Дайджест нoвин “Податки і облік” з 29.05.2018 пo 03.06.2018

In: Дайджести новин законодавства і практики 04 Jun 2018 Tags: ,

Дайджест нoвин “Податки і облік”

з 29.05.2018 пo 03.06.2018

 

Реєстрацію «WebMoney.UA» скасовано

Рішенням Комітету з питань нагляду та регулювання діяльності банків, нагляду (оверсайту) платіжних систем НБУ від 25.05.2018 № 136 скасовано реєстрацію внутрішньодержавної системи розрахунків «WebMoney.UA».

Окрім скасування реєстрації «WebMoney.UA», з огляду на застосовані РНБО санкції Нацбанк України також ухвалив рішення про:

 

відкликання (анулювання) ліцензії на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунків, виданої ДП «ФУ «ВМ-Фактор»;

  • скасування реєстрації ДП «ФУ «ВМ-Фактор» як учасника платіжних систем;
  • скасування реєстрації учасників внутрішньодержавної системи розрахунків «WebMoney.UA»;
  • скасування реєстрації ТОВ «Пеймастер» як оператора послуг платіжної інфраструктури.

 

Рішення Комітету з питань нагляду та регулювання діяльності банків, нагляду (оверсайту) платіжних систем НБУ від 25.05.2018 № 136

 


Використання касових ордерів старого зразка дозволено до 30 червня

З 01.06.2018 набрала чинності постанова Правління НБУ від 24.05.2018 р. № 54, якою внесено зміни до власної постанови від 29.12.2017 № 148 «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», в якій, для суб’єктів господарювання передбачено перехідний адаптаційний період (до 30.06.2018), протягом якого:

  • суб’єкти господарювання можуть використовувати у своїй діяльності форми відомості на виплату грошей, прибуткового та видаткового касових ордерів, журналу реєстрації прибуткових і видаткових касових документів, касової книги, книги обліку, виданої та прийнятої старшим касиром готівки та акта про результати інвентаризації наявних коштів, установлені Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим постановою Правління Нацбанку України від 15.12.2004 р. № 637;
  • суб’єкти господарювання мають розробити та затвердити порядок оприбуткування готівки в касі та порядок розрахунку ліміту каси. Протягом цього періоду суб’єкти господарювання можуть користуватися лімітами каси, раніше розрахованими, установленими та затвердженими.

Унормовуються особливості оприбуткування готівки в касах суб’єктів господарювання, а власне:

  • оприбуткуванням готівки в касах установ/підприємств та їх відокремлених підрозділів, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів;
  • оприбуткуванням готівки в касах ФОП, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх товарними чеками (квитанціями) і веденням книги обліку доходів і витрат (або книги обліку доходів), є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у книзі обліку доходів і витрат (або книзі обліку доходів) на підставі товарних чеків (квитанцій);
  • оприбуткуванням готівки в касах відокремлених підрозділів установ/підприємств, а також у касах ФОП, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО та/або КОРО без ведення касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень на підставі даних розрахункових документів шляхом формування та друку фіскальних звітних чеків і їх підклеювання до відповідних сторінок КОРО/занесення даних розрахункових квитанцій до КОРО.

 

За матеріалами Нацбанк України

 

Дивіться інфографіку на тему:

Що робити, якщо перевищено ліміт каси?

 


Нова форма звітності з ПДВ

У зв’язку з набранням чинності з 01.06.2018 наказу Мінфіну України від 23.03.2018 № 381 «Про затвердження змін до наказу Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21» додаток 1, додаток 5 та додаток 9 до податкової декларації з ПДВ з 01.07.2018 подаються платниками, які обрали місячний або квартальний звітні (податкові) періоди, за новими формами.

 

 

 

Відомості до таблиці 1.2 дод. 1 та дод.5 до податкової декларації з ПДВ заповнюються платниками одноразово (для платників, які обрали місячний звітний (податковий) період, — червень 2018 року та платників, які обрали квартальний звітний (податковий) період, — ІІ квартал 2018 року).

