fbpx
[get_banners]

Дайджест новин “Підприємництво і право” з 15.07.2019 по 22.07.2019

In: Дайджести новин законодавства і практики 22 Jul 2019 Tags: ,

Дайджест новин  “Підприємництво і право”

з  15.07.2019 по 22.07.2019

 

Облікову ставку НБУ знижено до 17 %

У зв’язку з тенденцією уповільнення інфляції, Національний банк у межах циклу пом’якшення монетарної політики змінив розмір облікової ставки, яка становила 17,5%.

Розмір ставки на рівні 17 % почав діяти з 19 липня 2019 року. 

Ці зміни затверджені  рішенням Правління Національного банку від 18 липня 2019 року № 493-рш “Про розмір облікової ставки”.

При цьому, в НБУ стверджують, що уповільнення інфляції і далі зумовлюватимуть достатньо жорсткі монетарні умови. Навіть за поступового зниження облікової ставки, її реальне значення залишатиметься високим з огляду на поліпшення інфляційних очікувань. Високі реальні процентні ставки сприятимуть інвестиційній привабливості гривневих фінансових інструментів та, відповідно, підтримці обмінного курсу гривні.  Крім того, така монетарна політика обмежуватиме тиск з боку споживчого попиту.

Базовий сценарій Національного банку передбачає подальше зниження облікової ставки до 8% впродовж наступних років за умови стійкого зниження інфляції до цілі 5 %.

Найбільш стрімке зниження ставки очікується протягом 2020 року разом з поверненням інфляції до цільового діапазону та покращенням інфляційних очікувань.

 

За матеріалами офіційного веб-сайту Національного банку України

 


Нові вимоги до якості молочної продукції

З 12 липня 2019 року діють нові вимоги до безпечності та якості молока і молочних продуктів, затверджені наказом Мінагрополітики № 118 (далі – Наказ).

Вони стосуються  всіх операторів ринку незалежно від форми власності та підпорядкування.

Зокрема, Наказ встановлює вимогу отримання експлуатаційного дозволу для операторів ринку молока та молочних продуктів в порядку, передбаченому ЗУ “Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів”.

Суб’єкти господарювання можуть запроваджувати власні вимоги до молочної сировини, які засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів і контролю у критичних точках та містять показники і процедури, що еквівалентні та/або мають рівень вищий, ніж визначений цими вимогами.

Відтепер сире коров’яче молоко повинне відповідати таким критеріям:

  • кількість мікроорганізмів за 30° C Ј 100000 колонієутворюючих одиниць/мл (за змінною середньою геометричною величиною за двомісячний період за зразками, які відбирають з частотою щонайменше двічі на місяць);
  • кількість соматичних клітин Ј 400000 тис./мл (за змінною середньою геометричною величиною за тримісячний період з частотою щонайменше за одним зразком на місяць, крім випадків, коли компетентним органом буде визначено іншу методологію з метою врахування сезонних коливань рівнів виробництва);
  • точка замерзання не вище ніж мінус 0,52° C, густина не менше ніж 1028 грамів на літр (незбиране молоко за температури 20° C) або еквівалент (у повністю знежиреному молоці за температури 20° C).

Якщо молоко від інших видів сільськогосподарських тварин призначається для виготовлення продуктів за допомогою процесу, що не передбачає жодної термічної обробки, оператори ринку повинні вжити заходів, щоб забезпечити вміст мікроорганізмів за 30° C Ј 500000 КУО/мл.

Молоко або молозиво завантажується в цистерни, контейнери, резервуари чи інші ємності за умови відсутності будь-якого забруднення. Ємності, що використовуються для транспортування молока та молозива, не можуть бути використані для транспортування інших продуктів чи речовин.

Транспортні засоби та ємності для молока і молозива мають відповідати таким вимогам:

  • внутрішні поверхні ємностей мають бути виготовлені з нетоксичних матеріалів, дозволених до контакту з молочною сировиною, легко очищуватися, митися та дезінфікуватися;
  • конструкція ємностей має забезпечувати щільне закриття отворів, що унеможливлює потрапляння сторонніх предметів чи запахів і забруднення молока та молозива ззовні (у тому числі пилом), витікання вмісту, мати систему вентиляції молочних секцій;
  • транспортні засоби мають бути сконструйовані так, щоб унеможливити несанкціонований доступ до молока та молозива (замки, пломбування тощо);
  • зовнішня поверхня транспортного засобу має легко митися, бути гладкою і стійкою до накопичення вологи та протікання.

