Дайджест нoвин “Податки і облік”
з 08.10.2018 пo 15.10.2018
Індекс інфляції – 101,9%
Згідно з повідомленням Держстату від 09.108.2018 індекс споживчих цін за вересень 2018 року становив 101,9%.
За інформацією Державної служби статистики України
Відсутність ТТН – не свідчить про нереальність операції
Верховний Суд залишив прийняв рішення на користь платника підтвердивши факт реального вчинення господарських операцій з придбання послуг та їх подальшого використання в господарській діяльності, не зажаючи на непредставленням ТТН та сертифікатів якості ( у зв’язку із непредставленням ТТН та сертифікатів при проведенні документальної перевірки щодо бюджетного відшкодування з ПДВ фіскалами було знято податковий кредит з ПДВ та донараховано податкові зобов’язання з ПДВ і штрафи).
Сертифікат якості на товар не належить до документів, на підставі яких формується бухгалтерський і податковий облік та не містить відомостей про господарську операцію, ненадання позивачем у спірних правовідносинах сертифікатів якості товару не є доказом наявності складу податкового правопорушення.
Відсутність ТТН не є безумовною підставою ставити під сумнів здійснення господарських операцій. Правила перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні не встановлюють правил податкового обліку валових витрат та податкового кредиту платника податків. При цьому документи обумовлені правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом. Зокрема, ТТН та подорожній лист, не є документами первинного бухгалтерського обліку, що підтверджують обставини придбання та продажу товарно-матеріальних цінностей.
Відсутність у спірних контрагентів матеріальних та трудових ресурсів також не виключає можливості реального виконання ним господарської операції та не свідчить про одержання необґрунтованої податкової вигоди покупцем, оскільки залучення працівників є можливим за договорами цивільно-правового характеру, аутсорсингу та аутстафінгу (оренда персоналу). Основні та транспортні засоби можуть перебувати в постачальника на праві оренди або лізингу.
На момент здійснення спірних господарських операцій позивач та його контрагенти були належним чином зареєстровані як юридичні особи та платники ПДВ, установчі документи недійсними в судовому поряду не визнавались.
Постанова Верховного Суду від 11.09.2018 у справі №804/4787/16
Податковий кредит без ПН
Фіскали нагадали про право платника податку у разі відсутності ПН віднести до податкового кредиту суми ПДВ за придбаними товарами/послугами на підставі касових чеків, які відповідають вимогам пп. «б» п. 201.11 ст. 201 ПКУ. Зокрема, загальна сума отриманих товарів/послуг в таких чеках не повинна перевищувати 200 грн (без урахування податку) за день, у тому числі у разі оплати таких товарів/послуг із застосуванням РOS-терміналу.
Якщо сума придбаних товарів/послуг, зазначена у касовому чеку, перевищує 200 грн без урахування податку (з урахуванням ПДВ — 240 грн), платник податку не має права віднести до складу податкового кредиту суму ПДВ на підставі такого касового чека.
Лист ДФС України від 28.09.2018 № 4234/6/99-99-15-03-02-15/ІПК
Зобов’язання при нарахуванні мотиваційних та стимулюючих виплат дилерам та дистриб’юторам
Фіскали роз’яснюють: покупець при отриманні від постачальника винагороди (мотиваційних та стимулюючих виплат) за досягнення відповідних показників зобов’язаний визначити податкові зобов’язання з ПДВ виходячи з суми отриманої винагороди, скласти податкову накладну і зареєструвати її в ЄРПН.
У постачальника при виплаті мотиваційних виплат покупцю виникає право на формування податкового кредиту (за умови реєстрації в ЄРПН ПН, складеної покупцем).
Лист ДФС України від 28.09.2018 № 4235/6/99-99-15-03-02-15/ІПК
ПДВ при наданні посередницьких послуг у працевлаштуванні
Фіскали консультують: у разі якщо платник ПДВ надає нерезиденту послуги з надання персоналу, у тому числі якщо персонал працює за місцем здійснення діяльності покупця, така операція не є об’єктом оподаткування ПДВ, оскільки місцем постачання таких послуг вважається місце постачання їх за межами митної території України.
