fbpx

Дайджест новин Підприємництво і право з 08.04.2019 по 15.04.2019

In: Дайджести новин законодавства і практики 16 Apr 2019 Tags: ,

Дайджест нoвин «Підприємництво і право»

з 08.04.2019 пo 15.04.2019

 

Власникам банків доведеться демонструвати наявність коштів, що перевищують їхню долю у капіталі банку

12 квітня 2019 року набула чинності постанова Правління НБУ №59 від 09 квітня 2019 року, якою передбачено відповідні зміни у порядку здійснення НБУ оцінки власників істотної участі у банках.

Вказаною постановою Національний банк України доповнив правила оцінки структури власності банків, серед іншого розширивши перелік випадків, коли структура власності банку може бути визнана непрозорою.

Тепер Національний банк України може прийняти відповідне рішення у разі наявності в структурі власності банку осіб, визнаних Національним банком власниками істотної участі, якщо такими особами не погоджено з Національним банком набуття істотної участі.

Також зазначеною постановою до Положення про порядок подання відомостей про структуру власності банку включено критерії оцінки фінансового/майнового стану особи, яка входить до складу десяти найбільших остаточних ключових учасників у структурі власності банку. Зокрема майновий стан таких осіб вважається задовільним, якщо:

1.  Розмір власних коштів юридичної особи або сума власних грошових коштів та іншого майна (активів) фізичної особи дорівнює або перевищує більшу з таких величин:

  • величина частини регулятивного капіталу банку, пропорційна частці, яку розмір участі особи становить у статутному капіталі банку;
  • величина частини мінімального розміру регулятивного капіталу банку, установленого Національним банком, пропорційна частці, яку розмір участі особи становить у статутному капіталі банку;
  • ціна прямого/опосередкованого придбання участі в банку в разі оплатного придбання;

2. Джерела власних коштів особи, яка входить до складу десяти найбільших остаточних ключових учасників у структурі власності банку, є підтвердженими.

Таким чином, відтепер НБУ детальніше оцінюватиме власників істотної участі у банках, що сприятиме наближенню національних стандатрів у сфері банківської діяльності до європейських стандартів у даній сфері, що покращить бізнес-середовище в Україні.

 

За матеріалами видання Ліга-Закон

 

Читайте статтю на тему:

 

Вища кваліфікаційна комісія суддів України визнала 6 суддів такими, що відповідають займаній посаді та рекомендує їх до призначення безстроково

11 квітня на засіданнях колегій ВККС проводилися співбесіди та визначалися результати кваліфікаційного оцінювання 10 суддів місцевих судів на відповідність займаній посаді.

Так, за результатами кваліфікаційного оцінювання Комісія ухвалила рішення щодо 6 суддів, які відповідають займаній посаді:

  • Олег Ванівський — Апеляційний суд Львівської області;
  • Олеся Дупляк — Господарський суд міста Києва;
  • Леся Кармазіна — Господарський суд Дніпропетровської області;
  • Марина Кухар — Харківський окружний адміністративний суд;
  • Інна Романишена — Шевченківський районний суд міста Києва;
  • Вероніка Сенюта — Деснянський районний суд міста Києва.

Призначення висококваліфікованих суддей, що пройшли відповідну кваліфікаційну перевірку ВККС покликано покращити стан справ у сфері судового захисту інтересів бізнесу в Україні.

За матеріалами видання Закон і Бізнес

 

Читайте статтю на тему:

 

Судді Вищого антикорупційного суду склали присягу

11 квітня у Києві відбулась урочиста церемонія складання присяги суддями Вищого антикорупційного суду. Указами Президента України №128/2019 та №129/2019 від 11 квітня 2019 року на посади суддів ВАС затверджено 38 переможців конкурсу, рекомендованих Вищою кваліфікаційною комісією суддів і схвалених Вищою радою правосуддя, які мають забезпечити майбутнє України без корупції.

За судовою реформою Вищий антикорупційний суд є спеціалізованим судом у системі судоустрою України, якому підвідомчі справи за обвинуваченням у корупції топових можновладців. Закон “Про Вищий антикорупційний суд” набув чинності 14 червня 2018 року, сам суд повинні були сформувати до 19 червня 2019 року. Вищий антикорупційний суд розглядатиме корупційні справи, які розслідує Національне антикорупційне бюро.