Крім цього, Наказ встановлює вимоги до виробництва молока та молозива, доїльного обладнання та гігієни, процесу доїння і збору молока, правила безпеки осіб, які проводять доїння та/або інші операції з молоком та молозивом, вимоги щодо термічної обробки молока, молозива і молочної сировини та особливості пакування і нанесення позначок для молока та молочних продуктів.

Однак зазначені вимоги застосовуються з 12 липня 2019 року лише до операторів ринку молока та молочних продуктів, що здійснюють експорт або заявили компетентному органу про готовність до здійснення такого експорту, а для інших суб’єктів господарювання окремі вимоги щодо кількості мікроорганізмів та соматичних клітин діятимуть з 01 січня 2020 року та 01 січня 2021 року. 

 

Наказ Мінагрополітики № 118 від 12.03.2019 року “Про затвердження Вимог до безпечності та якості молока і молочних продуктів”

 

 


Офсетній комісії бути

КМУ Постановою № 588 від 5 липня 2019 року вирішив утворити офсетну комісію – постійно діючий консультативно-дорадчий орган для вирішення питань з організації та координації діяльності щодо проведення переговорів з іноземною юридичною особою про одержання Україною компенсацій, укладення та виконання компенсаційних (офсетних) договорів.

Цей крок сприятиме залученню в національну економіку інвестицій та нових технологій.

Створена комісія: 

  • готуватиме та надсилатиме держзамовникам запит щодо інформації про державні контракти, договори (контракти), які плануються до укладення,;
  • формуватиме і затверджуватиме перелік державних підприємств, представники яких залучаються як консультанти з питань визначення офсетних вимог та прийняття офсетних пропозицій;
  • узгоджуватиме предмет переговорів з іноземним постачальником за поданням офсетного бенефіціара;
  • розглядатиме та схвалюватиме офсетні пропозиції та проекти компенсаційних (офсетних) договорів за поданням офсетного бенефіціара;
  • здійснюватиме моніторинг виконання офсетного договору та розглядатиме звіти офсетних бенефіціарів про виконання його умов;

Посадовий склад комісії затвердить Уряд. До її складу ввійдуть представники Серкретаріату КМУ, міністерств, Адміністрації Президента та інші посадові особи.

 

Постанова КМУ від 5 липня 2019 р. № 588 “Про утворення офсетної комісії” 

 

 


Створено перший державний онлайн-магазин в Україні

Платформа електронних торгів ProZorro запустила перший державний онлайн-магазин.

Як зазначає портал Ліга Закон, за допомогою ProzorroMarket товари можна придбати як у звичайному інтернет-магазині: зайти на сайт, обрати товар, клікнути «придбати» та дочекатись доставки.

Новий інструмент дає можливість закуповувати швидко та без організації тендеру, однак учасники закупівлі повинні дотримуватись  принципів здійснення закупівель, передбачених ст. 3 Закону України «Про державні закупівлі».

У Prozorro Market представлені найпопулярніші серед державних замовників товари: офісний папір, картриджи, ноутбуки, ліки та медичні вироби. Поступово перелік продукції розширюватиметься.

Постачальники Prozorro Market розуміють особливості закупівель за державні кошти, тож готові укладати договори і працювати на умовах післяоплати. Замовлення можна отримати протягом тижня. Чернетка звіту для опублікування буде сформована системою автоматично.

Таким чином, процедура державних закупівель стане  зручнішою. 

 

За матеріалами порталу Ліга Закон

 


Продовжено ембарго на товари з Росії

КМУ продовжив заборону ввезення на митну територію України товарів з Росії по 31 грудня 2020 року. Однак ця заборона не стосується тих товарів, які були оплачені до моменту введення заборони.

Ввезення товарів за такими операціями дозволяється на суму передоплати за умови отримання Державною фіскальною службою від банківської установи документального підтвердження цієї передоплати.

Відповідні зміни до постанови № 1147 внесено постановою №605 від 5 липня 2019 року.