 

За матеріалами Прес-служби ДФС України

 


Податкову накладну та порядок її заповнення буде оновлено

На офіційному порталі ДФС України оприлюднено проект наказу Мінфіну України «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 року №1307».

Основною метою підготовки такого проекту є надання платникам ПДВ можливості виправлення помилок, що виникли внаслідок складання та реєстрації в ЄРПН «зайво» складених ПН, та складання і реєстрації в ЄРПН РК до таких ПН тощо.

Проектом наказу передбачено затвердження у новій редакції форми ПН та внесення змін до Порядку заповнення ПН, затвердженого наказом Мінфіну України від 31.12.2015 № 1307, зокрема:

  • складання зведеної ПН в частині зазначення коду однієї з ознак у графі «Зведена податкова накладна» (замість позначки «Х»);
  • складання ПН за щоденними підсумками;
  • складання РК у разі допущення помилки в реквізитах заголовної частини ПН, зареєстрованої в ЄРПН, які не заважають ідентифікувати здійснену операцію.

Зауваження та пропозиції до проекту наказу приймаються упродовж одного місяця з дати його оприлюднення на адресу розробника:

поштову — 04655, МПС, м. Київ – 53, Львівська площа, 8, ДФС України, Департамент методологічної та нормотворчої роботи;

електронну – m.temruk@sfs.gov.ua.

 

За матеріалами Прес-служби ДФС України

 

Дивіться відео на тему:

Блокування Податкових Накладних – новий етап в житті вашого податкового кредиту

 


Доповнено «Єдине вікно подання електронної звітності»

Фіскалами оприлюднено перелік змін та доповнень (версія 1.26.7.0) до спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності».

Зокрема, щодо ДФС додано:

  • J/F1312603 — Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено.
  • J/F1314001 — Запит на отримання публічної інформації.
  • F/J1303101 — Заява щодо ліцензії на право оптової торгівлі;
  • F/J1303201 — Заява щодо додатку до ліцензії на право оптової торгівлі;
  • F/J1303301 — Заява щодо ліцензії на виробництво;
  • F/J1403101 — Витяг з ліцензійного реєстру на оптову торгівлю;
  • F/J1403201 — Витяг з ліцензійного реєстру про наявність додатка до ліцензії на право оптової торгівлі;
  • F/J1403301 — Витяг з ліцензійного реєстру на виробництво;
  • F/J1403501 — Рішення про недоліки, при опрацюванні заяв щодо ліцензій;
  • F/J1403601 — Копія розпорядження щодо ліцензій.

Щодо статистичної звітності, додано:

  • S1402004 — № 1-от. Звіт дитячого закладу оздоровлення та відпочинку за літо;
  • S2202305 — № 2-3 нк. Звіт вищого навчального закладу на початок навчального року;
  • S2700411 — № 4-сг. Звіт про посівні площі сільськогосподарських культур;
  • S2702911 — № 29-сг. Звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду.

Також внесено зміни до існуючих документів:

  • F/J1312002 — Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність. Форма № 20-ОПП (внесені зміни стосовно необов’язковості заповнення колонки 12).
  • F/J1313201 — Скарга на рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН (обмежена кількість символів в текстових полях до 2000).
  • F/J1412303 — Рішення про врахування/неврахування Таблиці даних платника податків (додано гриф «Затверджено», змінено тексту відповідності до наказу).
  • F/J1413301 — Рішення про не врахування Таблиці даних платника податків (додано гриф «Затверджено», змінено тексту відповідності до наказу).

