fbpx

Дайджест новин «Податки і облік» з 23.02.2021 пo 01.03.2021

In: Дайджести новин законодавства і практики 04 Mar 2021 Tags: ,

Дайджест новин «Податки і облік»

з 23.02.2021 пo 01.03.2021

 

Заповнення реквізиту “Призначення платежу” платіжного доручення на переказ коштів на єдиний рахунокЗаповнення реквізиту “Призначення платежу” платіжного доручення на переказ коштів на єдиний рахунок

Державна податкова служба України роз’яснює порядок заповнення реквізиту «Призначення платежу» розрахункового документа на переказ коштів на єдиний рахунок.

З 26.02.2021 р. набув чинності Наказ, яким регулюються правила заповнення реквізиту “Призначення платежу”.

Так, при оформленні розрахункових документів на переказ коштів на єдиний рахунок мають бути заповнені усі 14 обов’язкових полів реквізиту «Призначення платежу», розділених між собою знаком «;», кожне з яких містить належну інформацію або знак «;», як ознаку наявності відповідного поля у разі коли таке поле не підлягає заповненню (останнє з 14-ти полів завжди містить знак «#»).

Суми платежів за розрахунковими документами, за якими платником визначено або не визначено напрям використання коштів, сплачених на єдиний рахунок, включаються до реєстру платежів з єдиного рахунка в розрізі окремого платника у складі зведеного реєстру платежів з єдиного рахунка з урахуванням черговості сплати, визначеної пунктом 351.6 статті 351, пунктом 89.7 статті 89 та пунктом 131.2 статті 131 Податкового кодексу України (із змінами).

Наказ Міністерства фінансів України від 31.12.2020 р. № 847 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 15 лютого 2021 року за № 190/35812), яким вносяться зміни до наказу Міністерства фінансів України від 24.07.2015 р. № 666 «Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів».

 


Інформація про нормативну грошову оцінку (НГО) земліІнформація про нормативну грошову оцінку (НГО) землі

ДПС України пояснила, що інформація про НГО земель розміщена на офіційному веб порталі ДПС за посиланням: Головна/Довідники/Інформація про нормативну грошову оцінку земель (за даними офіційного веб сайту Держгеокадастру).

Слід зазначити, що на офіційному веб порталі ДПС розміщено зведену інформацію щодо проведення НГО земель, а не щодо кожної земельної ділянки. Дані про НГО окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з НГО земель, на підставі якого обчислюється сума земельного податку або орендної плати.

Формування витягів з технічної документації про НГО земельних ділянок здійснюється територіальними органами Держгеокадастру, на підставі яких обчислюється сума земельного податку або орендної плати.

 

/ІПК від 18.01.2021 р. № 215/ІПК/99-00-04-03-03-09/

 


Аграрна продукція - ставка ПДВ 14%Аграрна продукція – ставка ПДВ 14%

Президентом України підписано Закон України від 17.12.2020 р. № 1115-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставки податку на додану вартість з операцій з постачання окремих видів сільськогосподарської продукції».

Закон передбачає зниження ставки ПДВ з 20 до 14 % за операціями з постачання та ввезення на територію України деяких видів сільськогосподарської продукції, зокрема: великої рогатої худоби, свиней, молока незбираного, пшениці та жита, ячменю, вівса, кукурудзи, соєвих бобів, цукрових буряків, насіння льону, свиріпи або ріпаку, соняшнику та інших олійних культур.

 

Закон України від 17.12.2020 р. № 1115-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставки податку на додану вартість з операцій з постачання окремих видів сільськогосподарської продукції»

 


Закупівля с/г продукції у населенняЗакупівля с/г продукції у населення

Податківці роз’яснюють, як здійснювати закупівлю с/г продукції у населення.

Закупівля сільськогосподарської продукції фізичними особами – підприємцями – платниками єдиного податку у населення оформляється такими первинними документами:

– закупівельним актом (форму закупівельного акту наведено в додатку 5 до п. 2.1 Методичних рекомендацій щодо впровадження національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку у сфері громадського харчування і побутових послуг, гармонізованих з міжнародними стандартами, які затверджено наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 17.06.2003 р. № 157), який необхідно складати з кожним продавцем;

– закупівельною відомістю (про можливість оформлення готівкових розрахунків зі здавальниками сільськогосподарської продукції за відомостями зазначено у п. 26 розд. III Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29.12.2017 р. № 148 із змінами та доповненнями (далі – Положення № 148)). В таких відомостях зазначаються прізвища здавальників, їх адреси, обсяги зданої продукції і сума виплаченої готівки, що підписуються здавальником. У додатку 1 до Положення № 148 наведено форму відомості на виплату готівки, проте використовувати її для оформлення готівкових розрахунків зі здавальниками сільськогосподарської продукції можна лише після доопрацювання (доповнення додатковими графами). Однією закупівельною відомістю можна оформити розрахунки з кількома здавальниками сільськогосподарської продукції.

Закупівельний акт та закупівельна відомість повинні містити, зокрема, такі дані: місце укладання угоди; прізвище, ім’я, по батькові продавця; найменування продукції; ціну одиниці продукції; обсяг проданої продукції; суму виплачених коштів; підпис продавця про отримання даних коштів.

