Дайджест новин «Податки і облік»
з 27.10.2020 пo 02.11.2020
Спрощенці не платники ПДВ при ввезенні товарів в Україні все одно сплачують ПДВ
Податківці нагадали, що суб’єкти господарювання – платники єдиного податку, не зареєстровані як платники ПДВ, сплачують ПДВ при ввезенні (імпорті) товарів на митну територію України під час митного оформлення.
Відповідно до п. 180.1 ст. 180 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платником податку на додану вартість є, зокрема, будь-яка особа, що ввозить товари на митну територію України в обсягах, які підлягають оподаткуванню, та на яку покладається відповідальність за сплату податків у разі переміщення товарів через митний кордон України відповідно до Митного кодексу України.
При цьому, згідно із п. 181.2 ст. 181 ПКУ, якщо особи, не зареєстровані як платники ПДВ, ввозять товари на митну територію України в обсягах, що підлягають оподаткуванню згідно із законом, такі особи сплачують податок під час митного оформлення товарів без реєстрації як платниками ПДВ.
Головне управління ДПС у м. Києві
Методичні рекомендації щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів
Державна податкова служба України своїм наказом затвердила Методичні рекомендації щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків.
У Методичних рекомендаціях докладно розглянуто такі питання:
виявлення та опрацювання податкових ризиків у діяльності платників;
прийняття рішення про проведення перевірки платника податків;
особливості призначення позапланових документальних перевірок з окремих підстав;
оформлення направлення на проведення перевірки;
особливості організації та проведення фактичних перевірок;
особливості організації та проведення документальних планових перевірок;
особливості організації та проведення документальних планових та позапланових невиїзних перевірок;
особливості організації та проведення документальних перевірок платників податків, які мають відокремлені підрозділи (об’єкти, пов’язані з оподаткуванням), перебувають на обліку в різних органах ДПС;
особливості організації та проведення документальних перевірок платників податків, які переводяться на обслуговування з одного органу ДПС до іншого;
особливості організації та проведення фактичних перевірок платників податків, які мають відокремлені підрозділи або інші об’єкти, де провадять діяльність;
організація роботи у разі неможливості проведення перевірки у зв’язку з відсутністю платника податків за місцезнаходженням;
організація роботи у разі відмови в допуску платником податків до проведення перевірки або відмови від її проведення;
особливості проведення документальних перевірок у разі ненадання платником податків під час перевірки документів для їх здійснення;
врегулювання проблемних питань під час перевірки та діяльність постійних комісій з розгляду спірних питань;
оформлення матеріалів перевірки;
прийняття за результатами перевірок ППР, вимог та рішень щодо єдиного внеску;
особливості розгляду заперечень та прийняття ППР за матеріалами фактичних перевірок;
оформлення протоколів про адміністративні правопорушення, проєктів постанов або направлення відповідних матеріалів до судових органів;
внесення інформації до ІТС «Податковий блок» та інших інформаційних систем;
взаємодія структурних підрозділів органів ДПС під час відстеження своєчасності сплати донарахованих сум за результатами перевірок;
взаємодія підрозділів органів ДПС у разі несплати сум узгоджених грошових зобов’язань, визначених за результатами перевірок;
взаємодія підрозділів органів ДПС у разі оскарження прийнятих за результатами проведених перевірок ППР, вимог та рішень щодо єдиного внеску в адміністративному та судовому порядку.
Документ рекомендовано для застосування посадовими (службовими) особами органів ДПС при організації, проведенні та реалізації матеріалів документальних перевірок платників податків з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС, а також фактичних перевірок щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, дотримання роботодавцем законодавства стосовно укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками.
Наказ ДПСУ № 470 від 04.09.2020р.
ДПС запускає новий сервіс «infoTAX»
З листопада Державна податкова служба України запускає новий електронний сервіс – «infoTAX».
На першому етапі роботи цього сервісу платники за допомогою месенджерів Telegram, Viber матимуть можливість отримувати інформацію щодо стану розрахунків з бюджетом, реєстраційні та облікові дані, повідомлення про результати обробки документів, нагадування про необхідність подання звітності та сплати податків.
На другому етапі – передбачено предзаповнення звітності для платників єдиного податку, перехід до сплати податків у «два кліки», оповіщення про виникнення податкового боргу.
Доступ до нового сервісу буде надійно захищено та відбуватиметься через обов’язкову ідентифікацію особи за допомогою ID-банкінгу або кваліфікованого електронного підпису, який на сьогодні можна отримати не виходячи з дому.
В подальшому вказаний сервіс буде інтегровано з Порталом Дія.
За інформацією Пресслужби Державної податкової служби України
Як перевірити, які податки сплачує роботодавець за найманого працівника
Податківці наголошують, що в Електронному кабінеті фізична особа – платник податків може в електронному вигляді сформувати запит та отримати відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків. У такий спосіб працівник може перевірити сплату податків за нього роботодавцем.
Для цього фізичній особі з використанням електронного цифрового підпису необхідно:
зайти на сайт Електронного кабінету, за посиланням http://cabinet.tax.gov.ua;
увійти в особистий кабінет (віконце у верхньому куті праворуч);
ідентифікувати себе через електронний особистий ключ;
активувати меню «Заяви, запити для отримання інформації» та активувати строку – «Запит про суми виплачених доходів та утриманих податків з ДРФО – платників податків для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи/декларації про майно і витрати осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій»;
заповнити запит, підписати (електронним особистим ключем) та надіслати.
Звертаємо увагу, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків у електронному вигляді надаються за останні три роки (по квартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення.
Нагадуємо, що Державна податкова служба України випустила серію відеоуроків щодо правильного користування електронними сервісами. Переглянути відео урок щодо оформлення запит на отримання відомостей з ДРФО про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків можна за посиланнями:
https://www.tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/6067.html
https://www.facebook.com/TaxUkraine/videos/284290552557638/
Головне управління ДПС в Миколаївській області
Зберігання щоденних фіскальних Z-звітів
Податківці пояснили, що оприбуткуванням готівки в касах відокремлених підрозділів установ/підприємств, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО без ведення касової книги, є забезпечення зберігання щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) в електронній формі, і занесення інформації згідно з фіскальними звітними чеками до відповідних книг обліку (КОРО — у разі її використання на період виходу з ладу РРО чи відключення електроенергії).
Установа/підприємство самостійно визначає місце та спосіб зберігання відокремленими підрозділами щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) у паперовій та/або електронній формі. Тому підприємство може розробити та затвердити внутрішнім документом порядок оприбуткування готівки в касах відокремлених підрозділів, де визначити місцем зберігання щоденних Z-звітів книгу ОРО.
ГУ ДПС у м. Київ
Підбірку підготувала:
Урбановська Юлія,
консультант з податків та зборів,
представник з бухгалтерських послуг компанії «ЗБЕРЕЖЕНІ АКТИВИ»
спеціаліст, фахівець з контролю якості послуг