fbpx
[get_banners]

Дайджест новин “Підприємництво і право” з 04.11.2019 по 11.11.2019

In: Дайджести новин законодавства і практики 11 Nov 2019 Tags: ,

Дайджест новин  “Підприємництво і право”

з  04.11.2019 по 11.11.2019

 

Ще один реєстр для нерухомості: що пропонують депутатам?

У Верховній Раді готують законопроект, який убезпечить вкладення інвесторів у будівництво житла, – повідомляє портал Ліга Закон. Зокрема, щоб  продати квартиру або залучити інвестиції забудовник повинен пройти спеціальну реєстрацію.

Деталі розробки законопроекту оприлюднила на своїй сторінці у Facebook Олена Шуляк, заступниця голови Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування.

«Ми готуємо законопроект, що введе заборону на продаж квартир до завершення їх реєстрації в спеціальному реєстрі. Таку реєстрацію можна буде здійснити тільки при наявності повного пакету законних дозвільних документів (можливо, використовуючи якісь схеми, забудовник і зможе почати будівництво без повного пакета документів. Але почати продавати або отримувати гроші від інвесторів – ні). Таким чином, ми створимо умови, коли відсутність документів буде невигідним самому забудовнику» – пише вона.

Відповідний законопроект, за словами О. Шуляк, має бути підготовлений вже до січня 2020 року.

 

За матеріалами порталу Ліга Закон

 


Інформацію про страховий стаж працівника та заборгованість по ЄСВ можна отримати онлайн

ПФУ запустив електронний кабінет роботодавця, в якому відтепер можна дізнатись про страховий стаж працівника та заборгованість по ЄСВ.

Загалом в кабінеті доступна інформація про:

  • дані про заборгованість підприємства по ЄСВ;
  • статистика сплати ЄСВ;
  • перелік застрахованих осіб, у яких не зарахований трудовий стаж;
  • стан подання звітів по сплаті ЄСВ;
  • інформація про стан обробки звітів по сплаті ЄСВ;
  • розрахунок суми виплати за час тимчасової непрацездатності працівника.

Кабінет роботодавця розміщений на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України. Сервіс надає також можливість отримати довідку про трудовий та страховий стаж працівників. Для цього потрібно вчинити такі дії:

  1. Авторизуватись на порталі через кваліфіковану електронний підпис.
  2. Обрати «Запити на отримання електронних документів», перейти до «Довідка про трудовий стаж і страховий стаж”.
  3. Оформити новий запит на отримання інформації про співробітника.
  4. Підписати дані страхувальника і відправити запит до Фонду.
  5. Перевірити статус заявки можна в пункті «Статус звернення» розділу «Звернення».
  6. Після обробки, роботодавцями відправлять PDF-документ для роздруківки і електронний документ з цифровим підписом. Вони аналогічні паперовим документам, отриманим у відділенні ПФУ.

 

За матеріалами офіційного вебсайту Пенсійного фонду України

 


Суд роз’яснив, що роботодавець не може зменшити встановлений мінімальний час відпочинку працівника

Верховний Суд нагадав, що тривалість щотижневого безперервного відпочинку працівника повинна бути не менш як сорок дві години.

Під час розгляду справи було встановлено, що: Держпраці під час інспекційного відвідування підприємства виявила наступні порушення:

  • на підприємстві не встановлено рівномірного чергування працівників у змінах;
  • при складанні графіків роботи не дотримано вимог щодо переходу з однієї зміни в іншу через кожний робочий тиждень;
  • працівникам вихідний день протягом тижня не надається (працюють сім днів і більше);
  • вихідні дні надаються хаотично (через 1 день роботи, 2,5,7).

Верховний Суд роз’яснив, що при підсумованому обліку робочого часу графіки роботи (змінності) мають розроблятися таким чином, щоб тривалість перерви в роботі між змінами була не меншою подвійної тривалості часу роботи в попередній зміні (включаючи перерву на обід) (ч. 1 ст. 59 КЗпП), тривалість щотижневого безперервного відпочинку повинна бути не менш як сорок дві години (ст. 70 КЗпП).

Суд вказав, що використання підсумованого обліку робочого часу не звільняє роботодавця від дотримання вимог статей 59 і 70 КЗпП.

ВС зазначив, що мінімальний час відпочинку встановлюється законом і може бути збільшений, але не зменшений, саме в цьому й полягає конституційне право громадян на відпочинок.

 

Постанова Верховного суду у справі № 400/296/19 від 23.10.2019 року

 


ФОП оштрафували на понад 3 млн грн за працівників, з яким укладено ЦПД

Суд погодився з Держпраці, що укладені цивільно-правові договори слід кваліфікувати як трудові, оскільки вони пов`язані із самим процесом праці, що є характерним для трудових функцій.

Зокрема, управлінням Держпраці у Полтавській області під час проведення перевірки було виявлено, що ФОП використовує найману працю 28 працівників без укладення трудового договору. Як наслідок – інспектори винесли постанову про накладення на підприємця штрафу у розмірі 3 505 320 грн.

Не погодившись із постановою, підприємець оскаржив її до суду. Він вказав, що не порушив вимог законодавства про працю, оскільки особи виконували роботи на підставі цивільно-правових договорів.

Суд проаналізував надані цивільно-правові договори про виконання робіт між позивачем та зазначеними особами, а також акти прийому-передачі наданих послуг. З документів встановлено, що 28 працівників надавали послуги з прибирання приміщень по 3 години на день з понеділка по п’ятницю за щомісячну винагороду. 

