fbpx
[get_banners]

Дайджест новин “Підприємництво і право” з 19.08.2019 по 27.08.2019

In: Дайджести новин законодавства і практики 27 Aug 2019 Tags: ,

Дайджест новин  “Підприємництво і право”

з  19.08.2019 по 27.08.2019

 

Основну безперервну частину відпустки можна поділити

Мінсоцполітики зазначив про можливість поділу безперервних 14 днів відпустки у випадку її перенесення.

Вимога щодо надання основної безперервної частини щорічної відпустки не менше 14 календарних днів виконується на етапі надання відпустки.

Таким чином, використання в одному місяці 4 календарних днів перенесеної щорічної відпустки, а в іншому – залишку 10 календарних днів щорічної відпустки не порушує відповідних вимог частини першої статті 12 Закону “Про відпустки”.

Питання стосовно продовження або перенесення невикористаної відпустки вирішується за погодженням між працівником та роботодавцем.

Надання невикористаної частини відпустки відразу після одужання працівника чи перенесення її на інший період провадиться шляхом видання керівником відповідного наказу, на підставі листка тимчасової непрацездатності працівника та його заяви. Також необхідно внести зміни до графіка відпусток.

Таке роз’яснення міститься в листі № 1115/0/206-19 та має інформаційно-рекомендаційний характер.

 

Лист Мінсоцполітики від 25.07.2019 р. № 1115/0/206-19

 


Держпраці має право знову здійснювати перевірки

21 серпня 2019 року Кабінетом Міністрів України затверджено відповідне положення, яке регулює порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю.

На його підставі інспектори Держпраці можуть знову проводити інспекційні перевірки суб’єктів господарювання.

Відповідно до цього документу, інспектори зможуть безперешкодно, без попереднього повідомлення в будь-який час відвідувати виробничі, службові та адміністративні приміщення юридичних осіб незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичних осіб, які використовують найману працю, а також робочі місця працівників, розташовані поза цими приміщеннями, для проведення інспекційних відвідувань з питань, що належать до їх компетенції.

Однак Голова Державної регуляторної служби Ксенія Ляпіна заявила, що ця постанова Кабміну оскаржуватиметься як така, що не відповідає законодавству. 

В постанові, яку було прийнято Кабміном щодо перевірок є безліч колізій які, за словами К. Ляпіної, мають у будь-якому випадку трактуватись на користь підприємства. Також для проведення перевірки обов’язково мають бути затверджені критерії ризику та уніфіковані акти. Без них Держпарці права проводити перевірки не має.

К. Ляпіна пообіцяла оперативне реагування на скарги та проведення перевірок контролюючих органів, які будуть виходити за межі повноважень.

 

За матеріалами веб-сайту Ліга Закон

 

Читайте статтю на тему:

 

ЕЦП як додатковий захист бізнесу від рейдерів

Радник з інформаційних технологій розповів на своій сторінці у Facebook, що в першу чергу планується зробити в рамках проекту по боротьбі з рейдерством

Співзасновник інтернет-банку Monobank і радник Голови СБУ з боротьби з корупцією за допомогою технологій Дмитро Дубілет розповів про проблему рейдерства в Україні та збирається запустити проект, який дозволить бізнесу краще захищатися від рейдерів. 

Він запропонував доповнювати статути підприємств положенням  про те, що реєстраційні дії, пов’язані з бізнесом, повинні супроводжуватися додатковим електронним документом, на які накладено ЕЦП осіб, які визначить бізнес.

Система працюватиме наступним чином: прописане положення з ЕЦП зобов’яже всіх реєстраторів перед проведенням реєстраційної дії перевіряти, чи немає у бізнесу, за яким планується дія, цього додаткового захисту. Якщо він є, то вимагати відповідні ЕЦП – директора, окремих або всіх власників майна. Кожен бізнес буде сам визначати, чий ЕЦП потрібен та для яких дій.

Такі дії спрямовані на реальний  захист бізнесу, адже крадіжка або злом ЕЦП – це набагато більш рідкісні кейси, ніж, умовно, підкуп реєстратора.

За словами директора Monobank, проект вони постараються запустити вже цієї осені.

