fbpx

Дайджест новин “Підприємництво і право” з 29.08.2022 по 07.09.2022 р.

In: Дайджести новин законодавства і практики 07 Sep 2022 Tags: ,

Дайджест новин  “Підприємництво і право”

з 29.08.2022 по 07.09.2022 р.

 

Особливості держреєстрації, юридичних осіб і майна, які знаходяться на тимчасово окупованих територіях 

Особливості держреєстрації, юридичних осіб і майна, які знаходяться на тимчасово окупованих територіях 

З 31 серпня 2022 р. змінено умови державної реєстрації юридичних осіб та речових прав на нерухоме майно, що розташоване на тимчасово окупованій території України. Зокрема, в умовах воєнного стану та протягом одного місяця з дня його припинення або скасування:

  1. державна реєстрація права власності та інших речових прав на нерухоме майно, місцезнаходженням якого є АР Крим, Донецька, Запорізька, Луганська, Миколаївська, Харківська, Херсонська області, місто Севастополь, проводиться незалежно від місцезнаходження такого майна;
  2. державна реєстрація юрособи та громадського формування, місцезнаходженням яких є АР Крим, Донецька, Запорізька, Луганська, Миколаївська, Харківська, Херсонська області, місто Севастополь, проводиться незалежно від місцезнаходження такої юрособи та громадського формування;
  3. державна реєстрація юросіб – релігійних громад, місцезнаходженням яких є місто Київ або Київська область, проводиться уповноваженими суб’єктами державної реєстрації міста Києва та Київської області.

 

Наказ Міністерства юстиції від 30.08.2022 № 3642/5 “Про внесення змін до наказів Міністерства юстиції України від 28 березня 2016 року N 898/5 та від 25 листопада 2016 року N 3359/5”

 

 


В Україні відтерміновано впровадження "єВідрядження" за кордон для військовозобов’язаних ФОПів та працівників 

В Україні відтерміновано впровадження “єВідрядження” за кордон для військовозобов’язаних ФОПів та працівників 

Прем’єр-міністр Денис Шмигаль не підписав постанову про “єВідрядження”.

Нагадуємо, що з 1 вересня мали дозволити виїжджати у відрядження за кордон на строк до 7 днів військовозобов’язаним ФОПам та працівникам. Про це повідомив міністр цифрової трансформації Михайло Федоров на брифінгу 31 серпня.

Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров повідомив, що наразі ще відбувається дискусія в уряді щодо цієї постанови, щодо її доопрацювання, публікації, та не може сказати, чи буде вона підписана, коли та в якому форматі.

 

За матеріалами вебпорталу ЛІГА.net.

 


Представники малого та середнього бізнесу зможуть отримати фіндопомогу для релокації

Представники малого та середнього бізнесу зможуть отримати фіндопомогу для релокації

П’ять українських малих та середніх підприємств, що релокувалися або планують релокацію, можуть отримати фінансову підтримку від Дніпропетровської торгово-промислової палати. Деталі програми:

  1. Розмір гранту на одне підприємство становить до 292 549 грн
  2. Переможці зможуть витратити кошти на:

– транспортні витрати;

– оренду приміщень;

– прибирання;

– заробітну плату та соціальні внески для переміщеного та/або нового персоналу;

– експертні консультації (юридичні, податкові та операційні тощо);

– інші витрати, які сприятимуть відновленню бізнесу та скороченню часу виходу на ринок.

  1. Отримати допомогу зможуть: резиденти юридичні особи (ПП, ТОВ, АТ та інші) та фізичних осіб-підприємців

Пріоритет надаватимуть МСП з областей, які особливо постраждали від бойових дій: Донецької, Харківської, Луганської, Запорізької, Миколаївської та Херсонської, а також бізнесам, які перебувають під безпосередньою загрозою початку бойових дій на момент подання заявки на підтримку.

Цільова група для підтримки – підприємства, що вже релокувалися або планують релокуватися в найближчі 30 днів

  1. Дедлайн реєстрації: 12 вересня 2022 року

Дізнатися деталі та подати заявку можна за посиланням https://business.diia.gov.ua/cases/granti/trivae-prijom-zaavok-na-grantovu-programu-vid-dnipropetrovskoi-torgovo-promislovoi-palati?fbclid=IwAR3dDQsbo4KBaCBAasScsQ64OkNXAQfqfdjcCw9iAQHS4LA9dwE84PLrwC0

 

За матеріалами вебпорталу Дія.Бізнес

 


Функціонал Дії розширено: доступні англомовна версія закордонного паспорту, посвідка та інше

Функціонал Дії розширено: доступні англомовна версія закордонного паспорту, посвідка та інше

У Мінцифри презентували нові можливості Дії, зокрема:

