Дайджест нoвин «Підприємництво і право» з 02.01.2019 пo 07.01.2019

In: Дайджести новин законодавства і практики 08 Jan 2019 Tags: ,

Дайджест нoвин «Підприємництво і право»

з 02.01.2019 пo 07.01.2019

 

Судовий збір 2019

З 1 січня 2019 року прожитковий мінімум для працездатних осіб становить 1 921 грн. Відповідно, підвищилися ставки судового збору, які до нього прив’язані. При цьому зменшена максимальна межа ставки збору за подачу суб’єктом владних повноважень і юрособою до адміністративного суду позову майнового характеру: не більше 10 прожиткових мінімумів для працездатних осіб (а не 350 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, як було раніше).

 

 

Ставки судового збору на 2019 рік встановлено в таких розмірах:

Найменування документа і дії, за яку справляється судовий збір, та платника судового збору Мінімум Максимум Ставка судового збору
1. За подання до суду:      
1) позовної заяви майнового характеру, яка подана:      
юридичною особою 1921 грн 672 350 грн 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 350 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб
фізичною особою або фізичною особою – підприємцем 768,4 грн 9 605 грн 1 відсоток ціни позову, але не менше 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 5 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб
2) позовної заяви немайнового характеру, яка подана:      
юридичною особою або фізичною особою – підприємцем 1921 грн 1921 грн 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб
фізичною особою 768,4 грн 768,4 грн 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб
3) позовної заяви:      
про розірвання шлюбу 768,4 грн 768,4 грн 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб
про поділ майна при розірванні шлюбу 768,4 грн 5 763 грн 1 відсоток ціни позову, але не менше 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 3 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб
4) заяви у справах окремого провадження; заяви про забезпечення доказів або позову; заяви про перегляд заочного рішення; заяви про скасування рішення третейського суду (міжнародного комерційного арбітражу); заяви про видачу виконавчого документа на примусове виконання рішення третейського суду (міжнародного комерційного арбітражу); заяви про видачу виконавчого документа на підставі рішення іноземного суду; заяви про роз’яснення судового рішення, які подано; заяви про сприяння третейському суду (міжнародному комерційному арбітражу) в отриманні доказів:      
юридичною особою або фізичною особою – підприємцем 960,5 грн 960,5 грн 0,5 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб
фізичною особою 384,2 грн 384,2 грн 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб
4 1) заяви про видачу судового наказу 192,1 грн 192,1 грн 0,1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб
4 2) заяви про скасування судового наказу 96,05 грн 96,05 грн 0,05 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб
4 3) заяви про скасування тимчасового обмеження фізичної особи у праві виїзду за межі України 384,2 грн 384,2 грн 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб
5) позовної заяви про захист честі та гідності фізичної особи, ділової репутації фізичної або юридичної особи, а саме:      
позовної заяви немайнового характеру 768,4 грн 768,4 грн 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб
позовної заяви про відшкодування моральної шкоди 1921 грн   1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб
6) апеляційної скарги на рішення суду; заяви про приєднання до апеляційної скарги на рішення суду; апеляційної скарги на судовий наказ, заяви про перегляд судового рішення у зв’язку з нововиявленими обставинами     150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги
7) касаційної скарги на рішення суду; заяви про приєднання до касаційної скарги на рішення суду     200 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги в розмірі оспорюваної суми
8) підпункт виключено      
9) апеляційної і касаційної скарги на ухвалу суду; заяви про приєднання до апеляційної чи касаційної скарги на ухвалу суду:      
юридичною особою або фізичною особою – підприємцем 1921 грн 1921 грн 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб
фізичною особою 384,2 грн 384,2 грн 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб
2. За подання до господарського суду:      
1) позовної заяви майнового характеру 1921 грн 672 350 грн 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 350 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб
2) позовної заяви немайнового характеру 1921 грн 1921 грн 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб
2 1) заяви про видачу судового наказу 192,1 грн 192,1 грн 0,1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб
2 2) заяви про скасування судового наказу 96,05 грн 96,05 грн 0,05 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб
3) заяви про вжиття запобіжних заходів та забезпечення позову; заяви про видачу виконавчого документа на підставі рішення іноземного суду; заяви про скасування рішення третейського суду; заяви про видачу виконавчого документа на примусове виконання рішення третейського суду; заяви про роз’яснення судового рішення 960,5 грн 960,5 грн 0,5 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб
4) апеляційної скарги на рішення суду; апеляційних скарг у справі про банкрутство; заяви про перегляд судового рішення у зв’язку з нововиявленими обставинами     150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги
5) касаційної скарги на рішення суду; касаційних скарг у справі про банкрутство     200 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги
6) підпункт виключено      
7) апеляційної і касаційної скарги на ухвалу суду; заяви про приєднання до апеляційної чи касаційної скарги на ухвалу суду 1921 грн 1921 грн 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб
8) заяви про затвердження плану санації до порушення провадження у справі про банкрутство 3 842 грн 3 842 грн 2 розміри прожиткового мінімуму для працездатних осіб
9) заяви про порушення справи про банкрутство 19 210 грн 19 210 грн 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб
10) заяви кредиторів, які звертаються з грошовими вимогами до боржника після оголошення про порушення справи про банкрутство, а також після повідомлення про визнання боржника банкрутом; заяви про визнання правочинів (договорів) недійсними та спростування майнових дій боржника в межах провадження у справі про банкрутство; заяви про розірвання мирової угоди, укладеної у справі про банкрутство, або визнання її недійсною 3 842 грн 3 842 грн 2 розміри прожиткового мінімуму для працездатних осіб
3. За подання до адміністративного суду:      
1) адміністративного позову:      
майнового характеру, який подано:      
суб’єктом владних повноважень, юридичною особою 1921 грн 19 210 грн 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб
фізичною особою або фізичною особою – підприємцем 768,4 грн 9 605 грн 1 відсоток ціни позову, але не менше 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 5 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб
немайнового характеру, який подано:      
суб’єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою – підприємцем 1921 грн 1921 грн 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб
фізичною особою 768,4 грн 768,4 грн 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб
2) апеляційної скарги на рішення суду, заяви про приєднання до апеляційної скарги на рішення суду, заяви про перегляд судового рішення у зв’язку з нововиявленими обставинами     150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги
3) касаційної скарги на рішення суду, заяви про приєднання до касаційної скарги на рішення суду     200 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви
4) підпункт виключено      
5) апеляційної і касаційної скарги на ухвалу суду; заяви про приєднання до апеляційної чи касаційної скарги на ухвалу суду 1921 грн 1921 грн 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб
6) заяви про забезпечення доказів або позову, заяви про видачу виконавчого документа на підставі рішення іноземного суду, заяви про зміну чи встановлення способу, порядку і строку виконання судового рішення 576,3 грн 576,3 грн 0,3 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб
4. За видачу судами документів:      
1) за повторну видачу копії судового рішення 5,76 грн не визначено (залежить від кількості аркушів) 0,003 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб за кожний аркуш паперу
2) підпункт виключено      
3) підпункт виключено      
4) за видачу в електронному вигляді копії технічного запису судового засідання 57,63 грн 57,63 грн 0,03 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб
5) за виготовлення копії судового рішення у разі, якщо особа, яка не бере (не брала) участі у справі, якщо судове рішення безпосередньо стосується її прав, свобод, інтересів чи обов’язків, звертається до апарату відповідного суду з письмовою заявою про виготовлення такої копії згідно із Законом України “Про доступ до судових рішень” 5,76 грн не визначено (залежить від кількості аркушів) 0,003 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб за кожний аркуш копії
6) за виготовлення копій документів, долучених до справи 5,76 грн не визначено (залежить від кількості аркушів) 0,003 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб за кожний аркуш копії
5. У разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення 384,2 грн 384,2 грн 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб

 

Нові правила ліцензування банків від НБУ

Нацбанк вводить новий принцип в питаннях ліцензування банків: перехід від формалістичного до ризик-орієнтованого підходу.