Суд дійшов висновку, що в угодах не зазначено, який саме результат роботи повинні передати виконавці робіт замовнику, а процес такої праці не передбачає будь-якого кінцевого результату та підтвердив правомірність накладення штрафу у зв’язку з тим, що зазначені договори не були спрямовані на кінцевий результат, що характеризує цивільно-правові (договірні) відносини, а були пов’язані із самим процесом праці, що є характерним для трудових функцій.

 

Рішення окружного адміністративного суду міста Києва у справі № 640/9284/19 від 01.10.2019 року 

 


ФОПа оштрафували на 417 тис. грн за недопуск інспектора Держпраці до перевірки

Під час візиту інспектора Держпраці підприємиця не допустила його до перевірки і відмовився отримати направлення на перевірку, надати і підписати всі необхідні документи. 

Після цього представник Головного управління Держпраці у Київській області направив на юридичну адресу ФОП друге направлення на проведення перевірки та вимогу про надання документів з кінцевим терміном виконання – 21 жовтня 2019 року, але і у визначену дату документи не були надані для перевірки.

В результаті посадовою особою складено акт про неможливість проведення інспекційного відвідування і разом з приписом направлено ФОП, а за недопуск до перевірки винесено штрафні санкції у розмірі 417 300 гривень.

 

За матеріалами офіційного вебсайту Державної служби України з питань праці

 

Читайте статтю на тему:


Наявність трудових відносин не підтверджується відеозаписом

Працівник звернувся до суду для встановлення факту перебування у трудових відносинах з підприємством та просив стягнути невиплачену зарплату.

Він зазначив, що працював у відповідача без документального оформлення трудових відносин, проте заробітна плата, про яку було домовлено, йому виплачена не була. На прохання працевлаштувати позивача на займаній посаді відповідач відмовив.

Для підтвердження своїх вимог позивач надав суду диск із відеозаписами, зробленими за допомогою камери мобільного телефону.

Місцевий суд задовольнив позов, а апеляційний суд у задоволенні позову відмовив через відсутність достатніх доказів, які б свідчили про факт перебування позивача у трудових відносинах із відповідачем.

Колегія Верховного Суду погодилась із висновком апеляційного суду і вказав, що на підтвердження доводів щодо існування між позивачем та відповідачем трудових відносин не надано належних доказів, а саме щодо:

  • допущення його до роботи;
  • виконання трудової функції та обсягу робіт;
  • ознайомлення його з правилами внутрішнього трудового розпорядку на підприємстві;
  • надання власного робочого місця;
  • нарахування і виплати зарплати.

 

Постанова Верховного Суду у справі № 534/1041/17 ВС від  23.09.2019 року 

 

Дивіться відео на тему:

 
 

ФОПи-спрощенці на третій групі зможуть платити менше

Голова ДПС Сергій Верланов пояснив, що нові закони про РРО не змінюють правила спрощеної системи оподаткування та не погіршують правил використання спрощеної системи оподаткування, а їх лібералізують.

Зокрема, для II групи фізичних осіб-підприємців – платників єдиного податку з 01.01.2021 року збільшується ліміт з 1,5 до 2,5 мільйонів. Це означає, що частина підприємців, які зараз працюють на ІІІ групі, перейдуть до ІІ, відтак – платитимуть менше.

Наразі платники єдиного податку ІІ групи сплачують до 20% мінімальної зарплати (зараз це 834,60 грн), а платники єдиного податку ІІІ групи – 3% від обороту+ПДВ, або 5% від обороту.

«Третя група – це, як правило, послуги – юридичні чи ІТ. Вони фактично будуть обліковуватися так, як і сьогодні. Тому, на мою думку, ці закони не направлені на додатковий тягар та на зміну правил щодо обліку товарів», – зазначив С. Верланов.

 

За матеріалами порталу Ліга Закон

 


Мін’юст надав поради бізнесу для захисту від рейдерів

У Міністерстві юстиції розповіли, як попередити рейдерські захоплення. Серд порад наступні:

  1. Стежити за відомостями в державних реєстрах за допомогою сервісу SMS-Маяк, який повідомляє власників про зміни в статусі їх нерухомості та бізнесу. 
  2. Вносити запобіжники до статутів, наприклад, передбачити, що будь-які рішення про зміну учасників чи керівника мають бути підписані кваліфікованим електронним підписом.
  3. Впорядкувати документи щодо прав на земельні ділянки, на яких знаходяться активи великих підприємств: отримати кадастровий номер, оформити право на ділянку.
  4. Внести відомості про об’єкти нерухомого майна до державного реєстру – це допоможе застрахувати майно від відкриття розділу за підробними документами.
  5. Встановлювати в статуті підприємства вимоги щодо обов’язкового нотаріального посвідчення договорів відчуження корпоративних прав – це допоможе убезпечити від зміни складу учасників через підробний н/п акт.

Крім того, Міністр юстиції Денис Малюська розповів про плани запровадити альтернативні інструменти вирішення спорів –  побудувати альтернативну державним судам систему, частиною якої стане Антирейдерська комісія і незалежні арбітражі.

Також до кінця року буде оновлено процедуру розгляду скарг комісією і впроваджено можливість розгляду найбільш складних рейдерських кейсів протягом 24 годин (зараз комісія приймає рішення протягом 30-45 днів, а суди можуть розглядати справи роками).

 

За матеріалами офіційного вебсайту Міністерстві юстиції України

 

Підбірку підгoтувала: 

Ольга Кісіль

представник з юридичних послуг Адвокатського бюро “Яновський і партнери”, юрист

X