Водночас місце постачання послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордоном визначається за місцем реєстрації постачальника таких послуг. Тобто операції з постачання послуг з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, які постачаються резидентом України — платником ПДВ, є об’єктом оподаткування ПДВ та оподатковуються у загальновстановленому порядку за ставкою 20 %.
Лист ДФС України від 28.09.2018 № 4245/6/99-99-15-03-02-15/ІПК
Особливості заповнення РК при коригуванні кількості і вартості
Фісали нагадують: якщо після складання і реєстрації в ЄРПН ПН відбувається зміна номенклатури товарів/послуг, постачальник (продавець) складає РК до такої ПН, у якому зі знаком «-» зазначає показники рядків ПН, номенклатура товарів/послуг по яких змінюється (такі рядки «обнуляються»). При цьому у графі 1 РК в обов’язковому порядку вказуються №№ за порядком рядків ПН, що коригується.
Для додавання нових (змінених) товарних позицій (номенклатури) в розрахунку коригування до такої ПН в окремих рядках зазначаються показники по товарах/послугах, що додаються (нові товарні позиції). При цьому,
- у графі 1 такого РК таким новим товарним позиціям присвоюються нові чергові порядкові номери рядків, яких не було в ПН, що коригується.
- у графі 2 РК у всіх рядках, які заповнюються у зв’язку із зміною номенклатури товарів/послуг, зазначається причина коригування — зміна номенклатури.
- у графах 7 та 13 відповідних рядків РК зі знаком «-» вказуються показники «Кількість» та відповідно «Обсяги постачання (без ПДВ)» щодо товарів, номенклатура яких коригується, при цьому усі інші показники рядка ПН, який коригується, зазначаються у РК незміненими.
- Графи 9 та 10 такого РК не заповнюються (зазначені графи не повинні містити жодних символів — нулів, прочерків, пробілів, тощо).
Враховуючи зазначене, з метою реєстрації в ЄРПН такого РК платнику ПДВ необхідно перевірити наявність зайвих символів (нулів, прочерків, пробілів тощо) у графах розрахунку коригування, які не підлягають заповненню (зокрема, у графах 9 та 10 «Коригування вартості: зміна ціни/кількість постачання товарів/послуг»).
Лист ДФС України від 28.09.2018 № 4240/6/99-99-15-03-02-15/ІПК
При списанні кредиторки за неоплаченим товаром слід відкоригувати податковий кредит
Фіскали зазначають: якщо платник ПДВ при придбанні товарів/послуг на підставі отриманої ПН сформував податковий кредит, але такі товари/послуги не були оплачені протягом терміну позовної давності, то в податковому періоді списання кредиторської заборгованості необхідно відкоригувати суму податкового кредиту.
Коригування податкового кредиту у разі списання кредиторської заборгованості здійснюється на підставі бухгалтерської довідки і відображається у рядку 14 розділу ІІ декларації з ПДВ з обов’язковим поданням додатка 1 до декларації.
Згідно з формою додатка 1 коригування податкового кредиту відображаються у таблиці 2. При цьому:
- у графі 2 – зазначається індивідуальний податковий номер постачальника;
- у графі 3.1 – дата складення бухгалтерської довідки;
- у графі 4 – обсяг постачання (без ПДВ);
- у графі 5 – сума ПДВ нарахована за основною ставкою;
- у графі 6 – сума ПДВ нарахована за ставкою 7%.
Верховний Суд у постанові від 11.09.2018 у справі №804/4180/17 підтримує позицію ДФС та наголошує: «будь-яка зміна суми компенсації вартості товарів/послуг за певних умов може бути підставою такого коригування. Вислів “включаючи” вказує на орієнтовний, а не виключний перелік підстав такого коригування».
Підкатегорія «ЗІР» 101.23
Постанова Верховного Суду Україниі від 11.09.2018 у справі № 804/4180/17
Екоподаток за відходи сплачується не у всіх випадках
Фіскали повідомляють: суб’єкти господарювання не є платниками екологічного податку за відходи, які утворилися у процесі їх діяльності та продаються як товар або використовуються у власному виробництві, у тому числі металобрухт.
Разом з цим платниками екологічного податку є суб’єкти господарювання, які на підставі отриманих в установленому порядку дозволів розміщують відходи на власних територіях (об’єктах) або у спеціально відведених для цього місцях чи об’єктах, та не мають договорів з комунальними або спеціалізованими підприємствами на утилізацію та захоронення відходів.