Судді ВАС вже призначені, отже, після їх зборів буде оголошено про початок роботи ВАС і йому почнуть передавати справи, віднесені до підслідності Національного антикорупційного бюро (згідно зі статтею 216 КПК: злочини, вчинені нардепами, міністрами, суддями, вищими чиновниками тощо).

Порядок передачі справ врегульовано окремим Законом. Для Вищого антикорупційного суду вже виділено приміщення. У ВАС працюватимуть як судді, так і науковці та адвокати (загалом 42 % призначених суддів ВАС не є кар’єрними суддями).

За очікуваннями бізнес-середовища та фахових експертів початок роботи ВАС встановить нові стандарти захисту прозорості та законності у сфері регулювання бізнесу, що безсумнівно покращить інвестиційну привабливість країни та сприятиме покращенню бізнес-клімату в Україні.

 

За матеріалами видання Ліга-Закон

 

Читайте статтю на тему:

 

Депозитарні установи можуть знизити операційні ризики

Національний банк України запровадив для депозитарних установ новий функціонал, що забезпечує подвійний контроль за операціями з цінними паперами. Нове програмне забезпечення дозволяє послідовно накладати на депозитарні розпорядження електронні підписи двох уповноважених осіб – розпорядників рахунку (так званий принцип “чотирьох очей”).

Подвійний контроль під час проведення операцій вже давно є невід’ємною частиною систем переказу грошових коштів, але у системах депозитарного обліку в Україні він впроваджений вперше.

Новий функціонал надає можливість депозитарним установам здійснювати оперативний контроль за проведенням облікових операцій і знижує операційні ризики під час їх виконання, зокрема мінімізуючи ризики механічних помилок і впливу “людського” фактору. Це сприятиме підвищенню захисту інформації в системі депозитарного обліку та надійності її функціонування.

Функціонал розроблено відповідно до світових стандартів проведення депозитарних операцій з фінансовими активами. НБУ продовжує оновлювати систему депозитарного обліку через автоматизацію процесів і запровадження сучасних програмних комплексів.

Використання нового програмного забезпечення на сьогодні не є обов’язковим для депозитарних установ. Доступ до нього надаватиметься за запитом кожної окремої депозитарної установи.

Запровадження НБУ вказаного нового ПЗ-функціоналу для  депозитарних установ покликане забезпечити наближення національного фондового ринку до світових стандартів щодо операцій з цінними паперами.

 

За матеріалами видання Ліга-Закон

 


Змінено порядок повернення передоплати з митних платежів

12 квітня 2019 року набули чинності зміни до Порядку повернення авансових   платежів (передоплати) і помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів  сплачених сум митних платежів, затверджені наказом Міністерство фінансів України №80 від 22.02.2019 р.

Вказаними змінами Міністерство фінансів Украни  визначило порядок повернення авансових платежів (передоплати) з депозитного рахунку 3734 ДФС – єдиного казначейського рахунку ДФС.

Відтепер для повернення авансових платежів платник податків повинен подати до ДФС заяву за підписом керівника платника податків і головного бухгалтера (у разі його наявності) або в письмовій, або в електронній формі. У останньому випадку обов’язкове застосування електронних підписів вказаних осіб.

Заява складається у довільній формі, але обов’язково повинна містити:

  1. найменування і код ЄДРПОУ юрособи-платника податків або ПІБ і реєстраційний номер облікової картки платника-фізособи;
  2. суму, що підлягає поверненню;
  3. дані про поточний рахунок платника податків для повернення коштів.

Платник податків має право подати заяву упродовж 1095 днів з моменту внесення платежу на єдиний казначейський рахунок ДФС.

У свою чергу, ДФС зобов’язана обробити заяву впродовж 8 робочих днів з моменту її отримання і прийняти по ній одне з двох рішень – про повернення коштів або про відмову в поверненні коштів. Рішення про відмову можливо у разі, якщо на єдиному казначейському рахунку наявна менша сума, ніж заявлена до повернення, або платник податків неправильно оформив заяву про повернення коштів.

Якщо підстав для відмови немає, ДФС оформлює висновок про повернення коштів, який реєструється в спеціальному журналі. На підставі цього висновку формується електронний реєстр ДФС належних до повернення коштів авансових платежів (передоплати) і направляє його до органів Держказначейства.

У разі повернення частини раніше авансованих коштів для платника податків зменшується сума коштів, в межах якої можна здійснювати сплату платежів під час митного оформлення товарів.

Крім того, внесення передоплати з митних платежів саме на депозитний рахунок 3734 ДФС з 16 квітня буде обов’язковим для усіх платників згідно з вимогами наказу Міністерства фінанасів України №493 від 07.05.2018 р.

