fbpx
[get_banners]

Дайджест нoвин «Податки і облік» з 09.06.2020 пo 15.06.2020

In: Дайджести новин законодавства і практики 15 Jun 2020 Tags: ,

Дайджест нoвин «Податки і облік»

з 09.06.2020 пo 15.06.2020

 

Облікова ставка 6 %

Правління НБУ ухвалило рішення знизити облікову ставку з 8 % до 6 % з 12 червня 2020 року.

Також НБУ ухвалив рішення про звуження коридору процентних ставок за інструментами постійного доступу з «облікова ставка +/- 2 в.п.» до «облікова ставка +/- 1 в.п.».

 

 

 

 

Наступне засідання Правління НБУ з питань монетарної політики відбудеться 23.07.2020 року.

 

 

За матеріалами НБУ

 

 


Готівку можна отримати не лише в банкоматі, а й на касах торгових закладівГотівку можна отримати не лише в банкоматі, а й на касах торгових закладів

ПриватБанк запустив в Україні новий сервіс, який дозволяє отримати готівку під час оплати покупок банківською карткою на касі супермаркетів та інших торгових закладів, без необхідності використовувати банкомати. Скористатися послугою «Готівка на касі» можуть держателі будь-якої дебетової картки ПриватБанку (зарплатної, студентської, соціальної картки) різних платіжних систем.

 

 

 

 

Для того щоб отримати готівку на касі торгової точки, покупцеві необхідно лише оплатити товар банківською карткою та повідомити касиру про бажання зняти готівку. Максимальна сума видачі готівки на одну транзакцію становить 500 грн, незалежно від вартості покупки. Підтвердження такої операції на касі супроводжується введенням PIN-коду банківської картки користувача.

 

 

За матеріалами ПриватБанк

 

 


Індекс інфляції у травні 100,3%Індекс інфляції у травні 100,3%

Згідно з повідомленням Держстату від 09.06.2020, інфляція на споживчому ринку у травні 2020 року порівняно із квітнем 2020 року становила 0,3%, з початку року – 1,8%.

Базова інфляція у травні 2020 року. порівняно із квітнем 2020 року становила 0,1%, з початку року – 1,5%.

 

 

 

 

Індекс інфляції у травні 2020 року — 100,3 %.

 

 

За матеріалами Державної служби статистики України

 


ДПС про план-графік планових перевірокДПС про план-графік планових перевірок

Податківці повідомляють: відбір до плану-графіка ризикових платників здійснюється автоматично засобами ІТС «Податковий блок», завдяки якій до контролю відбираються винятково найбільш ризикові суб’єкти господарювання.

План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2020 рік оприлюднено на офіційному сайті ДПС України 24.12.2019 року.

Засобами ІС ГУ ДПС у Харківській області до плану-графіка на 2020 рік відібрано підприємства, які мають ризики високого та середнього ступенів.

Ризики високого ступеня визначалися за такими критеріями:

  • наявність інформації правоохоронних органів, структурних підрозділів органів ДПС про ухилення від оподаткування та/або щодо взаємовідносин із платниками податків;
  • наявність відносин з контрагентами, які знаходяться в розшуку, або ліквідовані, або визнані банкрутами;
  • наявність інформації про не підтвердження реального здійснення операції з придбання та інші.

Ризики середнього ступеня визначалися за наступними критеріями:

  • нарахування та виплата доходів за ознакою 157 (дохід, виплачений самозайнятій особі);
  • невідповідність даних звітності РРО та обсягів постачання, зазначених у деклараціях з ПДВ, та інші.

 

 

За матеріалами ГУ ДПС у Харківській області

 


Єдиний реєстр ППР контролюючих органів вже з 1 січня 2021 рокуЄдиний реєстр ППР контролюючих органів вже з 1 січня 2021 року

Податківці наголошують: Законом України від 16.01.2020 № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни до ПКУ, відповідно до яких з 1 січня 2021 року запроваджується Єдиний реєстр податкових повідомлень-рішень контролюючих органів надісланих (вручених) платникам податків.

У даному Реєстрі буде міститися інформація про:

  • дати складання, надіслання (вручення) та отримання платником податків ППР;
  • дату відкликання або зміни ППР;
  • дати настання граничного строку сплати грошового зобов’язання, визначені у них суми (нарахування/зменшення) грошового зобов’язання, зменшення суми бюджетного відшкодування, від’ємного значення об’єкта оподаткування ПНП або від’ємного значення суми ПДВ, стан їх узгодження та терміни сплати;
  • інформація про виникнення податкового боргу платника податків, дату та номер податкової вимоги;
  • оскарження ППР в адміністративному або судовому порядку.

