fbpx
[get_banners]

Дайджест новин “Підприємництво і право” з 01.07.2019 по 08.07.2019

In: Дайджести новин законодавства і практики 08 Jul 2019 Tags: ,

Дайджест новин  “Підприємництво і право”

з  01.07.2019 по 08.07.2019

 

Знижено неоподатковуваний поріг для імпортних товарів

З 1 липня 2019 року сума товарів у міжнародних поштових відправленнях, яка не підлягатиме оподаткуванню ПДВ, зменшена зі 150  до 100 євро.

Нові правила передбачені Законом України “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів” № 2628-VIII від 23.11.2018 року.

Відповідно до Закону, “нарахування та сплата податку на додану вартість у разі ввезення на митну територію України товарів у міжнародних поштових та експрес-відправленнях, сумарна фактурна вартість яких перевищує еквівалент 100 євро для одного одержувача – фізичної особи в одній депеші від одного відправника у міжнародних поштових відправленнях або в одному вантажі експрес-перевізника від одного відправника у міжнародних експрес-відправленнях, здійснюються у порядку нарахування та сплати податку на додану вартість, визначеному Митним кодексом України при ввезенні на митну територію України товарів у міжнародних поштових та експрес-відправленнях, сумарна фактурна вартість яких перевищує еквівалент 150 євро для одного одержувача – фізичної особи в одній депеші від одного відправника у міжнародних поштових відправленнях або в одному вантажі експрес-перевізника від одного відправника у міжнародних експрес-відправленнях”.

Зазначені зміни стосуються лише фізичних осіб.

При перевищенні порогу у 100 євро, одержувач повинен буде сплатити 20% ПДВ, а у випадку,  якщо вартість посилки сягне більше 150 євро – то ще й 10 % мита від суми товару.

Навіть, якщо товар замовлений і придбаний задовго до 1 липня, одержувач не звільнятиметься від сплати податку і мита, адже оподаткування міжнародних поштових відправлень здійснюється на дату подання операторами поштового зв’язку відправлення для здійснення митного огляду разом з митними деклараціями та іншими необхідними документами, а не на момент їх придбання.

Зміни не стосуються  правил особистого ввезення. Сумарна вартість ввезених товарів до 500 євро (в аеропортах – до 1000 євро) надалі не оподатковується.

Для  юридичних осіб і фізичних осіб – підприємців неоподатковуваний поріг, як і раніше, становить  150 євро.

Діятимуть ці зміни  по 31 грудня 2020 року.

 

Закон України “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів” № 2628-VIII від .23.11.2018 року

 


Новий законопроект у сфері охорони праці

На сайті Федерації професійних спілок України з’явився проєкт закону «Про безпеку праці та здоров’я працівників», який повинен прийти на зміну  ЗУ “Про охорону праці”.

Закон поширюватиметься не лише на працівників і роботодавців, а й на осіб, що надають послуги за цивільно-правовими договорами, та практикантів. 

Цим актом пропонується такі основні нововведення:

 

  • розширити перелік осіб, для яких медичні огляди, будуть обов’язковими. 

 

Зокрема, це: працівники, які працюють в нічну зміну, та працівники, стан здоров’я яких за підозрою роботодавця може створити небезпеку або завдати шкоди їх здоров’ю або здоров’ю інших працівників;

 

  • встановити нові види правопорушень та санкції:

 

  • за неподання або подання завідомо недостовірних відомостей, що визначені законодавством про безпеку праці та здоров’я працівників,  роботодавцю доведеться сплатити штраф у розмірі 1 % від середньомісячного фонду оплати праці юридичної чи фізичної особи, з якої стягується штраф, за попередній рік, але не менше трикратного розміру мінімальної заробітної плати;
  • робота в умовах підвищеної небезпеки, експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки без дозволу держави загрожує штрафом у розмірі 3 % від середньомісячного фонду оплати праці юридичної чи фізичної особи, за попередній рік, але не менше ніж 5 МЗП;
  • за невиконання приписів інспекторів праці винна особа сплачуватиме 5 % від середньомісячного фонду оплати праці за попередній рік, але не менше 10 МЗП;
  • за завдання шкоди життю або здоров’ю працівників внаслідок недоліків на споруді, в обладнанні або методах роботи передбачено  штраф у розмірі 25 % від середньомісячного фонду оплати праці за попередній рік, але не менше 50 МЗП. 
  • Законопроектом також регулюється порядок здійснення перевірок інспекторами праці та їхні повноваження.

