fbpx

Дайджест новин “Підприємництво і право” з 08.07.2019 по 15.07.2019

In: Дайджести новин законодавства і практики 15 Jul 2019 Tags: ,

Дайджест новин  “Підприємництво і право”

з  08.07.2019 по 15.07.2019

 

Нові ставки зборів за реєстрацію торгової марки та інших об’єктів інтелектуальної власності

Вже цього тижня заявники будуть зобов’язані сплачувати значно вищі ставки зборів у сфері держреєстрації за дії, пов’язані з охороною прав на об’єкти інтелектуальної власності, у тому числі й реєстрації торгових марок.

Відповідні зміни почнуть діяти 19 липня та вводяться Постановою КМУ № 496 від 12 червня 2019 р.  “Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. № 1756 і від 23 грудня 2004 р. № 1716”.

Зокрема, за подання заявки на реєстрацію торгової марки (знак для товарів та послуг) одним заявником  на кольорове зображення щодо одного класу товарів і послуг доведеться заплатити 5 000 грн, а додатково за кожний клас понад один – ще 4 000 грн, за  включення до знака позначення, що відображує назву держави “Україна” – ще 24 000 грн.

Також Постановою збільшено розміри зборів за підготовку до державної реєстрації авторського права і договорів, які стосуються права автора на твір. 

За підготовку до державної реєстрації авторського права  встановлено суму збору у розмірі 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (255 грн) для фізичних осіб та 30 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (510 грн) для юридичних осіб. За підготовку до державної реєстрації договорів, які стосуються права автора на твір,  доведеться сплатити відповідно 30 та 60 розмірів неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (розмір неоподатковуваного мінімуму доходу громадян становить 17 грн).

Змінено також ставки за подання заявки (міжнародної заявки) на об’єкти промислової власності та продовження терміну дії патенту:  

  • за подання заявки на винахід та на корисну модель (формула якого (якої) містить не більш як три пункти) передбачено збір у розмірі 1600 грн та 2400 грн відповідно, 
  • за подання заявки  на промисловий зразок, яка містить один варіант зразка – 1600 грн.

Відтепер річний збір за підтримання чинності патенту за кожний рік дії патенту починаючи від дати подання заявки становитиме: за перший рік 600 грн для винаходу, 900 грн для корисної моделі, 300 грн – для промислового зразка. За двадцять п’ятий рік для винаходу потрібно  буде сплатити 30400 грн, для корисної моделі за десятий рік – 6 300 грн, для промислового зразка за двадцять п’ятий рік – 4 800 грн.

Таке підвищення розмірів зборів може ускладнити процедуру реєстрації об’єктів інтелектуальної власності для деяких суб’єктів господарювання.

Однак, Постановою передбачено, що за подання заявки у формі електронного документа (електронної заявки) сплачується 80 відсотків розміру, встановленого для подання відповідної заявки, тобто встановлюється зменшення відповідних зборів на 20 %. Таке нововведення повинно стимулювати заявників до активнішого використання електронного документообігу.

 

Постанова Кабінету Міністрів України № 496 від 12 червня 2019 р.  “Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. № 1756 і від 23 грудня 2004 р. № 1716”

 

Дивіться відео на тему:

 
 

Онлайн-реєстрація ТОВ

Реєструвати бізнес стало простіше. 

В Україні запрацювала нова електронна послуга з реєстрації товариств з обмеженою відповідальністю, що діє на підставі модельного статуту, без обов’язкового відвідування державного реєстратора (нотаріуса) особисто заявниками. 

За матеріалами порталу Ліга Закон, цією послугою можна скористатись на порталі “Онлайн-будинку юстиції” та урядовому порталі в розділі “Електронні послуги”.

У межах надання послуги заявник може сформувати необхідну редакцію модельного статуту (за умовчанням або обираючи відповідні пункти).

Крім того, при реєстрації ТОВ можна подати заяву на застосування спрощеної системи оподаткування/реєстрацію платником ПДВ. 