Технічним адміністратором Єдиного реєстру податкових повідомлень-рішень контролюючих органів, надісланих (вручених) платникам податків визначено Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

 

 

За матеріалами ГУ ДПС в Івано-Франківській області

 


Вимоги щодо термінів зберігання та відновлення втрачених документівВимоги щодо термінів зберігання та відновлення втрачених документів

Податківці інформують: Законом України від 16.01.2020 № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни до ПКУ, в частині вимог до підтвердження даних, визначених в податковій звітності, а також документального підтвердження виконання вимог податкового та іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи.

Зокрема, визначено, що платники податків зобов’язані забезпечити зберігання документів, пов’язаних із виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, але не менш як 1095 днів з дня здійснення відповідної господарської операції (для відповідних дозвільних документів — не менш як 1095 днів з дня завершення терміну їх дії).

Також внесено зміни щодо обов’язку платника податків у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, платник податків зобов’язаний у п’ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку та надати оформлені відповідно до законодавства документи, підтверджуючі настання події, що призвела до такої втрати, пошкодження або дострокового знищення документів.

У разі надання платником податків повідомлення та неможливості проведення перевірки платника податків у зв’язку з втратою, пошкодженням або достроковим знищенням платником податків документів строки проведення таких перевірок переносяться до дати відновлення та надання документів до перевірки в межах визначених цим підпунктом строків, але на строк не більше ніж 120 днів (раніше було 90 днів).

У разі невідновлення документів або їх повторної втрати, пошкодження чи дострокового знищення, що відбулися після використання платником податків права на їх відновлення у порядку, передбаченому цим пунктом, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності або на час виконання ним вимог митного, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

З 01.01.2021 наберуть чинності норми ПКУ, відповідно до яких:

  • якщо платник податків після закінчення перевірки та до прийняття рішення контролюючим органом за результатами такої перевірки надає документи, що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, не надані під час перевірки, такі документи повинні бути враховані контролюючим органом під час розгляду ним питання про прийняття рішення.
  • якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в пункті 86.7 статті 86 цього Кодексу (протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта (довідки) платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважатиметься, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.
  • якщо платник податків після закінчення перевірки та до прийняття рішення контролюючим органом за результатами такої перевірки надасть в порядку п. 86.7 ст. 86 цього Кодексу документи, що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, не надані під час перевірки, такі документи повинні бути враховані контролюючим органом під час розгляду ним питання про прийняття рішення.
  • у разі якщо під час проведення перевірки платник податків надає документи менше ніж за три дні до дня її завершення або коли надіслані у передбаченому абзацом першим цього пункту порядку документи надійшли до контролюючого органу менше ніж за три дні до дня завершення перевірки, проведення перевірки продовжується на строк, визначений ст. 82 цього Кодексу.
  • у разі якщо надіслані у передбаченому абзацом першим цього пункту порядку документи надійшли до контролюючого органу після завершення перевірки, контролюючий орган має право не приймати рішення за результатами проведеної перевірки та призначити позапланову документальну перевірку такого платника податків.

 

 

За матеріалами ГУ ДПС в Івано-Франківській області

 

 


ІПК не захищатиме від штрафівІПК не захищатиме від штрафів

Податківці повідомляють: 23 травня 2020 року набрав чинності Закон №466-IX, яким було внесено зміни  зокрема до гл. 3 «Податкові консультації».

Тепер у ПКУ чітко зазначено, що контролюючі органи надають безоплатно ІПК з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства платникам податків за їх зверненням у паперовій або електронній формі.

До змін, внесених Законом №466 звернення платників податків на отримання ІПК приймались виключно в письмовій формі.

Запит на отримання ІПК в електронній формі необхідно завіряти кваліфікованим електронним підписом. Вибір, у якій формі отримати ІПК, залишається за платником податків, а юридична сила ІПК, наданої в паперовій або електронній формі, – однакова.

Строк на надання платникові податків ІПК становитиме, як і зараз, 25 к. д. Але продовжити строк для відповіді можна буде на 15 к. д. (до змін – на 10 к. д.). Тобто максимальний строк, протягом якого платник податків отримає відповідь від ДПС, тепер дорівнюватиме 40 к. д.

