fbpx
[get_banners]

Дайджест нoвин “Податки і облік” з 11.12.2017 пo 17.12.2017

In: Дайджести новин законодавства і практики, Західна консалтингова група 18 Dec 2017 Tags: ,

Дайджест нoвин “Податки і облік”

з 11.12.2017 пo 17.12.2017

 

Змінився розмір облікової ставки

Нацбанк з 15.12.2017 підвищив розмір облікової ставки і її розмір тепер становить – 14,5 %.

Рішення Правління Нацбанку України від 14.12.2017  № 793-р

 

Податковий борг платника податків,

який виник з вини банку, залишається за таким платником

Фіскали нагадують: банк несе відповідальність за своєчасне виконання платіжних доручень клієнтів на перерахування обов’язкових платежів до бюджетів або державних цільових фондів.

Водночас податковий борг платника податків, який виник з вини банку, залишається за таким платником і підлягає перерахуванню ним до бюджету.

Незважаючи на причину несплати податкових зобов’язань, зокрема, у разі порушення банком строків виконання доручень клієнтів на переказ коштів, платник податків не звільняється від обов’язку сплатити основну суму податкового боргу. У свою чергу, фіскальний орган здійснить зарахування коштів у рахунок погашення податкових зобов’язань, згідно із черговістю погашення податкового боргу (п.87.9 ст.87 ПКУ).

За матеріалами ГУ ДФС у Миколаївській області

 

Дивіться відео на тему:

“Договори позики: умови, які варто не упускати, строки позовної давності, строки повернення, документальне підтвердження та бухгалтерський облік”

 

Коригування фінрезультату при наданні безповоротної фіндопомоги

У разі якщо отримувач безповоротної фінансової допомоги є платником ПНП на загальних підставах, фізичною особою, то у підприємства — надавача безповоротної фінансової допомоги коригування на різниці не здійснюються.

Такі операції відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку при формуванні фінансового результату до оподаткування.

Якщо отримувачем безповоротної фінансової допомоги є юридична особа — платник єдиного податку, то підприємству — надавачу безповоротної фінансової допомоги необхідно збільшувати фінрезультат на суму такої допомоги.

За матеріалами ГУДФС у Запорізькій області

 

Дивіться відео на тему:

Інвентаризація дебіторів та кредиторів: сумнівні чи безнадійні борги, наслідки «пропущених» боргів та вплив протермінованих заборгованостей на податки: ПДВ, Прибуток, ПДФО”

 

Витрати підприємства на забезпечення потреб проведення АТО

Фіскали роз’яснюють: з 01.01.2015 на період проведення антитерористичної операції, діє положення ПКУ (абзац 2 ст.  33 підрозділ 4 розділ ХХ) згідно з яким, витрати без обмежень включаються до витрат підприємства без коригування фінансового результату до оподаткування ПНП для підприємств, які добровільно перераховують (передають) кошти Збройним силам України, Національній гвардії України, СБУ, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, Управлінню державної охорони України, Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення проведення антитерористичної операції.

До таких витрат, зокрема, належить вартість:

  • спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів);
  • технічних засобів спостереження;
  • лікарських засобів та медичних виробів;
  • засобів особистої гігієни;
  • продуктів харчування;
  • предметів речового забезпечення;
  • інших товарів, виконаних робіт, наданих послуг за переліком, що визначається Кабінетом міністрів України.

За матеріалами ГУ ДФС в Одеській області

 

Підтвердження витрат на проїзд у відрядженні

Якщо в автотранспорті, що здійснює міжміські перевезення, пасажирам видаються квитки, форма яких не відповідає вимогам чинного законодавства, то одночасно з таким квитком пасажиру має видаватись і розрахункова квитанція.

Для підтвердження витрат на проїзд працівника підприємства, що перебував у відрядженні, якщо у квитку на міжміські перевезення реквізити, передбачені п. 2 наказу № 503, вписані від руки або не вказані, необхідно долучити також і відповідну розрахункову квитанцію, видану перевізником.