 


Українських експортерів застрахують від ризиків

21 серпня 2019 року КМУ  затвердив правила страхування від комерційних та некомерційних ризиків, перестрахування та надання гарантій Експортно-кредитного агентства.

Виконання рішення Уряду є продовженням комплексу заходів на підтримку експортерів української продукції (товарів, робіт, послуг) через інструменти страхування від комерційних та некомерційних ризиків, перестрахування та надання гарантій за договорами, які забезпечують розвиток експорту.

Детальні правила та положення про страхові тарифи, склад страхових резервів, правила їх формування та використання, стратегію та політику управління ризиками, процедури управління ними, перелік ризиків, їх граничні розміри, а також склад та форми звітності про діяльність Експортно-кредитного агентства будуть затверджуватися Наглядовою радою Агентства.

 

За матеріалами офіційного веб-сайту Урядовий портал

 


Дані про платників ПДВ, які підлягають виключенню з реєстру, публікуватимуть на сайті ДФС

ДФС на своєму офіційному веб-сайті опублікувала для обговорення проєкт наказу Мінфіну «Про затвердження змін до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість».

Документ містить положення про те, що:

  1. Державна фіскальна служба оприлюднюватиме на своєму сайті разом із даними з реєстру платників ПДВ додаткову інформацію про виникнення у особи, яка зареєстрована платником ПДВ, підстави для анулювання її реєстрації. Перелік таких підстав встановлено п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу. Оприлюднення такої інформації сприятиме упередженню платників ПДВ від господарських операцій із особами, які припинили свою діяльність або обрали спрощену систему оподаткування, що не передбачає сплати ПДВ, та підлягають у зв’язку з цим виключенню із реєстру.
  2. Запропоновано вдосконалити алгоритм формування індивідуального податкового номера платника ПДВ для ФОПа. На даний момент є можливість зареєструватися платником ПДВ, припинити таку реєстрацію, а потім зареєструватись повторно без ідентифікації такої реєстрації. Запропоновані зміни повинні забезпечити таку ідентифікацію.
  3. Планується розширити коло осіб, уповноважених платником ПДВ на подання до контролюючого органу запиту про отримання витягу з реєстру платників ПДВ, а саме віднести до нього особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку суб’єкта господарювання).

 

Зауваження та пропозиції до проєкту приймаються до 12.09.2019 року.

 

За матеріалами офіційного веб-сайту ДФС України

 


Доставка алкоголю та сигарет додому заборонена

ДФС у індивідуальній податковій консультації від 29.07.2019 р. № 3535/6/99-99-12-02-02-15/ІПК нагадала про заборону продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів в невизначених для цього місцях.

Контролюючий орган надав консультацію на запитання чи необхідно отримувати ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами для надання закладам роздрібної торгівлі послуг з доставки замовлень (обробка і виконання замовлень на придбання алкогольних напоїв/тютюнових виробів).

У ДФС відповіли, що діяльність, яка передбачає придбання алкогольних напоїв і тютюнових виробів в роздрібній торговельній мережі, їх подальша доставка кінцевому споживачу, отримання від такого споживача коштів за придбані товари і подальший розрахунок за них в роздрібній торговельній мережі, не узгоджується з вимогами законодавства.

Придбання суб’єктом господарювання алкогольних напоїв або тютюнових виробів містить ознаки:

  • комерційного використання незалежно від форми розрахунків;
  • згідно з абзацом 12 статті 1 Закону № 481 “Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів і пального” відноситься до оптової торгівлі.

Крім того, законодавство чітко визначає місце торгівлі і встановлює заборону продажу алкогольних напоїв і тютюнових виробів в невизначених для цього місцях і відповідальність за таке порушення (штраф 6800 грн).

 

Індивідуальна податкова консультація ДФС від 29.07.2019 р. № 3535/6/99-99-12-02-02-15/ІПК

 


Яке майно не може бути використано для погашення заборгованості банкрута-ФОП?

Верховний суд зазначив, що до ліквідаційної маси не входять квартири, які перебувають в обтяженні на підставі договорів іпотеки, що були укладені між банком та фізичною особою, а не ФОП.

У справі про банкрутство ФОП банк звернувся до суду із заявою про визнання недійсними результатів аукціону з продажу нерухомого майна (квартири) банкрута і договору купівлі-продажу цього майна.