За матеріалами ГУ ДФС у Донецькій області
Підстави для позбавлення ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем
Фіскали нагадують: ст. 15 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» передбачені такі підстави для анулювання ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями:
- заява суб’єкта господарювання;
- рішення про скасування державної реєстрації суб’єкта господарювання;
- несплата чергового платежу за ліцензію протягом 30 календарних днів від моменту призупинення ліцензії;
- рішення суду про встановлення факту незаконного використання суб’єктом господарювання марок акцизного податку (стосовно імпортерів);
- рішення суду про встановлення факту торгівлі суб’єктом господарювання алкогольними напоями або тютюновими виробами без марок акцизного податку;
- рішення суду про встановлення факту переміщення суб’єктом господарювання алкогольних напоїв або тютюнових виробів поза митним контролем;
- порушення вимог ст. 15-3 цього Закону щодо продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років, або у не визначених для цього місцях.
Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб’єктом господарювання письмового розпорядження про її анулювання.
За матеріалами ГУ ДФС у Тернопільській області
Продаж товарів (надання послуг) через інтернет та РРО
Фіскали роз’яснюють: суб’єкти господарювання при продажу товарів (наданні послуг) через мережу Інтернет повинні застосовувати РРО на загальних підставах та видавати покупцю розрахунковий документ встановленої форми.
Такі суб’єкти господарювання реєструють РРО за адресою розміщення інтернет-магазинів, а у разі доставки власною кур’єрською службою можуть зареєструвати РРО на транспортний засіб, яким здійснюється доставка.
Водночас у разі здійснення розрахунків виключно у безготівковій формі (із розрахункового рахунку на розрахунковий рахунок) застосування РРО є не обов’язковим.
Також РРО не застосовується у разі надання послуг через мережу Інтернет за умови оплати за такі послуги за допомогою платіжних систем та відсутності місця здійснення розрахунків (наприклад, реалізації комп’ютерної програми, доставка та установка якої здійснюється через мережу Інтернет).
Лист ГУ ДФС у Запорізькій області від 28.09.2018 № 4250/14/08-01-14-08-13/
Читайте статтю на тему:
Перевищення встановленого обсягу та застосування РРО
Фіскали наголошують: у разі перевищення встановленого ПКУ обсягу доходів в поточному році застосування РРО при проведенні розрахунків у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів є обов’язковим з першого числа першого місяця кварталу, що настає за виникненням такого перевищення.
Водночас у разі здійснення розрахунків за реалізовані товари (надані послуги) в безготівковій формі шляхом перерахування коштів з поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку для подальшого їх перерахування на поточні рахунки (без використання банківських платіжних карток) РРО не застосовується.
Лист ГУ ДФС у Харківській області від 03.10.2018 № 4272/ІПК/20-40-14-10-19
Дивіться інфографіку на тему:
Що робити, якщо перевищено ліміт каси?
Нова нормативно-грошова оцінка потребує подання уточнення
Фіскали пояснюють: у разі отримання протягом року нової довідки (витягу) про розмір нормативно-грошової оцінки земельної ділянки платник зобов’язаний уточнити показники декларації з плати за землю з моменту набрання чинності затвердженого уповноваженим органом відповідного рішення щодо виконаної нормативно-грошової оцінки.
Витяг з технічної документації про нову нормативно-грошову оцінку земельної ділянки платник подає до контролюючого органу в рамках виконання норм п. 286.2 ст.286 ПКУ.
Лист Офісу ВПП ДФС України від 04.10.2018 р. 4283/ІПК/28-10-27-01-11
Дивіться відео на тему:
Випадки коли ф.№ 1ДФ можна не подавати
Фіскали наголошують: податкові агенти зобов’язані подавати податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку (форма № 1ДФ) до контролюючого органу за місцем свого розташування.
Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного періоду.
Податковий розрахунок подається незалежно від того, виплачує чи не виплачує доходи платникам податку податковий агент протягом звітного періоду.
При цьому податковий агент може не подавати податковий розрахунок за формою № 1ДФ при одночасному дотриманні таких обов’язкових умов:
- не здійснювалось нарахування доходів платнику податку;
- не здійснювались виплати будь-яких доходів протягом звітного періоду;
- не перераховувався ПДФО та військовий збір.
