Дайджест нoвин “Податки і облік” з 04.12.2017 пo 10.12.2017

In: Дайджести новин законодавства і практики, Західна консалтингова група 11 Dec 2017 Tags:

Дайджест нoвин “Податки і облік”

з 04.12.2017 пo 10.12.2017

 

Зміни до Податкового кодексу

Законопроект від 14.11.2017  № 6776-д, яким передбачаються зміни до ПКУ, Верховною Радою України 07.12.2017 прийнято. Зокрема очікують зміни:

  • щодо системи моніторингу (п. 201.16 ст. 201 ПКУ викладено в редакції, згідно з якою реєстрацію ПН/РК у ЄРПН може бути зупинено у порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, який протягом 2 місяців з дня набрання чинності Закону має визначити порядок зупинення реєстрації ПН/РК у ЄРПН та забезпечити перегляд та приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність);
  • щодо термінів реєстрації (п. 201.10 ст. 201 ПКУ доповнено аб. 17, яким для РК, складених постачальником товарів/послуг до ПН на отримувача — платника ПДВ, у яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, встановлено граничний строк реєстрації в ЄРПН — протягом 15 календарних днів з дня отримання такого РК до ПН отримувачем (покупцем);
  • щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено (ПН/РК, реєстрацію яких у ЄРПН зупинено, реєструються 02.01.2018, крім: ПН/РК, щодо яких станом на 01.12.2017 не подано пояснення та документи; ПН/РК, щодо яких прийнято рішення про відмову в реєстрації і станом на 01.12.2017 не розпочато процедуру оскарження в адміністративному або судовому порядку.

ПН/РК, реєстрацію яких зупинено з 01.12.2017 до набрання чинності цим Законом та щодо яких платником подано пояснення та копії документів, реєструються в порядку, що діяв до набрання чинності цим Законом.

Якщо протягом 5 робочих днів платнику не прийнято та/або не надіслано рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації ПН/РК, реєстрація таких накладних здійснюється на наступний робочий день за днем закінчення терміну розгляду пояснень і документів платника податку.

Законопроект від 14.11.2017 № 6776-д

 

Статистичну та фінансову звітність можна буде подавати в електронному вигляді

Держстатом оприлюднено Перелік форм державних статистичних спостережень та фінансової звітності, які можуть подаватись респондентами в електронному вигляді у 2018 році.

Із переліком можна ознайомитись тут

 

Податкову звітність у паперовій формі  слід скріплювати печаткою за її наявності

Фіскали роз’яснили: форма податкової декларації повинна містити необхідні обов’язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору (аб. 2 п. 48.1 ПКУ).

Одним з обов’язкових реквізитів податкової декларації є, зокрема, підписи посадових осіб платника податку, визначених ПКУ, засвідчені печаткою платника податку (за наявності) (п. 48.3 ПКУ).

Враховуючи наведене, підписи посадових осіб юридичної особи у податковій звітності, яка надається у паперовій формі скріплюються печаткою за її наявності у такої юридичної особи.

За матеріалами ДФС у Дніпропетровській області

 

Дивіться відео на тему:

Хто подає звітність за МСФЗ?

 

Особливості подання звітності платником єдиного податку при виплаті доходів нерезиденту

Фіскали нагадують: у разі виплати на користь нерезидента або уповноваженої ним особи (крім постійного представництва нерезидента на території України) будь-якого доходу з джерелом походження з України юридичні особи — платники єдиного податку III групи повинні утримувати та перераховувати до відповідного бюджету податок з доходів нерезидента, а також за підсумками податкового (звітного) року, в якому здійснені такі виплати, подавати до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням Декларацію та Розрахунок (звіт) податкових зобов’язань нерезидентів, якими отримано доходи із джерелом їх походження з України, як додаток до неї (декларацію з ПНП із заповненим рядком 23 та додатком «ПН» до Декларації).

При цьому у Податковій декларації заповнюється лише рядок 23 «ПН» (сума сплаченого податку при виплаті доходів нерезидентам), інші показники не заповнює.

