fbpx
[get_banners]

Дайджест новин «Податки і облік» з 02.02.2021 пo 08.02.2021

In: Дайджести новин законодавства і практики 09 Feb 2021 Tags: ,

Дайджест новин «Податки і облік»

з 02.02.2021 пo 08.02.2021

 

Держпраці нагадує про перевірки офіційного працевлаштуванняДержпраці нагадує про перевірки офіційного працевлаштування

Держпраці в черговий раз нагадує основні правила перевірок на предмет офіційного працевлаштування.

Так, додержання законодавства про працю контролюють інспектори праці, які працюють у Держпраці та її територіальних органах, а також у виконавчих органах міських, сільських та селищних рад.

З 31 грудня 2019 року діє новий Порядок контролю за додержанням законодавства про працю, за яким здійснюється перевірка оформлення працівників.

Інспектор:

  • має право прийти без попередження в будь-який час;
  • має показати службове посвідчення, а також за вимогою копію направлення на проведення інспекційного відвідування;
  • може проводити перевірку на місці або дистанційно;
  • має вільний доступ до будь-яких виробничих, службових та адміністративних приміщень;
  • може перевіряти будь-які документи, що стосуються працівників, наодинці або у присутності свідків спілкуватися з керівником та працівниками;
  • може робити фото, відео або аудіозаписи, залучати правоохоронні органи.

Максимальний термін перевірки – до 10 днів.

Існує 11 підстав для інспекційного відвідування:

  • За зверненням працівника про порушення законодавства про працю.
  • За зверненням фізичної особи про порушення правил оформлення трудових відносин.
  • За рішенням керівника Держпраці після аналізу інформації зі ЗМІ та інших джерел.
  • За рішенням суду.
  • За повідомленням посадових осіб органів держнагляду (контролю), правоохоронних органів.
  • За інформацією Державної податкової служби та Пенсійного фонду України.
  • За інформацією профспілкових органів про порушення прав працівників.
  • За дорученням Прем’єр-міністра України.
  • За зверненням Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.
  • За запитом народного депутата.

Не допустити інспектора праці до перевірки можна, якщо інспектор відмовиться показати службове посвідчення. Якщо документ є, але ви маєте сумніви щодо його справжності, перевірте посвідчення і фото інспектора в реєстрі на сайті Держпраці.

Задача інспектора — перевірити, чи виконується законодавство про працю, зокрема чи оформлені трудові відносини з працівниками.

Порядок контролю за додержанням законодавства про працю визначає процедуру перевірки інспектором праці лише оформлення трудових відносин. Інші питання перевіряються за іншими процедурами.

Інспектор праці нарахує штраф у трьох випадках:

  • За недопущення до проведення перевірки.
  • За створення перешкод у її проведенні.
  • За виявлення незадекларованої праці: не уклали трудовий договір, не повідомили про найм Державну фіскальну службу, не сплатили податки.

З усіх інших питань інспектор складає припис, де вказує, що треба виправити. Якщо ви зробите це в зазначені терміни, вас не притягатимуть до відповідальності.

Законодавство, яке регулює контроль за додержанням законодавства про працю:

  • Кодекс законів про працю, стаття 265. Відповідальність за порушення законодавства про працю
  • Конвенція Міжнародної організації праці № 81 1947 року про інспекцію праці у промисловості й торгівлі, ратифікована Законом України від 8 вересня 2004 р. № 1985-IV
  • Конвенція Міжнародної організації праці № 129 1969 року про інспекцію праці в сільському господарстві, ратифікована Законом України від 8 вересня 2004 р. № 1986-IV
  • Закон України «Про основі засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»
  • Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення
  • Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю
  • Порядок здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю
  • Положення про Державну службу України з питань праці
  • Кодекс про адміністративні правопорушення, стаття 41. Порушення вимог законодавства про працю та про охорону праці

 

За інформацією Управління Держпраці у Хмельницькій області 

 


Дистанційна/надомна робота - законодавчі підставиДистанційна/надомна робота – законодавчі підстави

4 лютого у Верховній Раді прийнято Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення правового регулювання дистанційної роботи».

Законом передбачено вдосконалення правових відносин у сфері регулювання дистанційної та надомної роботи.

Законом запроваджується два самостійних види (форми) роботи —  дистанційна та надомна.

Законом надано право роботодавцю при укладенні трудового договору про дистанційну або надомну роботу отримувати відомості про місце проживання або інше місце за її вибором, де буде виконуватись трудова функція (з метою належного оформлення працівника на дистанційну роботу).

Законом забезпечено можливість ознайомлення працівника з правилами внутрішнього трудового розпорядку, колективним договором, локальними нормативними актами роботодавця, повідомленнями та іншими документами, з якими працівник має бути ознайомлений у письмовій формі, шляхом обміну електронними документами.

Згідно із Законом працівник може дистанційно ознайомитися з вимогами щодо охорони праці шляхом використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема відеозв’язку.

Законом забезпечено можливість працівника поєднувати дистанційну роботу з виконанням роботи в звичайному режимі на робочих місцях у приміщеннях чи на території роботодавця.

Законом покладено на власника або уповноважений ним орган зобов’язання щодо забезпечення безпечних і нешкідливих умов праці на робочих місцях на території і у приміщеннях власника.

Законом внесено відповідні зміни до Кодексу законів про працю України, Закону України «Про охорону праці».

 

 

Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення правового регулювання дистанційної роботи № 4051

 

 


Чи є доходом юридичної особи - платника єдиного податку отримані дивідендиЧи є доходом юридичної особи – платника єдиного податку отримані дивіденди

Фіскали стверджують, що юридична особа — платник єдиного податку не включає до складу доходу дивіденди, отримані від інших платників податків.

При цьому юридична особа (емітент корпоративних прав) у разі прийняття рішення про виплату дивідендів своїм акціонерам (власникам) зобов’язана у порядку, визначеному п. 57.11 ст. 57 ПКУ, нараховувати та вносити до бюджету авансовий внесок з податку на прибуток при виплаті дивідендів.

 

 

/ІПК від 21.12.2020 р. № 5266/ІПК/03-20-04-03-10/

 

Підбірку підготувала: 

Урбановська Юлія, 

консультант з податків та зборів,

представник з бухгалтерських послуг компанії «ЗБЕРЕЖЕНІ АКТИВИ» 

спеціаліст, фахівець з контролю якості послуг 

X