Отже, ФОПи – «єдиноподатники», що здійснюють міжміські перевезення, та відповідно до п. 6 ст. 9 Закону № 265 не застосовують РРО та РК, зобов’язані на вимогу пасажира видавати письмовий документ (квиток) за формою, затвердженою наказом № 503 (п. 15 ст. 3 Закону № 265)

Лист ДФС України від 11.10.2017  № 17445/5/99-99-14-05-01-16

 

Дивіться інфографіку на тему на тему: 

 

Оподатковання доходів нерезидентів від надання рекламних послуг в Україні

Фіскали консультують: нерезидент, який надає послуги з розміщення реклами в мережі Інтернет на території України зобов’язаний створити постійне представництво.

Суми прибутків нерезидентів, які провадять свою діяльність на території України через постійне представництво, оподатковуються в загальному порядку (пп. 141.4.7 ПКУ). При цьому таке постійне представництво прирівнюється з метою оподаткування до платника податку, який провадить свою діяльність незалежно від такого нерезидента.

Резидент або постійне представництво нерезидента, що здійснюють на користь нерезидента або уповноваженої ним особи (крім постійного представництва нерезидента на території України) будь-яку виплату з доходу з джерелом його походження з України, отриманого таким нерезидентом від провадження господарської діяльності, утримують податок з таких доходів  за ставкою 15%.

Відповідно резиденти, які здійснюють виплати нерезидентам за виробництво та/або розповсюдження реклами, під час такої виплати сплачують податок за ставкою 20% суми таких виплат за власний рахунок (п. 141.4.6 ПКУ).

Таким чином, виплати будь-яких доходів на користь нерезидента, що здійснюється постійному представництву такого нерезидента, не підлягають оподаткуванню відповідно до п. 141.4 ПКУ.

Отже, резиденти, які здійснюють виплати за виробництво та/або розповсюдження реклами постійному представництву нерезидента, не сплачують податок відповідно до пп. 141.4.6 ПКУ.

Лист ДФСУ України від 04.12.2017  №2805/6/99-99-15-02-02-15/ІПК

 

Дивіться відео на тему:

Хто подає звітність за МСФЗ

 

Неприбуткові релігійні організації можуть виключити з реєстру «неприбутківців»

Фіскали нагадують: неприбуткові релігійні організації, які до 01.01.2018  не приведуть свої установчі документи у відповідність з вимогами ПКУ та не нададуть копії таких документів фіскальному органу, після 01.01.2018  будуть виключені з Реєстру неприбуткових установ та організацій і вважатиметься платником податку на прибуток на загальних підставах із відповідним оподаткуванням.

Виключення неприбуткової релігійної організації з Реєстру здійснюється на підставі рішення фіскального органу шляхом скасування присвоєної їй ознаки неприбутковості.

За матеріалами ГУ ДФС у Запорізькій області

 

Копії документів, що подаються до ДФС

для прийняття рішення  про реєстрації ПН не потребують завірення

Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН затверджено наказом Мінфіну від 13.06.2017  №567.

Відповідно до п. 2 Переліку письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді. Також не зазначено, що дані копії повинні бути завірені.

Підкатегорії «ЗІР» 101.17

 

Система моніторингу оцінки ризиків при реєстрації ПН/РК  призупиняє дію на 2 місяці

Верховна рада України прийняла в зміни до Податкового кодексу, відповідно до якого вводяться нові тимчасові правила реєстрації ПН/РК.

Всі податкові накладні, реєстрація яких зупинена відповідно до критеріїв оцінки ступеня ризиків, мають бути зареєстровані в Єдиному реєстрі з 02.01.2018 року.

Ця норма не буде розповсюджуватися на такі ПН/РК:

  • станом на 01.12.2017  не подані пояснення та документи;
  • станом на 01.12.2017  прийнято рішення про відмову в реєстрації та по яких не розпочаті процедури адміністративного або судового оскарження.

ПН, реєстрація яких зупинена з 1 грудня та по яких платником податку після 1 грудня подані пояснення і копії документів, мають бути прийняті протягом 5 робочих днів. У разі якщо у цей строк не прийнято та/або не надіслано платнику податку рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації ПН/РК, реєстрація таких накладних здійснюється на наступний робочий день, за днем закінчення терміну розгляду пояснень і документів платника податку.

СМКОР призупиняє дію на два місяці. За цей час від набрання законом чинності Кабінет міністрів має визначити новий порядок дії системи блокування податкових накладних.

