fbpx

Бухгалтерські послуги: 10 правил вибору їхнього виконавця

In: Бухгалтерська компанія Збережені Активи, Довідкові матеріали бухгалтерська тематика, Статті бухгалтерська тематика, Статті податкова тематика 01 Nov 2019

Кожен бізнесмен або той, хто має намір ним стати, повинен розуміти, що гроші в компанії мають витрачатися раціонально. А хто, як не грамотний бухгалтер, допоможе в цьому якнайкраще? Довіряючи майбутнє своєї фірми досвідченому спеціалісту у сфері бухгалтерського обліку, можна розраховувати на те, що бізнес буде розвиватися та удосконалюється, а не просто триматися «на плаву» або поступово занепадати.

Отже, якщо ваша ціль – успішна компанія, яка постійно еволюціонує, виходячи на новий рівень розвитку, в такому випадку вам просто не обійтися без вправного бухгалтера. Але сьогодні знайти висококваліфікованого та компетентного спеціаліста у цій галузі, який би дійсно зміг стати «правою рукою» керівника, не так просто. Саме тому, нині все більше власників бізнесу не лише в Києві, але й в інших куточках України обирають бухгалтерський аутсорсинг, делегуючи на підставі договору функції бухобліку організаціям, які спеціалізується на наданні бухгалтерських послуг. Однак і тут головне – не помилитися з вибором. Про те, як правильно обрати досвідченого аутсорсера, і поговоримо далі. 

Вибір надавача якісних бухгалтерських послуг: основні критерії

Скориставшись бухгалтерськими послугами професіоналів зі спеціалізованої бухгалтерської компанії, як фізична особа-підприємець (ФОП), так і керівник товариства з обмеженою відповідальністю (ТОВ), а також директор компанії будь-якої іншої форми власності, може бути спокійним і впевненим в законності та правильності ведення бухгалтерського обліку на його підприємстві. А щоб було саме так, в процесі вибору аутсорсера – компанії, яка пропонує бухгалтерські послуги без зарахування у штат фірми бухгалтера, варто дотримуватися наступних правил:

  • переконатися в високій професійній підготовці її працівників. Якісно вести бухгалтерський облік в різних секторах економіки зможе лише та фірма, яка має високоосвічений та професійний кадровий склад, який до того ж має не один рік стажу. Для таких спеціалістів не залишиться жодних не вирішених питань, пов’язаних з бухгалтерським обслуговуванням; 
  • поцікавитися репутацією компанії. Річ у тім, що послуги з бухгалтерського аутсорсингу, почали надаватися в Україні не сьогодні і не вчора, а як мінімум десять років назад. А тому, компанії, які на цьому спеціалізуються, мали достатньо часу, щоб заробити безумовний авторитет. Позитивні відгуки клієнтів на сайті, втішна інформація в ЗМІ та в інших інформаційних джерелах, провідні позиції в професійних рейтингах, згадки в соціальних мережах і на популярних форумах – всіма цими досягненнями можуть похизуватися далеко не всі компанії, які сьогодні надають в Україні бухгалтерські послуги, а лише ті, які змогли про себе заявити. Саме ним, і варто довіряти в першу чергу;
  • з’ясувати, чи готова компанія надати вам пробний пакет бухгалтерських послуг. В даному випадку мова йде про невелику безкоштовну консультацію або пробний  оплачуваний період чи окремий короткостроковий проект з бухгалтерського консалтингу і супроводу, наприклад протягом від двох тижнів до місяця, або щодо окремої ділянки обліку (ПДВ, зарплата, основні засоби, складання балансу за квартал тощо ) в ході якого потенційні клієнти мають змогу порівняти з попереднім досвідом і оцінити якість бухгалтерських послуг, які надає аутсорсер. Варто зауважити, що подібний сервіс може запропонувати клієнтам лише та фірма, яка впевнена у якості своїх послуг; 
  • ознайомитися з проєктом договору про надання бухгалтерських послуг. В ньому повинні бути прописані не лише обов’язки замовника, пов’язані із своєчасною оплатою виконаної роботи, але й вказані зобов’язання виконавця. А саме: для вас як для клієнта дуже важливо, щоб в цьому документі була передбачена матеріальна відповідальність компанії-аутсорсера за неякісне бухгалтерське обслуговування. Тобто, якщо з вини виконавця вашому підприємству буде виписаний штраф, то він має зобов’язатися його відшкодувати. До речі, людський фактор ніхто не скасовував, тому від помилок в обліку ніхто не застрахований. Але навряд чи штатному бухгалтеру буде «під силу» повністю компенсувати збиток підприємству. Чого не скажеш про цілу компанію, яка надає бухгалтерські послуги. Адже у неї зовсім інші фінансові можливості, та попри це, відповідальна бухгалтерська компанія зазвичай страхує свою професійну відповідальність, щоб гарантувати відшкодування збитків клієнту, навіть у випадку професійної помилки фахівця;
  • ще один не менш важливий критерій вибору фірми-надавача послуг з ведення бухобліку на підприємстві – дотримання нею конфіденційності. Аутсорсер повинен гарантувати вам в договорі або в додатковій угоді те, що не лише будь-яка інформація про діяльність організації, надана вами, буде утримуватися в суворій таємниці, але й всі відомості, отримані від вас в паперовому чи електронному вигляді, залишаться в незмінному форматі. А доступ до них отримають лише уповноважені особи, і наявність договору про конфіденційність та нерозголошення, є звичайною практикою при виборі бухгалтерської компанії і може свідчити про високі етичні стандарти;
  • запитати, чи готовий надавач бухгалтерських послуг здійснити експрес-аудит бухгалтерії. Подібна процедура в інтересах не лише замовника, але й виконавця. Адже досвідченому бухгалтеру не знадобиться багато часу, щоб зрозуміти в якому стані знаходиться документація і виявити «запущені» ділянки бухгалтерського обліку. Якщо ж компанія-аутсорсер обіцяє вам якісні послуги за мінімальними тарифами без попереднього знайомства з документацією підприємства – це ознака безвідповідальності. Однак це правило не поширюється на щойно розпочатий бізнес;
  • обговорити особливості ціноутворення за ведення бухгалтерського обліку на підприємстві. Вам має бути зрозуміло, звідки в рахунку з’являються ті або інші цифри, щоб ви розуміли, за що саме платите і могли бачити динаміку зміни вартості залежно від кількісних і якісних показників, таких як кількість господарських операцій, кількість персоналу, особливості розрахунку певних податків, наприклад ПДВ, акциз, наявність РРО, готівкових операцій, складність/ простота видів господарської діяльності (виробництво/ торгівля, ІТ-послуги, ЗЕД), сезонність, від якої може залежати ціна бухаутсорсингу, як зазвичай висока в сезон і низька у міжсезоння тощо.  Ціни на бухгалтерські послуги  мають бути гнучкими, а пакет послуг – змінним, щоб мати змогу його доповнювати або скорочувати. І пам’ятайте: лише хороша компанія дасть змогу вам передати на зовнішнє обслуговування частину господарських операцій чи ділянок бухгалтерського обліку;
  • дізнатися про можливість отримання додаткових послуг. Як правило, бухгалтерські послуги не зводяться до ведення обліку на підприємстві і здачі звітності до податкових органів. Доволі часто у податківців і інших контролюючих органів виникають додаткові питання. І добре, якщо надати пояснення по звітності або подати уточнюючу декларацію зможуть працівники бухгалтерської фірми. Адже найчастіше вони працюють на даному ринку не перший рік, тому знають, як правильно реагувати на такі запити. Поряд з цим не зайвою буде перевірити наявність в бухгалтерській фірмі кваліфікованих юристів, на випадок оскарження неправомірних дій чи врегулювання інших офіційних питань, перевірки договорів чи контрагентів, кадрових питань чи ймовірних судових спорів вашої компанії;
  • з’ясувати, чи готовий аутсорсер впроваджувати на вашому підприємстві заходи податкової оптимізації. Будьте певні: лише надійний надавач бухгалтерських послуг допоможе вам скласти правильну облікову політику, вбереже вас від сумнівних контрактів і податкових схем, відсіє неблагонадійних контрагентів;
  • поцікавитися, чи можете ви розраховувати на доступ, наприклад, до 1С бухгалтерії та сервісів електронної здачі звітності, збереження даних. Як відомо, сьогодні певні види звітності приймаються лише в електронному вигляді, тому в процесі вибору виконавця бухгалтерських послуг надавайте перевагу тим компаніям, які йдуть в ногу з часом, використовуючи в роботі сучасні комп’ютерні технології.