Крім того, з 1 січня 2021 року надана платнику ІПК більше не захищатиме його від притягнення до відповідальності – Закон № 466 указаною датою виключає з ПКУ аб. 1-2 п.53.1.

 

 

За матеріалами ГУ ДПС в м.Києві

 

 


20-ОПП хто та коли подає20-ОПП хто та коли подає

Податківці роз’яснюють: Форма 20-ОПП «Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність» є одним з ключових елементів при визначенні реальності діяльності підприємства. Адже саме цією формою до електронних баз податкової вноситься інформація про наявність основних засобів на підприємстві (офісних, складських та інших приміщень, обладнання, транспорту, земельних ділянок).

Повідомлення про об’єкти оподаткування не дублює податкову звітність, а дає додаткову інформацію про наявність, місцезнаходження і поточний стан об’єктів оподаткування платника.

Подача повідомлення за формою 20-ОПП передбачена:

  • ст. 63.3 ПКУ, яка встановлює обов’язок платників податків стати на облік в органах державної податкової служби, а також обов’язок повідомляти податкові органи про всі об’єкти оподаткування та об’єкти, пов’язані з оподаткуванням;
  • порядок здійснення такого повідомлення про об’єкти оподаткування визначений наказом Міністерство Фінансів України від 09.12.2011 №1588, яким передбачено, що повідомлення про об’єкти оподаткування реалізується шляхом подання платником податків повідомлення за формою 20-ОПП до податкового органу за місцем знаходження такого об’єкта.

Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

У разі зміни відомостей про об’єкт оподаткування, а саме: зміна типу, найменування, місцезнаходження, виду права або стану об’єкта оподаткування, платник податків надає до контролюючого органу за основним місцем обліку повідомлення за формою № 20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування, щодо якого відбулися зміни.

Повідомлення за формою №20-ОПП мають подавати всі платники податків — як юридичні, так і ФОП в разі наявності, виникнення, зміни типу об’єкта оподаткування.

Об’єктами оподаткування або об’єктами, пов’язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів. Однак такі об’єкти повинні визначатися для кожного податку окремо, виходячи з норм відповідних розділів ПКУ.

Тобто у 20-ОПП зазначають усі приміщення, якими користується підприємство та має у своєму розпорядженні, усі види транспорту, заправки, скважини, котли, сховища, земельні ділянки та інше. Включаючи також об’єкти, які здаються в оренду та орендується у інших осіб.

Перевірити подані відомості про об’єкти можна в особистому кабінеті платника податків.

 

За матеріалами Офіс ВПП

 


Період з якого платником ПНП застосовується вартісний критерій визначення основних засобів 20 тис. гривеньПеріод з якого платником ПНП застосовується вартісний критерій визначення основних засобів 20 тис. гривень

Податківці інформують: Законом України від 16.01.2020 № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» з 23 травня 2020 року змінено вартісний критерій визначення основних засобів з 6 до 20 тис. гривень. Цей критерій застосовується до основних засобів, що вводяться в експлуатацію після 22 травня 2020 року.

 

 

 

Основні засоби введені в експлуатацію до 23 травня 2020 року продовжують амортизуватись у податковому обліку, навіть якщо їх залишкова балансова вартість не перевищує 20 тис. гривень.

 

 

Підкатегорія «ЗІР» 101.16 

 


Період з якого для платників ПНП враховується критерій доходу 40 млн. грн.Період з якого для платників ПНП враховується критерій доходу 40 млн. грн.

Податківці зазначають: платники ПНП, у яких річний дохід за 2020 звітний рік не перевищить 40 млн. грн. зможуть:

  • прийняти рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень розд. ІІІ ПКУ, у Податковій декларації з ПНП за 2020 рік;
  • застосовувати у 2021 році річний податковий (звітний) період з ПНП.

При цьому у 2020 році річний податковий (звітний) період з ПНП застосовується платниками, у яких річний дохід за 2019 звітний рік не перевищує 20 млн. гривень.

 

 

Підкатегорія «ЗІР» 102.20.01

 

 


«Єдинники» платники ПДВ з липня подають «місячну» декларацію з ПДВ«Єдинники» платники ПДВ з липня подають «місячну» декларацію з ПДВ

Податківці інформують: Законом № 466-ІХ від 16.01.2020 № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни до ст. 202 ПКУ, відповідно до яких встановлюється єдиний звітний період для усіх категорій платників податку (у тому числі для платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, що передбачає реєстрацію платником ПДВ), який дорівнює календарному місяцю. Квартальний звітний період для податкової звітності з ПДВ скасовується.

