fbpx
[get_banners]

Дайджест нoвин закoнoдавства і практики за періoд з 26.06.2017 пo 02.07.2017 РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВO І ПРАВO”

In: Дайджести новин законодавства і практики 03 Jul 2017 Tags:

Дайджест нoвин закoнoдавства і практики

за періoд з 26.06.2017 пo 02.07.2017

РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВO І ПРАВO”

 

Українському бізнесу відкритий доступ до ринків Європи і Канади

Угода про вільну торгівлю з Канадою буде діяти з 1 серпня (скасовується 98 % тарифів на українські товари, що експортуються до Канади, для канадських товарів відразу скасовується 72 % тарифів). Також Рада ЄС схвалила додаткові торгові преференції. Українська аграрна і харчова продукція (мед, перероблені томати, виноградний сік, овес і т. д.) буде імпортуватися в ЄС за нульовою ставкою ввізного мита. Крім того, передбачено повне зняття імпортних мит на добрива, барвники, пігменти та інші фарбують речовини, взуття, мідь, алюміній, а також обладнання для телебачення і звукозапису.

Закон України від 14.03.2017 року № 1917-VIII «Про ратифікацію Угоди про вільну торгівлю між Україною та Канадою»; Офіційний портал Ради ЄС та Європейського парламенту

Новий порядок реєстрації аудиторських фірм

Порядок реєстрації аудиторських фірм оптимізовано. Зокрема, рішення про включення, відмову у включенні і про виключення фірм з Реєстру аудиторських фірм тепер буде приймати не Комітет з питань аудиту банків України, а Правління НБУ. Термін прийняття рішень не буде перевищувати 30 днів з дня подачі документів.

Також врегульовано питання запобігання конфлікту інтересів під час прийняття рішень Комітетом з питань аудиту банків. Член Комітету, який є пов’язаним з аудиторською фірмою особою, повинен повідомити про це Комітет і відмовитися від участі в прийнятті рішень щодо даної фірми.

Крім того, уточнено термін прийняття рішення НБУ про продовження терміну дії свідоцтва. Тепер він становить 15 робочих днів з дня подачі фірмою документів.

Відповідні зміни внесені до Положення про порядок ведення Реєстру аудиторських фірм, які мають право на проведення аудиторських перевірок банків та Положення про Комітет з питань аудиту банків України постановою НБУ від 27 червня 2017 року № 58.

Постанова НБУ від 27.06.2017 року № 58 «Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України з питань аудиту банків»

Іноземцям стане простіше працювати в Україні

Опубліковано Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення бар’єрів для залучення іноземних інвестицій».

Законом передбачається можливість проживання в Україні іноземних інвесторів на підставі посвідки на тимчасове проживання.

Для отримання посвідки іноземні інвестори повинні будуть подати в міграційний орган наступні документи:

  • заява;
  • діючий поліс медичного страхування;
  • письмове зобов’язання юрособи повідомити відповідний міграційний орган про втрату іноземцем статусу засновника або учасника;
  • інші документи, в залежності від форми здійснення іноземної інвестиції.

Крім того, спрощена процедура видачі дозволів на застосування праці іноземців та посвідок на проживання в Україні.

Визначено особливі категорії іноземців та осіб без громадянства, які претендують на працевлаштування в Україні, якими є:

  • іноземні високооплачувані професіонали;
  • засновники та/або учасники, і/або бенефіціари (контролери) юридичної особи, створеного в Україні;
  • випускники університетів, що входять до першої сотні в світових рейтингах університетів;
  • іноземні працівники творчих професій;
  • іноземні IТ-професіонали.

Дозвіл на застосування праці таких категорій працівників видається на термін до трьох років.

Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення бар’єрів для залучення іноземних інвестицій» прийнятий ВР 23 травня і набуде чинності 27 вересня 2017 року.

Закон України від 23.05.2017 року № 2058-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення бар’єрів для залучення іноземних інвестицій»

 

Масштабна вірусна атака: рекомендації по захисту комп’ютерів

Департамент кіберполіції Національної поліції України повідомив, що за фактами втручання в роботу комп’ютерних мереж розпочато 23 кримінальні провадження. Із понад тисячі повідомлень про такі факти офіційно до поліції звернулися майже півсотні компаній. Решті допомогу й консультації надавали оперативники кіберполіції, які працювали у складі спеціально створеного оперативного штабу.

За даними СБУ, інфікування операційних систем переважно відбувалося через відкриття шкідливих додатків (документів Word, PDF-файлів), які були надіслані на електронні адреси багатьох комерційних і державних структур.