За матеріалами ГУ ДФС у Запорізькій області
Особливості відображення Допомоги по вагітності та пологах у ф. № 1ДФ
Фіскали нагадують: відповідно до п.п. 165.1.1 ПКУ до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб не включається сума державної та соціальної матеріальної допомоги, державної допомоги у вигляді адресних виплат та надання соціальних і реабілітаційних послуг відповідно до закону, компенсацій (включаючи суми допомоги по вагітності та пологах), винагород і страхових виплат, які отримує платник податку з бюджетів та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування та у формі фінансової допомоги інвалідам з Фонду соціального захисту інвалідів згідно із законом.
Згідно із Довідником ознак доходів, наведеним у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Мінфіну від 13.01.2015 № 4, сума допомоги по вагітності та пологах відображається у податковому розрахунку за формою № 1ДФ за ознакою доходу «128» як соціальні виплати з відповідних бюджетів.
За матеріалами ГУ ДФС у Дніпропетровській області
Фіндопомога в натуральній формі у ф. № 1ДФ
Фіскали роз’яснюють: не оподатковують ПДФО нецільову благодійну допомогу, яку надають резиденти-юрособи фізособам протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує у 2018 році 2470 грн. (1762 грн × 1,4).
У податковому розрахунку форми № 1ДФ нецільову благодійну допомогу, у т. ч. ту, що перевищує граничний розмір, відображають з ознакою доходу «169».
Причому у разі надання допомоги у негрошовій формі суми нарахованого доходу у графах 3а «Сума нарахованого доходу» і 3 «Сума виплаченого доходу» відображають з урахуванням натуркоефіцієнта.
У рядку «Військовий збір» зазначають суму доходу без застосування натуркоефіцієнта.
Лист ДФС України від 08.10.2018 № 4334/6/99-95-42-02-15/ІПК.
Порядок оподаткування ПДФО премії за минулі податкові періоди
Фіскали наголошують: якщо нарахування фонду оплати праці здійснюються за попередній період, зокрема, у зв’язку з уточненням кількості відпрацьованого часу, виявленням помилок, вони відображаються у фонді оплати праці того місяця, у якому були здійснені нарахування (пп.1.6.2 р. 1 «Інструкції зі статистики заробітної плати», затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 р. № 5).
Отже, доплати, надбавки і премії, які нараховуються платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму, включаються до складу його заробітної плати і підлягають оподаткуванню ПДФО і військовим збором у тому місяці, в якому здійснені нарахування.
За матеріалами ГУ ДФС у Запорізькій області
Дивіться відео на тему:
Сплата ПДФО з доходів працівників що працюють у структурних підрозділах
Фіскали консультують: якщо юридична особа створює виробничі структурні підрозділи, зокрема, у вигляді АЗС із використанням праці найманих осіб, за місцезнаходженням (розташуванням) на іншій території, ніж така юридична особа, і не уповноважені нею нараховувати (сплачувати) ПДФО, то такий платник податків зобов’язаний стати на облік за неосновним місцем обліку у відповідних органах фіскальної служби та перераховувати ПДФО до місцевого бюджету за місцезнаходженням таких об’єктів.
Лист ДФС УКраїни від 21.09.2018 № 4106/6/99-99-13-01-01-15/ІПК
Страхові виплати пропонують не включати до оподаткованого доходу фізичних осіб
Верховною Радою зареєстровано Законопроект, яким пропонується внести зміни до ПКУ щодо контролю та оподаткування операцій, пов’язаних з проведенням загальнообов’язкового медичного страхування.
Зокрема:
- покласти на контролюючі органи та Уповноважений орган в сфері загальнообов’язкового медичного страхування функцію контролю за укладенням платниками податків, платниками ЄСВ договорів загальнообов’язкового медичного страхування і своєчасністю та повнотою нарахування та сплати ними страхових внесків за загальнообов’язковим медичним страхуванням;
- визначити базову ставку оподаткування ПНП у розмірі 0% з доходу за договорами про дострокове страхування життя, добровільне медичне страхування і загальнообов’язкове медичне страхування;
- вилучити кошти сформованих резервів страховиків з загальнообов’язкового медичного страхування з бази розрахунку фінансового результату до оподаткування;
- встановити, що оплата медичної допомоги (медичних послуг) застрахованим за загальнообов’язковим медичним страхуванням у вигляді страхових виплат не включається до оподаткованого доходу фізичних осіб.
