fbpx

Дайджест новин “Підприємництво і право” з 02.03.2020 по 10.03.2020

In: Дайджести новин законодавства і практики 10 Mar 2020 Tags: ,

Дайджест новин  “Підприємництво і право”

з  02.03.2020 по 10.03.2020

 

Зареєструватися підприємцем стало простіше

“Дія” у співпраці з Мін’юстом спростили форми, поля та прибрали все, що не заборонено законодавством для реєстрації ФОП. Тепер замість 58 полів для реєстрації потрібно заповнити лише 12. 

Про це повідомили на офіційній сторінці сервісу Дія у Фейсбук.

Строки реєстрації: потрібно 10 хвилин на заповнення заявки на порталі і 24 години, щоб повідомити заявника про реєстрацію або відмову. Виняток становлять вихідні та святкові дні.

Якщо заявку розглядають більше 24-х годин, немає відповіді, не повідомили причину відмови, заявнику варто звернутися на гарячу лінію Мін‘юсту за номером 38 044 364 23 93.

Вартість реєстрації є безкоштовною.

Перевірити, чи зареєстровано особу як ФОП можна в кабінеті громадянина на порталі  Дія або на сайті Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за прізвищем, ім’ям та по батькові.

 

За матеріалами  офіційної вебсторінки сервісу Дія у Фейсбук

 


Чи може коронавірус стати причиною невиконання договору?

Президент Торгово-промислової палати України Геннадій Чіжиков прокоментував ситуацію з появою коронавірусу в Україні та пояснив, чи може вважатися його поширення форс-мажором, наслідки якого не дозволили б виконувати зобов’язання з економічних договорів.

Чіжиков розповів, що в ТПП надходить велика кількість запитів щодо визнання коронавіруса форс-мажором. У Палаті повідомили, що “коронавірус, як і грип, не є підставою для засвідчення форс-мажору”.

Щоб наявність вірусу в Україні дійсно могла вважатись форс-мажорною обставиною, необхідно виконання однієї з умов, передбачених українським або міжнародним законодавством, або умовами договору між сторонами. Ними може бути, наприклад:

  • епідемія;
  • заборона поїздки;
  • закриття кордонів;
  • інші заходи, вжиті на рівні державної влади, які могли стати причиною неможливості виконання зобов’язань.

Крім того, форс-мажорні обставини можуть бути визначені сторонами в тексті договору. «Наявність у договорах серед форс-мажорів таких обставин як епідемія, надзвичайна ситуація в сфері охорони здоров’я або обмежувальні дії влади посилює позицію в питаннях визнання фактів, які не дозволяють виконати відповідні зобов’язання. Але при цьому завжди необхідно надати докази того, що коронавірус або заходи щодо боротьби з його поширенням є обставинами, які могли стати причиною неможливості виконання зобов’язань», – зазначив президент ТПП України.

Сторона, яка посилається на форс-мажорні обставини, повинна звернутися до компетентного органу (торгово-промислову палату) тієї країни, де виникли дані обставини, і отримати відповідний документ (сертифікат або свідоцтво), для можливості пред’явлення його контрагенту згідно умов договору.

 

За матеріалами  офіційного вебсайту Торгово-промислової палати України

 


Повідомляти ДПС про прийняття на роботу директора не потрібноПовідомляти ДПС про прийняття на роботу директора не потрібно

Уряд змінив порядок повідомлення податківців про прийняття працівника на роботу. 

З 05 березня діятимуть наступні нововведення:

  • повідомлення не подається при прийнятті на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації. Повідомленням про прийняття на роботу вищезазначених осіб є відомості, отримані органами Державної податкової служби з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;
  • електронні повідомлення мають оформлюватися з використанням не ЕЦП, а кваліфікованого електронного підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронних довірчих послуг.

 

Постанова КМУ від 12 лютого 2020 року №188 “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413”

 


Купівля нерухомості не завжди дає право користування земельною ділянкоюКупівля нерухомості не завжди дає право користування земельною ділянкою

Верховний суд назвав випадок, коли особа повинна платити кошти за користування земельною ділянкою, навіть якщо будівлі, розташовані на цій земельній ділянці, були продані іншому власникові. 

Таким випадком є незареєстроване право оренди землі продавця.

Прокурор в інтересах держави звернувся до суду з позовом до ТОВ-продавця про стягнення безпідставно збережених коштів у вигляді несплаченої орендної плати за користування земельною ділянкою, на якій знаходиться набуте відповідачем у власність нерухоме майно.

Місцевий суд у задоволенні позову відмовив. Апеляційний суд скасував це рішення та ухвалив нове, яким задовольнив позовні вимоги повністю.

Продавець у касаційній скарзі зазначав, що прокурор повинен вимагати сплати коштів не від нього, а від нового власника нерухомого майна за договором купівлі-продажу ТОВ-покупця.

Верховний суд вказав, що прокурор правомірно звернувся до суду з вимогою про стягнення з відповідача безпідставно збережених коштів за період користування відповідачем спірною земельною ділянкою.

Від однієї особи до іншої особи не може перейти право оренди земельної ділянки, яке у попереднього землекористувача ще не виникло станом на час відчуження ним будівель, розташованих на цій земельній ділянці, незалежно від дати укладення договору оренди земельної ділянки, оскільки виникненням права оренди є момент державної реєстрації цього речового права, а не дата укладення договору оренди.

