fbpx
[get_banners]

Дайджест нoвин закoнoдавства і практики за періoд з 10.07.2017 пo 16.07.2017 РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВO І ПРАВO”

In: Дайджести новин законодавства і практики 17 Jul 2017 Tags: ,

Дайджест нoвин закoнoдавства і практики

за періoд з 10.07.2017 пo 16.07.2017

РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВO І ПРАВO”

 

Рада ЄС остаточно затвердила Угоду про асоціацію

11 липня Рада Європейського Союзу схвалила Угоду про асоціацію між Україною та ЄС.

Угода запрацює в повному обсязі з 1 вересня 2017 року.

Нагадаємо: єдиною перешкодою для остаточного затвердження Угоди була позиція Нідерландів, але 30 травня Сенат Нідерландів схвалив рішення про ратифікацію Угоди, після чого Король Нідерландів підписав акт про ратифікацію.

Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони

Штрафу може і не бути, якщо накладні зареєструвати до кінця липня

13 липня на вечірньому засіданні Верховної Ради був прийнятий за основу і в цілому Закон «Про внесення змін до підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (щодо незастосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових та акцизних накладних внаслідок несанкціонованого втручання в роботу комп’ютерних мереж платників податків)».

Документ був вчора поданий групою народних депутатів на чолі з Ніною жителя півдня, керівником профільного комітету.

Проектом пропонується доповнити ПК наступними положеннями:

  • штрафні санкції за порушення граничних строків реєстрації податкових та акцизних накладних або розрахунків коригування до них, складених в період з 1 червня по 30 червня 2017 року, не застосовуються при реєстрації таких податкових накладних не пізніше 30 липня 2017 роки;
  • штрафні санкції не застосовуються до узгоджених сум грошових зобов’язань з граничним терміном сплати 30 червня 2017 роки;
  • тимчасово, до 31 грудня 2017 року: в разі втрати або пошкодження інформації внаслідок несанкціонованого втручання в роботу комп’ютерних мереж платника податків та за наявності документів, що підтверджують зазначені події, такий платник протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності запропонованого закону зобов’язаний письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку; платник податків зобов’язаний відновити втрачену або пошкоджену інформацію; в разі неможливості проведення перевірки платника податків терміни проведення таких перевірок переносяться до відновлення інформації, але не пізніше 31 грудня 2017 року.

Проект Закону України від 11.07.2017 року № 6684 «Про внесення змін до підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України (щодо незастосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових та акцизних накладних унаслідок несанкціонованого втручання у роботу комп’ютерних мереж платників податків)»

Строки застосування санкцій за порушення трудового законодавства можуть обмежити

Планується внести до низки законів зміни, які усунуть надмірний тиск на бізнес при здійсненні державного контролю за додержанням законодавства про зайнятість та праці.

Так, за порушення трудового законодавства до бізнесу зможуть застосувати фінансові санкції протягом 6 місяців з дня виявлення порушення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

Також пропонується не застосовувати фінансові санкції за правопорушення, передбачені абз. 2 – 5, 8 ч. 2 ст. 265 КЗпП, вчинені вперше. Замість цього планують видавати припис про усунення виявлених порушень законодавства про працю з зазначенням граничного терміну його виконання, який не може бути менше 15 робочих днів. У разі його невиконання будуть застосовуватися штрафні санкції, передбачені КЗпП.

Крім того, пропонують проводити позаплановий держконтроль за зверненнями уповноважених посадових осіб органів місцевого самоврядування про порушення законодавства суб’єктом господарювання. Якщо звернення про ініціювання перевірки було подано безпідставно або надана свідомо неправдива інформація про підприємця, який звернувся заплатить штраф в розмірі від 50 до 100 НМДГ.

Передбачається відповідальність і для посадових осіб органів державного нагляду за винесення приписів, розпоряджень, податкових повідомлень-рішень, вимог і рішень про накладення фінансових стягнень, які скасовані в адміністративному або судовому порядку. Штраф становитиме від 80 до 130 НМДГ.

Відповідний законопроект № 6489 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання надмірного тиску на суб’єктів господарювання заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства про працю та зайнятість населення» прийнятий за основу на ранковому засіданні Верховної Ради 12 липня.

Проект Закону України від 23.05.2017 року № 6489 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання надмірному тиску на суб’єктів господарювання заходів державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення»

 

Оприлюднено інформацію щодо виданих посвідчень інспекторам праці за областями

Постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 р. № 295 затверджено Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, яким запроваджено новий порядок проведення перевірок бізнесу з питань дотримання останнім вимог законодавства про працю. Відповідно до Порядку, контроль за додержанням законодавства про працю здійснюється інспекторами праці. Отже, інспектори праці мають контрольні повноваження, які підтверджуються службовим посвідченням встановленої форми, затвердженої наказом Мінсоцполітики від 24.05.2017 р. № 866. Інформацію щодо виданих посвідчень інспекторам праці можна перевірити на сайті Держпраці за посиланням http://dsp.gov.ua/category/zdiisnennia-derzhavnoho-kontroliu-za-doderzhanniam-zakonodavstva-pro-pratsiu/ у розрізі областей або за телефоном (044) 288-10-00.

Офіційний портал Державної служби України з питань праці, рубрика «Новини», підрубрика «Здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю»

Робота працівників в інших населених пунктах

Чи можна прийняти на роботу на підприємство працівника, якщо передбачається, що він постійно працюватиме в іншому населеному пункті? Як оформити та оплатити відрядження такого працівника до головного підприємства чи іншого міста?

