fbpx
[get_banners]

Дайджест новин “Підприємництво і право” з 27.03.2024 по 08.04.2024 р.

In: Дайджести новин законодавства і практики 09 Apr 2024 Tags: ,

Дайджест новин  “Підприємництво і право” 

з 27.03.2024 по 08.04.2024 р.

 

В Україні знижено призовний вік до 25 років

В Україні знижено призовний вік до 25 років

Верховна Рада України прийняла закон «Про внесення змін до Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу».  Документом встановлено зменшення граничного віку перебування громадян на військовому обліку призовників з 27 до 25 років.  Цей закон набирав чинності 4 квітня 2024 р.

Крім того прийнято закон щодо забезпечення прав військовослужбовців та поліцейських на соціальний захист, яким передбачено, що громадяни, визнані раніше обмежено придатними, мають пройти повторний медичний огляд протягом 9 місяців з дня набрання чинності цим Законом з метою визначення придатності до військової служби. Цей Закон набере чинності 04.05.2024 р.

 

Закон України “Про внесення змін до Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу” № 3127-IX від 30.05.2023  р. 

Закон України “Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав військовослужбовців та поліцейських на соціальний захист” № 3621-IX від 21.03.2024 р.

 


Е-реєстр військовозобов'язаних та е-кабінет призовника: що встановлює закон?

Е-реєстр військовозобов’язаних та е-кабінет призовника: що встановлює закон?

4 квітня 2024 р. набув чинності закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення порядку обробки та використання даних в державних реєстрах для військового обліку та набуття статусу ветерана війни під час дії воєнного стану».  Зокрема визначено: 

– інформаційну взаємодію між держреєстрами у зв’язку з набуттям статусу учасника бойових дій; 

– можливість подання заяви онлайн до відповідних державних органів для набуття статусу учасника бойових дій, особи з інвалідністю внаслідок війни та члена сім’ї загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України; 

– процедуру набуття статусу учасника бойових дій під час дії воєнного стану на підставі довідки про безпосередню участь особи у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією рф проти України оформленою в електронному вигляді;

– в  Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів вноситимуть відомості  про: 

  1. персональні дані призовників, військовозобов’язаних та резервістів в т.ч.: 

номери засобів зв’язку та адреси електронної пошти; 

відомості по володіння іноземними мовами; 

відомості про проходження освітніх курсів та курсів підвищення кваліфікації; 

відомості про документи, що дають право громадянину України на виїзд з України і в’їзд в Україну; 

відомості про документи, оформлені для виїзду за кордон на постійне проживання, або залишення на постійне проживання за кордоном, або повернення в Україну; 

відомості про посвідчення водія на право керування транспортним засобом; 

відомості про посвідчення тракториста-машиніста на право керування тракторами, в тому числі саморобними, самохідними сільськогосподарськими, меліоративними і дорожньо-будівельними машинами; 

відомості про рішення, що підлягають примусовому виконанню – виконавчі документи.

  1. службові дані призовників, військовозобов’язаних та резервістів; 
  2. дані про потребу в комплектуванні особовим складом ЗСУ та інших утворених відповідно до законів України військових формувань, крім інформації, що становить державну таємницю. 

– створення Електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста. 

 

Закон України “Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення порядку обробки та використання даних у державних реєстрах для військового обліку та набуття статусу ветерана війни під час дії воєнного стану” № 3549-IX від 16.01.2024 р.

 


В Україні запрацювала нова облікова система часток ТОВ та ТДВ

В Україні запрацювала нова облікова система часток ТОВ та ТДВ

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) повідомляє, що відтепер товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю та їх учасники можуть перевести облік часток з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань до облікової системи часток Національного депозитарію України (НДУ).

Система запрацювала з березня 2024 року і новою послугою вже встигло скористатися одне товариство з обмеженою відповідальністю.

У НКЦПФР зазначили, що метою такого обліку є фіксація фактів набуття і припинення прав на частки, обмеження прав на частки та, безперечно, захист права власності на частку від його несанкціонованої втрати. 