Так, делегуючи Бухгалтерській компанії «Збережені активи» холдингу професійних послуг «Західна Консалтингова Група» функції ведення бухгалтерського обліку на підприємстві, складання звітності та їхньої здачі до уповноважених органів, вам не доведеться турбуватися за правильність і законність бухгалтерської діяльності. Натомість у вас з’явиться більше часу на реалізацію та впровадження нових бізнес-ідей. Однак сьогодні наважуються передати функції ведення бухгалтерії фахівцям у цій галузі далеко не всі власники бізнесу в Україні. Здебільшого користуються цією послугою підприємства малого та середнього бізнесу Львова, Рівного та інших регіонів нашої країни. Всі інші надають перевагу штатним бухгалтерам, вибір яких також передбачає дотримання певних критеріїв.

Вибір бухгалтера: зведення першочергових правил

Нині в Україні однією з найбільш популярних вакансій є посада бухгалтера. І це не дивно. Адже знайти одночасно освіченого і досвідченого фахівця цієї сфери часом буває не так просто. Однак, слідуючи наступним правилам, цю задачу зможе вирішити кожен керівник бізнесу. Отже:

  • перший критерій вибору бухгалтера – це освіта. Передусім необхідно звернути увагу на кандидатів з профільною вищою освітою – бухгалтерський облік і аудит, економіка, фінанси. Другі по пріоритетності – претенденти з базовою вищою освітою. Якщо ж ви маєте певні сумніви щодо рівня освіти, який повинен мати майбутній бухгалтер вашої фірми, вам в поміч «Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників», а точніше його розділ «Кваліфікаційні вимоги»;
  • друга умова, яка обов’язково повинна бути врахована під час відбору кандидата на заміщення вакантної посади бухгалтера на підприємстві – професійні знання і навички. Легко орієнтуватися в законодавчій базі та в системах оподаткування, володіти навичками ведення бухгалтерського обліку, здачі електронної звітності, ділового листування, розбиратися в спеціалізованих програмах та бути впевненим користувачем ПК – всі ці навички і знання повинен мати бухгалтер будь-якого рівня. Щоб їх виявити, достатньо провести інтерв’ювання або тестування претендента;
  • наступний критерій відбору – бажання до самовдосконалення та саморозвитку. Щоб мати можливість професійно виконувати власні обов’язки, сучасний бухгалтер в нашій країні, в якій майже щодня з’являються зміни в законодавстві, повинен бути готовий до цього. Задавши кандидату лише одне питання типу – яким чином ви довідуєтесь про законодавчі зміни, – ви зможете виявити рівень його готовності до самоосвіти.

Все ще залишилися питання, пов’язані з підбором грамотного бухгалтера, фахівці нашої Бухгалтерської компанії неодмінно допоможуть знайти відповіді на них.

Підписатися на новини

Підпишіться на щотижневий дайджест новин і будьте в курсі подій без зайвого спаму

X