fbpx
[get_banners]

Дайджест новин “Підприємництво і право” з 31.01.2022 по 07.02.2022 р.

In: Дайджести новин законодавства і практики 08 Feb 2022 Tags: ,

Дайджест новин  “Підприємництво і право”

з 31.01.2022 по 07.02.2022 р.

 

В Україні встановлено мінімальні роздрібні ціни на пластикові пакети

В Україні встановлено мінімальні роздрібні ціни на пластикові пакети

Кабмін затвердив мінімальні роздрібні ціни на пластикові пакети, які діють з 01 лютого 2022 року.

Зокрема мінімальні ціни на пакети із стінками товщиною понад 50 мікрометрів, які використовують для пакування та транспортування товарів і продуктів у точках роздрібної торгівлі, громадського харчування та сфери послуг становлять:

– 2,00 грн – пакет без ручок і бокових складок;

– 2,50 грн  –  пакет без ручок, але з боковими складками або пакет з ручками без бокових складок;

– 3,00 грн –  пакет з ручками і боковими складками.

Ці роздрібні ціни є мінімально допустимим рівнем цін на пластикові пакети (незалежно від ширини, довжини, глибини бокових складок, нанесеного маркування), який може застосовуватися суб’єктом господарювання, що здійснює розповсюдження пластикових пакетів.

Мінімальні роздрібні ціни не поширюються на:

– біорозкладні пластикові пакети;

– надтонкі пластикові пакети шириною до 225 міліметрів (без бокових складок), глибиною до 345 міліметрів (з урахуванням бокових складок), довжиною до 450 міліметрів (з урахуванням ручок), що призначені для пакування та/або транспортування свіжої риби, м’яса та продуктів із них, сипучих продуктів, льоду та розповсюджуються в об’єктах роздрібної торгівлі як первинна упаковка.

 

Постанова КМУ від 20 грудня 2021 р. № 1387 “Про встановлення мінімальних роздрібних цін на пластикові пакети”

 

 


Розрахунки через банківські системи дистанційного обслуговування не потребують використання РРО

Розрахунки через банківські системи дистанційного обслуговування не потребують використання РРО

У ДПС наголосили, які операції вважаються готівковими та зобов’язують суб’єктів господарювання застосовувати РРО/ПРРО (у разі отримання коштів від покупців у формі готівки, жетонів, талонів або розрахунків з використанням банківських карток та інших платіжних систем).

При цьому, застосування РРО/ПРРО не є обов’язковим у разі:

– оплати покупцем коштів через установу банку (безпосередньо в установі), 

– через термінал, який належить банку, 

– при оплаті на поточний рахунок фізичної особи-підприємця, (крім карткового), тобто, коли продавець надає покупцю повні банківські реквізити поточного рахунку у форматі IBAN, на який сплачуються кошти покупцем (замовником).

У такому випадку можна використовувати системи дистанційного обслуговування банку, які надаються банком своїм клієнтам (як фізичним особам так і суб’єктам господарювання).

Системи дистанційного обслуговування надають можливість клієнтам, не відвідуючи банк, здійснити переказ коштів з рахунків та на рахунки, використовуючи для цього як платіжні доручення, так і інші платіжні інструменти (зокрема, платіжні картки), а також здійснювати інші операції (отримання довідок, обмін валют, тощо).

Банківська система дистанційного обслуговування (Приват 24, Портмоне, Монобанк, тощо) може бути реалізована на офіційному сайті банку в мережі Інтернет, у платіжних пристроях банку та/або у вигляді платіжного застосунку в технічному пристрої клієнта: ноутбуку, смартфоні, планшеті, інше.

Такі банківські послуги спрощують проведення розрахунків і надаються банком клієнтам (фізичним особам/суб’єктам господарювання), зокрема, для здійснення оплати за товари/надані послуги, ініціювання переказів коштів (готівкою/безготівково, у тому числі з використанням платіжних карток), інших операцій.

 

За матеріалами офіційного вебсайту ГУ ДПС у Київській області

 


Скільки % від зарплати працівника може утримати роботодавець?

Скільки % від зарплати працівника може утримати роботодавець?

У Держпраці наголосили на законодавчих вимогах щодо здійснення відрахувань з заробітної плати працівника.

Так, відповідно до ст.128 КЗпП під час кожної виплати заробітної плати загальний розмір усіх відрахувань не може перевищувати 20%, а у випадках, передбачених законодавством: при стягненні аліментів; відшкодуванні шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров’я або смертю, а також втратою годувальника; відшкодуванні збитків, заподіяних злочином; у разі коли особи, які купують товари у розстрочку, здійснюють виплати за виконавчими документами) – 50% заробітної плати, яка належить до виплати працівникові.

При відрахуванні з заробітної плати за кількома виконавчими документами за працівником у всякому разі повинно бути збережено 50% заробітку. При цьому це обмеження не поширюються на відрахування із заробітної плати при відбуванні покарання у вигляді виправних робіт і при стягненні аліментів на неповнолітніх дітей. У цих випадках розмір відрахувань із заробітної плати не може перевищувати 70%.