Зокрема, встановлено право проводити перевірки в будь-який час та надано можливість можливість інспекторам:

  • безперешкодно, без попереднього повідомлення відвідувати виробничі, службові та адміністративні приміщення юридичних осіб незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичних осіб, які використовують найману працю, а також робочі місця працівників, розташовані поза цими приміщеннями, для проведення інспекційних відвідувань з питань, що належать до їх компетенції;
  • доступу до будинків, приміщень, споруд та інших об’єктів, у яких перебувають фізичні особи, стосовно яких є достатньо підстав вважати, що вони виконують трудові обов’язки, або до них застосовується примусова праця;
  • ознайомлюватися з оригіналами та отримувати копії нормативних актів роботодавця, колективних угод, колективних або трудових договорів, відомостей, книг, реєстрів та інших документів, ведення яких передбачено законодавством про працю, що використовуються роботодавцем з питань, віднесених до компетенції інспектора праці та інші повноваження.

Заплановано, що цей закон має бути прийнятий у 2020 році, а набрати чинності – з 1 січня 2021 року.

 

Проєкт закону «Про безпеку праці та здоров’я працівників» від 25.06.2019 року

 

Дивіться відео на тему:

 
 

Скасовано ліміт на фінансування представництв за кордоном

02.07.2019 року набрала чинності Постанова Правління НБУ від 27.06.2019 року № 86 “Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України”, якою скасовано ряд обмежень. 

Зокрема, цим актом Нацбанк скасував ліміт на фінансування закордонних представництв та інших відокремлених підрозділів без створення юридичної особи, який до цього часу обмежувався сумою  у 2 млн євро на рік. 

Однак, при цьому, українські компанії, що мають намір фінансувати власні закордонні підрозділи, повинні надавати банку розгорнутий (постатейний) кошторис та інші документи, якими обґрунтовується необхідність такої операції.

Нововведення не поширюватиметься на операції з переказу коштів у країни-агресори/окупанти, офшорні зони та країни, що не виконують або неналежно виконують рекомендації FATF.

Крім того, Постановою НБУ №86 спрощено реінвестування доходів іноземних інвесторів від операцій з українськими цінними паперами у частині прямого зарахування доходів одразу на гривневий рахунок інвестора. Нерезиденти зможуть переказувати кошти, отримані за цінними паперами, що обліковуються в іноземному банку-депозитарії, з коррахунку цієї установи на власний рахунок в Україні. 

Також цей акт:

– скасував заборону розрахунків іноземною  готівкою  фізичними та юридичними особами для оплати консульських зборів за легалізацію товаросупровідних документів у дипломатичних представництвах або консульських установах Алжиру, Афганістану, В’єтнаму, Єгипту, Індонезії, Йорданії, Іраку, Ірану, Камеруну, Канади, Катару, Кувейту, Лівану, ОАЕ, Саудівської Аравії, Сирії, Судану, Таїланду, Уругваю;

– розширив перелік транзакцій, які дозволено проводити в іноземній валюті в Україні, зокрема,   операції між фінансовою установою та КМУ у межах міжнародних договорів про кредити, гранти, позики 

– удосконалено ризик-орієнтований нагляд банків у частині перевірок іноземних банків-контрагентів, перерахування яким здійснюють українські компанії. Відтепер банки самостійно на підставі інформації з публічних джерел визначатимуть ступінь ризику іноземних банків-контрагентів за валютною операцією. Раніше вони використовували для цього перелік, наданий регулятором на підставі інформації Державної служби фінансового моніторингу.

 

Постанова Правління НБУ від 27.06.2019 року № 86 “Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України”

 


В Україні діє закон про “промисловий безвіз”

На виконання вимог щодо адаптації національного законодавства з європейським у сфері технічного регулювання, прийнято Закон № 2740-VIII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо імплементації актів законодавства Європейського Союзу у сфері технічного регулювання”, який набрав чинності 03.07.2019 року (крім деяких положень, які наберуть чинності 03.07.2020 року).