Таким чином у нового власника не виникає автоматично зобов’язання зі сплати орендної плати з моменту укладення договору купівлі-продажу нерухомого майна.

 

Постанова КГС ВС від 28 лютого 2020 року у справі № 913/169/18

 


Як фізичній особі-підприємцю знятися з обліку в податковійЯк фізичній особі-підприємцю знятися з обліку в податковій

Податківці нагадують, що зняття з обліку фізичної особи-підприємця в контролюючому органі здійснюється у порядку, встановленому вимогами Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну № 1588.

Для повного зняття з обліку в контролюючому органі ФОП має:

  • забезпечити остаточні розрахунки з податків та зборів (єдиного внеску);
  • подати ліквідаційну звітність;
  • закрити усі рахунки, відкриті у фінансових установах;
  • в установлені строки подати до відповідного контролюючого органу для документальної позапланової перевірки усі первинні та інші документи, пов’язані з обчисленням та сплатою податків і зборів (єдиного внеску).

Підставою для зняття ФОП з обліку у відповідному контролюючому органі є відомості про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності такою особою:

  • за її рішенням;
  • за судовим рішенням;
  • у разі її смерті, або оголошення її померлою, або визнання її безвісно відсутньою;
  • а також відомості відповідної реєстраційної картки.

Датою зняття з обліку ФОП є дата отримання відомостей про державну реєстрацію припинення її підприємницької діяльності.

Зняття з обліку як платника єдиного внеску здійснюється органами доходів і зборів на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих держреєстратором, після проведення передбачених законодавством перевірок платників та проведення остаточного розрахунку.

Після державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізична особа продовжує обліковуватись у контролюючих органах як фізична особа-платник податків, яка отримувала доходи від провадження підприємницької діяльності. Така фізична особа має забезпечити остаточні розрахунки з податків від провадження підприємницької діяльності, в установлені строки подати відповідному контролюючому органу декларацію за останній базовий податковий (звітний) період, в якій відображаються виключно доходи від проведення підприємницької діяльності.

 

За матеріалами офіційного вебсайту ГУ ДПС у Житомирській області

 


В Україні вводять електронні лікарняніВ Україні вводять електронні лікарняні

03 березня Кабінет Міністрів прийняв постанову про електронні лікарняні. Про це у Facebook повідомив Дмитро Дубілет.

Відтепер лікарі зможуть виписувати лікарняні за допомогою вебінтерфейсу з використанням цифрового підпису. Для таких лікарняних не потрібні паперові бланки. 

Відпаде й необхідність у повторному візиті лікаря – лист непрацездатності буде закриватись автоматично, а вся інформація передаватиметься у ПФУ та роботодавцю.

За словами Дубілета, електронні лікарняні підробити неможливо, тож вони дозволять зберегти мільярди гривень на рік, які витрачаються державою на підроблені лікарняні, а також прибрати зайву бюрократію.

 

За матеріалами  офіційної вебсторінки Дмитра Дубілета у Фейсбук

 


Включення до плану-графіка податкових перевірок можна оскаржитиВключення до плану-графіка податкових перевірок можна оскаржити

Платник податку, який вважає порушеним порядок та підстави призначення податкової перевірки щодо нього, має захищати свої права шляхом оскарження дій податкового органу у суді.

Зокрема, ТОВ (позивач) звернулося до суду з проханням  визнати протиправними дії ДФС щодо включення його до плану-графіку проведення документальних планових перевірок.

Позивач вважав, що контролюючим органом протиправно включено ТОВ до плану-графіку, оскільки відповідачем безпідставно присвоєно господарській діяльності підприємства позивача високій ступінь ризику щодо несплати податків та зборів.

Місцевий суд позов не задовольнив, вказавши, що платник податку, який вважає порушеним порядок та підстави призначення податкової перевірки щодо нього, має захищати свої права шляхом недопуску посадових осіб контролюючого органу до такої перевірки.

Апеляційний суд не погодився з рішенням попередньої інстанції.

Посилання суду першої інстанції на те, що платник податку, який вважає порушеним порядок та підстави призначення податкової перевірки щодо нього, має захищати свої права шляхом недопуску посадових осіб контролюючого органу до такої перевірки в порядку, встановленому ст. 81 Податкового кодексу є помилковим, оскільки захист прав таким шляхом може мати місце лише після видання відповідного наказу про проведення перевірки та направлень на проведення перевірки. На момент виникнення спірних правовідносин такі рішення контролюючим органом не приймалися, а тому позивач обґрунтовано визначив спосіб захисту свого права шляхом оскарження дій податкового органу щодо включення до плану-графіку проведення документальних планових перевірок.

 

Постанова КАС ВС від 12 лютого 2020 року у справі № 1640/3102/18

 

Читайте статтю на тему:

Як оскаржити податкове повідомлення рішення, кроки та судова практика

 

Підбірку підгoтувала: 

Ольга Кісіль

представник з юридичних послуг Адвокатського бюро “Яновський і партнери”, юрист

Підписатися на новини

Підпишіться на щотижневий дайджест новин і будьте в курсі подій без зайвого спаму

Я приймаю умови про обробку і захист перосональних даних і даю згоду на їх обробку.
X