fbpx
[get_banners]

Дайджест нoвин закoнoдавства і практики за періoд з 01.05.2017 пo 07.05.2017 РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВO І ПРАВO”

In: Дайджести новин законодавства і практики 10 May 2017 Tags: , , , , ,

Дайджест нoвин закoнoдавства і практики

за періoд з 01.05.2017 пo 07.05.2017

РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВO І ПРАВO”

 

При покупці акцій доведеться пред’явити фінансову звітність

Юрособи, які є потенційними покупцями акцій в процесі приватизації, разом із замовленням на купівлю акцій повинні надати інформацію про фінансово-матеріальне становище, зокрема копії балансу та річного фінансового звіту.

Крім того, потенційний покупець, крім загальних відомостей про себе, повинен надати інформацію про пов’язаних осіб та осіб, в інтересах яких придбавається пакет акцій, їх засновників, учасників, в тому числі фізосіб – кінцевих бенефіціарних власників.

Також розширено перелік підстав для припинення аукціону. Зокрема, аукціон може бути припинений у разі:

– відсутність попиту на об’єкт продажу протягом тривалого часу;

– закінчення терміну дії акту оцінки пакета акцій;

– закінчення терміну розміщення акцій відповідно до плану розміщення акцій акціонерного товариства.

Змінено розмір гарантійного внеску для аукціонів на підвищення або зниження ціни, що становить тепер 5% від початкової ціни лота, який покупець планує придбати. Раніше розмір гарантійного внеску становив 20% від початкової ціни.

Зменшено також і розмір кроку торгів на аукціоні – з 10% до 5% від початкової ціни лота. Якщо для участі в аукціоні подано заяву від одного покупця, зазначений об’єкт може бути проданий безпосередньо такому покупцеві за запропонованою ним ціною, але не нижче початкової ціни. За рішенням продавця кількість кроків торгів на аукціоні на зниження ціни може бути обмежена.

Зміни до Положення про порядок продажу в процесі приватизації на фондових біржах пакетів акцій акціонерних товариств внесені наказом Фонду держмайна від 21 березня 2017 року № 440, рішенням НКЦПФР від 21 березня 2017 року № 179, розпорядженням Антимонопольного комітету України від 21 березня 2017 року № 3-рп.

Наказ Фонду держмайна від 21 березня 2017 року № 440, рішення НКЦПФР від 21 березня 2017 року № 179, розпорядження Антимонопольного комітету України від 21 березня 2017 року № 3-рп

Підприємців, які працюють з готівкою, будуть штрафувати за порушення правил

ДФС України закликає підприємців, які працюють з готівкою, забезпечити дотримання вимог чинного законодавства, що регулює питання обігу готівки та обліку товарів, що знаходяться у продажу.

Зокрема, останнім часом почастішали випадки порушень оформлення відповідних касових документів при видачі готівкових коштів в касах підприємств, а саме – відсутність підписів уповноваженої особи, особи, яка отримала кошти, зарахування готівкових коштів на розрахунковий рахунок без їх оприбуткування в касі підприємства і т. д.

Крім того, продовжують фіксуватися випадки несвоєчасного оприбуткування грошей в касовій книзі – не в день отримання готівкових коштів і не в повній сумі.

При цьому обов’язковість підписів та інші вимоги до оформлення касових операцій і документів встановлено Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні.

Порушення зафіксовані і в веденні обліку товарів, що знаходяться у продажу, при реалізації паливно-мастильних матеріалів через мережу автозаправних станцій, зокрема відсутність змінного звіту оператора АЗС за формою 17-НП.

Обов’язковість ведення і наявність такого звіту передбачено Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України.

ДФС відзначає, що за дані порушення суб’єкти господарювання будуть притягатися до відповідальності у вигляді штрафних санкцій.

