fbpx
[get_banners]

Дайджест новин “Підприємництво і право”  з 31.12.2024 по 09.01.2025 р.

In: Дайджести новин законодавства і практики 09 Jan 2025 Tags: ,

Дайджест новин  “Підприємництво і право” 

з 31.12.2024 по 09.01.2025 р.

 

Робота ЄДР відновлюється з 09.01.2025 р.

Робота ЄДР відновлюється з 09.01.2025 р.

У Мін’юсті повідомили про відновлення роботи Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (ЄДР) після масштабної кібератаки з боку росії.

9 січня 2025 року поновиться електронна інформаційна взаємодія з державними органами – Державною податковою службою, Державною службою статистики України, Пенсійним фондом України, Міністерством цифрової трансформації та іншими відомствами, які використовують дані ЄДР у своїй діяльності.

Запрацює низка онлайн-послуг за допомогою порталу “Дія”. На порталі ЄДР відновлять функції:

  • безкоштовний пошук інформації в реєстрі;
  • формування витягів;
  • отримання результатів адміністративних послуг за кодом доступу;
  • доступ державних органів до відомостей реєстру через ідентифікатори доступу.

 

За матеріалами офіційного вебсайту Міністерства юстиції України

 


На порталі “Дія” доступне анулювання бронювання для військовозобовʼязаних працівників 

На порталі “Дія” доступне анулювання бронювання для військовозобовʼязаних працівників 

Якщо підприємство досягнуло ліміту заброньованих працівників, воно може анулювати бронювання працівника онлайн через Дію. Послуга доступна для керівників та уповноважених осіб компаній.

Як анулювати бронювання працівника на порталі Дія? 

  1. Авторизуватись на порталі з електронним підписом юридичної особи.
  2. Вибрати послугу “Анулювання бронювання працівників”.
  3. Подати заяву з даними про працівників на розбронювання.
  4. Перевірити заяву та підписати її електронним підписом.
  5. Очікувати результат протягом доби — на електронній пошті та в особистому кабінеті.

Податися на анулювання можна лише раз на 30 днів. А якщо компанія втрачає статус критичності, то бронювання анулюється автоматично.

 

За матеріалами офіційної вебсторінки сервісу «Дія» у Telegram  

 


З 1 січня 2025 року сплата ЄСВ обов’язкова для всіх ФОПів

З 1 січня 2025 року сплата ЄСВ обов’язкова для всіх ФОПів

У ДПС повідомили, що відповідно до Закону України “Про Державний бюджет на 2025 рік”, з 1 січня 2025 року сплата єдиного внеску стає обов’язковою для всіх категорій ФОП, як на спрощеній, так і загальній системах оподаткування, а також для самозайнятих осіб, незалежно  від виду діяльності та отриманого доходу. Тобто, на 2025 рік скасовується добровільна сплата єдиного внеску, що діяла з початку повномасштабного вторгнення в Україну (з 01 березня 2022 року). 

Мінімальний страховий внесок, розраховується як 22% від МЗП:  8 000 грн * 22% =1760 грн на місяць.

Також Законом встановлено, що у 2025 році розмір максимальної величини бази нарахування єдиного внеску дорівнює двадцяти розмірам мінімальної заробітної плати, встановленої законом.

Відповідно, максимальна база нарахування ЄВ, не може перевищувати 20 МЗП: 8000 грн*20=160 000 грн.

Максимальний платіж: 160  000 грн * 22% = 35 200 грн на місяць.

Також у ДПС нагадали, що роботодавці сплачують за найманого працівника 22% ЄСВ від мінімальної зарплати та  8,41% ЄСВ за працівника з інвалідністю.

 

За матеріалами офіційного вебсайту Головного управління ДПС в Івано-Франківській області

 


Оновлено перелік держав, операції з резидентами яких визнаються контрольованими

Оновлено перелік держав, операції з резидентами яких визнаються контрольованими

Кабмін вніс зміни до переліку держав (територій), які відповідають критеріям, установленим підпунктом 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України. Постанова набирає чинності з 1 січня 2025 року.

У новому переліку наступні держави/території: Американське Самоа, Ангілья, Князівство Андорра, Антигуа і Барбуда, Аруба, Співдружність Багамських Островів, Барбадос, Беліз, Бермудські Острови, Британські Віргінські Острови, Республіка Вануату, Віргінські Острови Сполучених Штатів Америки, Гернсі, Гібралтар, Гренада, Гуам, Джерсі, Співдружність Домініки, Ісламська Республіка Іран, Кайманові Острови, Корейська Народно-Демократична Республіка, Острови Кука, Республіка Ліберія, Мальдівська Республіка, Республіка Маршаллові Острови, Острів Мен, Князівство Монако, Монтсеррат, Республіка Союзу М’янма, Республіка Намібія, Республіка Науру, Нідерландські Антильські Острови, Ніуе, Олдерні, Республіка Палау, Республіка Панама, Пуерто-Ріко, Незалежна держава Самоа, Республіка Сейшельські Острови, Сент-Вінсент і Гренадіни, Сент-Кітс і Невіс, Сент-Люсія, Сінт-Мартен (Нідерландська частина), Острови Теркс і Кайкос, Республіка Тринідад і Тобаго, Республіка Фіджі

Операції з резидентами цих держав/територій вважаються контрольованими відповідно до правил Податкового кодексу України.

