Дайджест новин «Податки і облік»
з 29.06.2021 пo 05.07.2021
Рекомендації по проведенню камеральних перевірок від податківців
Законом України від 16.01.2020 р. № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесені зміни до Кодексу, зокрема, в частині кваліфікації податкового правопорушення, розміру відповідальності за вчинення податкового правопорушення та обставин, що пом’якшують відповідальність особи.
Державною податковою службою України з метою реалізації вказаних змін розроблені для використання в роботі рекомендації щодо реалізації концепції притягнення до фінансової відповідальності платника податків за умови доведення його вини за результатами проведених камеральних перевірок.
В рекомендаціях наведено орієнтовний порядок дій контролюючого органу по притягненню особи до фінансової відповідальності при прийнятті рішення під час застосування штрафних (фінансових) санкцій.
Такі рекомендації використовуються контролюючими органами під час проведення камеральних перевірок платників податків з питань дотримання податкового законодавства, зокрема, щодо:
– перевірки даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) відповідно до вимог абз. 1 пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу;
– своєчасності подання або неподання податкових декларацій (розрахунків);
– своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних;
– своєчасності реєстрації акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних;
– виправлення помилок у податкових накладних;
– своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов’язання.
Крім того, ці рекомендації містять також особливості порядку застосування штрафних (фінансових) санкцій, при проведенні камеральних перевірок платників податків – фізичних осіб, які не є самозайнятими особами.
Лист ДПС від 26.03.2021 р. № 7485/7/99-00-18-02-02-07
4 ДФ за відокремлений підрозділ
Податківці нагадують, якщо підприємство має відокремлений підрозділ юридичної особи не уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) податок на доходи фізичних осіб до бюджету, то Розрахунок за такий підрозділ подає юридична особа до контролюючого органу за основним місцем обліку (пп. «б» п. 176.2. ст. 176 ПКУ).
Якщо відокремлений підрозділ, на якому працюють наймані працівники, не уповноважений сплачувати податок та за який підприємство стає на облік як платник податку за неосновним місцем обліку, то таке підприємство заповнює окремий Розрахунок із зазначенням в рядку «033» повного найменування відокремленого підрозділу, за який подається такий Розрахунок та додаток 4 «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору» до Розрахунку по цьому підрозділу.
У випадку, якщо підприємство має декілька не уповноважених сплачувати податок відокремлених підрозділів (кіоски, магазини), місцезнаходженням яких є різні територіальні громади (райони, місця) та перебуває за них на обліку в різних контролюючих органах (ДПІ), то платник податку подає Розрахунки з додатками 4ДФ по кожному такому підрозділу, в якому зазначає рядок «033» з обов’язковою повною назвою відокремленого підрозділу.
Разом з тим, якщо підприємство має декілька не уповноважених сплачувати податок відокремлених підрозділів (кіоски, магазини) на території однієї територіальної громади (району, міста) та перебуває за них на обліку в одному контролюючому органі (ДПІ), то за такі підрозділи платник податку подає один Розрахунок, в якому зазначає рядок «033» з обов’язковою повною назвою одного з таких відокремлених підрозділів, та додаток 4ДФ до Розрахунку, в якому відображає інформацію по всіх найманих особах цих підрозділів.
За матеріалами Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків
Які види продукції с/х товаровиробників оподатковуються ПДВ за ставкою 20 %, а які — 14 %
1 липня Верховною Радою прийнято Закон «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставки податку на додану вартість при оподаткуванні операцій з постачання окремих видів сільськогосподарської продукції» (законопроєкт № 5425-д).
Законом відновлено ставку податку на додану вартість 20 % при оподаткуванні операцій з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України сільськогосподарської продукції, що класифікується за такими кодами згідно з УКТ ЗЕД:
0102 (велика рогата худоба, жива); 0103 (свині, живі), 0104 10 (вівці живі), 0401 (в частині молока незбираного), 1002 (жито), 1004 (овес), 1204 00 (насіння льону, подрiбнене або неподрiбнене), 1207 (насіння та плоди інших олійних культур, подрiбненi або неподрiбненi), 1212 91 (цукрові буряки), і відповідно залишити ставку податку на додану вартість 14 % по операціях з постачання:
1001 (пшениця і суміш пшениці та жита (меслин),
1003 (ячмінь),
1005 (кукурудза),
1201 (соєві боби, подрiбненi або неподрiбненi),
1205 (насіння свиріпи або ріпаку, подрiбнене або неподрiбнене),
1206 00 (насіння соняшнику, подрiбнене або неподрiбнене).
Законом встановлюються особливості застосування ставки ПДВ до вказаних товарів.
Закон «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставки податку на додану вартість при оподаткуванні операцій з постачання окремих видів сільськогосподарської продукції» (законопроєкт № 5425-д)
Чи необхідно двічі коригувати фінансовий результат до оподаткування у разі придбання товарів (робіт, послуг) у нерезидента з низькоподаткової юрисдикції та/або які мають ризикову ОПФ?
Податківці надали роз’яснення щодо ситуації, коли підприємство придбавало товари (роботи, послуги) у нерезидента, який зареєстрований в державі, яка включена до переліку № 1045 та має організаційно-правову форму, яка включена до Переліку № 480.
У разі віднесення підприємства-нерезидента одночасно до Переліку № 1045 та Переліку № 480 коригування фінансового результату до оподаткування відповідно до вимог пп. 140.5.51 ст. 140 ПКУ за цією операцією здійснюється за однією із ознак та відображається або в рядку 3.1.7, або в рядку 3.1.7.1 додатка РІ до Декларації (на вибір платника податку).
ІПК від 27.05.2021 р. № 2063/ІПК/99-00-21-02-02-06
Відсутність первинних документів під час фактичної перевірки
Податківці роз’яснили відповідальність за відсутність первинних документів під час фактичної перевірки.
Так, у відповідності до п.12 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб’єкти господарювання зобов’язані вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку та надати контролюючим органам під час проведення перевірки документи (у паперовій або електронній формі), які підтверджують облік та походження товарів, що на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об’єкті).
За дане порушення передбачено відповідальність згідно ст. 20 Закону № 265 застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості не облікованих товарів за цінами реалізації, але не менше 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (170 гривень) та 1020 гривень за не ведення обліку.
За матеріалами ГУ ДПС у Рівненській області
Підбірку підготувала:
Урбановська Юлія,
консультант з податків та зборів,
представник з бухгалтерських послуг компанії «ЗБЕРЕЖЕНІ АКТИВИ»
спеціаліст, фахівець з контролю якості послуг