Офіційний портал ДФС України, рубрика «Новини», підрубрика «До уваги суб’єктів господарювання, які здійснюють операції з готівкою!» від 28.04.2017 року

Чи може ФОП – платник єдиного податку 2 надавати послуги з кейтерингу загальносистемникам

ФОП – єдинник групи 2, що провадить діяльність у сфері ресторанного господарства, МАЄ ПРАВО приймати замовлення від суб’єктів господарювання, які перебувають на загальній системі оподаткування, на обслуговування свят, банкетів, інших спеціальних замовлень.

Про це повідомило ГУ ДФС у Закарпатській області та водночас зауважило: підприємцю, який надає послуги з кейтерингу, пов’язані з постачанням готових страв для подій або протягом визначеного періоду часу, а також із доставки продуктів харчування спортивним або іншим установам, потрібно мати КВЕД 56.20 «Постачання готових страв».

Офіційний портал ДФС України, рубрика «Новини», підрубрика «Єдинникам» другої групи про здійснення кейтерингового обслуговування» від 04.05.2017 року 

Договір у «спрощеній» формі – не підстава вважати операцію фіктивною

З позицій оподаткування не має значення, чи має в господарській операції дефект форми укладеного правочину (окрім випадків, коли в законі прямо вказано, що правочин, який не відповідає формі закону, є нікчемним чи правочин визнаний судом недійсним), а має значення господарська операція, що вчинена платником, яка й повинна бути предметом аналізу в податковому спорі.

Зокрема законодавством передбачена можливість укладення договорів у спрощеному порядку через ділову переписку – шляхом обміну документами, у т. ч. електронними, у вигляді прийняття замовлення до виконання. При цьому договори, укладені зазначеними способами, вважаються такими, що вчинені в письмовій формі. Водночас витрати платника податків мають бути фактично здійснені та підтверджені належним чином оформленими первинними документами, що передбачають реальні господарські операції, які відображаються в податковому обліку та які повинні спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Ухвала ВАСУ від 11.04.2017 р. № К/800/46400/14

Використання житлових квартир як офісів можуть заборонити

Народні депутати пропонують посилити відповідальність за використання квартир в багатоповерхових будинках не за призначенням.

Пропонується доповнити КпАП ст. 150-1, яка передбачатиме відповідальність за використання квартир в багатоповерхівках не за призначенням у вигляді штрафу в розмірі від 2 до 3 тисяч НМДГ. Якщо ж порушення не буде усунено протягом року, то власник квартири заплатить штраф в розмірі від 3 до 5 тисяч НМДГ. Притягати до відповідальності за цією статтею будуть поліцейські.

Використання квартир під офіси, готелі та заклади для тимчасового проживання зовсім хочуть заборонити.

Буде дозволено використання квартир в багатоповерхівках тільки їх власниками для здійснення господарської діяльності без використання найманої праці, за умови, що це не буде порушувати права і інтереси власників інших квартир, а також не суперечитиме встановленим правилам користування житловими будинками і приміщеннями.

Дані норми будуть поширюватися тільки на багатоповерхівки від 16 поверхів. При цьому використання нежитлових приміщень на цокольному, першому, другому і мансардних поверхах під офіси заборонятися не буде.

Відповідний законопроект № 6424 «Про внесення змін до Житлового кодексу Української РСР та інших законодавчих актів України щодо забезпечення прав власників (користувачів) приміщень житлового будинку» зареєстрований у ВРУ 3 травня.

Проект Закону України від 03.05.2017 р. № 6424 «Про внесення змін до Житлового кодексу Української РСР та інших законодавчих актів України щодо забезпечення прав власників (користувачів) приміщень житлового будинку»

Належно оформленому працівнику – належні соціальні гарантії

ГУ Держпраці наголошує, що лише офіційно працевлаштований працівник має право на усі гарантії, які передбачені Кодексом законів про працю України.

Погоджуючись працювати неоформленими, працівники до кінця не усвідомлюють, що вони залишаються соціально незахищеними.

Неоформлені працівники  втрачають право на соціальне страхування, оскільки з їхньої зарплати не сплачуються страхові внески. У випадку хвороби такі працівники  втрачають право на отримання допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності.  Також слід зазначити, що неоформленим працівникам  робота не зараховується в стаж для отримання пенсії, вони позбавляються права на пільгову пенсію.