 

За матеріалами офіційного вебсайту Держпраці 

 

 


Як замінити тимчасово відсутнього працівника?

Як замінити тимчасово відсутнього працівника?

У Держпраці пояснили, що виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника – це заміна працівника, відсутнього у зв’язку з хворобою, відпусткою, відрядженням та з інших причин, коли працівник поряд зі своєю основною роботою виконує обов’язки тимчасово відсутнього працівника.

При цьому, варто звернути увагу на такі основні моменти цієї процедури:  

  1. Якщо посадовою інструкцією працівника передбачено виконання обов’язків іншого працівника на час його відсутності, то такі обов’язки належать до його трудової функції і їх виконують без видання окремого наказу та без доплати.
  2. Посада, за якою відбувається виконання обов’язків, має бути передбачена штатним розписом, але зайнята тимчасово відсутнім працівником.
  3. Виконувати обов’язки тимчасово відсутнього працівника можна тільки за згодою працівника і на підставі наказу. У ньому можна визначити перелік видів робіт, які тимчасово має виконувати працівник.
  4. У разі виконання обов’язків працівнику провадять доплату. Її розмір встановлюють на умовах, передбачених колдоговором. Розмір доплати залежить від складності, характеру, обсягу виконуваних робіт та ступеня використання робочого часу, який визначає керівник підприємства в наказі про покладення на працівника обов’язків тимчасово відсутнього працівника.

Тобто, працівник отримує зарплату у вигляді окладу (тарифної ставки) за посадою, яку обіймає, та доплату – за наказом про виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника.

  1. В табелі обліку використання робочого часу виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника не показують. Записи про виконання таких обов’язків до трудової книжки та особової картки № П-2 також не вносять.
  2. Працівник припиняє виконувати обов’язки в день виходу на роботу працівника, обов’язки якого виконувалися. Окремий наказ про припинення виконання обов’язків не видають.

 

За матеріалами офіційного вебсайту Управління Держпраці у Кіровоградській області 

 


На сайті Мінекономіки став доступним онлайн-класифікатор професій 

На сайті Мінекономіки став доступним онлайн-класифікатор професій 

Мінекономіки запустило новий формат навігації та пошуку по Класифікатору професій. 

Тепер всі бажаючі мають можливість швидко віднайти необхідну посаду, професію за назвою та кодом. Крім того можна здійснити вибірку професій за професійною групою або за відповідним галузевим випуском Довідника кваліфікаційних характеристик працівників. 

Новий сервіс доступний на сайті Мінекономіки за посиланням https://bit.ly/348Moxr

Система професійної класифікації України визначається Національним класифікатором України ДК 003:2010 „Класифікатор професій”, затвердженим наказом Держспоживстандарту від 28.07.2010 р. № 327 (Класифікатор професій), який постійно оновлюється. 

Класифікатор професій сприяє єдиному державному підходу до класифікації існуючих та нових професій і робіт на основі кваліфікаційних вимог та приведенню національної класифікації у відповідність до міжнародних стандартів.

Зокрема, Національний класифікатор України “Класифікатор професій” призначений для застосування центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, Федерацією роботодавців України, всіма суб’єктами господарювання під час запису про роботу у трудові книжки працівників.

Професійні назви робіт, які наведені у цьому класифікаторі, рекомендовано застосовувати під час утворення нових назв професій та посад у зв’язку з розвитком нових видів економічної діяльності та технологій.

 

За матеріалами Урядового порталу

 


Коли суміснику не потрібно проходити повторне навчання з охорони праці?

Коли суміснику не потрібно проходити повторне навчання з охорони праці?

При розгляді справи суд наголосив, що чинне законодавство України не передбачає обов’язок працівників проходити повторне навчання у разі сумісництва ідентичних професій і спеціальностей та не передбачає обов’язку роботодавця забезпечити проходження повторного навчання з охорони праці працівникам які надали документи про проходження відповідного навчання.

В цій справі підприємство звернулось з позовом до територіального управлінням Держпраці. За результатами перевірки інспектори праці винесли припис, оскільки вважали, що Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та Перелік робіт з підвищеною небезпекою, передбачають, що особи, які суміщають професії, проходять навчання, інструктаж і перевірку знань з питань охорони праці як з їхніх основних професій, так і за професіями, що суміщаються.

Суди не погодились з позицією контролюючого органу і зазначили, що посилання інспекторів праці на п. 3.6 Типового положення, затвердженого наказом від 26.01.2005 р. № 15 є безпідставним, оскільки у даному випадку працівники працюють за сумісництвом на аналогічних посадах, як і за основним місцем роботи, а не суміщають різні професії (посади) на тому ж підприємстві поряд із основною роботою.

Працівники, які працюють за сумісництвом, виконують той самий перелік робіт на тому ж обладнанні, що і на основному місці роботи, а тому не потребують проходження навчання та перевірки знань з охорони праці.

 

Постанова ВС/КАС від 25.11.2021 р. у справі № 520/5530/19

 

Підбірку підготувала: 

Ольга Кісіль

представник з юридичних послуг Адвокатського бюро “Яновський і партнери”, юрист

X