fbpx

Дайджест новин “Підприємництво і право” з 21.10.2019 по 28.10.2019

In: Дайджести новин законодавства і практики 28 Oct 2019 Tags: ,

Дайджест новин  “Підприємництво і право”

з  21.10.2019 по 28.10.2019

 

 

Відкрити іноземні філії та представництва в Україні стало простіше

Кабмін прийняв розроблену Мін’юстом постанову «Про деякі питання реєстрації представництв іноземних суб’єктів господарської діяльності в Україні».

Цей документ спрощує процедуру відкриття представництв іноземними компаніями  на території України. 

Після набуття чинності постановою вводяться такі зміни:

  1. знижується плата за реєстрацію представництва іноземного суб’єкта господарювання в Україні з 2500 доларів США до 1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб (у 2019 р. – 1921 грн);
  2. скорочено строк реєстрації представництва з 60 до 20 робочих днів;
  3. вартість реєстрації представництва в Україні для іноземних суб’єктів господарювання-резидентів держави-агресора становитиме 30 прожиткових мінімумів для працездатних осіб (у 2019 р. – 57 630 грн.), а сама процедура триватиме до 60 робочих днів з дня подання документів.

Коментуючи прийняті зміни Міністр юстиції Денис Малюська впевнений, що вони створять сприятливі умови для присутності іноземних компаній в Україні, збільшать кількість інвестицій в українську економіку та підвищать ділову активність.

Ще одним кроком на шляху до залучення в Україну іноземних інвестицій стане введення можливості укладати зовнішньоекономічні договори купівлі-продажу товарів в електронній формі.

Кабінет Міністрів України схвалив проект закону «Про відмову від заяви України до Конвенції Організації Об’єднаних Націй про договори міжнародної купівлі-продажу товарів». Законопроект передбачає відмову України від заяви, зробленої під час приєднання до Конвенції ООН про договори міжнародної купівлі-продажу товарів (Указ Президії Верховної Ради УРСР від 23.08.1989 р.), якою укладення зовнішньоекономічних договорів купівлі-продажу товарів дозволялося лише у письмовій формі. 

 

За матеріалами офіційного веб-сайту Кабінету Міністрів України

 


Чим  підтверджується стаж роботи працівника у разі відсутності запису у трудовій книжці?

Верховний Суд, розглядаючи справу, зазначив, що за відсутності записів у трудовій книжці трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.

Зокрема, позивачка звернулась до суду із позовом до Пенсійного фонду про оскарження відмови про призначення  пенсії за віком. Своє рішення Пенсійний фонд мотивував тим, що у трудовій книжці позивачки містяться неточності в частині назви підприємства, на яке її прийнято на роботу та з якого звільнено.

Місцевий та апеляційний суди позовні вимоги задовольнили, аналогічну позицію зайняв і Верховний Суд.

Верховний Суд зазначив, що у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установлені для окремих категорій працівників, для підтвердження спеціального трудового стажу приймаються уточнюючі довідки підприємств, установ, організацій або їх правонаступників. У разі відсутності правонаступника підтвердження періодів роботи, що зараховуються до трудового стажу для призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установленої для окремих категорій працівників, здійснюється відповідно до Порядку.

Відповідно до п. 1 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.

Колегія суддів також вказала, що, приймаючи документи, орган, який призначає пенсію перевіряє:

  • правильність оформлення заяви, відповідність викладених у ній відомостей про особу даним паспорта і документам про стаж;
  • зміст і належне оформлення наданих документів;
  • копії відповідних документів, фіксує й засвідчує виявлені розбіжності (невідповідності).

Орган, що призначає пенсію, за наявності сумнівів має право вимагати від підприємств, установ та організацій, фізичних осіб дооформлення у тримісячний строк з дня подання заяви, прийнятих і подання додаткових документів, передбачених законодавством, а також перевіряти обґрунтованість їх видачі.

Однак Пенсійний фонд не здійснив жодних дій, спрямованих на отримання відомостей або додаткових документів, на підставі яких можна було б переконатися у достовірності поданих документів на підтвердження пільгового стажу позивача.

 

Постанова ВС у справі № 638/18467/15-а  від 30.09.2019 року

 


Введено в дію Кодекс з процедур банкрутства

З 21 жовтня 2019 року в Україні застосовується  Кодекс, який регулює процедуру банкрутства як фізичних осіб-підприємців та юридичних осіб, так і звичайних фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання. 

Документ визначає умови і порядок відновлення платоспроможності боржника-юридичної особи або визнання його банкрутом і застосування ліквідаційної процедури з метою повного або часткового задоволення вимог кредиторів.