Таким чином, останнім звітним періодом для платників податку, які подавали звітність з ПДВ щоквартально, буде ІІ-й квартал 2020 року. 

Починаючи з податкової звітності за липень 2020 року всі без виключення платники податку, в тому числі і ті, що перебувають на спрощеній системі оподаткування, мають подавати податкову декларацію щомісячно.

При цьому від’ємне значення різниці між податковими зобов’язаннями та податковим кредитом, обчислене платниками податку в податкових деклараціях з ПДВ за ІІ-й квартал 2020 року, переноситься до декларацій за липень 2020 року.

Платники податку, які до внесення змін Законом № 466-ІХ подавали звітність щоквартально та до скасування квартального звітного періоду не подали звітність (квартальну) у визначені ПКУ терміни, після переходу на місячний звітний період подають за такі попередні звітні періоди, які дорівнювали календарному кварталу, квартальну звітність.

Уточнюючі декларації з ПДВ за звітні періоди, за які платники податку до внесення змін Законом № 466-ІХ подавали квартальну звітність з ПДВ, також подаються за звітний період, який дорівнює календарному кварталу.

 

 

Підкатегорія «ЗІР» 101.23 

 

 


Платник ПДВ (підрядник та субпідрядник) може зробити вибір/відмову про застосування касового методу за операціями з виконання підрядних будівельних робітПлатник ПДВ (підрядник та субпідрядник) може зробити вибір/відмову про застосування касового методу за операціями з виконання підрядних будівельних робіт

Податківці зазначають: для застосування касового методу визначення податкових зобов’язань з ПДВ за операціями з виконання підрядних будівельних робіт платником ПДВ (підрядником та субпідрядником) не передбачено подання до контролюючих органів будь – яких заяв чи повідомлень щодо початку застосування касового методу.

При цьому у податковій декларації з ПДВ, починаючи зі звітного періоду, з якого платник податку почав застосовувати касовий метод, платник у відповідному полі в кінці декларації проставляє відповідну позначку.

Про застосування касового методу платник зазначає в розпорядчому документі про облікову політику.

Якщо платник податку бажає відмовитись від застосування касового методу податкового обліку, то така відмова здійснюється з початку року шляхом внесення відповідних змін до облікової політики підприємства.

 

 

Підкатегорія «ЗІР»101.06

 

 


Коригування податкових зобов’язань та податкового кредитуКоригування податкових зобов’язань та податкового кредиту

Податківці інформують: ПКУ не передбачено механізму фіксації дати отримання покупцем РК до ПН отримувачем (покупцем) товарів/послуг з метою його реєстрації в ЄРПН.

Тому, з метою недопущення помилок при складанні податкової звітності та уникнення непорозумінь при обрахунку у СЕА ПДВ суми перевищення податкових зобов’язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником ПН та РК до таких ПН, зареєстрованих в ЄРПН (SПеревищ), доцільно реєстрацію РК на зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг здійснювати з урахуванням термінів, визначених п. 201.10 ст. 201 ПКУ

 

 

Підкатегорія «ЗІР»101.15

 

 


ПН якщо реєстрацію платником ПДВ анульованоПН якщо реєстрацію платником ПДВ анульовано

Податківці зазначають: особа, реєстрацію платника ПДВ якої анульовано, не має права зареєструвати ПН та/або РК до ПН в ЄРПН незалежно від того, що з дати складання ПН та/або РК ще не минув термін їх реєстрації

 

 

 

 

 

 

Підкатегорія «ЗІР»101.16

 

 


Подарункові сертифікати та ПДВПодарункові сертифікати та ПДВ

Податківці консультують: за операцією з продажу (реалізації) подарункового сертифіката юридичній особі (платнику ПДВ) або кінцевому споживачу (неплатнику ПДВ) товариство має визнати податкові зобов’язання з ПДВ. Причому визнавати їх слід на дату сплати покупцем коштів за подарунковий сертифікат товариству. Це буде «першою подією» згідно з п. 187.1 ПКУ.