У НДУ поінформували, що одна особа зможе об’єднати свої права власності на цінні папери та частку в товаристві в одній депозитарній установі та скористатися додатковими сервісами, які пропонує Центральний депозитарій. Наприклад, електронні збори учасників, що є актуальним в сучасних умовах. Крім того, використання рахунків умовного зберігання (ескроу) для гарантування виконання зобов’язань за операціями з відчуження часток підвищить гарантії кредиторів, права та вимоги яких забезпечуються заставою прав на частку товариства, і надасть можливості розширити застосування такого виду забезпечення.

Облік в системі НДУ – це:

– додатковий механізм захисту права власності на частки товариства,

– гарантування дотримання режиму обмежень на частки товариств (зокрема, при заставі),

– дієвий механізм гарантування виконання зобов’язань за правочинами щодо часток товариства (рахунок умовного зберігання (ескроу),

– технологічний спосіб проведення електронних зборів учасників товариства,

– нові можливості при проведенні корпоративних подій (виплата дивідендів та направлення повідомлень через облікову систему),

– консолідація учасником свого інвестиційного портфеля в одній депозитарній установі.

Детальніше про послуги з обліку часток ТОВ та ТДВ на офіційному вебсайті НДУ за посиланням https://www.csd.ua/oblik-chastok-tov-ta-tdv/

 

За матеріалами Урядового порталу

 


Як працівник може перевірити свою електронну трудову книжку?

Як працівник може перевірити свою електронну трудову книжку?

У ПФУ надали відповідні роз’яснення. Для цього потрібно:

  1. увійти до особистого кабінету на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП), банківської картки (BankID) або через Дія.Підпис.
  2. У лівому боковому меню обрати пункт «Електронна трудова книжка».
  3. Натиснути кнопку «Дані ЕТК».
  4. Обрати вкладку «Відцифрована ЕТК».
  5. Перевірити результат оцифрування відомостей про трудові відносини відповідно до наданих сканованих копій документів. 

У вкладці «Відцифрована ЕТК» переглянути результат оцифрування та звірити свій страховий стаж із записами в електронній трудовій книжці можна у випадку, якщо особою або її страхувальником подано на вебпортал е-послуг ПФУ скановані копії документів про трудову діяльність за період до 01.01.2004 р. 

Також доступ до електронної трудової книжки забезпечено за допомогою мобільного застосунку «Пенсійний фонд», деталі тут https://www.facebook.com/photo/?fbid=749082440599119&set=a.631858715654826

Як завантажити скан-копію трудової книжки, дізнавайтеся з відеоінструкції https://www.youtube.com/watch?v=Jg_rx19wX6Y&t=23s

Більше про переваги електронної трудової книжки дивіться за посиланням https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=738043081703055&id=100064921081558&paipv=0&eav=AfbPu_I5Pv6Tr8qYmC5Caj19dSVnqgljNzOTcHvG1Xx06ACL8l6b8th2QWJq3z1TjHA&_rdr

 

За матеріалами офіційного вебсайту ГУ ПФУ в Донецькій області

 


Які варіанти взаємодії з працівниками, які залишилися на тимчасово окупованій території?

Які варіанти взаємодії з працівниками, які залишилися на тимчасово окупованій території?

У Держпраці навели загальні можливі кілька варіантів, зокрема:

– перевести таких працівників на простій;

– надати їм відпустку без збереження заробітної плати;

– припинити трудові відносини.

Звільнити працівника можна, якщо він не виходить на зв’язок протягом 4 місяців поспіль. Увесь цей період роботодавець має табелювати як неявку з нез’ясованих причин. Варто також мати документальне підтвердження такої відсутності працівника, наприклад, періодично складати відповідні акти.

 

За матеріалами офіційного вебсайту Управління інспекційної діяльності у Запорізькій області Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці

 

Підбірку підготувала: 

Ольга Кісіль

представник з юридичних послуг Адвокатського бюро “Яновський і партнери”, юрист

X