Законопроект № 9164 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо контролю та оподаткування операцій, пов’язаних з проведенням загальнообов’язкового медичного страхування»
Розрахунок загальної чисельності працівників ФОП – «єдиноподатника»
Фіскали нагадали: одним із критеріїв перебування на спрощеній системі оподаткування для ФОП – «єдиноподатників ІІ-ї групи є неперевищення кількості осіб, які одночасно перебувають з ним трудових відносинах (не більше 10 осіб).
При розрахунку загальної кількості осіб, які перебувають у трудових відносинах з ФОП – «єдиноподатником», не враховуються наймані працівники, які перебувають:
- відпустці у зв’язку з вагітністю і пологами,
- у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею передбаченого законодавством віку,
- працівники, призвані на військову службу під час мобілізації, на особливий період.
За матеріалами ГУ ДФС у Запорізькій області
Дохід «єдиноподаткника» у разі здійснення операцій в інвалюті
Фіскали роз’яснили: юридична особа — «єдиноподатник» визначає курсові різниці від перерахунку операцій, виражених в іноземній валюті, заборгованості та іноземної валюти на дату балансу, а також на дату здійснення господарської операції згідно з вимогами П(С)БО.
Позитивне значення курсових різниць від перерахунку іноземної валюти включається до складу доходів такого платника податку.
Від’ємне значення курсових різниць від перерахунку іноземної валюти не зменшує базу оподаткування єдиним податком, оскільки у податковій декларації юридичної особи відображення витрат не передбачено.
У разі продажу іноземної валюти після дати звітного балансу у складі доходу враховується позитивна різниця між доходом, отриманим від продажу цієї валюти, та доходом, отриманим від здійснення перерахунку такої іноземної валюти в гривні на дату закінчення попереднього звітного кварталу.
Від’ємні курсові різниці, що виникають при продажу іноземної валюти та її перерахунку, не зменшують базу оподаткування єдиним податком.
За матеріалами ГУ ДФС у Запорізькій області
Граничний термін сплати ФОП – «єдиноподатником» ЄСВ за себе
Фіскали пояснюють: платники єдиного внеску, зазначені у ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку зобов’язані сплачувати єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.
Отже, граничний термін сплати єдиного внеску за себе ФОП-«єдино податниками» – 19 число місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄСВ.
У разі якщо останній день строків сплати ЄСВ припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків сплати ЄСВ вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.
За матеріалами ГУ ДФС у Запорізькій області
Особливості заповнення заяви про застосування спрощеної системи оподаткування
Фіскали зазначають: ФОП, яка самостійно виявила бажання здійснювати діяльність на спрощеній системі оподаткування, повинна дотримуватись вимог ст. 298 ПКУ та зазначати в заяві про застосування спрощеної системи оподаткування обов’язкові відомості, у тому числі «Місце провадження господарської діяльності».
При здійсненні діяльності у заздалегідь не визначених місцях (торгівля на виставках, ринках тощо) ФОП – «єдиноподатник» у рядку 7 «Місце провадження господарської діяльності» заяви зазначає: «Торгівля на ринках України» та/або «Торгівля на виставках України», інше.
При зміні місця провадження господарської діяльності (наприклад, у заяві зазначено «Торгівля на ринках України», а ФОП – «єдиноподатник» планує здійснювати діяльність на виставках) платники єдиного податку І-ї та ІІ-ї груп подать заяву не пізніше 20 числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбудуться такі зміни, та зазначають місце провадження господарської діяльності – «Торгівля на виставках України».
За матеріалами ГУ ДФС у Тернопільській області
Витрати «загальноситемника» на пальне
Фіскали нагадали: ФОП – «загальносистемник» має право включити до складу витрат вартість використаних пально-мастильних матеріалів. Проте відобразити такі витрати можна лише після одержання доходу, який безпосередньо пов’язаний із понесеними витратами від здійснення підприємницької діяльності.
Пунктом 177.4 ст. 177 ПКУ визначено перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів ФОП від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування, зокрема, витрати, до складу яких включається вартість палива й енергії, які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об’єкта витрат.
