Дайджест нoвин “Податки і облік” з 25.12.2017 пo 31.12.2017

In: Дайджести новин законодавства і практики, Західна консалтингова група 19 Jan 2018 Tags: ,

Дайджест нoвин “Податки і облік”

з 25.12.2017 пo 31.12.2017

 

Розміри страхових виплат

потерпілим від нещасного випадку на виробництві перерахують у 2018 році

Уряд затвердив коефіцієнт перерахування сум щомісячних страхових виплат потерпілим від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, і членам їх сімей, з 1 березня 2018 року в розмірі 1,2.

Окрім цього, для осіб, які мають право на виплати станом на 1 січня 2018 року та мали право на перерахування сум щомісячних страхових виплат за період із 1 березня 2008 року по 1 березня 2011 року, перерахування здійснюється з 1 січня 2018 року шляхом визначення розміру щомісячної страхової виплати зі збільшеного розміру заробітної плати, з якої станом на 1 березня 2017 року розраховувалися суми страхових виплат.

Розмір збільшення становить:

1281,92 грн — для осіб, які мали право на перерахування  з 1 березня 2008 року, 1 березня 2009 року, 1 березня 2010 року, 1 березня 2011 року;

826,73 грн — для осіб, які мали право на перерахування з 1 березня 2009 року, 1 березня 2010 року, 1 березня 2011 року;

727,19 грн — для осіб, які мали право на перерахування з 1 березня 2010 року, 1 березня 2011 року;

393,88 грн — для осіб, які мали право на перерахування з 1 березня 2011 року.

Під час проведення перерахування з 1 березня 2018 року встановити новий розмір щомісячної страхової виплати потерпілим від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, у яких розмір сум щомісячних страхових виплат після проведеного перерахування менше розміру мінімальної заробітної плати в перерахунку на 100% втрати працездатності, виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня 2017 року, з урахуванням ступеня втрати працездатності.

Постанова КМУ від 27.12.2017 р. № 1053. Набирає чинності 01.01.2018

 

Річний перерахунок ПДВ

Платники ПДВ, які одночасно здійснювали оподатковувані, звільнені від ПДВ і/або такі, що не є об’єктом обкладення ПДВ, операції, повинні провести річний перерахунок технічних податкових зобов’язань, нарахованих упродовж року.

Такий перерахунок слід здійснювати станом на останній день звітного року — 31.12.2017. Саме цією датою податківці пропонують датувати розрахунки коригування до кожної зведеної податкової накладної.

До того ж не варто забувати про спецперерахунок податкового кредиту за необоротними активами, придбаними (виготовленими) до 01.07.2015.

Результати таких перерахунків фіксують у декларації з ПДВ за останній звітний період календарного року (грудень або IV квартал).

 

Графік роботи Центрів обслуговування платників у новорічно-різдвяний період

З метою організації якісного обслуговування платників податків, запобігання виникненню можливих ризиків несвоєчасного та неякісного прийняття податкової звітності й надання адміністративних послуг режим роботи Центрів обслуговування платників у святкові та вихідні дні буде таким:

6 січня 2018 року — згідно із законодавством про працю, робочий день скорочено на одну годину;

1, 8 січня 2018 року — вихідні дні.

За матеріалами ГУ ДФС у Тернопільській області

 

Юрособам та ФОПам присвоять офіційні електронні адреси

Депутати вдосконалять процес державної реєстрації суб’єктів господарювання через уведення обов’язкової електронної адреси для кожного із суб’єктів господарювання для взаємодії з державними органами, судами та суб’єктами владних повноважень.

Зміни, передбачені в законопроекті № 7443 «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» щодо присвоєння офіційної електронної адреси під час державної реєстрації», доповнять ст. 1 та ст. 7 ПКУ новими пунктами такого змісту:

– офіційна електронна адреса — адреса електронної пошти юридичної особи та фізичної особи — підприємця, що використовується для офіційного листування в електронному вигляді та є незмінною до внесення запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи, припинення підприємницької діяльності фізичної особи. Листи та/або повідомлення, надіслані на офіційну електронну адресу, вважаються такими, що надіслані офіційно та не потребують додаткового документального підтвердження;

– присвоєння офіційних електронних адрес юридичним особам та фізичним особам — підприємцям здійснюється одночасно з державною реєстрацією створення юридичної особи чи набуття статусу підприємця фізичною особою, а також архівування та зберігання офіційних електронних адрес, з відповідними листами та/або повідомленнями після внесення запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи, припинення підприємницької діяльності фізичної особи з метою отримання інформації відповідно до закону.

 

Розрахунок коригування до підсумкової податкової накладної

У розрахунку коригування вказуються дата складання та порядковий номер податкової накладної, складеної за щоденними підсумками операцій, до якої складається такий розрахунок коригування.