 

За матеріалами видання Ліга-Закон

 


В Україні можуть істотно збільшити розмір шрафу за непристебнуті ремені безпеки

Члени Комітету Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності на засіданні 10 квітня розглянули проект Закону №10131 про внесення зміни до статті 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Метою законопроекту є зменшення смертності та травматизму на дорогах України, а його завданням – збільшення рівня використання ременів безпеки та мотошоломів через посилення адміністративної відповідальності за порушення правил користування ременями безпеки або мотошоломами.

Згідно з чинним Законом адміністративне покарання за порушення правил користування ременями безпеки та мотошоломами в Україні становить 3 неоподатковувані мінімуми доходів громадян (НМДГ), а саме 51 грн. Розмір цього штрафу є неспівмірно низьким порівняно з тяжкими наслідками, які можуть бути спричинені через недотримання правил дорожнього руху.

Законопроектом пропонується внести зміни до частини 5 статті 121 КупАП та збільшити адміністративну відповідальність за порушення правил користування ременями безпеки та мотошоломами з 51 грн. До 510 грн. Таке збільшення пов’язане зі значною суспільною небезпекою та масовим невикористанням ременів безпеки та мотошоломів водіями та пасажирами.

Необхідність прийняття законопроекту під час обговорення обумовлювалася високим рівнем смертності та травматизму на дорогах. За показниками аварійності та наслідками дорожньо-транспортних пригод Україна є одним із лідерів поміж європейськими країнами.

З огляду на значну суспільну небезпеку автори проекту запропонували збільшити штраф за порушення правил користування ременями безпеки та мотошоломами у 10 разів, встановивши його на рівні 30 НМДГ, тобто у розмірі 510 гривень.

Запровадження змін, передбачених вказаним законопроектом, сприятиме підвищенню рівня безпеки руху на українських автошляхах наближенню культури учасників дорожнього руху в Україні до європейських стандартів у даній сфері.

 

За матеріалами видання Ліга-Закон

 

 

Президент підписав Кодекс з процедур банкрутства 

Про це Петро Порошенко заявив на зустрічі з представниками бізнесу в Києві 15 квітня, Президент Петро Порошенко підписав Кодекс з процедур банкрутства.

Кодекс з процедур банкрутства (законопроект № 8060) було прийнято ще 18 жовтня 2018 року. 

Документом, зокрема, вводиться інститут банкрутства фізичних осіб, визначаються умови і порядок відновлення платоспроможності боржника-юридичної особи або визнання його банкрутом і застосування ліквідаційної процедури з метою повного або часткового задоволення вимог кредиторів, а також відновлення платоспроможності фізичної особи. 

Кодекс викладено у чотирьох книгах: 

  • Книга 1. Загальна частина. 
  • Книга 2. Арбітражний керуючий. 
  • Книга 3. Банкрутство юридичних осіб. 
  • Книга 4. Відновлення платоспроможності фізичної особи. 

Головне нововведення – процедура банкрутства та відновлення платоспроможності фізичної особи. 

При цьому ініціювати процедуру банкрутства зможе тільки боржник. 

Крім того, до складу ліквідаційної маси не включатиметься єдине житло боржника (квартира загальною площею не більше 60 квадратних метрів або житловий будинок, загальною площею не більше 120 квадратних метрів), а також грошові кошти, що знаходяться на рахунках боржника в пенсійних фондах і фондах соціального страхування. 

Кодекс набуває чинності і вводиться в дію через 6 місяців з дня його офіційного опублікування, за винятком положень, які визначають створення електронної торгової системи та авторизації електронних майданчиків, які набирають чинності та водяться в дію через 3 місяці з дня офіційного опублікування Кодексу. 

З моменту набуття чинності Кодексу втрачає чинність Закон “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкротом”. 

З дня набуття чинності Кодексу подальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу, незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, крім справ про банкрутство, які на момент набрання чинності цим Кодексом перебувають на стадії санації, провадження в яких продовжується відповідно до Закону “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкротом”. 

Перехід до наступної судової процедури та подальше провадження у цих справах здійснюється відповідно до цього Кодексу.

 

Підбірку підгoтував: 

Тарас Бандирський

представник з юридичних послуг Адвокатського бюро “Яновський і партнери”, юрист

 

Підписатися на новини

Підпишіться на щотижневий дайджест новин і будьте в курсі подій без зайвого спаму

X