Такі запитання на практиці виникають доволі часто. Це пояснюється оптимізацією у роботі підприємств, які провадять діяльність одночасно у кількох регіонах. Працівників бухгалтерії і кадрової служби підприємства здебільшого непокоїть питання, чи не вважатиметься така робота відрядженням працівника і чи не буде підприємство зобов’язане компенсувати йому добові витрати, витрати на проживання тощо.

Оформлення трудового договору з таким працівником загалом не відрізняється від інших випадків прийняття на роботу. Відповідно до ч. 3 ст. 24 КЗпП України це робиться наказом або розпорядженням про зарахування працівника на роботу.

Згідно з п. 3 ст. 29 КЗпП, до початку роботи за укладеним трудовим договором власник підприємства або уповноважений ним орган (керівник) зобов’язаний, зокрема, визначити працівникові його робоче місце. Таке робоче місце може бути розташоване і не за місцезнаходженням (юридичною адресою) підприємства, а, зокрема, в іншій місцевості (населеному пункті). Якщо в іншому такому населеному пункті є структурний підрозділ (представництво, філія тощо) без права юридичної особи, відповідний підрозділ визначається як місце роботи працівника. Якщо ж такого підрозділу немає, можливість роботи працівника в іншому населеному пункті також не виключається.

Для таких працівників робоче місце може бути визначене і за місцем їхнього проживання (робота на дому). Положення про умови праці надомників затверджене постановою Держкомпраці СРСР, ВЦРПС від 29.09.81 р. № 275/17-99. У наказі про прийняття на роботу, з огляду на п. 7 вказаного Положення, має бути зазначене місце постійної роботи в іншому населеному пункті. А якщо працівника приймають з умовою надомної праці, то зазначається і така умова.

Постійна робота працівників в інших населених пунктах, у т. ч. на дому, не є відрядженням, адже відповідно до Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затверджена наказом Мінфіну від 13.03.98 р. № 59 «службовим відрядженням вважається поїздка працівника за розпорядженням керівника підприємства, об’єднання, установи, організації на певний строк до іншого населеного пункту для виконання службового доручення поза місцем його постійної роботи» (місцем постійної роботи для них є населений пункт, визначений у наказі про прийняття на роботу). Загальні положення Інструкції № 59 також передбачають, що у випадках коли філії, дільниці та інші підрозділи підприємства знаходяться в іншій місцевості, місцем постійної роботи вважається той підрозділ, робота в якому обумовлена трудовим договором (контрактом).

У разі направлення таких працівників до центрального офісу підприємства або для виконання службового доручення на цьому ж підприємстві, але в іншому населеному пункті, не виключається можливість їхнього відрядження на загальних підставах за розпорядженням керівника. Така службова поїздка цілком відповідатиме вищенаведеному визначенню поняття відрядження. У наказі про відрядження таких працівників доцільно вказувати не лише населений пункт, до якого відряджається працівник, але і населений пункт, з якого він направляється у відрядження.

Офіційний портал Управління Держпраці у Кіровоградській області, рубрика «Запитуєте – відповідаємо», підрубрика «Чи можна прийняти на роботу на підприємство працівника, якщо передбачається, що він постійно працюватиме в іншому населеному пункті? Як оформити та оплатити відрядження такого працівника до головного підприємства чи іншого міста?» від 07.07.2017 року

І знову штрафи…

Попри те, що на час інспекційного відвідування трудові договори з працівниками вже майже півроку, як оформлені, за попередній період штраф доведеться заплатити.

Постановою Вінницького апеляційного адміністративного суду визнано правомірність дій Управління Держпраці у Хмельницькій області та залишено без змін постанову про накладання штрафу в розмірі 336 тис. грн на фізичну особу — підприємця та відмовлено ФОП у задоволені позову щодо порушення його прав та протиправних дій посадовими особами Управління.

Рішення набуло законної сили з моменту проголошення (05.07.2017) та підлягає негайному виконанню.

Зокрема, відповідно до листа Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому ГУ ДФС у Хмельницькій області інспектори з питань праці провели позапланову перевірку в підприємця стосовно додержання трудового законодавства.

Під час проведення перевірки, за матеріалами податкової інспекції та за письмовими поясненнями працівників, підтверджено факт використання підприємцем праці найманих працівників без оформлення належним чином трудових відносин, в період з 01.08.2013 по 18.09.2016.

Трудові договори з працівниками швейного цеху підприємець оформив лише на початку жовтня 2016 року, що підтверджено трудовими договорами та повідомленням про прийняття працівників на роботу, направлених до ДПІ у м. Хмельницькому. Однак, із пояснень працюючих, доведено факт трудових відносин, які були неналежно оформлені впродовж тривалого часу.

За неоформлених працівників підприємець має сплатити штраф на загальну суму 336 тис. грн. — 30-кратний розмір мінімальної заробітної плати (на момент винесення постанови) за кожного неоформленого працівника (ст. 265 КЗпП).

Офіційний портал Головного управління Держпраці у Хмельницькій області, рубрика «Новини», підрубрика «Правомірність дій Управління Жержпраці підтверджена апеляційним судом: власнику швейного цеху доведеться сплатити штраф у сумі 336 тис. Грн.» від 07.07.2017 року

Підбірку підгoтувала: 

Віктoрія Пoлянська,

незалежний юридичний консультант

холдингу професійних послуг «Західна кoнсалтингoва група»

X