У табличній частині такого розрахунку коригування, зокрема, у розділі Б, зазначаються:

у графі 1 — номер рядка податкової накладної, що коригується;

у графі 2 — причина коригування (наприклад: повернення товарів);

у графі 3 — група товару, який повертається;

графа 9 та графа 10 залишаються незаповненими.

у графі 13 указується обсяг товару, поверненого покупцем (без ПДВ). У цьому випадку такий показник зазначається зі знаком «-».

Залежно від того, як обкладалася ПДВ така операція (за основною ставкою, ставкою 7% або звільнялася від обкладення ПДВ), у розрахунку коригування вказується код ставки та заповнюється відповідна графа розділу А розрахунку коригування.

Водночас оскільки під час складання податкової накладної за щоденними підсумками операцій інформація щодо одиниці виміру товару/послуги (умовного постачання), коду, кількості (об’єму, обсягу) та ціни постачання одиниці товару не зазначається, то й під час складання розрахунку коригування до такої податкової накладної така інформація не вказується. Тобто показники, які не заповнювалися в податковій накладній, складеній за щоденними підсумками операцій, у розрахунку коригування заповненню також не підлягають.

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс, категорія 101.16

 

Новий перелік держав, операції з резидентами яких визнаються контрольованими

Оскільки відбулися зміни критеріїв формування переліку, Мінфін напрацював новий перелік держав (територій), операції з резидентами яких визнаються контрольованими.

Критерії, за якими відбувався відбір:

– держав (територій), у яких ставка податку на прибуток підприємств на 5 і більше відсоткових пунктів нижча, ніж в Україні (тобто нижча 13%);

– держав, з якими Україною не укладені міжнародні договори з положеннями про обмін інформацією;

– держав, компетентні органи яких не забезпечують своєчасний та повний обмін податковою та фінансовою інформацією на запити ДФС.

Під час розгляду критерію щодо ставки податку на прибуток підприємств, яка на 5 і більше відсоткових пунктів нижча, ніж в Україні, була врахована не лише основна ставка, а й пільгові ставки для окремих галузей, територій, видів діяльності.

Операції з контрагентом, зареєстрованим у державі (на території), включеній до зазначеного переліку, визнаються контрольованими для цілей трансфертного ціноутворення з 1 січня звітного року, наступного за календарним роком, у якому держави (території) було включено до такого переліку, щодо них подається звіт до контролюючих органів.

До переліку ввійшли 85 держав (територій).

Порівняно з попереднім переліком, до нового додали такі країни, як: Гваделупа, Гватемала, Співдружність Домініки, Домініканська Республіка, Естонія, Іран, Куба, Лаос, Латвія, Ліван, Маврикій, Мальта, Марокко, Монако, ОАЕ, Сінгапур, Грузія, Угорщина.

Постанова КМУ «Про затвердження переліку держав (територій), які відповідають критеріям, установленим підпунктом 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України, та визнання таким, що втратило чинність, розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2015 р. № 977» від 27.12.2017 р. № 1045, яка набирає чинності 01.01.2018.

 

Реалізація раніше імпортованого товару: визначення бази обкладення ПДВ

База обкладення ПДВ для операцій із постачання на митній території України раніше імпортованих товарів має визначатися за загальним правилом — виходячи з їх договірної вартості, але не нижче ціни придбання, без урахування величини митної вартості.

При цьому з метою нарахування податкових зобов’язань ціна придбання таких товарів визначається на дату переходу прав власності на такий товар за ціною, зазначеною в договорі на придбання товару (контрактною вартістю).

ІПК ДФСУ від 20.12.2017 р. № 3066/6/99-95-42-03-15/ІПК

 

Якщо лісорубний квиток отримано

в грудні 2017 року, податкові зобов’язання виникають із 2018 року

У разі отримання лісокористувачем спеціального дозволу (лісорубного квитка) у поточному році, наприклад, у грудні 2017 року, з наданням права використання лісових ресурсів у наступному звітному (податковому) періоді, скажімо, у 2018 році, податкові зобов’язання з Рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (далі — Рентна плата) у лісокористувача виникатимуть із початку періоду, на який отримано такий дозвіл, а саме — з 01 січня 2018 року.

Законом «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21.12.2016 р. № 1797-VІІІ п. 257.5 ПКУ доповнено абзацом другим такого змісту:

«Рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів сплачується лісокористувачами щокварталу рівними частинами від суми рентної плати, зазначеної в спеціальних дозволах, виданих у відповідному календарному році, крім сум рентної плати, сплачених відповідно до підпунктів «а» і «б» п.п. 256.11.6 п. 256.1 ст. 256 ПКУ».

ГУ ДФС у Донецькій області

 

Придбаваємо житлову та комерційну нерухомість: що в податковому обліку

Суми ПДВ, сплачені у вартості товарів/послуг, основних фондів (у т.ч. об’єктів житлової та комерційної нерухомості), що були придбані з ПДВ, включаються платником ПДВ до складу податкового кредиту на підставі податкової накладної, зареєстрованої в ЄРПН, та за умови дотримання інших правил формування податкового кредиту, установлених ПКУ.

У разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися в неоподатковуваних операціях чи в негосподарській діяльності платника податку, застосовуються норми п. 198.5 ПКУ.

Операція з придбання підприємством основних засобів ураховується в складі витрат, починаючи з періоду нарахування амортизації таких основних засобів, і впливає на фінансовий результат до оподаткування згідно з правилами бухгалтерського обліку та, відповідно, зменшує об’єкт обкладення податком на прибуток.

Згідно зі ст. 138 ПКУ, під час обчислення об’єкта обкладення податком на прибуток фінансовий результат до оподаткування:

збільшується на суму нарахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до національних П(С)БО чи МСФЗ;

зменшується на суму розрахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до п. 138.3 ПКУ.

Причому розрахунок амортизації основних засобів або нематеріальних активів здійснюється відповідно до національних П(С)БО або МСФЗ з урахуванням обмежень, установлених пп. 14.1.138, пп.пп. 138.3.2–138.3.4 ПКУ. За такого розрахунку застосовуються методи нарахування амортизації, передбачені національними П(С)БО, крім «виробничого» методу (пп. 138.3.1 ПКУ).

Згідно з пп. 138.3.2 ПКУ, не підлягають амортизації та проводяться за рахунок відповідних джерел фінансування витрати на придбання або самостійне виготовлення невиробничих основних засобів, невиробничих нематеріальних активів і витрати на ремонт, реконструкцію, модернізацію чи інші поліпшення невиробничих основних засобів, невиробничих нематеріальних активів.

Терміни «невиробничі основні засоби», «невиробничі нематеріальні активи» означають, відповідно, основні засоби, нематеріальні активи, не призначені для використання в господарській діяльності платника податку.

Тобто з метою оподаткування амортизація основних засобів нараховується в разі їх експлуатації під час провадження господарської діяльності платника податку.

ІПК ДФСУ від 15.12.2017 р. № 3000/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

 

ДФС розпочала консультації з бізнесом щодо змін у СМКОР

ДФСУ розпочала відкритий процес підготовки змін до системи моніторингу ризиків та блокування податкових накладних. Відповідно до законодавчих змін, СМКОР призупиняє дію на 2 місяці. За цей час від набрання законом чинності Уряд має визначити новий порядок дії системи блокування податкових накладних.

За матеріалами своєму офіційному веб-сайті ДФСУ.

 

Податкові зобов’язання у разі анулювання реєстрації платником ПДВ

Якщо товари/послуги, необоротні активи, суми ПДВ по яких були включені до складу податкового кредиту, не були використані в оподатковуваних операціях у межах госпдіяльності, такий платник ПДВ в останньому звітному (податковому) періоді не пізніше дати анулювання його реєстрації як платника податку зобов’язаний визначити податкові зобов’язання по таких товарах/послугах, необоротних активах виходячи із звичайної ціни відповідних товарів/послуг чи необоротних активів.

Зазначена норма не застосовується у випадку анулювання реєстрації як платника ПДВ внаслідок реорганізації шляхом приєднання, злиття, перетворення, поділу та виділення відповідно до закону.

Отже, платник ПДВ у разі анулювання реєстрації на дебіторську заборгованість за оплаченими, але не отриманими товарами/послугами, повинен в останньому звітному (податковому) періоді не пізніше дати анулювання його реєстрації як платника податку визначити податкові зобов’язання за такими товарами/послугами, необоротними активами виходячи з їх звичайної ціни, визначеної на момент такого нарахування.

За матеріалами ГУ ДФС у Запорізькій област

 

Скасовано окремі вимоги до банків під час проведення ними валютних операцій клієнтів

Зокрема скасовується норма щоденного надсилання банками до НБУ інформаційного файлу, який був запроваджений НБУ з вересня 2014 року.

Інформація про валютні операції клієнтів надаватиметься банками до НБУ за оновленими формами статистичної звітності відповідно до Правил організації статистичної звітності, що подається до Національного банку України, затверджених постановою НБУ від 01.03.2016 р. № 129.

Крім того, скасовується обов’язкове засвідчення печаткою копій документів, наданих клієнтами до банку для здійснення валютних операцій.

Норми, що скасовують інформаційний файл, набирають чинності 01 січня 2018 року.

Постанова Правління НБУ від 21.12.2017 р. № 135, яка набирає чинності з дня, наступного за днем її офіційного опублікування.

 

Підбірку підготувала:

Лоза Галина,

представник з бухгалтерських послуг компанії “ЗБЕРЕЖЕНІ АКТИВИ”,

спеціаліст, фахівець з контролю якості послуг 

Підписатись на наші новини


X