  1. англомовні версії закордонного паспорта, водійського посвідчення та техпаспорта на авто. Права та техпаспорт мають міжнародне кодування, яке використовується в ЄС, США та Канаді. Щоб у застосунку документи відображалися англійською, необхідно перемкнути мову;
  2. пенсійне посвідчення (за віком та спеціальні). Щоб побачити їх у Дії, вони мають бути видані після 2014 року. Пенсійне за віком підтягнеться в Дії автоматично, а спеціальне необхідно завантажити самостійно. Як і інші документи в застосунку, пенсійне посвідчення можна буде перевірити або поділитися ним за допомогою QR-коду;
  3. посвідка на тимчасове або постійне проживання. Відтепер громадянам інших країн в Україні не потрібно носити фізичну картку з собою, а можна показати посвідку просто в Дії. Також особи з посвідками на проживання матимуть можливість створювати Дія.Підпис та користуватися сервісами Дії. У застосунок підтягнуться посвідки у вигляді пластикової картки із безконтактним носієм. Документи такого зразка почали видавати після квітня 2018 року. Також необхідно мати ідентифікаційний номер (РНОКПП) для того, щоб вони підтягнулися;
  4. шеринг авто. Повернули в Дію послугу шерингу авто, яка була тимчасово призупинена через війну. Тепер ви можете поділитися власним чи отримати техпаспорт іншої людини в декілька кліків;
  5. сплата штрафів від патрульної поліції. З лютого ця функція також була призупинена. Тепер ви знов можете одразу сплатити у декілька кліків, якщо порушили ПДД. Згодом пообіцяли відновити також сплату штрафів за фото та відеофіксацією.

 

За матеріалами офіційного вебсайту Міністерства та Комітету цифрової трансформації України

 


З 6 вересня змінено валютні обмеження

З 6 вересня змінено валютні обмеження

У НБУ оновлено валютні обмеження щодо:  

  1. Реструктуризації зовнішньої заборгованості клієнтів банків.

Запроваджені Національним банком тимчасові норми не дають змогу переказувати іноземну валюту за кордон для погашення та обслуговування українськими підприємствами боргових зобов’язань перед нерезидентами. Відтепер банки мають рекомендувати клієнтам із наявною заборгованістю перед нерезидентами звернутися до кредиторів із пропозицією її реструктурувати на умовах, не гірших за реструктуризацію зовнішньої заборгованості Уряду України.

НБУ дозволив переказувати іноземну валюту для сплати процентних платежів за відповідними кредитами за одночасного дотримання таких умов:

– дата сплати процентних платежів припадає на період із 24 лютого до 10 серпня 2022 року (включно);

– позичальник станом на 24 лютого 2022 року не мав простроченої заборгованості за кредитним договором;

– загальна сума коштів, яку дозволяється переказати в межах одного кредитного договору протягом календарного місяця, не має перевищувати п’яту частину від суми процентів, що підлягали сплаті в період із 24 лютого до 10 серпня 2022 року (включно);

– кошти, що використовуються для купівлі іноземної валюти та переказу валютних цінностей з метою сплати відповідних процентних платежів, не мають залучатися за кредитами від резидентів; 

–  позичальник не має заборгованості за податковими платежами; 

–  позичальник продовжував здійснювати господарську діяльність після 23 лютого 2022 року, зокрема виплачував зарплату співробітникам та інші обов’язкові платежі. 

  1. Купівлі валюти бізнесом для розрахунків у іноземній валюті. 

Для здійснення розрахунків у іноземній валюті підприємство має спочатку використовувати наявну в нього іноземну валюту, а далі, за необхідності, купувати її на валютному ринку України. 

  1. Валютного нагляду банків. 

Банки не мають права припинити валютний  нагляд за дотриманням українським бізнесом граничних строків розрахунків за операцією з експорту або імпорту товарів на підставі документів про припинення зобов’язань шляхом взаємозаліку. 

Відповідні зміни встановлені постановою Правління Національного банку України від 02 вересня 2022 року № 197 “Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 24 лютого 2022 року № 18”, що набирає чинності з 6 вересня.

 

За матеріалами офіційного вебсайту Національного банку України

 


В Україні доступна електронна довідка про підтвердження статусу податкового резидента України

В Україні доступна електронна довідка про підтвердження статусу податкового резидента України

Вирішено одну із ключових проблем ризику подвійного оподаткування підприємців за кордоном. Відтепер отримати довідку-підтвердження статусу податкового резидента України можна онлайн. 

Так, за словами голови Державної регуляторної служби України Олексія Кучера, під час перебування за кордоном в українських ФОПів виникає питання необхідності оподаткування в країні перебування доходу, отриманого на банківські рахунки, які відкриті в Україні, тобто з джерелом походження в Україні.

Для підтвердження резидентства України виникає потреба в отриманні довідки-підтвердження статусу податкового резидента України, але результат адміністративної послуги надається в паперовому вигляді, що ускладнює або взагалі унеможливлює її отримання в умовах воєнного стану для осіб, які виїхали за кордон. Зазначене могло б призвести до того, що громадяни України, не бажаючи цього, ризикували бути визнаними резидентами інших країн, а отже, сплачувати податки не в бюджет України. 