Товариство, яке вже зареєстроване, може за допомогою цієї послуги перейти на модельний статут.

Для реєстрації ТОВ потрібно мати електронний цифровий підпис та авторизуватись у персональному кабінеті “Онлайн-будинку юстиції”.

Після цього зацікавлена особа заповнює відповідні поля для формування заяви про державну реєстрацію ТОВ, обирає необхідні опції модельного статуту та накладає електронні підписи засновника (чи заявників). 

Крім того, така послуга дозволяє дистанційно обрати:

  • модель управління ТОВ;
  • найменування;
  • керівництво;
  • види діяльності;
  • порядок виплати дивідендів; 
  • змінити розмір статутного капіталу; 
  • систему оподаткування.

При використанні такого способу реєстрації можна отримати рекомендації та підказки щодо юридичних наслідків вибору кожного з наявних варіантів.

Система за результатом заповнення покрокової онлайн-форми створює заяву на реєстрацію та рішення засновників про створення юридичної особи, в якому зазначається код модельного статуту, що визначає обрані пункти статуту.

Ці  документи стають доступними державному реєстратору для прийняття відповідного рішення. Розгляд документів здійснюється протягом 24 годин після надходження, за винятком вихідних та святкових днів.

 

 

За матеріалами порталу Ліга Закон

 

Читайте статтю на тему:

 

Вводиться додатковий контроль за якістю харчових продуктів нетваринного походження, що ввозяться в Україну

05 липня Кабінет Міністрів України затвердив Порядок здійснення державного контролю у країнах-експортерах.

Цей порядок визначає механізм здійснення заходів державного контролю у країнах, які планують ввозити (пересилати) продукти, харчові продукти нетваринного походження або корми нетваринного походження на митну територію України, з метою перевірки відповідності (еквівалентності) системи державного контролю країни-експортера законодавству України.

Зокрема, у межах державного контролю відповідні перевірки здійснюватимуть посадові особи Держпродспоживслужби за запитом компетентного органу країни-експортера на її проведення.

Така перевірка  передбачає оцінку:

  • законодавства у сфері санітарних і фітосанітарних заходів, яке діє на території країни-експортера;
  • організаційної структури компетентного органу країни-експортера, його незалежності та компетенції, у тому числі його повноважень, необхідних для забезпечення дотримання законодавства на території країни-експортера, а також системи нагляду за його діяльністю;
  • рівня підготовки персоналу компетентного органу країни-експортера у сфері здійснення державного контролю;
  • ресурсів компетентного органу країни-експортера, у тому числі засобів діагностики;
  • наявності та використання документованих систем та процедур державного контролю;
  • ситуації, пов’язаної із здоров’ям тварин, зоонозами та здоров’ям рослин, а також процедур повідомлення відповідних міжнародних організацій про спалахи хвороб тварин і рослин;
  • обсягу та порядку здійснення країною-експортером державного контролю тварин, рослин і продуктів з них, що ввозяться (пересилаються) на її територію;
  • гарантій, наданих країною-експортером щодо відповідності (еквівалентності) її системи державного контролю українському законодавству про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин.

За результатами проведеної перевірки складається проект звіту про проведення перевірки, у якому надаються висновки про відповідність системи держконтролю країни-експортера вимогам національного законодавства та доцільність внесення країни-експортера до реєстру країн та потужностей, з яких може здійснюватися ввезення (пересилання) продуктів на територію України. 

Звіт надається компетентному органу країни-експортера протягом 10 робочих днів з дати отримання коментарів та пропозицій до проекту звіту.

Якщо результати держконтролю підтверджують відповідність системи державного контролю країни-експортера українському законодавству, країну-експортер, що планує ввозити (пересилати) продукти, харчові продукти нетваринного походження або корми нетваринного походження на митну територію України, вносять до реєстру країн та потужностей, з яких дозволяється ввезення продуктів на митну територію України.