Тож, аби попередити подальше поширення вірусної атаки й убезпечити користувачів, СБУ розмістила на своєму сайті Рекомендації щодо захисту комп’ютерів від кібератаки вірусу-вимагача.

Для зменшення ризику зараження слід уважно відноситися до всієї електронної кореспонденції, не завантажувати й не відкривати додатки в листах, які надіслані з невідомих адрес. У випадку отримання листа з відомої адреси, який викликає підозру щодо його вмісту, — зв’язатися з відправником і підтвердити факт відправки листа. До того ж зробити резервні копії всіх критично важливих даних.

Якщо комп’ютер включений і працює нормально, але ви підозрюєте, що він може бути заражений, у жодному разі не перезавантажуйте його (якщо ПК уже постраждав — також не перезавантажуйте його) — вірус спрацьовує при перезавантаженні й зашифровує всі файли, які містяться на комп’ютері.

Офіційний портал Кіберполіції України, рубрика «Новини», підрубрика «Кіберполіція вживає заходів реагування на кіберінценденти з ураження державних та приватних установ України» від 27.06.2017 року

Роздрібна торгівля б/в мобільними телефонами потребує використання РРО

ФОП на єдиному податку, що продає в роздріб б/в мобільні телефони, зобов’язані проводити розрахункові операції із застосуванням переведеного у фіскальний режим РРО. Такого висновку дійшли фахівці ДФС у Закарпатській області.

РРО не застосовують фізичні особи — підприємці, які є платниками єдиного податку першої, другої та третьої груп незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн грн (п. 296.10 ПКУ). Платники єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, позбавлені можливості скористатися нормами п. 296.10 ПКУ.

Офіційний портал ДФС у Закарпатській області, рубрика «Новини», підрубрика «Продаж мобільних телефонів, що були у користуванні: чи потрібний РРО» від 23.06.2017 року

Мінфін не бачить проблем в процедурі зняття адвокатів з податкового обліку

Адвокат знімається з податкового обліку на підставі поданого до контролюючого органу заяви про ліквідацію або реорганізацію платника податків за умови внесення в ЄРАУ записи про зміну організаційної форми адвокатської діяльності або про призупинення, припинення права на заняття адвокатською діяльністю.

Зняття з обліку платників єдиного внеску здійснюється за заявою особи після здійснення передбачених законодавством перевірок, звірення розрахунків та проведення остаточного розрахунку.

САУ зобов’язана надавати ДФС інформацію про адвокатів, відомості про яких містяться в ЄРАУ, а також інформацію про призупинення або припинення права на заняття адвокатською діяльністю. Порядок надання інформації визначено постановою Кабміну від 21 грудня 2011 року № 1386.

При цьому НААУ відмовляється надавати ДФС такі відомості. Через це існує проблема з урахуванням адвокатів, які здійснюють професійну діяльність індивідуально. Відсутність взаємодії НААУ з ДФС сприяє тому, що багато адвокатів ухиляються від постановки на облік і, відповідно, від сплати податків.

Крім того, ненадання ДФС інформації про припинили діяльність адвокатів впливає на терміни розгляду питання про зняття їх з обліку.

Таким чином, дотримання вимог законодавства в частині надання ДФС відомостей з ЄРАУ є необхідною умовою ведення належного обліку адвокатів, в тому числі зняття їх з обліку.

Разом з тим Мінфін не буде ініціювати внесення змін до законодавства, так як діючий порядок зняття з податкового обліку адвокатів не обмежує їх вільний вибір здійснення адвокатської діяльності та інших видів юридичної практики.

Відповідна позиція викладена в листі Мінфіну № 11220-16-10/10500.

Лист Міністерства фінансів України від 18.04.2017 року № 11220-16-10/10500

Щодо встановлення різних окладів працівникам за однією й тією ж посадою

Міністерство соціальної політики України у листі від  23.11.2016 № 1587/13/8416 пояснило, що міжкваліфікаційні (міжпосадові) співвідношення розмірів тарифних ставок (посадових окладів) установлюються в колективному договорі чи іншому локальному документі підприємства залежно від складності робіт, організаційно-правового рівня посади, функцій, котрі виконує підрозділ, у якому працює той чи інший працівник, й інших умов праці. Своєю чергою, міжкваліфікаційні (міжпосадові) співвідношення можуть установлюватися в певному діапазоні («вилки») ставок (окладів). У разі застосування діапазонів («вилок») окладів проводиться атестація працівника і за результатами атестації встановлюється оклад у межах діапазону за посадою, на якій працівник працює. Фактичний оклад конкретного фахівця встановлюється у межах так званої «вилки» з урахуванням ситуації на ринку праці, особистих якостей і заслуг працівника, його завантаженості й напруженості праці та не є порушенням трудового законодавства.

