fbpx
[get_banners]

Дайджест новин «Податки і облік» з 19.01.2021 пo 25.01.2021

In: Дайджести новин законодавства і практики 26 Jan 2021 Tags: ,

Дайджест новин «Податки і облік»

з 19.01.2021 пo 25.01.2021

 

Вплив розміру мінімальної заробітної на суми штрафів за порушення законодавства про працю Вплив розміру мінімальної заробітної на суми штрафів за порушення законодавства про працю 

Податківці нагадують, що відповідальність за порушення законодавства про працю залежить від розміру мінімальної заробітної плати, який з 01 січня 2021 року встановлений в сумі 6 000,0 грн, а з 01 грудня 2021 року – 6 500,0 грн.

Так, юридичні та фізичні особи —  підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі:

– фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків – у 10-кратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення – з 01 січня 2021 це 60 000,0 грн, а з 01 грудня 2021 – 65 000,0 грн. До роботодавців – платників єдиного податку І-ІІІ груп, застосовується попередження;

– повторне порушення протягом двох років з дня виявлення порушення – у 30-кратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення – з 01 січня 2021 це 180 000,0 грн, а з 01 грудня 2021 –195 000,0 грн;

– порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі – у 3-кратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення – з 01 січня 2021 це 18 000,0 грн, а з 01 грудня 2021 – 19 500,00 грн;

– недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці (неоплата роботи у нічний час, у вихідні або святкові дні, понадурочної роботи – у 2-кратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення – з 01 січня 2021 це 12 000,00 грн, а з 01 грудня 2021 – 13 000, 00 грн;

– недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами України «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про альтернативну (невійськову) службу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», – у 4-кратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення- з 01 січня 2021 це 24 000,0 грн, а з 01 грудня 2021 – 26 000,0 грн, а до юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, які використовують найману працю та є платниками єдиного податку І – ІІІ груп, застосовується попередження;

– недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод у її проведенні – у 3-кратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення- з 01 січня 2021 це 18 000,0 грн, а з 01 грудня 2021 – 19 500,0 грн;

– недопущення роботодавцем фахівців Держпраці до перевірки з питань фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору, оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві та виплати зарплати без нарахування та сплати ЄСВ та податків, розмір штрафів становить 16-тикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення – з 01 січня 2021 це 96 000,0 грн, а з 01 грудня 2021 – 104 000,0 грн;

– порушення інших вимог законодавства про працю, крім передбачених абзацами 2-8 частини 2 статті 265 КЗпП, – у розмірі мінімальної заробітної плати за кожне таке порушення – з 01 січня 2021 це 6 000,0 грн, а з 01 грудня 2021 – 6 500,0 грн. , а за повторне порушення протягом року – у 2-кратному розмірі мінімальної заробітної плати за кожне таке порушення – з 01 січня 2021 це 12 000,0 грн, а з 01 грудня 2021 – 13 000,0 грн.

У разі сплати юрособою або ФОПом – роботодавцями 50 % розміру штрафу протягом 10 банківських днів з дня вручення постанови про накладення штрафу за порушення вимог законодавства про працю, передбаченого цією ст. 265 КЗпП, така постанова вважається виконаною.

У разі виконання припису Держпраці та усунення виявлених порушень, передбачених абзацами 4 – 6, 9 частини 2 ст. 265 КЗпП, у визначені приписом строки, заходи щодо притягнення до відповідальності не застосовуються.

Заходи щодо притягнення до відповідальності за вчинення порушення, передбаченого іншими нормативними актами, застосовуються одночасно із винесенням припису незалежно від факту усунення виявлених при проведенні перевірки порушень.

 

 

За інформацією ГУ ДПС у Київській області

 

 


Нові правила нарахування пені: не лише для платників податківНові правила нарахування пені: не лише для платників податків

Фіскали інформують, що Законом України від 16.01.2020 р. № 466-IХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни до п. 129.1 ст. 129 ПКУ. Зокрема, додано нові підпункти, відповідно до яких нарахування пені розпочинається:

– при виявленні контролюючим органом за результатами перевірки заниження податковим агентом податкового зобов’язання при нарахуванні (виплаті) оподатковуваного доходу на користь нерезидентів або інших платників податків та/або несвоєчасної сплати, несплати (неперерахування) податковим агентом утриманих (нарахованих) податків до або під час виплати оподатковуваного доходу на користь нерезидента або іншого платника податків – починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податковим агентом суми податкового зобов’язання, визначеного ПКУ (пп. 129.1.4 ПКУ);

– у випадку несвоєчасного повернення надміру/помилково сплачених платежів, а також несвоєчасного відшкодування сум ПДВ – починаючи з першого дня, наступного за останнім днем граничного строку повернення таких коштів (пп. 129.1.5 ПКУ).

Норми набирали чинності з 01.01.2021 р. 

 

 

За інформацією ГУ ДПС в Івано-Франківській області

 


Одна податкова накладна за різними договорами: знову про головнеОдна податкова накладна за різними договорами: знову про головне

Податківці надали роз’яснення на ситуацію, коли платник податків здійснив попередню оплату постачальнику однією сумою. При цьому у призначенні платежу було вказано декілька договорів, але суми за кожним із таких договорів не вказувалися. За яких підстав у такому разі платник податків матиме право на податковий кредит.

Так, підставою для платника податків (покупця) на включення сум податку до складу податкового кредиту є податкова накладна, складена постачальником (платником ПДВ) та зареєстрована в ЄРПН, у тому числі складена у випадку отримання попередньої оплати (авансу) протягом одного дня у межах різних договорів купівлі-продажу з одним покупцем, до якої будуть внесені загальні дані у розрізі номенклатури постачання товарів відповідно до різних договорів.

 

/ІПК від 17.12.2020 р. № 5230/ІПК/99-00-05-06-02-06/

 

Підбірку підготувала: 

Урбановська Юлія, 

консультант з податків та зборів,

представник з бухгалтерських послуг компанії «ЗБЕРЕЖЕНІ АКТИВИ» 

спеціаліст, фахівець з контролю якості послуг

X