Лист ДФС України від 29.11.2017 № 2764/6/99-99-15-02-02-15/ІПК

 

Юридичні особи «єдиноподатники» можуть надавати послуги з фінлізингу

Юридичні особи, що не є фінансовими установами, які здійснюють лізингові (орендні) операції, надають в оренду рухоме і нерухоме майно, мають право бути платниками єдиного податку, якщо ними виконуються інші умови застосування спрощеної системи оподаткування.

Обмеження щодо застосування спрощеної системи оподаткування, передбачене пп. 291.5.4 п. 291.5 ст. 291 ПКУ, стосується фінансових установ. Це положення не поширюється на юридичних осіб — суб’єктів господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але надають послуги з фінансового лізингу.

Підкатегорія «ЗІР 108.05»

 

Товари, що звільнені від оподаткування при імпорті

Фіскали повідомляють: тимчасово, на період проведення антитерористичної операції та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства, звільняються від оподаткування ПДВ операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України (п. 32 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ):

  • спец засоби індивідуального захисту (каски, чи їх еквіваленти та спец. призначені для них компоненти (тобто підшоломи, амортизатори) у товарній підкатегорії 6506 10 80 00 згідно з УКТ ЗЕД, бронежилети підкатегорії 6211 43 90 00 згідно з УКТ ЗЕД), виготовлені відповідно до військових стандартів, умов для потреб правоохоронних органів, Збройних Сил України та інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, інших суб’єктів, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону);
  • нитки та тканини (матеріалів) товарної підкатегоріях 3920 10 89 90, 3920 61 00 00, 3921 90 60 00, 5402 11 00 00, 5407 10 00 00, 5603 14 10 00 та 6914 90 00 00 згідно з УКТ ЗЕД, для виготовлення бронежилетів та шоломів;
  • лікарські засоби та медичних виробів відповідно до пп. «в» п.193.1 ст. 193 ПКУ, що призначені для використання закладами охорони здоров’я та учасниками антитерористичної операції для надання медичної допомоги фізичним особам, які у період проведення антитерористичної операції та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я, в обсягах, визначених Кабінетом Міністрів України;
  • лікарські засоби та медичні вироби без державної реєстрації та дозвільних документів, що призначені для використання закладами охорони здоров’я та учасниками антитерористичної операції для надання медичної допомоги фізичним особам, які у період проведення антитерористичної операції та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я, за переліком та в обсягах, встановлених Кабінетом Міністрів України.

За матеріалами ГУ ДФС у Дніпропетровській області

 

Дивіться відео на тему:

Як оподаткувати експорт послуг ПНП ЄП ПДВ

 

У ПН зазначати код товару/послуги можна зазначати не повністю

Платник ПДВ при здійсненні операцій з продажу товарів зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання з ПДВ на дату їх виникнення, незалежно від того, придбані зазначені товари (запасні частини) з ПДВ чи без ПДВ.

Платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з ДКПП неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду (пп. «і» п. 201.1 ст. 201 ПКУ).

Коди товарів згідно з УКТ ЗЕД затверджено Законом України від 19.09.2013  № 584-VII «Про Митний тариф України».

Лист ДФС України від 30.11.2017 № 2781/Т/99-99-13-01-02-14/ІП

 

Не оформлено право власності на землю

при придбанні нерухомості,  чи сплачувати земельний податок?

Фіскали роз’яснюють: земельна ділянка визнається об’єктом цивільних прав з моменту її формування відповідно до вимог ст. 791 Земельного кодексу та державної реєстрації відповідного права (власності, постійного користування або права оренди земель державної та комунальної власності) на неї.

Зауважимо, що сплата земельного податку здійснюється власниками земельних ділянок та постійними землекористувачами (пп. 14.1.72 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

При переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку (п. 287.6 ст. 287 ПКУ).

Лист ДФС України від 29.11.2017  № 2754/6/99-99-12-02-03-15/ІПК

 

Особливості повідомлення про новий договір оренди землі на ту ж саму земельну ділянку

При укладанні протягом року нового договору оренди на ту саму земельну ділянку без змін або із змінами умов договору, якщо термін дії попереднього договору закінчився, а звітну податкову декларацію подано платником плати за землю на термін дії цього попереднього договору, то такий платник протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним, в якому зареєстровано новий договір оренди землі, має право подати уточнюючу податкову декларацію з урахуванням показників останньої поданої декларації за рік, що уточнюється, або подавати щомісяця звітну податкову декларацію починаючи з календарного місяця, в якому фактично виникло право оренди земельної ділянки за новим договором оренди землі.