Лист Міністерства соціальної політики України від 23.11.2016 року № 1587/13/8416

 

Правомірність звільнення вагітної жінки після закінчення строкового трудового договору

Однією з підстав припинення трудового договору є закінчення строку трудового договору, крім випадків, коли трудові відносини фактично тривають і жодна з сторін не поставила вимогу про їх припинення, згідно п. 2 ч. 1 ст. 36 КЗпП України.

Відповідно до ч. 3 ст. 184 КЗпП України, звільнення вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до трьох років (до шести років – ч. 6 ст. 179 КЗпП України), одиноких матерів при наявності дитини віком до чотирнадцяти років або дитини-інваліда з ініціативи власника або уповноваженого ним органу не допускається, крім випадків повної ліквідації підприємства, установи, організації, коли допускається звільнення з обов’язковим працевлаштуванням. Обов’язкове працевлаштування зазначених жінок здійснюється також у випадках їх звільнення після закінчення строкового трудового договору. На період працевлаштування за ними зберігається середня заробітна плата, але не більше трьох місяців з дня закінчення строкового трудового договору.

При вирішенні питання про припинення із вагітною жінкою строкового трудового договору на підставі п. 2 ч. 1 ст. 36 КЗпП України необхідно дотриматись порядку припинення строкового трудового договору. Роботодавець має своєчасно попередити Вас, як вагітну жінку про припинення трудового договору, і зробити це варто у письмовій формі. Слід враховувати, що звільнення провадиться з обов’язковим працевлаштуванням.

Щоб виконати обов’язок з працевлаштування роботодавець повинен, надати працівниці у тій же або в іншій організації іншу роботу або запропонувати роботу, від якої вона відмовилась з поважних причин.

Однак відносини з вагітною працівницею з дня закінчення строку трудового договору мають свою специфіку: на період працевлаштування за нею зберігається середня заробітна плата, але не більше трьох місяців з дня закінчення строкового трудового договору. Суттєвим є те, що тримісячний строк обчислюється не з дня звільнення, а з дня закінчення строкового трудового договору.

Закінчення строку трудового договору не дає підстав для автоматичного звільнення. Роботодавець має попередити вагітну жінку, що після закінчення строку трудового договору вона до роботи допущена не буде і під час пошуку підходящої для неї роботи може перебувати вдома. А коли можливість для працевлаштування буде знайдено, працівниця зобов’язана з’явитись на вимогу роботодавця.

Офіційний портал Управління Держпраці у Кіровоградській області, рубрика «Новини», підрубрика «Правомірність звільнення вагітної жінки після закінчення строкового трудового договору» від 23.06.2017 року

За роботу в надурочний час працівник повинен отримувати оплату в подвійному розмірі

Оплата роботи в надурочний час відбувається наступним чином:

  • за погодинною системою оплати праці – в подвійному розмірі годинної ставки;
  • за відрядною системою оплати праці – доплата у розмірі 100% тарифної ставки працівника відповідної кваліфікації, оплата праці якого здійснюється за погодинною системою, – за всі відпрацьовані надурочні години;
  • у разі підсумованого обліку робочого часу – оплачуються як надурочні всі години, відпрацьовані понад встановлений робочий час в обліковому періоді.

Режим підсумованого обліку робочого часу може вводитись на безперервно діючих підприємствах, в установах, організаціях, а також в окремих виробництвах, цехах, дільницях, відділеннях і на деяких видах робіт, де за умовами виробництва (роботи) не може бути додержана встановлена для даної категорії працівників щоденна або щотижнева тривалість робочого часу.

У випадку застосування підсумованого обліку робочого часу розпорядок робочого дня і графіки змінності мають бути побудовані таким чином, щоб робочий час, який зобов’язані відпрацювати працівники за обліковий період, встановлений у колективному договорі (наприклад, рік), відповідав установленій законодавством нормі робочих годин, що припадає на цей період (рік).

Офіційний портал Управління Держпраці у Кіровоградській області, рубрика «Новини», підрубрика «За роботу в надурочний час працівник повинен отримувати оплату в подвійному розмірі» від 30.06.2017 року

Підбірку підгoтувала: 

Віктoрія Пoлянська,

незалежний юридичний консультант

холдингу професійних послуг «Західна кoнсалтингoва група»

X