Прес-служба ДФС України

 

Підстави для податкового кредиту без ПН

Фіскали нагадують: підставою для включення покупцем — платником ПДВ сум податку до складу податкового кредиту є виключно:

  • ПН, належним чином складена та зареєстрована в ЄРПН;
  • інші документи, передбачені п. 201.11 ст. 201 ПКУ.

Підставою для нарахування сум ПДВ, що належать до податкового кредиту без отримання ПН, також є:

  • транспортний квиток, готельний рахунок або рахунок, який виставляється платнику податку за послуги зв’язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер продавця, крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;
  • касові чеки, які містять суму отриманих товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального номера та податкового номера постачальника). При цьому з метою такого нарахування загальна сума отриманих товарів/послуг не може перевищувати 200 грн за день (без урахування ПДВ);
  • бухгалтерська довідка, складена відповідно до п. 36 підрозділу 2 розділу XX ПКУ;
  • ПН, складена платником податку відповідно до п. 208.2 ст. 208 ПКУ та зареєстрована в ЄРПН.

За матеріалами ГУ ДФС у Запорізькій області

 

Ціна постачання одиниці товару/послуги, що містить після коми

більше ніж 2 знаки, є підставою для формування податкового кредиту

Фіскали роз’яснюють: відповідно до п. 16 Порядку № 1307 у гр. 6 ПН зазначається кількість (об’єм, обсяг) постачання товарів/послуг, у гр.7 — ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ, у гр. 10 — обсяг постачання (база оподаткування) без урахування ПДВ (значення гр. 10 обраховується шляхом множення значення гр.6 на значення гр.7).

Пунктами 4 та 16 Порядку № 1307 передбачено, що усі графи податкової накладної, що мають вартісні показники, заповнюються в гривнях з копійками (крім показника графи 7, у разі якщо для нього інше передбачено чинним законодавством). При цьому в кількісному показнику податкової накладної необхідною кількістю знаків після коми вважається така кількість, якої достатньо для правильного розрахунку вартісного показника у графі 10 податкової накладної.

Отже, ПН, які складені та зареєстровані в ЄРПН, зокрема, у період з 01.04.2016  до 01.07.2017  та після 01.07.2017  і в яких ціна постачання одиниці товару/послуги містить після коми більше ніж два знаки, є підставою для формування податкового кредиту за умови відповідності іншим вимогам, визначеним у ПКУ.

Лист ДФС України від 05.12.2017  № 2827/6/99-99-15-03-02-15/ІПК)

 

Суми ПДВ сплачені авансом та не підтверджені фактом

отримання товарів до бюджетного відшкодування не враховуються

Фіскали тлумачать: суми ПДВ, які сплачені авансом у попередніх та звітному (податковому) періодах постачальникам товарів/послуг приймають участь у розрахунку суми бюджетного відшкодування ПДВ.

Разом з цим, фіскали повідомляють, що відповідно до п. 198.3 ПКУ податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п. 193.1 ПКУ, протягом такого звітного періоду, зокрема, у зв’язку з придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг.

Отже, платник податку, у якого попередня оплата за товари залишається не підтвердженою фактом отримання таких товарів, втрачає право на бюджетне відшкодування, оскільки перерахування попередньої оплати за товари без факту отримання таких товарів, не відповідає визначенню придбання.

Лист ДФС України від 05.12.2017  №2848/6/99-99-12-02-01-15/ІПК

 

Дивіться відео на тему:

“Інвентаризація запасів – уцінка товарних залишків. Вплив уцінки на ПДВ та Податок на прибуток”

 

Алгоритм дій при застосуванні РРО у випадку відсутності електроенергії

Суб’єкти господарювання, які використовують РРО зобов’язані щоденно друкувати фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій, зокрема Z-звіт – денний звіт з обнуленням інформації в оперативній пам’яті та занесенням її до фіскальної пам’яті реєстратора, який повинен містити підсумок розрахункових операцій за зміну, максимальна тривалість якої не повинна перевищувати 24 години

За несвоєчасне роздрукування фіскального звітного чеку (Z-звіту) фінансові санкції не передбачені.

Проте, уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися.

Сума готівки, що перебуває на місці проведення розрахунків на момент виходу з ладу РРО чи відключення електроенергії, записується в корінець розрахункової квитанції з поміткою “Службове внесення”, а що вилучається протягом робочого дня з місця проведення розрахунків, записується з поміткою “Службова видача”.