Проведено коригування значень ставок екологічного податку відповідно до змін Податкового кодексу України на 2018 р.:

  • spr_rent_TC_255_5_norm_rent_use_water.xml — Ставки рентної плати за спеціальне використання води;
  • spr_rent_TC_253_5_norm_rent_use_subsoil_not_minerals.xml — Ставки рентної плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин, встановлюються залежно від корисних властивостей надр і ступеня екологічної безпеки під час їх використання;
  • spr_rent_app14_rates_use_mineral_res.xml — Кодифікація водних об’єктів за типом водного об’єкта та напрямом використання води згідно з розділом ІХ Податкового кодексу України до Податкової декларації з рентної плати та Податковий кодекс 252.20.

 

За матеріалами ДФС України

 


Запит на отримання Витягу з реєстру платників єдиного податку можна відправити через Електронний кабінет

Фіскали нагадують, що «єдиноподатник» може безоплатно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку.

Строк надання витягу не повинен перевищувати 1 робочого дня з дня надходження запиту.

Запит про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку подається в довільній формі, на підставі якого видається тимчасовий витяг з реєстру платників єдиного податку.

Зокрема, це можна зробити через меню «Листування з ДФС» приватної частини Електронного кабінету, яке дозволяє надіслати довільну кореспонденцію (лист, запит тощо) до відповідного органу ДФС.

Форма підготовки такої кореспонденції передбачає заповнення або вибір із запропонованих наступних реквізитів:

  • регіон, в якому знаходиться орган ДФС;
  • орган ДФС, до якого відправляється лист;
  • тип документа;
  • тематика звернення;
  • короткий зміст листа;
  • сканований документ, який необхідно завантажити (файл повинен бути у форматі pdf із обмеженням розміру не більше 2 МБ).

Протягом одного робочого дня після надсилання листа до органу ДФС буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДФС, до якого даний запит направлено (вкладка «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» Електронного кабінету).

 

За матеріалами ГУ ДФС в Одеській області

 


Інвентаризація під час перевірки

Фіскали роз’яснюють: контролюючі органи мають право вимагати під час проведення перевірок від платників податків проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, зняття залишків ТМЦ, готівки

Фіскали зазначають, що згідно з пп. 20.1.9 ПКУ контролюючі органи мають право вимагати під час проведення перевірок від платників податків, що перевіряються, проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки.

Відповідно до абзацу шостого п. 7 розд. І Положення №879, проведення інвентаризації є обов’язковим, зокрема на підставі належним чином оформленого документа органу, який відповідно до закону має право вимагати проведення такої інвентаризації. У цих випадках інвентаризація має розпочатися у термін та в обсязі, зазначених у належним чином оформленому документі цих органів, але не раніше дня отримання підприємством відповідного документа.

Вимога про проведення інвентаризації надсилається (вручається) платнику податків у порядку ст. 42 ПКУ.

 

Підкатегорія«ЗІР»136.01

 

Дивіться відео на тему:

“Інвентаризація запасів – уцінка товарних залишків. Вплив уцінки на ПДВ та Податок на прибуток”

 


Податкова вимога на суму боргу

Фіскали зауважують, що згідно з законодавством податкова вимога надсилається, коли сума боргу перевищує 60 неоподаткованих мінімумів доходів громадян. На даний час це – 1020 гривень.

 

 

 

 

Якщо заборгованість менша зазначеної суми, то податкова вимога не надсилається.

 

 

За матеріалами ГУ ДФСу Чернігівській області

 


Товари з різними найменуваннями, але з однаковим кодом УКТ ЗЕД

Фіскали наголошують, що у графі 2 ПН відображається номенклатура товарів, яка має відповідати формулюванню у первинних документах, якими супроводжується постачання таких товарів. Ця графа не повинна містити інших даних.

Зважаючи на те, що ПН в окремих графах повинна містити, зокрема, «номенклатуру товарів/послуг» (яку визначає постачальник), а в іншій – код товару (який визначається згідно з довідником УКТЗЕД), то відповідно, товари з різними найменуваннями можуть мати однаковий код УКТ ЗЕД.

Коли продавець зазначає в ПН товари з однаковим кодом УКТЗЕД, але з різним найменуванням, то це є правильно.