 

Постанова Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку здійснення державного контролю у країнах-експортерах”від 05 липня 2019 р. № 589

 


В Україні почав роботу Фонд підтримки стартапів

Кабінет Міністрів України запустив роботу Українського фонду сатрапів, який надаватиме державну підтримку новітнім підприємствам.

Про це повідомив прем’єр-міністр України Володимир Гройсман під час заходу, присвяченому запуску фонду, який відбувся 11 липня у Києві.

Завдання фонду – надання коштів для розвитку стартапів, які відбиратиме конкурсна комісія за результатами відкритого конкурсу.

Статутний капітал Фонду сформований за рахунок державного бюджету і становить 390 млн грн.

Розмір гранту для одного проекту може досягати 75 000 $ (еквівалент в гривні – до 2 000 000).

Допустимі витрати учасників, які можуть бути профінансовані грантовою програмою, включають:

  • створення прототипу;
  • підтвердження концепції;
  • розвиток бізнесу;
  • реєстрація прав інтелектуальної власності;
  • тестування та пілотування розроблених інноваційних рішень/технологій;
  • підготовка бізнес-планів для подальшого залучення акціонерного та боргового капіталу;
  • витрати на комерціалізацію продукту тощо.

Для забезпечення ефективності та прозорості використання грантових коштів Фонд здійснюватиме моніторинг реалізації проектів.

Як повідомляє портал Ліга Закон, заявку на грант можна буде подати з початку вересня 2019 року.

 

За матеріалами порталу Ліга Закон

 


Виведення дивідендів з України без обмежень

З 10 липня 2019 року скасовано ліміт на репатріацію дивідендів у 12 млн євро на місяць для однієї юридичної особи.

Суб’єкти господарювання з іноземним капіталом можуть виводити за кордон або на рахунки нерезидентів в Україні дивіденди у повному обсязі. 

Ці зміни вводяться Постановою Національного банку України № 91 від 09 червня 2019 року «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України».

При цьому скасування ліміту на репатріацію дивідендів є третім суттєвим валютним послабленням за останні три тижні. Раніше було скасовано вимогу щодо обов’язкового продажу валютних надходжень і ліміт на фінансування представництв українського бізнесу за кордоном.

Загалом з початку року Національний банк скасував вже понад 30 обмежень на валютному ринку, що створює полегшує умови ведення бізнесу в Україні.

 

Постанова Національного банку України № 91 від 09 червня 2019 року «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України»

 


Вільна торгівля з Ізраїлем: Рада ратифікувала угоду

11 липня 2019 року Верховна Рада України ратифікувала Угоду про створення зони вільної торгівлі між Україною та Ізраїлем, підписану 21 січня 2019 року.

Як повідомляє портал Ліга Закон, в рамках угоди Ізраїль скасовує близько 80% ввізних мит для українських промислових товарів і понад 9% – на товари агросектора.

У той же час Україна скасовує близько 70% ввізних мит на ізраїльську промислову продукцію і більше 6% – для сільськогосподарських товарів.

Також угода передбачає можливість експортувати за спрощеною процедурою до Ізраїлю продукцію хімічної та легкої промисловості, будівельні матеріали, електроніку та інше.

Ратифікація цієї угоди суттєво розширить торгові відносини між країнами та дозволить наростити товарообіг, який наразі становить 1 млрд дол. на рік. При цьому, найбільш перспективними для співпраці вважаються сфери агровиробництва, туризму, переробки вуглеводнів, зв’язку, медицини, енергоефективності та екології.

 

За матеріалами порталу Ліга Закон

 

Підбірку підгoтувала: 

Ольга Кісіль

представник з юридичних послуг Адвокатського бюро “Яновський і партнери”, юрист

Підписатися на новини

Підпишіться на щотижневий дайджест новин і будьте в курсі подій без зайвого спаму

Я приймаю умови про обробку і захист перосональних даних і даю згоду на їх обробку.
X