Підставою відобразити витрати будуть відповідні первинні документи, зокрема угоди, акти виконаних робіт (наданих послуг), товарно-транспортні накладні, розрахункові документи тощо.
До витрат можна включати пальне в межах норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджених наказом Мінтрансу від 10.02.1998 № 43.
Витрати палива і мастильних матеріалів понад такі норми вважають негосподарськими витратами.
Лист ДФС від 02.10.2018 № 4265/Є/99-99-13-01-02-14/ІПК
Читайте статтю на тему:
Автомобіль та паливо до нього – спосіб пересування чи… головний біль?
Витрати “ФОПа – загальносистемника”
Фіскали наголошують: ФОП – «загальносистемник» має право віднести до складу витрат винятково витрати, визначені п. 177.4 ст.177 ПКУ
Отже, ФОП – «загальносистемник» не має права віднести до складу витрат бухгалтерські послуги, надані їй іншим суб’єктом господарювання.
За матеріалами ГУ ДФС у Закарпатській області
За несплату ЄСВ можуть позбавляти можливості бути «єдинником»
Мінсоцполітики оприлюднено Законопроект, яким пропонується внести до ст. 291 ПКУ зміни, зокрема, суб’єкти господарювання, які станом на 1 січня базового (звітного) року мають недоїмку з ЄСВ, не можуть бути платниками єдиного податку І-ї-ІІІ-ї —та IV – ї груп.
У разі прийняття цей закон набере чинності з першого числа місяця, що настає за місяцем його опублікування.
Законопроект «Про внесення змін до статті 291 Податкового кодексу України щодо сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»
Читайте статтю на тему:
Групи платників та ставки єдиного податку на поточний рік
Переведення на іншу посаду у звіті з ЄСВ
Фахівці Пенсійного фонду зазначають: Таблиця 5 звіту з ЄСВ заповнюється у разі коли особу переведено на іншу посаду або роботу у того самого страхувальника. Якщо запис про переведення було внесено до трудової книжки працівника, то потрібно відобразити інформацію в таблиці 5. Якщо ж такий запис у трудовій книжці не зроблено, таблиця 5 не заповнюється. Тобто йдеться саме про переведення на постійну посаду. Тимчасове переведення не відображається у трудовій книжці (до неї вносять записи лише про переведення на іншу постійну роботу (п. 2.2 Інструкції № 58)), а отже, не потрапить і до таблиці 5 звіту за формою № Д4.
Щодо працівників-сумісників, трудові книжки яких ведуться за основним місцем роботи, то дані про їх переведення також слід відображати у таблиці 5, якщо воно носить постійний характер.
Якщо переедення відбувається під час перебування у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами (за основним місцем праці), до таблиці 5. потрібно внести дані про її переведення двома рядками, заповнивши реквізити 12 — 15. При цьому у реквізиті 8 слід вказати код категорії особи «1» («наймані працівники (з трудовою книжкою)»), а не код, який зазначається для відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами, — «5» («особи, яким надано відпустку у зв’язку з вагітністю та пологами»).
За матеріалами “Вісник. Офіційно про податки”
Заповнення таблиці 1 звіту з ЄСВ на працівників-інвалідів
Фіскали роз’ясненили: рядки 3.2.1, 3.3.1 та 3.4.1 таблиці 1 звіту з ЄСВ заповнюються у випадку застосування роботодавцями ставок ЄСВ для працюючих осіб з інвалідністю за ставками 8,41%, 5,3%, 5,5% при нарахувані суми зарплати, суми винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за ЦПД, виплати допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами.
У вказаних вище рядках суми є довідковими, з метою визначення недоотриманих ПФУ сум ЄСВ, які були б сплачені роботодавцями при застосуванні ЄСВ у розмірі 22%.
Така інформація не впливає на показники підсумкових рядків у таблиці 1 звіту з ЄСВ і на загальну суму ЄСВ до сплати.
Підкатегорія «ЗІР» 301.06.01
Підбірку підготувала:
Лоза Галина,
консультант з податків та зборів,
представник з бухгалтерських послуг компанії “ЗБЕРЕЖЕНІ АКТИВИ”
спеціаліст, фахівець з контролю якості послуг