Зазначений принцип закладений в новому Положенні про ліцензування банків. Даний документ замінив положення, прийняте ще в 2011 році.

Серед ключових нововведень правового регулювання в сфері ліцензування банків, які знайшли своє відображення в Положенні, можна виділити наступні:

  • Оцінка фінансового стану юросіб і майнового стану фізосіб

Визначено детальні критерії оцінки фінансового / майнового стану в залежності від суб’єктів, які підлягають перевірці, а також від обставин, при яких така перевірка здійснюється.

Встановлено вимоги до бізнес-плану, який подається в Нацбанк для отримання банківської ліцензії юрособою, яка має намір здійснювати банківську діяльність, а також особою, яка має намір набути контроль над діючим банком.

Визначено вимоги до потенційного контролеру щодо подання в НБУ інформації про фінансові ресурси, які будуть направлятися їм на надання фінансової підтримки банку відповідно до бізнес-плану.

Змінено підхід до перевірки достатності власних коштів при придбанні або збільшенні істотної участі в банку, а саме здійснення такої перевірки проти більшою з таких величин.

Змінено підходи до оцінки фінансової стійкості юрособи, а саме замість вичерпного переліку показників платоспроможності встановлені рекомендовані показники фінансової стійкості; передбачена вимога щодо здійснення оцінки з урахуванням галузі та специфіки діяльності юрособи; дозволено здійснення оцінки не тільки аудитором, а й іншим консультантом.

Посилено вимоги до джерел власних коштів фізосіб, які направляються на капіталізацію банку та на придбання або збільшення істотної участі в ньому. Йдеться про необхідність їх зберігання в безготівковій формі безперервно протягом 1 року.

Фізособам дано право не подавати в НБУ підтвердження джерел власних коштів / майна, якщо вони знаходяться в їх власності безперервно більше 15 років і щодо них відсутні будь-які суперечки з третіми особами.

  • Оцінка ділової репутації юридичних та фізичних осіб
  • Погодження набуття або збільшення істотної участі в банку
  • Керівники банків

Встановлено додаткові вимоги відповідності керівників банку: це відсутність конфлікту інтересів, можливість приділяти достатньо часу виконання обов’язків.

Окреслено додаткові вимоги до незалежних директорів – вони не повинні бути акціонерами або власниками істотної участі в банку.

Розширено перелік осіб, які обов’язково проходять в НБУ тестування і співбесіду. До переліку таких осіб тепер входить незалежний директор, члени правління – відповідальні за ризик-менеджмент (CRO) і комплаенс (CCO).

Крім того, Положенням передбачено застосування Нацбанком професійного судження при прийнятті відповідних рішень. Професійним судженням є висновок і / або оцінка НБУ щодо фактів, подій, обставин, осіб, яка ґрунтується на знаннях і досвіді регулятора в сфері банківського регулювання і нагляду, практичне застосування положень законодавства України, а також на комплексному і всебічному аналізі інформації і документів.

Положення набрало чинності 29 грудня 2018 року.

 

Постанова НБУ від 22.12.2018 року № 149 «Про затвердження Положення про ліцензування банків»

 

Читайте статтю на тему

 

З 1 січня в торгівлі з ЄС застосовується Конвенція Пан-Євро-Мед про походження товарів

з 1 січня 2019 року Україна і ЄС в торговельних відносинах почали застосовувати положення Регіональної конвенції про пан-євро-середземноморських преференційних правил визначення походження.

Конвенція Пан-Євро-Мед встановлює ідентичні правила походження товарів, які застосовуються в рамках угод про вільну торгівлю між її договірними сторонами.