Надалі, обмін подарункового сертифіката на товари для цілей оподаткування ПДВ буде «другою подією», яка не зумовлює наслідків в частині визначення податкових зобов’язань з ПДВ.

Отже, на дату виникнення ПДВ-зобов’язань товариство зобов’язане скласти ПН на покупця подарункового сертифікату (юрособу або кінцевого споживача) та зареєструвати її в ЄРПН у встановлені ПКУ терміни.

Причому, у такому разі в ПН слід зазначати код згідно з УКТ ЗЕД та номенклатуру безпосередньо подарункового сертифіката.

На дату фактичного отримання покупцем товарів в обмін на подарунковий сертифікат («друга подія») номенклатура та код товару згідно з УКТ ЗЕД, зазначені у зазначеній ПН, виправляються шляхом складання РК до такої ПН в якому:

  • зі знаком «-» зазначаються показники щодо номенклатури та коду згідно з УКТ ЗЕД подарункового сертифіката. У графі 1 такого РК в обов’язковому порядку вказується № за порядком рядка ПН, що коригується (номенклатура якого анулюється);
  • зі знаком «+» в окремих рядках зазначаються показники номенклатури товарів/послуг, що додаються (нові товарні позиції) товарів/послуг, які фактично придбаваються за рахунок такого сертифіката. У графі 1 РК таким новим товарним позиціям присвоюються нові чергові порядкові номери рядків, яких не було в ПН, що коригується.

Причому у РК до ПН зазначається код причини коригування «зміна номенклатури».

Крім того, у разі продажу (реалізації) подарункових сертифікатів кінцевим споживачам — неплатникам ПДВ товариство може за певних умов скласти ПН за щоденними підсумками операцій. Звісно, якщо на ці операції вже не була складена звичайна ПН.

У ПН, складеній за щоденними підсумками операцій, також слід зазначати код згідно з УКТ ЗЕД та номенклатуру безпосередньо подарункового сертифікату і в подальшому проводити коригування.

До того ж, якщо товариство реалізує подарункові сертифікати як кінцевим споживачам (неплатникам ПДВ), так і юридичним особам — платникам ПДВ, то на покупців — юросіб (платників ПДВ) слід складати окремі ПН.

 

 

Лист ДПС України від 18.05.2020 № 2082/6/99-00-07-03-02-06/ІПК

 


Послуги від нерезидента в декларації з ПДВПослуги від нерезидента в декларації з ПДВ

Податківці інформують: отримувач послуг, що постачаються нерезидентами, місце постачання яких розташоване на митній території України, у разі реєстрації ПН в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації повинен відобразити податкові зобов’язання з ПДВ у звітному періоді, в якому вони виникли (незалежно від факту складання ПН за такою операцією), а податковий кредит — в періоді реєстрації відповідної ПН в ЄРПН, але не пізніше ніж через 1095 календарних днів з дати складення ПН

 

 

 

 

 

Підкатегорія «ЗІР»101.24

 


Доповнено перелік підакцизних товарівДоповнено перелік підакцизних товарів

Податківці наголошують: Законом України від 16.01.2020 № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» з 23.05.2020 перелік підакцизних товарів доповнено двома новими позиціями.

Так, до товарів, зазначених у пп. 215.3.4 ст. 215 ПКУ, які є підакцизними товарами, додано:

  • розчинники або розріджувачі на основі метанолу; інші готові суміші на основі метанолу (код УКТ ЗЕД 3814 00 90 90);
  • палива рідкі, на основі газойлів (дизпаливо), менш як 85 об. % яких, включаючи витрати, переганяється при температурі 3500C (за методом ISO 3405, еквівалентним методу ASTM D 86), крім палива пічного побутового.

 

 

За матеріалами ГУ ДПС у Дніпропетровській області

 

 


Торгівля столовими винами ФОПТоргівля столовими винами ФОП

Податківці інформують: ФОП, що перебуває на загальній системі оподаткування може здійснювати роздрібний продаж столових вин без наявності ліцензії на право роздрібного продажу алкогольних напоїв. При цьому застосування РРО є обов’язковим.

Вимоги Закону № 481/95 не поширюється на роздрібну торгівлю винами столовими, а також на виробництво вин виноградних і плодово-ягідних, напоїв медових, наливок і настоянок, виготовлених громадянами в домашніх умовах для власного споживання.

Відповідно до част. 14 ст. 15 Закону №481 роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.