За матеріалами ГУ ДФС у Тернопільській області

 

Читайте статтю на тему:

Чи будуть виникати ризики при укладенні договору оренди нежитлового приміщення з фізичною особою?

 

Для подання декларації щодо отримання податкової знижки за 2016 рік залишився 21 день

Нагадують, для отримання податкової знижки за 2016  у громадян залишилось менше місяця.

Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (пп. 166.4.3 п. 166.4 ст. 166 ПКУ)

За матеріалами ГУ ДФС у Дніпропетровській області

 

Платник отримав податкову соціальну пільгу

 у двох чи більше роботодавців одразу… Наслідки…

Фіскали нагадують: якщо платник податку порушує норми щодо застосування ПСП і вона застосовується за кількома місцями отримання доходів, вв такому випадку, такий платник втрачає право на її отримання за всіма місцями отримання доходу, починаючи з місяця, в якому мало місце таке порушення, та закінчуючи місяцем, в якому право на застосування податкової соціальної пільги відновлюється.

Платнику може бути відновлено право на застосування ПСП, якщо він подасть заяву про відмову від неї всім роботодавцям із зазначенням місяця, коли відбулося таке порушення, а роботодавці на підставі такої заяви нараховують і утримують відповідну суму недоплати податку та штраф у розмірі 100 % суми цієї недоплати за рахунок найближчої виплати доходу такій особі, а у разі, коли сума виплати недостатня, — за рахунок наступних виплат.

Якщо сума недоплати та/або штрафу не були утримані податковим агентом за рахунок доходу платника, то такі суми включаються до річної податкової декларації такого платника податку.

Право на застосування податкової соціальної пільги відновлюється з податкового місяця, що настає за місяцем, в якому сума такої недоплати та штраф повністю погашаються.

Наказом Мінфіну від 19.05.2017 № 514 затверджено «Порядок інформування роботодавців платника податку про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги, позбавлення платника податку або відновлення його права на податкову соціальну пільгу та форми повідомлення про наявність порушень».

За матеріалами ГУ ДФС у Запорізькій області

 

Дивіться відео на тему:

Робота з персоналом через цивільно-правові договори – економічні переваги і ризики

 

Прощення ПДФО та військового збору при прощенні боргу банком немає

У разі якщо кредитором було здійснено прощення (анулювання) основної суми боргу (кредиту), а не суми у розмірі різниці, розрахованої кредитором відповідно до п. 8 підрозділу 1 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ, то така сума боргу вважається додатковим благом і включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу з урахуванням норм п.п. «д» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ та оподатковується ПДФО і військовим збором.

Не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу основна сума боргу платника, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності у сумі, що не перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року (у 2017  — 800,0 грн.) та сума процентів, комісії та/або штрафних санкцій (пені), прощених (анульованих) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності.

За матеріалами ГУ ДФС у Закарпатській області

 

Дивіться відео на тему:

Інвентаризація дебіторів та кредиторів (Вплив протермінованих заборгованостей на податки: ПДВ, Прибуток, ПДФО)

 

Оподаткування нецільової благодійної допомоги

Сума нецільової благодійної допомоги, що надається юридичною особою фізичній особі у розмірі, який у 2017 не перевищує 2 240,0 грн, не включається до оподатковуваного доходу такої особи, тобто не оподатковується ПДФО і відображається у формі № 1 ДФ за ознакою доходу «169».

Сума перевищення нецільової допомоги над 2 240,0грн. включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку як інші доходи та оподатковується на загальних підставах і відображається у формі № 1 ДФ за ознакою доходу «127».

У разі отримання нецільової благодійної допомоги від юридичної особи платник податку зобов’язаний подати річну податкову декларацію із зазначенням її суми, якщо загальна сума отриманої нецільової благодійної допомоги протягом звітного податкового року перевищує її граничний розмір у 2017  — 2 240,0 гривень.