Також згідно з цією постановою, заборона ввезення на митну територію України автомобілів легкових та інших моторних транспортних засобів, вантажопасажирські автомобілів-фургонів та гоночних автомобілів почне діяти з 1 січня 2020 року, а не з 1 липня 2019 року.

У випадку недотримання встановлених вимог такі товари підлягають вивезенню за межі митної території України або поміщенню у митний режим знищення або руйнування.

 

Постанова КМУ від 05 липня 2019 р. № 605 “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 р. № 1147”

 


ДФС попереджає: “Щоб не довелося платити штраф – перевіряйте своїх контрагентів”

Підприємству донарахували 1 млн. грн податку через “сумнівного” контрагента.

В ГУ ДФС у Чернігівській області повідомили, що за результатами перевірки аудитори встановили, що господарські операції підприємства з вказаними ним контрагентами є неможливими. А, відтак, недостовірними є й показники податкового обліку, що були сформовані на підставі цих нібито операцій.

Суму у 1 млн гривень підприємству донарахували, у зв’язку з «операціями» з придбання товарно – матеріальних цінностей та робіт/послуг, походження яких не встановлено та реальність яких нічим не підтверджено.  

Такі висновки зроблені податківцями на підставі аналізу первинних документів, наявність яких не може бути єдиною підставою для формування  податкового кредиту.

А взаємовідносини з «сумнівними» контрагентами, які не мають трудових ресурсів, матеріального-технічного забезпечення та не спроможні самостійно виконати взяті на себе зобов’язання, існують лише для легалізації товарно-матеріальних цінностей невідомого походження та робіт/послуг, виконавців яких неможливо встановити. Отже, не дають права на віднесення їх до операцій, які формують податковий кредит і, як наслідок, зменшують базу оподаткування підприємства.

З огляду на наведене, суб’єкти господарювання повинні бути обережними при виборі контрагента, оскільки не лише ризикують виконуючи зобов’язання перед ним, а й можуть понести додаткові фінансові втрати, сплачуючи податки.

 

За матеріалами офіційного веб-сайту ГУ ДФС у Чернігівській області 

 

Читайте статтю на тему:

 

Що потрібно повідомляти працівнику при кожній виплаті зарплати?

Держпраці роз’яснила, які дані роботодавець повинен повідомити працівнику при виплаті заробітної плати.

В управлінні Держпраці в Кіровоградській області нагадали, що при кожній виплаті заробітної плати роботодавець зобов’язаний повідомити працівника про розміри оплати праці. 

Відповідно до ст. 110 КЗпП, повідомити необхідно про такі дані, що належать до періоду, за який проводиться оплата праці:

  • загальна сума заробітної плати з розшифровкою за видами виплат;
  • розміри і підстави відрахувань та утримань із заробітної плати;
  • сума зарплати, що належить до виплати.

Форма такого повідомлення не зазначена.

Вимоги законодавства не будуть порушені, якщо касир при виплаті заробітної плати запропонує розписатися за отриману працівником суму в відомості, в якій містяться дані про суму нарахованої заробітної плати, підстави і суми відрахувань за кожною підставою та належну до виплати суму зарплати. При цьому, працівник повинен мати можливість ознайомитись з відповідними даними.

Також така інформація може надаватись працівникові у письмовій формі одночасно із заробітною платою.

Відповідне повідомлення повинне провадитися при кожній виплаті заробітної плати.

Відповідно до ст. 115 КЗпП аванс – це теж заробітна плата. Але розмір авансу визначається орієнтовно, а не на підставі документів про виконану роботу, тому при виплаті авансу немає можливості повідомити працівникові будь-яку іншу інформацію, крім самої суми авансу.

На власника покладається обов’язок при кожній виплаті заробітної плати повідомити про всі суми, на які сума, що належить до виплати працівникові, зменшена порівняно з нарахованою заробітною платою, та причини такого зменшення; про суму, що належить до виплати і фактично виплачується працівникові.

 

За матеріалами офіційного веб-сайту Держпраці в Кіровоградській області

 

Підбірку підгoтувала: 

Ольга Кісіль

представник з юридичних послуг Адвокатського бюро “Яновський і партнери”, юрист

 

X