fbpx

Дайджест новин “Підприємництво і право” з 28.09.2020 по 05.10.2020 р.

In: Дайджести новин законодавства і практики 05 Oct 2020 Tags: ,

Дайджест новин  “Підприємництво і право”

з 28.09.2020 по 05.10.2020 р.

 

Іноземці в’їжджатимуть в Україну за новими правилами

28 вересня Кабмін вніс зміни до постанови від 22 липня 2020 р. № 641, яка встановлює карантинні обмеження, в тому числі щодо перетину державного кордону іноземцями та їх ізоляції (обсервації).

Щодо перетину державного кордону:

Зокрема на період дії карантину забороняється перетин державного кордону іноземцями та особами без громадянства без наявного поліса (свідоцтва, сертифіката) страхування, що виданий страховою компанією, яка зареєстрована в Україні, або іноземною страховою компанією, яка має представництво на території України чи договірні відносини із страховою компанією – партнером на території України (асистанс), та покриває витрати, пов’язані з лікуванням COVID-19, обсервацією, та діє на строк перебування в Україні.

Серед винятків, хто не підпадає під цю вимогу – іноземці, особи без громадянства, які постійно проживають на території України, та особи, яких визнано біженцями, або особи, які потребують додаткового захисту, працівники дипломатичних представництв та консульських установ іноземних держав, представництв офіційних міжнародних місій, організацій, акредитованих в Україні, та члени їх сімей, військовослужбовці (підрозділів) збройних сил держав – членів НАТО та держав – учасниць програми НАТО «Партнерство заради миру», які беруть участь у заходах з підготовки підрозділів Збройних Сил.

Крім того, без наявного поліса (свідоцтва, сертифіката) страхування іноземцями та особами без громадянства забороняється перетинання контрольних пунктів в’їзду на тимчасово окуповані території в Донецькій та Луганській областях, Автономної Республіки Крим та м. Севастополя та виїзду з них.

Щодо порядку проходження самоізоляції

Самоізоляції підлягають особи, що перетинають державний кордон та прибули з держави або є громадянами (підданими) держав із значним поширенням COVID-19.

Ця норма не поширюється на такі категорії осіб:

– які не досягли 12 років;

– які прибувають в Україну з метою навчання у закладах вищої освіти;

– які є громадянами (підданими) держав із значним поширенням COVID-19 та не перебували на території таких держав протягом останніх 14 днів або прямують територією України транзитом та мають документи, що підтверджують виїзд за кордон протягом двох діб;

– працівників дипломатичних представництв та консульських установ іноземних держав, представництв офіційних міжнародних місій, організацій, акредитованих в Україні, та членів їх сімей;

– водіїв та членів екіпажу вантажних транспортних засобів, автобусів, що здійснюють регулярні перевезення, членів екіпажів повітряних і морських, річкових суден, членів поїзних і локомотивних бригад;

– інструкторів збройних сил держав – членів НАТО та держав – учасниць програми НАТО «Партнерство заради миру», які беруть участь у заходах з підготовки підрозділів Збройних Сил;

– діячів культури за запрошенням закладу культури разом з однією особою, що супроводжує кожного з них;

– осіб, що здійснюють перевезення гемопоетичних стовбурових клітин для трансплантації;

– які мають негативний результат тестування на COVID-19 методом полімеразної ланцюгової реакції, який проведено не більш як за 48 годин до перетину кордону.

 

Постанова КМУ “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 641” від 28 вересня 2020 р. № 888

 


Як вести облік доходів і витрат у 2021 році: роз’яснення ДПСЯк вести облік доходів і витрат у 2021 році: роз’яснення ДПС

У ГУ ДПС у Хмельницькій області повідомили, що Законом № 786-ІХ змінено порядок ведення обліку доходів і витрат самозайнятими особами, зокрема, скасовано обов’язкове ведення паперових Книг обліку доходу та витрат, Книг обліку доходів. 

Починаючи з 1 січня 2021 року вести облік своїх доходів (витрат) можна у наступний спосіб:

  1. ФОП на загальній системі зобов’язані вести облік доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару. Кодекс дозволяє вести облік доходів і витрат в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через Електронний кабінет. Типова форма, за якою здійснюється облік доходів і витрат, та порядок ведення такого обліку визначаються Міністерством фінансів. До затвердження нової форми залишається чинною Книга обліку затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 16 вересня 2013 № 481.
  2. Фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність зобов’язані вести облік доходів і витрат від такої діяльності. Кодекс дозволяє їм вести облік доходів і витрат в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через Електронний кабінет. Типова форма та порядок ведення такого обліку також визначаються Мінфіном.
  3. ФОП – платникам єдиного податку I і II груп та платникам єдиного податку III групи, які не є платниками ПДВ, буде надано право вести облік у довільній формі шляхом помісячного відображення отриманих доходів. Їм буде дозволено вести облік як у паперовому так і в електронному вигляді.
  4. ФОП – платникам єдиного податку III групи, які є платниками ПДВ, буде надано право вести облік у довільній формі шляхом помісячного відображення доходів та витрат. Їм буде дозволено вести облік як у паперовому так і в електронному вигляді.

Таким чином, Закон № 786 фактично скасував вимогу до платників єдиного податку щодо реєстрації Книги у податкових органах. Платникам податків не потрібно вчиняти жодних дій по скасуванню реєстрації вже зареєстрованих книг з 1 січня 2021 року.