 

Постанова КМУ від 27 грудня 2024 р. № 1505 “Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 р. № 1045”

 


З 1 січня 2025 року наявність POS-терміналів стає обов'язковою у населених пунктах з чисельністю менше ніж 5 тисяч мешканців

З 1 січня 2025 року наявність POS-терміналів стає обов’язковою у населених пунктах з чисельністю менше ніж 5 тисяч мешканців

У ДПС нагадали, що пунктом 1 постанови КМУ від 29 липня 2022 року № 894 визначено, що торговці повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги), включаючи товари (послуги), реалізація (надання) яких здійснюється дистанційно, у такі строки:

з 01 січня 2025 року – торговці, які провадять господарську діяльність у населених пунктах з чисельністю населення менше ніж 5 тис. осіб;

з 01 січня 2026 року – торговці – фізичні особи-підприємці – платники єдиного податку першої групи, торговці, які здійснюють торгівлю з використанням торгових автоматів, виїзну (виносну) торгівлю, продаж власноручно вирощеної або відгодованої продукції.

Ці вимоги не поширюються на торговців, які провадять господарську діяльність на територіях територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), перелік яких затверджено наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, та протягом трьох місяців після припинення проведення воєнних (бойових) дій на таких територіях та/або деокупації, звільнення від оточення (блокування) цих територій (пункт 2 Постанови № 894).

 

За матеріалами офіційного вебсайту Головного управління ДПС у Запорізькій області

 


Бізнесу дозволено до 1 березня 2025 року друкувати фіскальні чеки за старою формою

Бізнесу дозволено до 1 березня 2025 року друкувати фіскальні чеки за старою формою

У Мінфіні повідомили про продовження перехідного періоду запровадження нових вимог до форми та змісту розрахункових документів.

Зокрема, до 01.03.2025 р. дозволено формування реєстраторами розрахункових операцій, версії яких включено до Державного реєстру РРО та ПРРО, документів за старою формою. Водночас підприємства мають право запровадити нові форми фіскальних чеків до зазначеної дати, але це не є обов’язковим.

Відповідні зміни передбачені наказом Міністерства фінансів України від 30 грудня 2024 року № 674 «Про внесення зміни до пункту 4 наказу Міністерства фінансів України від 22 листопада 2024 року № 601».

 

За матеріалами Урядового порталу

 


З 03.01.2025 р. діє нова форма ТТН

З 03.01.2025 р. діє нова форма ТТН

Мінінфраструктури оновило Правила перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні в т.ч. форму товарно-транспортної накладної (ТТН).

Згідно з вищезазначеними правилами, основним документом на перевезення вантажів є ТТН, яка містить всі обов’язкові реквізити, визначені Законом від 05.04.2001 № 2344-III «Про автомобільний транспорт».  

У разі необхідності форма ТТН може бути доповнена іншими реквізитами з урахуванням особливостей перевезень, зокрема, умов та/або виду вантажу.

У разі виробництва та/або введення в обіг сировини, отриманої в результаті забою сільськогосподарських тварин (парнокопитних та інших копитних), товарно-транспортна накладна має містити відомості про ідентифікацію тварин, що підтверджують зв’язок між тушами, напівтушами, четвертинами, відрубами та шматками м’яса і твариною або групою тварин, від яких їх було отримано.

У разі перевезення харчових продуктів тваринного походження товарно-транспортна накладна має містити відомості про умови їх зберігання (температурний режим). 

Відповідні зміни діють з 03.01.2025 р. 

 

Наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 14.11.2024 № 1332 “Про затвердження Змін до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні”

 


Яким вимогам повинні відповідати страхові посередники?

Яким вимогам повинні відповідати страхові посередники?

Національний банк України оновив вимоги щодо діяльності страхових посередників та умови здійснення діяльності з реалізації страхових та/або перестрахових продуктів.

Зокрема Положенням про авторизацію страхових посередників та умови здійснення діяльності з реалізації страхових та/або перестрахових продуктів визначено:

– вимоги до осіб, які здійснюють діяльність з реалізації страхових та/або перестрахових продуктів, включно до працівників страховиків;

– порядок ведення Національним банком Реєстру страхових посередників (здійснюватиметься засобами Комплексної інформаційної системи Національного банку України (КІС НБУ));

– систему реєстрації та порядок авторизації страхових посередників страховиком та Національним банком;

– порядок повідомлення страховими посередниками – нерезидентами Національного банку про намір здійснювати діяльність на території України;

– порядок та вимоги щодо розкриття інформації в переліку працівників з реалізації страховика та страхового посередника;

– порядок здійснення Національним банком нагляду за страховими посередниками та особливості адміністративного провадження під час здійснення процедур авторизації страхових посередників.

Нові вимоги також визначають основні аспекти діяльності під час реалізації страхових та/або перестрахових продуктів на ринку страхування і порядок врегулювання взаємовідносин між страховиками, страховими посередниками та їх клієнтами.

Положення про авторизацію страхових посередників та умови здійснення діяльності з реалізації страхових та/або перестрахових продуктів, затверджене постановою Правління Національного банку від 03 січня 2025 року № 2 та набрало чинності з 07 січня 2025 року.

Водночас для страховиків та страхових посередників передбачено перехідний період для їх реєстрації відповідно до нових вимог до 30 вересня 2025 р.

 

За матеріалами офіційного вебсайту НБУ

 

 

Підбірку підготувала: 

Ольга Кісіль

представник з юридичних послуг Адвокатського бюро “Яновський і партнери”, юрист

X