fbpx
[get_banners]

Дайджест новин Підприємництво і право з 27.5.2019 по 03.06.2019

In: Дайджести новин законодавства і практики 03 Jun 2019 Tags: ,

Дайджест новин Підприємництво і право

з 27.5.2019 по 03.06.2019

В Україні змінилась процедура ліцензування банків

29 травня 2019 року набула чинності постанова Правління Національного Банку України від 27 травня 2019 року №72 “Про затвердження Змін до Положення про ліцензування банків”.

Зазначеною постановою оновлено Положення про ліцензування банків, затверджене  постановою Правління НБУ від 22 грудня 2018 року №149. Зокрема, виключено норми щодо генеральних ліцензій на здійснення валютних операцій. Також визначено, що розмір власних коштів фізособи розраховується на підставі даних, зазначених в інформації про майновий стан (за вирахуванням акцій банків та/або акцій/часток у статутних капіталах юридичних осіб, які мають пряму або опосередковану участь у банках, якими фізична особа володіє на дату заповнення інформації про майновий стан), шляхом зменшення загальної вартості майна (активів) фізичної особи на загальну суму її майнових зобов’язань).

Крім того, постановою Правління НБУ від 27.05.2019 року №72 уточнено перелік інформації, яку щорічно мають подавати власники істотної участі. Також визначено випадки, коли може бути зупинено перебіг строків розгляду документів про погодження керівників банку.

Очікується, що ухвалені Правлінням НБУ зміни до Положення про ліцензування банків справлять позитивний ефект на розвиток банківського сектору в Україні.

 

За матеріалами видання Ліга-Закон

 

Читайте статтю на тему:

 

Набули чинності оновлені правила зняття готівки

Сьогодні, 3 червня 2019 року, набула чинності постанова Правління НБУ від 18 квітня 2019 року №62, якою внесено зміни до Інструкції про ведення касових операцій банками в Україні, що затверджена постановою Правління Національного банку України від 25 вересня 2018 року № 103 (із змінами).

Відтепер банк спочатку вивчатиме клієнта шляхом аналізу певних критеріїв, а потім вже вживатиме відповідні заходи нагляду.

Відповідно до нового пункту 111-1, банк повинен забезпечити отримання від клієнта підтверджувальних документів, на підставі яких здійснюються готівкові розрахунки. Такими документами можуть бути:

  • закупівельний акт;
  • закупівельна відомість;
  • податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку;
  • кредитний договір;
  • договір поставки;
  • договір транспортування;
  • договір зберігання;
  • інші звітні документи.

Також зазначеною постановою НБУ унормував застосування електронного підпису та електронної печатки у банківській системі України під час здійснення касових операцій відповідно до Закону “Про електронні довірчі послуги”.

Посилення нагляду за здійсненням готівкових розрахунків та веденням банками касових операцій пов’язане з виявленням НБУ за результатами нагляду у сфері фінансового моніторингу численних фактів проведення фінансовими установами ризикових (схемних) операцій з використанням готівкових коштів.

Такі зміни відповідають вимогам законодавства України щодо запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

Експертним середовищем очікується, що впровадження вимог постанови Правління НБУ від 18 квітня 2019 року №62 сприятиме підвищенню рівня прозорості та фінансової безпеки у національному банківському секторі.

 

За матеріалами видання Ліга-Закон

 


За публічне використання музичних творів користувачі платитимуть новим організаціям колективного управління  

Діючі в Україні організації колективного управління у сфері авторського та суміжних прав повинні пройти реєстрацію за новою процедурою.

Необхідність реєстрації ОКУ за новою процедурою визначена положеннями Закону України “Про ефективне управління майновими правами правовласників у сфері авторського права і (або) суміжних прав”.

Реалізація вказаного закону дозволить встановити в Україні ефективну та прозору систему колективного управління майновими правами у сфері авторського права та суміжних прав.

За повідомленням прес-служби Мінекономрозвитку, міністерство в рамках реформування системи колективного управління для ефективного збирання та розподілу винагороди на користь митців завершило перший етап акредитації організацій у сфері розширеного колективного управління.

Комісія з акредитації організації колективного управління у складі представників міжнародних організацій у сфері авторського права і суміжних прав, громадських об’єднань, що представляють правовласників і користувачів, та посадових осіб Мінекономрозвитку, Мінкульту, Нацради з питань телебачення і радіомовлення, за результатами відкритого конкурсу відібрала перші дві організації колективного управління, які збиратимуть винагороду у відповідних сферах колективного управління.

Так, громадська спілка “Українська ліга авторських та суміжних прав” отримала ексклюзивне право збирати винагороду (роялті) за звучання звукозаписів пісень у закладах індустрії гостинності готелях, кафе, ресторанах та в інших закладах HoReCa – Hotel, Restaurant, Cafe/Catering (“готель-ресторан-кафе”).

Також громадська спілка “Український музичний альянс” отримала право на збір винагороди за сповіщення звукозаписів телерадіоорганізаціями, провайдерами програмної послуги, онлайн-мовниками та іншими особами, що здійснюють публічне мовлення.

Зібрані цими організаціями колективного управління кошти в подальшому розподілятимуться між виконавцями, виробниками фонограм та відеограм за прозорими процедурами.

Відповідні рішення Комісії з акредитації затверджено наказами Мінекономрозвитку.

Користувачам доцільно перш, ніж укласти договір з організацією колективного управління, перевірити її статус у системі перевірки та моніторингу бізнес-партнерів CONTR AGENT.

Експертним середовищем очікується, що упорядкування системи акредитації організацій колективного управління сприятиме збільшенню надходжень до ОКУ сум зборів винагороди за сповіщення, що підвищить ефективність управління у сфері авторського та суміжних прав і матиме позитивний вплив на бізнес-середовище, у якому здійснюється активне використання об’єктів авторського та суміжних прав, зокрема в індустрії гостинності.

 

За матеріалами видання Ліга-Закон

 

Читайте статтю на тему:

 

Державні виконавці не мають права вимагати оплату авансового внеску

Департамент Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України зобов’язав державних виконавців виконувати рішення Конституційного Суду України від 15 травня 2019 року щодо скасування авансування виконавчого провадження.

Оприлюднено відповідний лист  Міністерства юстиції України від 17 травня 2019 року №709/20.4.2/32-19, у якому наголошено на обов’язкові держвиконавця дотримуватися рішення КСУ, згідно з яким втратили чинність положення частини другої статті 26 Закону України “Про виконавче провадження” щодо підтвердження сплати для відкриття виконавчого провадження авансового внеску в розмірі 2 % суми, що підлягає стягненню.

Департаменту ДВС Міністерства юстиції України у вказаному листі роз’яснив, що під час пред’явлення виконавчого документу до виконання у стягувачів відсутній обов’язок щодо сплати авансового внеску та додавання відповідних квитанцій до заяв про примусове виконання рішення під час пред’явлення виконавчого документа до виконання.

Очікується, що ухвалене Конституційним Судом України рішення, яке роз’яснене державним виконавцям Департаментом Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України зазначеним листом, істотно посилить захист прав стягувачів під час процедури примусового виконання рішення, зокрема на стадії пред’явлення виконавчого документа до виконання, що матиме позитивний ефект у тому числі на бізнес-середовище з точки зору захисту та гарантування прав і законних інтересів суб’єктів господарювання як стягувачів.

 

За матеріалами видання Ліга-Закон

 

Читайте статтю на тему:

 

 

Підбірку підгoтував: 

Тарас Бандирський

представник з юридичних послуг Адвокатського бюро “Яновський і партнери”, юрист

X