У цих документах слід також зазначити: реєстраційний номер облікової картки платника податків – продавця сільськогосподарської продукції або серію та номер паспорта (якщо продавець через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомив про це відповідний контролюючий орган і має відмітку у паспорті); реквізити Довідки про наявність у фізичної особи земельних ділянок (форма № 3 ДФ, затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 17.01.2014 р. № 32 «Про затвердження Порядку видачі довідки про наявність у фізичної особи земельних ділянок та її форми») (за її наявності); загальну суму нарахованого доходу та суму утриманого при виплаті коштів податку на доходи фізичних осіб (якщо він утримувався).

 

 

За інформацією ГУ ДПС у Рівненській області 

 

 


КОАТУУ в податковій звітностіКОАТУУ в податковій звітності

Податківці звертають увагу на зміни в Класифікаторі об’єктів адміністративно-територіального устрою України (КОАТУУ), які зумовили адміністративно-територіальна реформа та децентралізація. 

КОАТУУ призначений для забезпечення достовірності, зі ставності, цілісності та автоматизованої обробки інформації у територіальному розрізі.

Так, при подачі звітності платникам податків необхідно вказувати у звітності за 2021 рік нові коди КОАТУУ.

Зокрема, у податковій декларації з рентної плати, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 01.08.2015 р. № 719 «Про затвердження форми Податкової декларації з рентної плати» :

у рядку 6 рядка 2 «Код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ» Декларації № 719 зазначається код КОАТУУ за місцезнаходженням контролюючого органу, до якого подається Декларація № 719;

у рядку 3 «Код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ» додатків 1-3,5 та 7 до Декларації № 719 зазначається код КОАТУУ територіальної громади;

у рядку 5 «Код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ за місцезнаходженням об’єкта» до Декларації № 719 зазначається код КОАТУУ місця здійснення діяльності платника;

у рядку 3 «Код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ» додатків 4,6,10-11 до Декларації № 719 зазначається код КОАТУУ територіальної громади.

У податковій декларації екологічного податку, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 р. № 715 «Про затвердження форми Податкової декларації екологічного податку»:

у рядку 7 рядка 2 «Код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ» Декларації № 715 зазначається код КОАТУУ за місцезнаходженням контролюючого органу, у якому платник перебуває на обліку як платник екологічного податку;

у рядку 3.1 рядка 3 «Код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ за місцем обліку платника» додатків 1-3 до Декларації №715 зазначається код КОАТУУ територіальної громади, у якій платник перебуває на обліку як платник екологічного податку;

у рядку 3.2 рядка 2 «Код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ за місцем розташування джерела забруднення» додатків 1-3 до Декларації №715 зазначається код КОАТУУ за місцем розміщення стаціонарних джерел забруднення, здійснення скидів у водні об’єкти, розміщення відходів відповідно.

При цьому слід акцентувати увагу платників на те, що зазначатися має код органу самоврядування, а не територіально-адміністративної одиниці (населеного пункту), який є адміністративним центром новоствореної територіальної громади.

Якщо одна юридична особа має декілька об’єктів оподаткування на території різних адміністративних одиниць, то до податкового органу за місцезнаходженням кожного з об’єктів подають окремі податкові декларації, тобто за різними кодами КОАТУУ. Це стосується і випадку, коли всі території підпорядковані одному податковому органу. Податкові зобов’язання за кожною з таких декларацій також сплачують окремо щомісяця – до різних бюджетів за місцезнаходженням конкретного об’єкта оподаткування.

 

Наказ Мінфіну від 10.12.2020 р. № 756 «Про внесення змін до довідника місцевих бюджетів»

 


Застосування касового методу і першої подіїЗастосування касового методу і першої події

Податківці надали роз’яснення в індивідуальній податковій консультації, як формувати податковий кредит при одночасному застосуванні двох способів обліку податкових зобов’язань: за касовим методом та за першою подією.

Так, при одночасному застосуванні платником ПДВ двох способів обліку податкових зобов’язань, а саме за касовим методом та за подією, що сталася раніше, а придбані та/або виготовлені ним товари/послуги призначені для часткового використання в операціях, за якими дата виникнення податкових зобов’язань визначається частково за касовим методом, а частково — за подією, що сталася раніше, то податковий кредит відповідно виникатиме пропорційно такому призначенню та використанню таких товарів/послуг.

У разі одночасного застосування платником касового методу і загальних правил визначення податкових зобов’язань та податкового кредиту у зв’язку з отриманням товарів/послуг, при постачанні яких застосовуються одночасно як касовий метод, так і загальні правила визначення податкових зобов’язань і податкового кредиту, такий платник здійснює розподіл сум ПДВ, нарахованих (сплачених) у зв’язку із отриманням товарів/послуг, у порядку і за формою відповідно до таблиці 4 додатка 7 до податкової декларації з ПДВ.

 

/ІПК від 14.01.2021 р. № 166/ІПК/11-28-04-01-13/

 

Підбірку підготувала: 

Урбановська Юлія, 

консультант з податків та зборів,

представник з бухгалтерських послуг компанії «ЗБЕРЕЖЕНІ АКТИВИ» 

спеціаліст, фахівець з контролю якості послуг 

Підписатися на новини

Підпишіться на щотижневий дайджест новин і будьте в курсі подій без зайвого спаму

Я приймаю умови про обробку і захист перосональних даних і даю згоду на їх обробку.
X