 

Лист ГУ ДФС України від 21.05.2018 №2243/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

 


Страхова компанія сплатила за ремонт авто: чи є ПК з ПДВ?

Фіскали навели свою позицію щодо податкового кредиту застрахованої особи, якщо за ремонт автомобіля страховик сплачує безпосередньо на рахунок СТО.

Зокрема, незалежно від того, хто сплачує за ремонт автомобіля, на дату першої події (або отримання коштів від страхової, або надання послуг з ремонту), у того, хто надає послуги з ремонту, якщо він є платником ПДВ, виникають податкові зобов’язання. При цьому цей суб’єкт господарювання складає та реєструє в ЄРПН ПН. В ній він зазначає як покупця фактичного отримувача послуг з ремонту (застраховану особу).

При отриманні послуг з ремонту власник авто на підставі ПН включає до складу ПК суму ПДВ за такою операцією. Проте в тому ж самому звітному періоді він зобов’язаний нарахувати зобов’язання з ПДВ за п. 198.5 ПКУ, оскільки, послуги з ремонту автомобіля отримані такою особою на безоплатній основі.

 

Лист ГУ ДІС України від 21.05.2018 №2245/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

 


Акцизні накладні при використанні пального для власних потреб

Якщо суб’єкт господарювання є платником акцизного податку з реалізації пального, тобто здійснює крім використання пального для власного споживання інші операції з реалізації пального, то такий суб’єкт має бути зареєстрований як платник акцизного податку і зобов’язаний складати акцизні накладні на всі операції з реалізації пального та реєструвати їх в ЄРАН.

Зазначені в акцизних накладних обсяги пального, використаного для власного споживання, є одним із показників, які зменшують ліміт обсягу пального, на який платник має право зареєструвати акцизні накладні.

В акцизних накладних на обсяги пального, використаного для власних потреб (відповідно до пунктів 4, 6 розділу ІІ Порядку № 218), зазначаються:

  • тип причини «3 — пальне відвантажено з метою власного споживання»;
  • у рядку «Особа — отримувач пального» — «Неплатник»;
  • у рядку «юридична особа — код за ЄДРПОУ отримувача пального; фізична особа — реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта» — умовний код «1000000000».

У разі якщо платник акцизного податку з реалізації пального припиняє діяльність з його реалізації, він може подати реєстраційну заяву про анулювання реєстрації. На підставі цієї заяви здійснюється виключення такого платника з Реєстру платників акцизного податку з реалізації пального (п. 13 розділу ІІ Порядку № 113).

 

За матеріалами «Вісник. Офіційно про податки»

 

Читайте статтю на тему:

Списання палива

 

Реєстрація та використання портативних РРО

Фіскали роз’яснюють: реєстрація портативного РРО здійснюється у загальному порядку. Але може реєструватись суб’єктом господарювання на господарську одиницю, що є стаціонарним об’єктом або пересувним об’єктом, у тому числі транспортним засобом.

У випадку реєстрації на автомобіль суб’єкт господарювання для реєстрації РРО, книги ОРО та РК, крім звичайного набору документів, повинен надати документи на право власності/право користування транспортним засобом.

Якщо оформлювати РРО на автомобілі, то потрібно буде мати у наявності РРО та КОРО на кожен автомобіль, який займається доставкою. При реєстрації РРО на стаціонарний об’єкт на всі операції, в т.ч. доставки, буде використовуватися тільки цей РРО.

Для реєстрації РРО суб’єкт господарювання має подати до контролюючого органу:

  • заяву про реєстрацію РРО за формою №1-РРО, вякій зазначаються назва та адреса господарської одиниці, де будуть реалізовуватись товари (надаватись послуги) та здійснюватись розрахункові операції, де буде наявна книга ОРО на РРО та зберігатиметься поточна РК;
  • копію документа, що підтверджує факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності або користування РРО;
  • копію документа на право власності або іншого документа, що дає право на розміщення господарської одиниці, де використовуватиметься РРО;
  • копію паспорта (формуляра) РРО та копію паспорта модема (при застосуванні зовнішнього модема);
  • копію договору суб’єкта господарювання з центром сервісного обслуговування про технічне обслуговування та ремонт РРО.