Отже, роздрібна торгівля виключно столовими винами може здійснюватися ФОП на загальній системі оподаткування без наявності ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями. При цьому розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо), необхідно здійснювати із обов’язковим використанням РРО, у відповідності до вимог п. 1 ст. 3 Закону № 265/95.

 

 

За матеріалами ГУ ДПС у Полтавській області

 

 


Сума допомоги на дітей, яка надається ФОП — «єдиноподатника» І-ї та ІІ-ї груп в ф-мі 1-ДФСума допомоги на дітей, яка надається ФОП — «єдиноподатника» І-ї та ІІ-ї груп в ф-мі 1-ДФ

Податківці повідомляють: сума допомоги на дітей, яка відповідно до постанови КМУ від 22.04.2020 № 329 надається ФОП — платнику єдиного податку І-ї та ІІ-ї групи на період здійснення заходів щодо запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не оподатковується ПДФО та військовим збором та відображається у податковому розрахунку за формою № 1 ДФ за ознакою доходу «128»

 

 

 

 

 

Підкатегорія «ЗІР» 103.02

 


Копії податкових розрахунків не подано. Чи є відповідальність?Копії податкових розрахунків не подано. Чи є відповідальність?

Податківці консультують: застосування штрафних санкцій за неподання копій податкових розрахунків ПКУ не передбачено.

Водночас податківці зазначають, що подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми отриманої оплати від фізичних осіб за товари (роботи, послуги), якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов’язань платника податку та/або до зміни платника податку — тягнуть за собою накладення штрафу у відповідності до п. 119.2 ст. 119 ПКУ.

 

 

Лист ДПС України від 21.05.2020 № 2119/6/99-00-04-06-03-06/ІПК

 


Відповідальність податкових агентів в уточненні ф-ми 1-ДФВідповідальність податкових агентів в уточненні ф-ми 1-ДФ

Податківці інформують: у разі подання уточнюючих податкових розрахунків за формою № 1ДФ (одного чи декількох одночасно) з метою виправлення помилок, які призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов’язань платника податку, при цьому не пов’язані з виконанням податковим агентом п. 169.4 ст. 169 ПКУ, до платника податків застосовується штраф у розмірі 1 020 грн.

Якщо протягом року після накладання штрафу платник податків подає повторно уточнюючий Податковий розрахунок за формою № 1ДФ, то до такого платника податків застосовується штраф у розмірі 2 040 грн.

 

 

Підкатегорія «ЗІР» 103.26

 


Відповідальність нотаріусів та рієлтерів за порушення порядку або строків подання податкової інформаціїВідповідальність нотаріусів та рієлтерів за порушення порядку або строків подання податкової інформації

Податківці пояснюють: порушення нотаріусом порядку та/або строків подання інформації щодо посвідчення договорів оренди об’єктів нерухомості в разі вчинення такої нотаріальної дії — тягне за собою накладення штрафу в розмірі 680 грн за кожне таке порушення. Штраф у розмірі 680 грн застосовуватиметься і до рієлторів за порушення ними порядку та/або строків подання інформації про укладені за його посередництвом цивільно-правові договори (угоди) про оренду нерухомості.

У разі вчинені нотаріусом чи рієлтором повторного аналогічного порушення, до них буде засновано штраф в розмірі 1 360 грн за кожне таке порушення.

Зазначені норми Податкового кодексу набрали чинності з 23 травня 2020 року — з дня вступу в дію Закону України від 16.01.2020 № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві». Цим Законом главу 11 ПКУ доповнено ст. 119-1, якою передбачена відповідальність за порушення платником податків порядку подання інформації про фізичних осіб – платників податків

 

 

За матеріалами ГУ ДПС в Івано-Франківській області

 

 


Єдиний термін для с/г товаровиробників, при переході на спрощену систему оподаткування або щорічне підтвердження статусу платника єдиного податку Єдиний термін для с/г товаровиробників, при переході на спрощену систему оподаткування або щорічне підтвердження статусу платника єдиного податку 

Податківці наголошують: Закон України від 16.01.2020 № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» встановив єдиний термін для подання річних декларацій з податку на майно, а саме: податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; транспортного податку; плати за землю — платники цих податків подають до податкового органу податкову декларацію не пізніше 20 лютого звітного року.

Такий самий термін встановлено для сільськогосподарських товаровиробників, які для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку подають податкову декларацію не пізніше 20 лютого звітного року.