За матеріалами ГУ ДФС у Запорізькій області

 

Формування витрат ФОП – «загальносистемником»

Фіскали зазначають: ФОП – «загальносистемник» має право віднести до складу витрат звітного періоду сплату зобов’язань за векселем, який емітований такою фізичною особою в рахунок погашення зобов’язань за придбані товари (роботи, послуги), перелік яких визначено п. 177.4 ст. 177 Кодексу, у періоді отримання доходу від здійснення господарської діяльності.

Відповідно пп. 177.4.5 п. 177.4 ст. 177 ПКУ не включаються до складу витрат підприємця:

  • витрати, не пов’язані з провадженням господарської діяльності такою фізичною особою – підприємцем;
  • витрати на придбання, самостійне виготовлення основних засобів та витрати на придбання нематеріальних активів, які підлягають амортизації;
  • витрати на придбання та утримання основних засобів подвійного призначення, визначених цією статтею;
  • документально не підтверджені витрати.

А також фіскали нагадують: відповідно до п. 1 ст. 2 Закону України від 16 липня 1999 року N 996-ХIV”Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” (зі змінами) цей закон поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також на представництва іноземних суб’єктів господарської діяльності, які зобов’язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.

Бухгалтерський облік є обов’язковим видом обліку, який ведеться підприємством (п. 1 ст. 3 Закону N 996-ХIV).

Ведення бухгалтерського обліку та визначення облікової політики для фізичної особи – підприємця не є обов’язковими.

Лист ДФС від 05.12.2017  № 2838/П/99-99-13-01-02-14/ІПК

 

Дивіться відео на тему:

Як обрати оптимальну систему оподаткування

 

ФОП – єдиноподатник змінив адресу, потрібно зареєструвати нову книгу обліку доходів

У разі зміни податкової адреси (місця проживання), пов’язаної зі зміною адміністративного району, ФОПу – «єдино податнику» необхідно зареєструвати нову Книгу обліку доходів (доходів і витрат) у контролюючому органі за новим місцем обліку.

У разі зміни податкової адреси (місця проживання) в межах одного адміністративного району ФОП-«єдино податник» продовжує здійснювати записи наростаючим підсумком у зареєстрованій Книзі обліку доходів (доходів і витрат).

Підкатегорія “ЗІР 107.07”

 

ФОП за наявності банківського рахунку

може сплачувати ЄСВ  шляхом готівкових розрахунків чи відділення зв’язку

Фіскали нагадують: нормами чинного законодавства не передбачено застосування відповідальності до ФОП, які за наявності банківського рахунку сплачують ЄСВ шляхом готівкових розрахунків через банки чи відділення зв’язку.

Відповідно до частини сьомої ст. 9 Закону  № 2464-VI  ЄСВ сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунка.

Згідно з пп. 2 п. 2 розд. IV Інструкції № 449 фізичні особи – підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, які не мають банківського рахунку, сплачують ЄСВ шляхом готівкових розрахунків через банки чи відділення зв’язку.

Підкатегорія «ЗІР 301.09»

 

Посада головного бухгалтера на підприємстві можлива за умови  наявності підлеглих

Фахівці Мінсоцполітики роз’яснюють: головний бухгалтер здійснює керівництво працівниками бухгалтерського обліку підприємства та розподіляє між ними посадові завдання та обов’язки, знайомить цих працівників із нормативно-методичними документами та інформаційними матеріалами, які стосуються їх діяльності, а також із змінами в чинному законодавстві. Тобто посада «Головний бухгалтер» передбачає наявність підлеглих працівників.

Отже, введення до штатного розпису підприємства посади головного бухгалтера можливе у разі створення відповідного структурного підрозділу (відділу, сектору тощо).

Лист Мінсоцполітики від 13.11.2017  № 21929/0/2-17/13

 

Підбірку підготувала:

Лоза Галина,

незалежний консультант з бухгалтерського обліку компанії “Збережені Активи”

спеціаліст, фахівець з контролю якості

Підписатись на наші новини


X