У зв’язку з цим прийнято наказ Міністерства фінансів України №248, яким:

– затверджено форму довідки-підтвердження резидентства для уникнення подвійного резидентства відповідно до міжнародних стандартів;

– визначено процедуру видачі відповідної довідки, зокрема в електронній формі;

– передбачено її видачу з транслітерацією англійською мовою.

Завдяки цьому бізнес, який вимушено перебуває за кордоном, захищений від подвійного оподаткування.

 

За матеріалами Урядового порталу

 


Який порядок підтвердження неможливості виконання податкових обов'язків?

Який порядок підтвердження неможливості виконання податкових обов’язків?

Мінфін наказом від 29.07.2022 № 225 затвердив Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов’язків щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, та подання звітності.

Нагадаємо, платники податків звільняються від відповідальності за несвоєчасну звітність чи сплату податків за період з 24 лютого 2022 року, якщо ці податкові обов’язки були виконані протягом 60 днів із дня відновлення таких можливостей.

Особливості цієї процедури:

  1. серед підстав неможливості виконання податкових обов’язків:

– втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів, комп’ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією рф;

– неможливість використати чи вивезти документи, комп’ютерне та інше обладнання внаслідок ведення бойових дій;

– використання чи вивезення документів, комп’ютерного або іншого обладнання, пов’язане з ризиком для життя чи здоров’я;

– можливість витоку інформації щодо обсягів та місць зберігання пального або спирту етилового та їх знищення надалі внаслідок складання та реєстрації акцизних накладних тощо.

  1. У разі неможливості виконання платником податків податкового обов’язку, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, платник податків подає до контролюючого органу не пізніше 30 вересня 2022 року заяву про відсутність такої можливості разом з вичерпним переліком документів (копій документів) згідно з встановленим переліком.

У заяві потрібно обов’язково зазначити:

– чітке та стисле обґрунтування підстав для підтвердження неможливості виконання платником податків податкових обов’язків з посиланням на документальне підтвердження викладених фактів;

– вичерпний перелік додатків із зазначенням кількості сторінок кожного документа, їх повної назви та реквізитів (дата, номер, найменування органу, що видав документ);

– які саме податкові обов’язки не мав / не має можливості виконати платник податків;

– інформацію про податкові періоди, за які неможливо виконувати податкові обов’язки, або інформацію щодо обставин, пов’язаних з проведенням воєнних (бойових) дій, терористичними актами, диверсіями або іншими обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), спричиненими військовою агресією Російської Федерації, тимчасовою окупацією збройними формуваннями Російської Федерації.

За наявності інших документів, інформації, що підтверджують неможливість своєчасно виконати свій податковий обов’язок, платники податків – юридичні особи надають такі документи (копії документів). Платники податків – фізичні особи, зокрема самозайняті особи надають інші документи, інформацію, що підтверджують неможливість своєчасно виконати свій податковий обов’язок разом із документом, що підтверджує таку особу.

  1. Заява та відповідні документи (копії документів) розглядаються контролюючим органом протягом 20 календарних днів з дня, наступного за днем їх отримання, з можливістю продовження терміну розгляду з урахуванням строку, передбаченого для направлення попереднього рішення.
  2. Рішення контролюючого органу може бути оскаржене відповідно до Кодексу в адміністративному чи судовому порядку.

 

Наказ Мінфіну від 29.07.2022 р. № 225 “Про затвердження Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов’язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX “Перехідні положення” Податкового кодексу України, та переліків документів на підтвердження” 

 


Чим загрожує порушення законодавства при використанні праці працівників з нефіксованим робочим часом?

Чим загрожує порушення законодавства при використанні праці працівників з нефіксованим робочим часом?

У Держпраці надали відповідні роз’яснення.

Кодексом законів про працю України встановлено, що фактичний допуск працівника до роботи за трудовим договором з нефіксованим робочим часом у разі фактичного виконання роботи протягом усього робочого часу, установленого на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків тягне за собою накладення штрафу у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення, а до юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, які використовують найману працю та є платниками єдиного податку першої – третьої груп, застосовується попередження.

Крім того, перевищення встановленої допустимої кількості трудових договорів з нефіксованим робочим часом (не може перевищувати 10 відсотків загальної кількості трудових договорів) або ведення недостовірного обліку робочого часу працівника, який працює за трудовим договором з нефіксованим робочим часом, стосовно фактично виконуваної ним роботи тягне за собою накладення штрафу у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення.

 

За матеріалами офіційного вебсайту ГУ Держпраці у Київській області

 

Підбірку підготувала: 

Ольга Кісіль

представник з юридичних послуг Адвокатського бюро “Яновський і партнери”, юрист

Підписатися на новини

Підпишіться на щотижневий дайджест новин і будьте в курсі подій без зайвого спаму

Я приймаю умови про обробку і захист перосональних даних і даю згоду на їх обробку.
X