Кодексом спрощено порядок відкриття провадження у справах про банкрутство, усі майнові спори за участю боржника зосереджуються у справі про банкрутство, арешт майна боржника можливий виключно у межах справи про банкрутство, звільнення активів боржника з податкової застави та скасування арештів на майно здійснюється ухвалою суду у справі про банкрутство тощо.

Крім того, Кодексом врегульовано нову для України процедуру відновлення платоспроможності фізичних осіб. Основні принципи цієї процедури є достатньо лояльними стосовно банкрута: відкриття процедури виключно за ініціативою боржника, можливість задоволення вимог кредиторів шляхом реструктуризації та/або погашення боргів через реалізацію всього майна боржника, що входить у ліквідаційну масу, недоторканність житла, неможливість повторної процедури банкрутства.

 

Кодекс України з процедур банкрутства№ 2597-VIII від 18.10.2018 року

 

Читайте статтю на тему:

 

Оприлюднено проект закону про скасування трудових книжок

На сайті Пенсійного фонду України викладено законопроект, яким запроваджується облік трудової діяльності працівників в електронній формі.

Раніше (09 жовтня 2019 р.) Міністр КМУ Дмитро Дубілет анонсував скасування обов’язковості трудових книжок та розробку відповідного законопроекту.  

Оприлюднений проект встановлює, що облік трудової діяльності працівника вестимуть в електронній формі в Реєстрі застрахованих осіб. Облік можна також вести з використанням трудової книжки в паперовій формі, якщо це передбачено колективним договором.

В день звільнення роботодавець буде зобов’язаний надати копію наказу про звільнення та трудову книжку (у разі її ведення в паперовій формі).

Страховий стаж обчислюватиметься згідно з даними Реєстру застрахованих осіб, у тому числі за даними про трудову діяльність, а за періоди до 01 січня 2004 року, які не внесені в Реєстр – згідно з порядком, встановленим раніше.

У Реєстрі міститиметься інформація про загальний стаж роботи, включаючи стаж до 2004 року. Цей розділ облікової картки і буде електронною трудовою книжкою. Інформація про стаж до 2004 року вноситиметься на підставі трудової книжки і інших документів, що підтверджують стаж.

Реєстр застрахованих осіб також міститиме інформацію про освіту, оцифровані фото і зразок підпису, номер телефону та e-mail, відомості про трудові відносини (про прийняття на роботу, присвоєння розряду, переклад, звільнення тощо), інформацію про основне місце роботи, а також про особливий статус (ветерани війни, особи з інвалідністю, особи з судимістю, заробітчани, пільговики).

Розробники законопроекту стверджують, що здійснення обліку в електрон­ній формі має ряд переваг, серед яких зменшення витрат на паперовий документообіг, спрощення доступу до інформації про стаж працівників для призначення їм виплат, створення передумов для автоматичного призначення виплат.

 

За матеріалами офіційного веб-сайту Пенсійного  фонду України

 


За контрабанду підакцизних товарів можуть встановити кримінальну відповідальність

Голова Державної митної служби М. Нефьодов під час брифінгу 21 жовтня розповів про те, що переміщення через кордон підакцизних товарів з порушенням митних правил можуть криміналізувати.

Зокрема, він виступає за повернення митниці функцій оперативно-розшукової роботи та посилення відповідальності за контрабанду, зокрема, щодо категорії високомаржинальних товарів.

Станом на зараз, відповідно до ст. 472 МК, переміщення товарів чи транспортних засобів через митний кордон України із порушенням митних правил тягне за собою накладення штрафу в розмірі 100% вартості цих товарів, транспортних засобів з їх конфіскацією.

Запропонований законопроект передбачає штраф у розмірі від 3 до 5 тис. НМДГ, за друге – 5-10 тис. НМДГ, за третє і кожне наступне – 15-20 тис. НМДГ. Триває дискусія щодо необхідності встановлення покарання у вигляді позбавлення волі за такі дії, скоєні організованою групою.

Проект можуть розглянути на засіданні Кабміну на наступному тижні і передати його на розгляд Верховній Раді.

 

За матеріалами порталу Ліга Закон

 


Податківцям можуть дозволити ініціювати закриття непрацюючих ФОПів

У Верховній Раді зареєстровано законопроект №2190, яким передбачає можливість   для ФОП припинити діяльність без штрафів за несплату ЄСВ, а також альтернативний проект №2190-1, яким, окрім списання штрафів по ЄСВ, також запропонували надати податківцям право звернутися до державного реєстратора із заявою про припинення господарської діяльності ФОП, який не працює і не сплачує податки і збори більше 6 місяців з попередженням про це ФОПа за 30 днів до такого звернення.