Якщо на період виходу з ладу РРО або в разі відключення електроенергії розрахункові операції проводяться з використанням КОРО та РК, то після встановлення відремонтованого (резервного) РРО або відновлення постачання електроенергії необхідно провести через РРО суми розрахунків за час роботи з використанням РК, а також відповідно до контрольної стрічки (у випадку обнулення оперативної пам’яті) – за час роботи, що передував виходу РРО з ладу або відключенню електроенергії, окремо за кожною ставкою ПДВ, після чого слід виконати Z-звіт. За потреби виконується операція “службове внесення” на суму готівки, що зберігається на місці проведення розрахунків.

Використання КОРО, зареєстрованої на РРО, передбачає:

  • наявність КОРО на місці проведення розрахунків, де встановлено РРО;
  • підклеювання фіскальних звітних чеків до відповідних сторінок КОРО;
  • щоденне виконання записів (у разі здійснення розрахункових операцій) про рух готівки та суми розрахунків, при цьому дані за сумами, отриманими від покупців (клієнтів), та дані за сумами, виданими покупцям (клієнтам), записуються окремо;
  • у разі виходу з ладу РРО чи відключення електроенергії – здійснення записів за обліком розрахункових квитанцій;
  • ведення обліку ремонтів, робіт з технічного обслуговування, а також перевірок конструкції та програмного забезпечення РРО у відповідному розділі КОРО.

Таким чином, не передбачено виконання запису в КОРО про відсутність електроенергії чи зв’язку з мережею Інтернет, так само і не передбачено переліку документів, якими підтверджується неможливість роздрукування Z-звіту.

Лист ДФС  України від 01.12.2017 , №2796/ІПК/20-40-14-10-18

 

Дивіться інфографіку на тему:

Що робити, якщо перевищено ліміт каси – покрокова процедура

 

Реалізація електронних сигарет – акцизу немає

Фіскали пояснюють: методичними рекомендаціями щодо класифікації згідно з вимогами УКТ ЗЕД товарів промислової продукції, впровадженими листом № 6983/7/99-99-24-02-03-17, передбачено, що класифікація електронних сигарет та змінних картриджів до них здійснюється таким чином: електронна сигарета — працюючий на елементі живлення мікроелектронний пристрій, який нагріває рідину, що містить пропіленгліколь, ароматизатор з нікотином або без нікотину. Пара, що утворюється, імітує традиційний процес паління сигарет.

Отже, оскільки електронні сигарети та змінні картриджі до них не є підакцизним товаром у розумінні норм ПКУ, то і об’єкта оподаткування акцизним податком операцій з їх реалізації не виникає.

За матеріалами ДФС у Закарпатській області

 

ФОП може не сплачувати ЄСВ, якщо призваний на військову службу

Платники ЄСВ, визначені ст. 4 Закону № 2464, призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов’язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, на весь строк їх військової служби звільняються від виконання своїх обов’язків, визначених частиною другою ст. 6 Закону № 2464, якщо вони не є роботодавцями.

Підставою для такого звільнення є заява ФОП та копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, які подаються до ДФС ФОПом протягом 10 днів після її демобілізації. Якщо демобілізована ФОП перебуває на лікуванні (реабілітації) у зв’язку з виконанням обов’язків під час мобілізації, заява і копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, подаються протягом 10 днів після закінчення її лікування (реабілітації).

Проте, таке звільнення від ЄСВ не поширюється на ФОП, які є резервістами та призвані на навчальні збори. Зазначені особи виконують обов’язки з нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску на загальних підставах.

Лист ДФС України від 07.12.2017  № 2869/Я/99-99-13-02-01-14/ІПК

 

Дохід із-за кордону не є базою нарахування ЄСВ

Дохід, отриманий фізичною особою за межами України, не є базою нарахування ЄСВ, оскільки дохід отримано поза межами трудових відносин на території України. При цьому громадяни України, які працюють за її межами, мають право на добровільну сплату ЄСВ у разі заключення договору про добровільну участь на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

За матеріалами ГУ ДФС у Дніпропетровській області

 

Підбірку підготувала:

Лоза Галина,

незалежний консультант з бухгалтерського обліку компанії “Збережені Активи”

спеціаліст, фахівець з контролю якості

X