У разі реєстрації портативного РРО за адресою стаціонарного об’єкта такий РРО, книга ОРО на цей РРО та РК мають використовуватись за цією адресою. Розрахунковий документ, що засвідчує доставку (продаж) товару (надання послуги), повинен містити адресу розташування цього стаціонарного об’єкта.

Разом з тим портативний РРО, КОРО та РК можуть бути зареєстрованими на кур’єрську службу доставки (автомобіль тощо) та використовуватись кур’єром безпосередньо на місці реалізації товару чи наданні послуги (у місці проведення розрахунків). У такому разі у розрахунковому документі може зазначатися не адреса стаціонарного об’єкта як господарської одиниці, а реквізити транспортного засобу, яким виконано доставку товару (надано послугу) споживачеві.

 

Лист ГУ ДФС України від 11.12.2017 №2918/В/99-99-14-05-01-14/ІПК

 


Несвоєчасна передача Z-звіту – підстава для фактичної податкової перевірки

Фіскали нагадують, що суб’єкти господарювання, які використовують РРО (крім електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг) та реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти) повинні подавати до податкової по дротових або бездротових каналах зв’язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам’яті РРО або в пам’яті модемів, які до них приєднані.

Щодо перевірки, то згідно з п. 80.2 ПКУ фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу у разі неподання суб’єктом господарювання в установлений законом строк обов’язкової звітності про використання РРО, розрахункових книжок та КОРО, подання їх із нульовими показниками.

Таким чином, передача Z-звітів з нульовими показниками або несвоєчасна передача контрольно-звітної інформації (Z-звіт) до контролюючих органів є підставою для проведення фактичної перевірки органами ДФС.

 

Лист ГУ ДФС у Запорізькій області 14.02.2018 №615/ІПК/08-01-14-07-13

 


Витрати на відрядження та вартість харчування, яке включене до проїзних документів

Фіскали роз’яснили, що витрати, понесені працівником юридичної особи (роботодавця), що не фінансуються за рахунок бюджетних коштів, під час його відрядження у межах України або за кордон, на харчування (їжа, чай), вартість якого включена до проїзного документу, відносяться до складу добових витрат, розмір яких визначено пп. 170.9.1 ПКУ, та не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу такого працівника.

Якщо юридична особа (роботодавець) повністю або частково фінансується за рахунок бюджетних коштів, то витрати, понесені працівником такого роботодавця, під час відрядження у межах України або за кордон, на харчування (їжа, чай), вартість якого включена до проїзного документу, відносяться до складу добових витрат, розмір яких встановлено Постановою №98 і не є об’єктом оподаткування ПДФО.

 

Підкатегорія«ЗІР»136.01

 

Дивіться інфографіку на тему:

 

Вартість навчання, яке не оподатковується ПДФО у 2018 році

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума, сплачена будь-якою юридичною або фізичною особою на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів за здобуття освіти, за підготовку чи перепідготовку платника податку, але не вище трикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за кожний повний або неповний місяць навчання, підготовки чи перепідготовки такої фізичної особи (п.п. 165.1.21. ст. 165 ПКУ).

У 2018 році від оподаткування ПДФО звільняється сума, що складає 11 169 грн за повний або неповний місяць навчання.

Вартість навчання, що перевищує зазначену суму, оподатковується податком на доходи фізичних осіб і військовим збором на загальних підставах.

У податковому розрахунку за формою 1-ДФ сума, сплачена за навчання, відображається під ознакою доходу «145».