При веденні обліку у довільній формі платники єдиного податку вправі застосовувати будь-який спосіб обліку доходів за період (це можуть бути записи у будь-якому довільному реєстрі – паперових зошиті, журналі, чи в електронній таблиці у файлі Excel).

Кодекс не містить вимоги до платника податків повідомляти контролюючі органи про обраний вид реєстру. Разом із тим податкові органи мають право запросити зазначену інформацію для перевірки дотримання платником вимог Кодексу щодо граничного обсягу доходу за відповідний період. Тому такі записи мають містити інформацію щонайменше про місячні обороти, вони є джерелом інформації для складання платником податку звітності з єдиного податку.

При цьому вказані зміни не скасовують обов’язку для всіх платників податків дотримуватися вимог щодо ведення обліку доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів (документів на придбані товари) та їх належне зберігання. Тому інформація про місячні обороти, яку самозайнята особа буде з 1 січня 2021 року заносити до довільного реєстру, має відповідати змісту первинних документів за відповідний період.

Для платників єдиного податку, які є платниками ПДВ, продовжують діяти всі вимоги Кодексу щодо обліку ПДВ.

Також з 1 січня 2021 року зникають підстави для застосування до ФОП на спрощеній системі оподаткування адміністративного штрафу за неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку відповідно до статті 164-1 Кодексу про адміністративні правопорушення.

 

За матеріалами офіційного вебсайту ГУ ДПС у Хмельницькій області

 


ДПС перевіряє нарахування  заробітної плати не менше за мінімальнуДПС перевіряє нарахування  заробітної плати не менше за мінімальну

У ДПС у Тернопільській області нагадали про підвищення розміру мінімальної заробітної плати до 5000 грн з 1 вересня. 

Роботодавцям слід звернути увагу на наступне.

Відповідно до ст. 3 Закону про оплату праці мінімальна заробітна плата – це встановлений законом мінімальний розмір оплати праці за виконану працівником місячну (годинну) норму праці.

Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності. Оплата праці працівників підприємства здійснюється в першочерговому порядку. Всі інші платежі здійснюються підприємством після виконання зобов’язань щодо оплати праці (ст. 15 Закону).

Контроль за додержанням законодавства про оплату праці здійснюють в т.ч. податкові органи.

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно з п. 80.1 та п. п. 80.2.7 п. 80.2 ст. 80 ПКУ у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету контролюючі органи здійснюють фактичну перевірку без попередження платника податків (особи).

Таким чином враховуючи те, що мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання, то контролюючі органи мають право здійснювати контроль за її нарахуванням, утриманням з її розміру податку на доходи фізичних осіб.

 

За матеріалами офіційного вебсайту ДПС у Тернопільській області

 


Чи може ФОП-спрощенець здійснювати незареєтровані види діяльностіЧи може ФОП-спрощенець здійснювати незареєтровані види діяльності

У ГУ ДПС у Дніпропетровській області наголосили, що ФОП – платник ЄП не має права здійснювати в межах підприємницької діяльності такі види діяльності, які не зазначені в його облікових даних.

Відповідно до ст. 42 Господарського кодексу підприємництво – це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.

ФОП може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим главою 1. СПРОЩЕНА СИСТЕМА ОПОДАТКУВАННЯ, ОБЛІКУ ТА ЗВІТНОСТІ розділу XIV. СПЕЦІАЛЬНІ ПОДАТКОВІ РЕЖИМИ Податкового кодексу, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою (п. 291.3 ст. 291 ПК).

Спрощена система оподаткування, обліку та звітності – особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених п. 297.1 ст. 297 ПК, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених главою 1 розділу ХІV ПК, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності (п. 291.2 ст. 291 ПК).

У разі, якщо ФОП отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими ПК для платників податку – фізичних осіб (п. 177.6 ст. 177 ПК).

 

За матеріалами офіційного вебсайту ГУ ДПС у Дніпропетровській області

 


Які перевірки може здійснювати ДПС під час карантину?Які перевірки може здійснювати ДПС під час карантину?

У ДПС у Київській області роз’яснили, яких перевірок не стосується встановлений на час карантину мораторій.

Зокрема, Податковим кодексом встановлено мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, крім:

  1. документальних позапланових перевірок, що проводяться на звернення платника податків;
  2. документальних позапланових перевірок з підстав, визначених п.п.78.1.7 (реорганізація, припинення, ліквідація, закриття) та 78.1.8 (задекларовано відшкодування ПДВ та/або від’ємне значення з ПДВ більше 100 тис.гривень) пункту 78.1 статті 78 ПКУ;
  3. фактичних перевірок в частині порушення вимог законодавства в частині:

– обліку, ліцензування, виробництва, зберігання, транспортування та обігу пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

– цільового використання пального та спирту етилового платниками податків;

– обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;

– здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального, з підстав, визначених п.п.80.2.2, 80.2.3 та 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 ПКУ.

При цьому, законодавством не встановлено обов’язку щодо завчасного повідомлення платників про проведення документальних позапланових перевірок.

 

За матеріалами офіційного вебсайту ДПС у Київській області

 

 

Підбірку підгoтувала: 

Ольга Кісіль

представник з юридичних послуг Адвокатського бюро “Яновський і партнери”, юрист

Підписатися на новини

Підпишіться на щотижневий дайджест новин і будьте в курсі подій без зайвого спаму

Я приймаю умови про обробку і захист перосональних даних і даю згоду на їх обробку.
X