Суд  першої інстанції задовольнив таку заяву та вказав, що ліквідатором в порушення вимог ст. 49, 90 Закону «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», передано на продаж у межах справи про банкрутство майно фізичної особи, яке є предметом забезпечення зобов’язань за договором споживчого кредитування на придбання житлової нерухомості і, відповідно, не пов’язане зі здійсненням боржником підприємницької діяльності.

Апеляційний суд відмовив у задоволенні заяви на підставі того що матеріалами справи підтверджується обставина використання придбаної квартири у підприємницькій діяльності боржника.

Колегія суддів Господарського суду ВС погодилась із висновком суду першої інстанції, задовольнивши заяву банку.

ВС зазначив, що іпотекодавець уклав договір споживчого кредитування саме як фізична особа для задоволення власних потреб, а не як ФОП для здійснення підприємницької діяльності.

Оскільки передана в іпотеку квартира перебуває під обтяженням для забезпечення виконання зобов’язань фізичної особи перед банком, то зазначене нерухоме майно не може бути використане для погашення заборгованості, яка виникла у зв’язку з господарською діяльністю ФОП, і на це майно не може бути звернуто стягнення на погашення будь-якої іншої заборгованості, крім тієї, яке воно забезпечує.

 

Постанова Верховного суду у справі № 922/4404/15 ВС від  04.06.2019 року

 


Висловлено пропозиції щодо змін в правилах декларування доходів

Як повідомив веб-портал Ліга Закон, в Україні можуть запровадити родинне декларування доходів

За словами нардепа Д. Гетьманцева, обов’язкове декларування доходів запроваджуватиметься через кілька років після податкової амністії та добровільного декларування.

Тобто громадяни зможуть декларувати доходи всередині своєї сім’ї і платити податок за сім’ю загалом. Зменшити дохід, що оподатковується можна буде, зокрема, за рахунок витрат на утриманців або купівлі квитків на відпочинок в Україні.

Податкова декларація в основному має формуватися податковою службою за тими джерелами інформації, які вона має (про зарплату, про майно), та направлятися в електронному вигляді платнику податків.

 

За матеріалами офіційного веб-сайту Ліга Закон

 


Внесено зміни до ставок роялті

Кабмін постановою від 14.08.2019 року № 696 затвердив тимчасові ставки винагороди (відрахувань) для користувачів об’єктів авторського права і суміжних прав.

Організації колективного управління застосовують затверджені Постановою КМУ від 18 січня 2003 року №71 ставки винагороди (роялті) як тимчасові тарифи на термін до шести місяців у разі недосягнення згоди на переговорах про встановлення тарифів. 

Ставки для тих суб’єктів, які ще не домовилися про їх розмір з організацією колективного управління, будуть фіксовані. Відповідно до ст. 20 Закону № 2415 зазначені організації повинні домовитися шляхом переговорів про відповідні тарифи з профільними організаціями, об’єднаннями користувачів і окремими користувачами, які приєдналися до обговорення.

Тарифи поширюються на юридичних осіб, в тому числі на державні та комунальні телерадіоорганізації, які здійснюють кабельну ретрансляцію, публічне сповіщення (публічне повторне сповіщення) шляхом трансляції і ретрансляції зазначених об’єктів суміжних прав в передачах ефірного, супутникового, кабельного телебачення і радіомовлення або через Інтернет, в зокрема провайдери програмної послуги, а також інші суб’єкти господарювання.

У той же час з умов виплати винагороди (роялті), затверджених постановою Кабміну № 71, вилучити норми щодо:

  • можливості зменшення розміру винагороди (роялті) в залежності від характеру комерційного використання фонограм або відеограм;
  • порядку розподілу суми зібраної винагороди (роялті) між особами, які можуть управляти майновими правами на фонограми і зафіксовані в них виконання.

 

Уряд доручив Мінекономрозвитку до 1 вересня 2019 року забезпечити подати на розгляд Кабінету Міністрів проект акту за ставками тимчасових тарифів.

 

Читайте статтю на тему:

 

 

Підбірку підгoтувала: 

Ольга Кісіль

представник з юридичних послуг Адвокатського бюро “Яновський і партнери”, юрист

X