 

Цей Закон передбачає наступні зміни:

  • уточнено вимоги, яким повинен відповідати національний орган України з акредитації. Такі вимоги встановлюються національним стандартом, що є ідентичним міжнародному стандарту ISO/IEC 17011 або європейському стандарту EN ISO/IEC 17011. Відповідність критеріям стандарту визначатиме Міністерство економічного розвитку і торгівлі України;
  • визначено поняття професійної  таємниці у сфері технічних регламентів та оцінки відповідності та порядок її використання. Під нею слід розуміти конфіденційну інформацію, одержану чи створену під час виконання призначеними органами завдань з оцінки відповідності, визначених у відповідних технічних регламентах.

Призначені органи, залучені ними субпідрядники та дочірні підприємства, а також їхній персонал зобов’язані не розголошувати інформацію, що становить предмет професійної таємниці призначених органів, без згоди замовника робіт з оцінки відповідності або особи, якої стосується така інформація (крім випадків надання зазначеної інформації відповідно до закону), та не використовувати таку інформацію у своїх інтересах або в інтересах третіх осіб;

  • встановлено вимогу щодо інформування споживачів стосовно певних видів ризику чи продукції, вимогами до змісту інформації про продукцію, щодо порядку дій виробника (продавця) у разі виявлення недостовірної інформації про продукцію, а також виключено положення щодо обов’язкової сертифікації продукції в державній системі сертифікації.
  • уточнено права посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд, і встановлено порядок проведення перевірок характеристик продукції.

Уповноважені органи мають право звертатися до призначених органів з оцінки відповідності та визнаних незалежних організацій із запитами про надання інформації про видачу і відмову у видачі документів про відповідність, установлення обмежень щодо них, їх призупинення та скасування, а у випадках, визначених у технічних регламентах, – також іншої інформації, пов’язаної з процедурами оцінки відповідності вимогам технічних регламентів, до застосування яких були залучені відповідні призначені органи та визнані незалежні організації.

Призначені органи з оцінки відповідності та визнані незалежні організації повинні надавати інформацію за такими запитами у десятиденний строк з дня одержання відповідного запиту;

  • введено термін “робочий еталон”, що означає еталон, який використовується для регулярних калібрувань або повірки засобів вимірювальної техніки.

Зазначені зміни покликані спростити доступ української продукції на європейські ринки шляхом  усунення необхідності подвійного проходження сертифікації та випробувань в українських та європейських органах з оцінки відповідності.

 

Закон № 2740-VIII від 06.06.2019 року “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо імплементації актів законодавства Європейського Союзу у сфері технічного регулювання” 

 

Дивіться відео на тему:

 

Змінились правила розроблення проектної документації на будівництво

З 02.07.2019 року набули чинності зміни до Порядку розроблення проектної документації на будівництво об’єктів, затверджені наказом Мінрегіону від 17 травня 2019 року № 112.

Цей акт встановлює вимогу відповідності проектних рішень, передбачені проектною документацією, на стадії, що підлягає затвердженню, проектним рішенням, що були схвалені на попередніх стадіях проектування ЕП, ТЕО, ТЕР.

Наказ передбачає, що проектна документація на об’єкт будівництва має бути розроблена з урахуванням будівельних норм та стандартів, чинних на дату передання її замовнику.

На об’єкти будівництва, проектна документація на які затверджена відповідно до Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, підлягає коригуванню у зв’язку з введенням в дію нових нормативних документів, якщо щодо таких об’єктів не отримано документи, які дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт.

Проектна документація на об’єкти будівництва, побудовані повністю або частково відповідно до затвердженого проекту, не підлягає коригуванню у зв’язку з введенням нових нормативних документів, за винятком випадків, коли таке коригування зумовлено підвищенням таких вимог безпеки: забезпечення механічного опору та стійкості (міцності), електро-, вибухо-, пожежобезпечності, енергоефективності об’єкта та вимог нормативів з питань створення умов для безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.

Зазначений виняток не застосовується до об’єктів будівництва, спорудження яких здійснюється у строки, визначені проектною документацією, якщо інше не передбачено договором на виконання будівельних робіт.

 

Наказ Мінрегіону № 112 від 17.05.2019 року “Про затвердження Змін до Порядку розроблення проектної документації на будівництво об’єктів”

 

Підбірку підгoтувала: 

Ольга Кісіль

представник з юридичних послуг Адвокатського бюро “Яновський і партнери”, юрист

 

X