Очікується, що в майбутньому застосування Пан-Євро-Мед відкриє додаткові можливості для українських виробників: вони зможуть використовувати принцип діагональної кумуляції походження товарів, який застосовується між учасниками Конвенції за умови існування між ними режимів вільної торгівлі.

Зараз учасницями Конвенції є 25 сторін, а саме: ЄС, країни ЄАВТ (Ісландія, Ліхтенштейн, Норвегія, Швейцарія), Албанія, Алжир, Боснія і Герцеговина, Грузія, Єгипет, Ізраїль, Йорданія, Ліван, Косово, Македонія, Марокко, Молдова, Палестина, Сербія, Сирія, Туніс, Туреччина, Україна, Фарерські острови і Чорногорія.

Україна уклала угоди про вільну торгівлю з наступними учасниками Регіональної конвенції: ЄС, ЄАВТ, Грузія, Македонія, Молдова, Чорногорія. Готується до підписання Угода про вільну торгівлю між Україною та Ізраїлем. Тривають переговори щодо укладення Угоди про вільну торгівлю між Україною та Туреччиною.

На практиці застосування положень Конвенції Пан-Євро-Мед означає, що український виробник зможе закуповувати сировину або комплектуючі в однієї зі сторін – учасниць Конвенції, а готову продукцію експортувати в іншу учасницю Конвенції без сплати мита або за заниженою ставкою мита.

 

За інформацією Мінекономрозвитку України

 


Як вести трудові книжки співробітників міжнародних організацій

Уряд забезпечив реалізацію трудових прав громадян України, які працюють в міжнародних організаціях.

Постановою № 1126 було доповнено урядову постанову від 27 квітня 1993 року № 301 «Про трудові книжки працівників».

Трудові книжки працівників, які працюють в міжнародних організаціях, представництвах міжнародних організацій в Україні, іноземних дипломатичних представництвах та консульських установах, у виконавців (юридичних осіб – нерезидентів) проектів міжнародної технічної допомоги, можуть зберігатися і вестися на підставі цивільно-правового договору з юридичними особами – резидентами.

Такі юрособи-резиденти будуть вносити відомості до трудових книжок відповідно до довідок, виданих зазначеними міжнародними організаціями, представництвами міжнародних організацій в Україні, іноземними дипломатичними представництвами та консульськими установами, виконавцями (юридичними особами – нерезидентами) проектів міжнародної технічної допомоги.

 

Постанова КМУ від 27.12.2018 року № 1126 «Про внесення зміни до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 27 квітня 1993 року № 301»

 

Читайте статтю на тему:

 

У робочий час включаються спеціальні перерви для обігріву

Відповідно до статті 168 Кодексу законів про працю України працівникам, що працюють в холодну пору року на відкритому повітрі або в закритих неопалюваних приміщеннях, вантажникам та деяким іншим категоріям працівників у випадках, передбачених законодавством, надаються спеціальні перерви для обігрівання і відпочинку, які включаються у робочий час.

Власник або уповноважений ним орган, зобов’язаний обладнувати приміщення для обігрівання і відпочинку працівників.

Статтею 66 КЗпП передбачено, що працівникам надається перерва для відпочинку і харчування тривалістю не більше двох годин. Перерва не включається в робочий час. Перерва для відпочинку і харчування повинна надаватись, як правило, через чотири години після початку роботи.

Час початку і закінчення перерви встановлюється правилами внутрішнього трудового розпорядку. Працівники використовують час перерви на свій розсуд. На цей час вони можуть відлучатися з місця роботи.

На тих роботах, де через умови виробництва перерву встановити не можна, працівникові повинна бути надана можливість приймання їжі протягом робочого часу. Перелік таких робіт, порядок і місце приймання їжі встановлюються власником або уповноваженим ним органом за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) підприємства, установи, організації.

 

За матеріалами ГУ Держпраці у Хмельницькій області

 

Підбірку підгoтувала: 

Віктoрія Пoлянська,

незалежний юридичний консультант холдингу професійних послуг «Західна кoнсалтингoва група»

Підписатись на наші новини


X