 

За матеріалами ГУ ДФС у Запорізькій області

 


Поворотна фінансова допомога фізичій особі та її відображення у річній декларації про майновий стан і доходи

Фіскали роз’яснюють: якщо сума коштів, надана суб’єктом господарювання фізичній особі як поворотна допомога, то таку суму фізична особа (позичальник) повинна повернути позикодавцеві у визначений договором термін. Ця сума не підлягає оподаткуванню ПДФО і не відображається у річній податковій декларації про майновий стан і доходи.

Водночас якщо сума поворотної фінансової допомоги не повертається у визначений у договорі термін, то вона включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу фізичної особи та відображається.

 

За матеріалами ГУ ДФС у Дніпропетровській області

 


Дії ФОПа – «єдиноподатника» у разі зміни місця здійснення діяльності

Фіскали нагадують: ФОПи – «єдиноподатники» у разі зміни відомостей, внесених до реєстру платників єдиного податку, мають надати заяву, до якої, зокрема, включаються відомості про зміну місця провадження господарської діяльності.

Заява подається платниками єдиного податку 1 і 2 груп не пізніше 20 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.

Платниками єдиного податку 3-ї групи заява подається разом з податковою декларацією за податковий (звітний) період, у якому відбулися такі зміни.

 

За матеріалами ГУ ДФС у Запорізькій області

 


ФОП – «єдиноподатник» не може торгувати талонами на пальне

ДФСУ на «гарячій лінії» розповіла, чи має право перебувати на спрощеній системі оподаткування особа, яка реалізує талони на пальне.

Згідно з пп. 291.5.1 ПКУ не можуть бути платниками єдиного податку, зокрема, суб’єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи — підприємці), які здійснюють виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 л та діяльності фізичних осіб, пов’язаної з роздрібним продажем пива та столових вин).

Враховуючи те, що талони на пальне підтверджують право їх власника на отримання на АЗС нафтопродукту, реалізація талонів є за своєю суттю продажем пального, тому фізична особа — підприємець, яка здійснює їх реалізацію, не може бути платником єдиного податку.

 

За матеріалами «Вісник. Офіційно про податки»

 


Заміна мастила під час надання послуг з ТО транспортного засобу не є торгівлею

ДФСУ на «гарячій лінії» розповіла, що операції із заміни мастил при технічному обслуговуванні автомобіля не є торгівлею, оскільки згідно з п. 4.2 Національного стандарту України ДСТУ 4303-2004 «Роздрібна та оптова торгівля. Терміни та визначення понять» торговельна діяльність — це ініціативна, систематична, виконувана на власний ризик для одержання прибутку діяльність юридичних і фізичних осіб щодо купівлі та продажу товарів кінцевим споживачам або посередницькі операції, або діяльність із надавання агентських, представницьких, комісійних та інших послуг у просуванні товарів від виробника до споживача.

Крім того, заміна мастил та оливи згідно з примірними переліками з технічного обслуговування автомобільного транспорту, наведеними у додатках А, Б, В до Положення про технічне обслуговування i ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту, затвердженого наказом Мінтрансу України від 30.03.1998 №102, відноситься до технічного обслуговування автомобільного транспорту.

Таким чином, у разі якщо ФОП-«єдино податник» під час надання послуги з технічного обслуговування транспортного засобу здійснює заміну мастила (оливи), то така діяльність не належить до роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів.

 

За матеріалами «Вісник. Офіційно про податки»

 


Термін зберігання Книги обліку доходів

Фіскали роз’яснюють: книга зберігається у платника податку протягом трьох років після закінчення звітного періоду, в якому здійснено останній запис.

 

 

 

 

Форми та порядок ведення Книги обліку доходів платників єдиного податку першої і другої груп та платників єдиного податку третьої групи, які не є платниками ПДВ, та Книги обліку доходів і витрат для платників єдиного податку третьої групи, які є платниками ПДВ, затверджені наказом Мінфіну України від 19.06.2015 р. № 579.