Неоформлені працівники  втрачають право на щорічну оплачувану відпустку та додаткову відпустку для працівників зі шкідливими та небезпечними умовами праці.

Окрім цього, роботодавець може у будь-який момент безпідставно звільнити працівника або не розрахуватися з ним.  Більше того, у випадку травмування або смерті працівника, потерпілий, чи  його сім’я, залишаються наодинці із  усіма проблемами. Тобто, відповідно до чинного законодавства, вони не мають права на виплати з фонду соціального страхування, а також на  решту соціальних гарантій, які пов’язані з отриманням травми на виробництві.

ГУ Держпраці наголошує, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору. Трудовий договір повинен бути оформлений наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу.

Для належного укладення трудового договору, потенційний працівник повинен звернутися до роботодавця з пропозицією або письмовою заявою про укладення трудового договору. При цьому роботодавець розглядає заяву та  приймає рішення. Згодом, якщо роботодавець вирішив взяти  його на роботу, то видає наказ або розпорядження про зарахування працівника на роботу та повідомляє органи ДФС про прийняття на роботу.

До допуску працівника до виконання робіт за укладеним трудовим договором роботодавець зобов’язаний: роз’яснити працівникові його права і обов’язки, проінформувати під розписку про умови праці, наявність на робочому місці, де він буде працювати,  небезпечні та шкідливих виробничі факторів, які ще не усунуто, та можливі  наслідки  їх  впливу  на здоров’я. Ознайомити  з правами  на  пільги і компенсації за роботу в таких умовах. Також  роботодавець повинен ознайомити працівника з правилами внутрішнього трудового розпорядку та колективним договором та проінструктувати з техніки безпеки, виробничої санітарії, гігієни  праці і протипожежної охорони. Останнім етапом у процедурі належного оформлення трудових відносин є внесення відповідного запису про прийняття до трудової книжки працівника.

Слід зазначити, що з метою перевірки професійних якостей працівника при прийнятті на роботу роботодавець може встановлювати випробування (а не стажування). Строк випробування при прийнятті на роботу, якщо інше не встановлено законодавством України, не може перевищувати трьох (в окремих випадках – шести) місяців. Для робітників випробувальний термін  не може перевищувати одного місяця. Втім звертаємо увагу, що під час випробувального терміну працівник отримує заробітну плату та користується усіма гарантіями, які передбачені у Кодексі законів про працю України.

Офіційний портал ГУ Держпраці у Львівській області, рубрика «Новини», підрубрика «Будівельним організаціям Львівщини наголосили на необхідності належного оформлення трудових відносин» від 05.05.2017 року

Особливості оформлення студента на практику

Про особливості оформлення студентів вищих навчальних закладів, які проходять практику, розповів фахівець ГУ Держпраці у Львівській області.

На час проходження практики база практики може зарахувати студента-практиканта на штатну посаду за таких умов: штатна посада має бути вакантною; робота  повинна вiдповiдати вимогам програми практики; на загальнопрофесійну пiдготовку за програмою практиики вiдводиться не менше 50% часу.

В цьому випадку зi студентом повиннi укласти  строковий трудовий договiр,  згiдно з яким йому нараховуватиметься заробiтна плата, яка, вiдповiдно, оподатковуватиметься податком з доходiв фiзичних осiб та страховими внесками.

Основними нормативно-правовими актами, якi визначають порядок проходження практики студентами вищих навчальних  закладів  є : Закон України «Про освіту» , Закон України «Про вищу освіту», Положення про проведення практики студентiв вищих навчальних закладiв України, затверджене наказом Міністерства освіти України.

Офіційний портал ГУ Держпраці у Львівській області, рубрика «Новини», підрубрика «Студент на практиці: особливості оформлення» від 05.05.2017 року

Підбірку підгoтувала: 

Віктoрія Пoлянська, юрист кoмпанії «Західна кoнсалтингoва група»

X