 

 

За матеріалами ГУ ДПС у Київській області

 


Новостворений платник єдиного податку ІІІ-ї групи та ПДВНовостворений платник єдиного податку ІІІ-ї групи та ПДВ

Податківці повідомляють: зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для ІІІ-ї групи, яка не передбачає сплату ПДВ, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації (абз. 2 п.п. 298.1.2 ПКУ).

У разі добровільної зміни ставки єдиного податку в розмірі 5% реєстраційна заява подається не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку календарного кварталу, в якому буде застосовуватися нова ставка (3%) та реєстрація такого платника єдиного податку платником ПДВ (п.п. «б» п.п. 4 п. 293.8 ПКУ).

Отже, новостворена юридична особа може обрати ставку єдиного податку, що передбачає сплату ПДВ (третя група – 3%), лише після здійснення реєстрації платником ПДВ.

Тобто, новостворена юридична особа може зареєструватися з дня державної реєстрації як платник єдиного податку третьої групи зі ставкою 5 % та не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку наступного кварталу подати заяву про перехід на сплату єдиного податку за ставкою 3 % (для третьої групи) та подати заяву на реєстрацію платником ПДВ.

Для всіх платників ПДВ (у тому числі і платників єдиного податку) звітним (податковим періодом) є один календарний місяць (Закон України від 16.01.2020 № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві»).

 

 

За матеріалами ГУ ДПС у Запорізькій області

 


Перехід ФОП – «єдиноподатника» з групи на групуПерехід ФОП – «єдиноподатника» з групи на групу

Податківці інформують: ФОП – «єдиноподатник» І-ї або ІІ-ї групи, яка в 2019 році перейшла на іншу групу платника єдиного податку у зв’язку з перевищенням дозволеного граничного обсягу доходу у відповідній групі, має право за власним бажанням у 2020 році змінити групу платника єдиного податку знову на І-шу або ІІ-гу, проте лише з ІІІ або ІV кварталу 2020 року за умови дотримання вимог глави 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» розділу XIV ПКУ шляхом подання заяви та розрахунку доходу за попередній календарний рік до контролюючого органу за місцем податкової адреси. 

При цьому останній день подання такої заяви з метою зміни групи платника єдиного податку з ІІІ кварталу 2020 року — 15.06.2020, а з ІV кварталу 2020 року — 15.09.2020 року.

 

 

Підкатегорія «ЗІР» 107.01.01

 

 


Допомоги по тимчасовій непрацездатності ФОП та ф-ма 1-ДФДопомоги по тимчасовій непрацездатності ФОП та ф-ма 1-ДФ

Податківці консультують: ФСС, який виплачує допомогу по тимчасовій непрацездатності ФОП – «єдиноподатнику», повинен виконати функції податкового агента в частині нарахування, утримання та сплати (перерахування) до бюджету за рахунок таких осіб ПДФО та військового збору і відобразити зазначену допомогу у формі № 1-ДФ.

При цьому у ФОП, які обрали спрощену систему оподаткування не виникає обов’язку щодо оподаткування та відображення у звітності зазначених сум, крім того, суми допомоги по тимчасовій непрацездатності, отримані ФОП, які обрали спрощену систему оподаткування, не є базою нарахування єдиного внеску.

 

 

Лист ДПС України від 14.05.2020 № 2012/6/99-00-04-06-03-06/ІПК

 

 


Порядок надання допомоги ФОП на дітей зміненоПорядок надання допомоги ФОП на дітей змінено

Урядом прийнято постанову Кабінету Міністрів України від 01.06.2020. № 432 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 р. № 329» (чинна з 03.06.2020 р.), якою доповнено перелік ФОП на спрощеній системі оподаткування І-ї та ІІ-ї групи платників єдиного податку, що матимуть право на отримання виплати допомоги на дітей віком до 10 років.

Окрім ФОП, які сплатили внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за усі місяці 2019 року або протягом усіх місяців 2019 року після державної реєстрації ФОП така допомога буде призначатися і виплачуватися особам, які:

  • зареєструвалися як фізичні особи — підприємці у січні — березні 2020 року;
  • отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу та звільнені від сплати за себе єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
  • до березня 2020 року (включно) перейшли на спрощену систему оподаткування та обрали І-у або ІІ-у групу платників єдиного податку.