 

За матеріалами ГУ ДФС у Херсонській області

 


Відповідальність за несвоєчасну сплату єдиного податку

Фіскали нагадують: у разі якщо ФОП «єдиноподатник не сплачує (не перераховує) авансові внески єдиного податку у порядку та строки, визначені ПКУ, такий платник притягується до відповідальності у вигляді штрафу в розмірі 50 % ставки єдиного податку, обраної платником єдиного податку.

Після закінчення встановлених Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов’язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Відповідно до пп. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків, пеня нараховується після закінчення 90 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання.

 

За матеріалами ГУ ДФС у Харківській області

 


ЄСВ при винагороді за договором ЦПХ та зарплаті

Фіскали наголошують: якщо працівник підприємства, перебуваючи у трудових відносинах з роботодавцем, одержує дохід у вигляді заробітної плати та виконує роботу (надає послуги) відповідно до ЦПХ отримуючи винагороду, то до бази нарахування ЄСВ за звітний місяць включаються як заробітна плата (дохід), так і сума винагороди.

Якщо база нарахування ЄСВ (доходу у вигляді заробітної плати) буде меншою за розмір мінімальної заробітної плати, то ЄСВ розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати та ставки ЄСВ у розмірі 22 %.

У разі якщо працівник отримує дохід у вигляді винагороди за договором ЦПХ, який не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, ЄСВ нараховується виходячи з розміру ЄСВ 22 % на фактично нараховану винагороду за договором цивільно-правового характеру незалежно від її розміру, але з урахуванням максимальної величини бази нарахування.

 

За матеріалами ГУ ДФС у Харківській області

 


Єдиний податок можна не платити за час перебування ФОП на лікарняному

ФОПи – «єдиноподатники» 1-ї і 2-ї груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів (п. 295.5 ПКУ).

Інформація про період щорічної відпустки і терміни тимчасової втрати працездатності з обов’язковим доданням копії листка непрацездатності подається за заявою у довільній формі (пп. 298.3.2 ПКУ).

Пунктом 295.6 ПКУ визначено, що суми єдиного податку, сплачені відповідно до абзацу другого п. 295.1 і п. 295.5 цієї статті, підлягають зарахуванню в рахунок майбутніх платежів з цього податку за заявою платника єдиного податку.

ФОПи –«єдиноподатники» 1-ї та 2-ї груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку за період хвороби за умови подання таким платником заяви до органу доходів і зборів щодо терміну тимчасової втрати працездатності з доданням копії листка (листків) непрацездатності.

Якщо такий ФОП хворів 30 і більше календарних днів та при цьому хвороба розпочалась до 20 числа місяця та закінчилась у наступному місяці, то такий платник звільняється від сплати єдиного податку лише за календарний місяць, в якому почав хворіти, а за наступний календарний місяць, в якому відповідно до листка непраце­здатності хвороба закінчилась, сплачує єдиний податок відповідно до норм ПКУ.

 

За матеріалами «Вісник. Офіційно про податки»

 


ФОП – «єдиноподатник» може відкликати заяву на відпустку

Відповідно до п. 295.5 ПКУ ФОПи – «єдиноподатники» 1-ї і 2-ї груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.

З метою уникнення порушення термінів сплати авансових платежів рекомендовано подавати до контролюючого органу заяву щодо періоду щорічної відпустки до початку відпустки. Заяву щодо терміну втрати працездатності з обов’язковим доданням копії листка непрацездатності доцільно подавати одразу після закінчення лікарняного.

ФОП- «єдиноподатник», який не використовує працю найманих осіб, може відкликати заяву щодо періоду щорічної відпустки до її початку та скористатися правом на звільнення від сплати єдиного податку за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.

 

За матеріалами «Вісник. Офіційно про податки»

  

 

Підбірку підготувала:

Лоза Галина,

представник з бухгалтерських послуг компанії “ЗБЕРЕЖЕНІ АКТИВИ”,

спеціаліст, фахівець з контролю якості послуг 

Підписатись на наші новини


X