Для реалізації положень законопроекту 2190-1 депутати також внесли законопроект №2274. Проектом пропонується запровадити процедуру припинення підприємницької діяльності за зверненням контролюючого органу у разі відсутності господарської діяльності.

Зокрема, законопроектом №2274 пропонується надати право контролюючим органам звертатися до державного реєстратора із заявою про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця у випадку, передбаченому п. 9-1 ч. 1 ст. 13 Закону України “Про збір і облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”, а саме відсутності господарської діяльності та несплати податків і зборів більше 6 (шести) місяців.

 

За матеріалами порталу Ліга Закон

 

Дивіться відео на тему:

 
 

В Україні стане простіше укладати е-договори

Уряд запускає 2  діджитал-проекти: «Е-контракт» та «SmartID». 

Тепер договори можна укладати у повноцінній електронній формі, а електронний підпис невдовзі можна буде отримати менш ніж за хвилину

Зокрема, проект «Е-контракт»  інтегрує і автоматизує процеси трьох державних систем: Державної казначейської служби, Міністерства фінансів України (E-data – Spending – витрати бюджетних коштів), Міністерства економічного розвитку, торгівлі та сільського господарства (Prozorro). Очікується, що він допоможе впорядкувати процедуру укладання договорів на всіх її етапах – від ініціації до звітування, а також стане новим інструментом для аналізу даних та контролю за використанням публічних коштів.

«Ми починаємо рухатись від прозорості до підзвітності. У 2015 році ми запустили перший портал – Spending. Він дозволив бачити фактично в реальному часі інформацію про те, куди і скільки коштів за контрактом перерахувала Державна казначейська служба. Потім ми відкрили дані державного та місцевих бюджетів, інформацію про проекти, які фінансуються міжнародними фінансовими організаціями», – сказала Міністр фінансів. “Е-контракт повністю переведе всі договори, що укладаються на Prozorro і які ми бачимо в Казначействі, в повноцінну електронну форму”.

У свою чергу Міністерство цифрової трансформації анонсувало запуск системи SmartID, яка  допоможе отримати електронний підпис менше ніж за хвилину. Про це заявив Михайло Федоров під час презентації «Е-контракт».

«Скористатися підписом можна буде з будь-якого пристрою, підключеного до Інтернету. Це дозволить суттєво прискорити процес та розширити зону дії цифрових послуг для громадян і бізнесу», – додав Міністр цифрової трансформації.

 

За матеріалами офіційного веб-сайту Міністерства фінансів України

 


Держреєстраторів зобов’яжуть повідомляти власників про дії щодо їхньої  нерухомості

02 листопада 2019 року набуде чинності Закон “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту права власності” (так званий – “антирейдерський Закон”), прийнятий  Верховною Радою 03 жовтня 2019 року .

Цей Закон встановлює наступні зміни:

  1. Одночасність вчинення нотаріальної дії та державної реєстрації прав щодо нерухомого майна, об’єкта незавершеного будівництва.
  2. Впроваджується багатофакторна аутентифікація для держреєстраторів. 
  3. Власників майна повідомлятимуть про дії щодо їхньої нерухомості. Зокрема, Держреєстратор зобов’язаний невідкладно повідомити власника об’єкта нерухомого майна, користувача, обтяжувача про подання/отримання заяви на проведення реєстраційних дій. 
  4. Посилено відповідальність за недотримання порядку реєстраційних процедур.

За порушення строків на проведення державної реєстрації юрособи, ФОП або громадського формування, вимагання не передбачених законом документів, а також інші порушення встановленого порядку держреєстрації передбачено накладення штрафу від 400 до 600 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Раніше за це штрафували від 200 до 400 НМДГ.

При реєстрації прав, що виникли до 1 січня 2013 року, у разі відсутності даних в реєстрах або якщо заявник не надав документи, реєстратор зобов’язаний запитувати від органів влади, підприємств, установ та організацій, які оформлювали права, підтверджуючу інформацію.

 

Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту права власності” № 159-IX від 03.10.2019 року 

 

Підбірку підгoтувала: 

Ольга Кісіль

представник з юридичних послуг Адвокатського бюро “Яновський і партнери”, юрист

Підписатися на новини

Підпишіться на щотижневий дайджест новин і будьте в курсі подій без зайвого спаму

X