Допомога на дітей ФОП, первинно зареєстрованим як ФОП у січні — березні 2020 року (або являються отримувачами пенсії (чи соціальної допомоги), із звільненням від сплати на себе єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування), у разі звернення за її призначенням у травні — червні 2020 року, призначається та виплачується починаючи з травня 2020 року. Іншим категоріям отримувачів такої допомоги виплати призначаються з місяця звернення за їх наданням.

ФОП, які зареєстровані як ФОП у січні — березні 2020 року, та тим, що отримують пенсію (чи соціальну допомогу), не потрібно надавати довідку з Пенсійного фонду України про сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (форми ОК-7).

 

 

За матеріалами Управління соцзахисту населення Броварської міськради

 

 


Амортизація ФОП – «загальносистемника» по-новомуАмортизація ФОП – «загальносистемника» по-новому

Податківці інформують: ФОП – «загальносистемники» мають право (за власним бажанням) включати до складу витрат, пов’язаних з провадженням їх господарської діяльності, амортизаційні відрахування з відповідним веденням окремого обліку таких витрат.

При цьому амортизації підлягають:

  • витрати на придбання основних засобів та нематеріальних активів;
  • витрати на самостійне виготовлення основних засобів, реконструкцію, модернізацію та інші види поліпшення основних засобів (крім поточного ремонту).

Не підлягають амортизації та повністю включаються до складу витрат звітного періоду витрати на:

  • проведення поточного ремонту;
  • ліквідацію основних засобів (у частині залишкової вартості).

Не підлягають амортизації такі основні засоби:

  • земельні ділянки;
  • об’єкти житлової нерухомості;
  • легкові автомобілі.

 

 

Підкатегорія «ЗІР» 104.05

 

 


Форма попередження про відповідальність за трудові порушення затверджена та дієФорма попередження про відповідальність за трудові порушення затверджена та діє

Мінекономіки наказом від 19.05.2020 №919 затвердило форму попередження про відповідальність за порушення законодавства про працю, який набирає чинності з дня його офіційного опублікування – 12 червня 2020 року.

Ця форма має надаватися всім роботодавцям за результатами інспекційних відвідувань.

Порядком №1132, крім акта та припису, інспектор з праці має ще заповнювати та надавати попередження про відповідальність за порушення законодавства про працю.

До появи затвердженої форми попередження порядок оформлення результатів перевірок працював не повністю. Тому у роботодавців були підстави стверджувати, що штрафи за порушення трудового законодавства застосовувалися до них неправомірно.

Надання попередження роботодавцю ще не означає, що він має сплатити штраф за результатами перевірки. Ця форма лише попереджає, що за виявлені в роботодавця порушення чинним законодавством передбачено певну відповідальність (і прописує, яку саме). Підставою для сплати фінансового штрафу (за ст. 265 КЗпП) є постанова уповноваженої посадової особи Держпраці, а для адмінштрафу (за ст. 41 КУпАП) – рішення суду за результатами розгляду справи про адміністративне правопорушення. Проте без попередження, згідно з Порядком №1132, ніяк не обійтися.

Тепер коли форму попередження затверджено, процедуру оформлення трудових перевірок можна виконати повністю. Тому Держпраці з дня набрання чинності форми зможе накладати штрафи за ст. 265 КЗпП, без ризику їх скасування через недотримання процедури оформлення перевірки.

Сама форма попередження містить загальну інформацію та таблицю.

В загальній частині буде наводитися інформація про інспектора праці, який склав попередження, та про об’єкт відвідування (тобто роботодавця, якому таке попередження надається).

В табличній частині буде зазначатися зміст виявленого порушення, посилання на норми законодавства (нормативні документи), які порушено. А також наводитиметься посилання на вид відповідальності, та норми законодавства, за якими застосовується відповідальність.

Варто пам’ятати!

  • з 31 грудня 2019 року інспектування Держпраці проводяться без попередження і лише виїзні. 
  • з 27 травня 2020 року діє новий порядок проведення планових перевірок з охорони праці та зайнятості. 
  • з 28 травня 2020 року Держпраці відновила позапланові перевірки та інспекційні відвідування, які тимчасово не проводились у зв’язку із карантином.

 

Підбірку підготувала: 

Лоза Галина, 

консультант з податків та зборів,

представник з бухгалтерських послуг компанії «ЗБЕРЕЖЕНІ АКТИВИ» 

спеціаліст, фахівець з контролю якості послуг 

X