїв для вибору знаків для реєстрації торговельної марки

In: Адвокатске бюро Яновський і партнери, Відео правова тематика 18 Dec 2017 Tags: , , , ,

Дізнайтесь про 19 критеріїв за якими слід обирати знаки

для реєстрації торгової марки із відеозапису вебінару Олексія Яновського:

“Як правильно зареєструвати торгову марку”

Реєстрація торгової марки та отримання відповідного свідоцтва означають можливість одноосібно та за власним баченням використовувати конкретний бренд, сприяти його популяризації та впізнаваності, збільшувати кількість прихильників та клієнтів. Втім, для досягнення успіху, здійснення вдалого маркетингу та додатної прогресуючої монетизації торгової марки варто правильно обрати її. Це означає не лише вибір влучної назви для бренду, але й коректний підбір товарного знака у вигляді логотипу й фірмового стилю. На сьогодні можна виділити 19 критеріїв, дотримання яких гарантує, що заявка на реєстрацію торгової марки буде схвалена. Загалом їх можна об’єднати в декілька груп, про які йде мова нижче.

Критерії, недотримання яких однозначно призведе до відмови в реєстрації торгової марки

До таких належать:

позначення, які зображують або імітують:

  • державні герби, прапори та інші державні символи (емблеми);
  • офіційні повні або скорочені назви держав чи міжнародні літерні коди держав;
  • емблеми, скорочені або повні найменування міжнародних міжурядових організацій;
  • офіційні контрольні, гарантійні та пробірні клейма, печатки;
  • нагороди та інші відзнаки.

Такі позначення можуть бути включені до торговельної марки як елементи, що не охороняються, якщо на це є згода відповідного компетентного органу або їх власників. Компетентним органом з надання дозволу на використання в торговельній марці офіційної назви та міжнародного літерного коду держави Україна та/або на включення до зображення торговельної марки імітації малого Державного герба України є колегіальний орган, утворений НОІВ.

Недотримання вищезгаданих 5 обмежень є прямою підставою для відмови в реєстрації ТМ. Якщо ж цей фільтр пройдено, варто перевірити також наявність інших 6 обмежувальних критеріїв. Це особливо актуально, якщо компанія претендує на прискорену реєстрацію торгової марки:

  • використання символів, що не мають чіткої розрізнювальної здатності та не можуть набути такої (знаки пунктуації, прості геометричні фігури тощо) у разі їхнього використання без інших чітко розрізнювальних елементів;
  • позначення, що містять лише назву загальної категорії продукції («Цукерки», «Мастила», «Квіти»);
  • обрання ТМ, що складається лише з описових понять та характеристик («Автомийка», «Книжковий Магазин», «Смачні ковбаси»);
  • вживання означень, що можуть ввести в оману чи не відповідають дійсності;
  • обрання товарних марок, що містить лише загальновживані поняття й символи («Кіно»);
  • використання понять, що описують лише природну форму або необхідний результат («Газ», «Вода», «Відпочинок»).

Після того, як такі перешкоди виключено, варто переконатися, що заявка на реєстрацію торгової марки також не містить символів, які можна сплутати з:

  • уже зареєстрованими чи поданими на реєстрацію ТМ;
  • знаками, що охороняються міжнародними договорами без необхідності реєстрації;
  • фірмовими назвами;
  • кваліфікованими зазначеннями походження товарів;
  • сертифікаційними знаками.

Нарешті, відмова в реєстрації торгової марки може бути викликана використанням у товарних знаках:

  • Промислових зразків, права на які належать іншим компаніям чи фізичним особам.
  • Назв загальновідомих творчих доробків у галузі літератури, мистецтва або науки, імена популярних героїв книг, фільмів тощо, цитати.
  • Псевдонімів, імен та прізвищ, портретів відомих діячів політики, культури, спорту та інше без їхньої згоди.

Останньою перепоною до звичайної, а надто — до прискореної реєстрації торгової марки є використання власних назв, пов’язаних із комуністичним режимом:

  • імен відомих комуністів;
  • назв радянських республік;
  • інші терміни, пов’язані з діяльністю компартії та її символікою.

Такі обмеження стосуються всіх видів товарних знаків та форм бізнесу, а їхнє недотримання веде до відмови в реєстрації торгової марки.

X