fbpx
[get_banners]

Дайджест новин “Підприємництво і право” з 25.10.2021 по 01.11.2021 р.

In: Дайджести новин законодавства і практики 02 Nov 2021 Tags: ,

Дайджест новин  “Підприємництво і право”

з  25.10.2021 по 01.11.2021 р.

 

Чим загрожує для юрособи провадження виду діяльності, який відсутній в облікових даних?

Чим загрожує для юрособи провадження виду діяльності, який відсутній в облікових даних?

У ДПС пояснили наслідки здійснення діяльності за незареєстрованими КВЕД.

Пунктом 66.1 ст. 66 Податкового кодексу встановлено, що підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є, зокрема, інформація органів державної реєстрації.

Згідно з частиною другою ст. 9 Закону № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) містяться дані, зокрема, про види діяльності юридичних осіб.

Інформаційна взаємодія між ЄДР та інформаційними системами державних органів у випадках, визначених ст. 13 Закону № 755, здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України спільно з відповідними державними органами (частина перша ст. 13 Закону № 755).

Зокрема, реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку (п. 299.1 ст. 299 ПК).

До реєстру платників єдиного податку вносяться, зокрема, види господарської діяльності (п. 299.7 ст. 299 ПК).

Обмеження щодо перебування на спрощеній системі оподаткування визначено п.п. 291.5.1 п. 291. 5 ст. 291 ПК.

Поряд з цим, п.п. 7 п.п. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 ПК визначено, що платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПК, у разі здійснення видів діяльності, не зазначених у реєстрі платників єдиного податку, – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності.

Згідно з п. 111.1 ст. 111 ПК за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються, зокрема, такі види юридичної відповідальності: фінансова та адміністративна:

  1. Фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з ПК та іншими законами. Фінансова відповідальність, що встановлюється згідно з ПК, застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) (абзац перший п. 111.2 ст. 111 ПК).

Притягнення, зокрема, юридичної особи до фінансової відповідальності за податкове правопорушення не звільняє посадових (службових) осіб/юридичної особи у передбачених законом випадках від юридичної відповідальності інших видів (абзац перший п. 111.3 ст. 111 ПК).

  1. Питання щодо адміністративної відповідальності регулюються Кодексом України про адміністративні правопорушення.

Нормами ПК та КУпАП не передбачено відповідальності платника податків – юридичної особи у разі здійснення видів діяльності, не зазначених в його облікових даних, крім тих видів діяльності, які потребують спеціальних дозволів (ліцензій).

 

За матеріалами офіційного вебсайту Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків

 

 


 

Змінено умови програми держпідтримки малого бізнесу

Змінено умови програми держпідтримки малого бізнесу

Кабмін вніс зміни до програми фінансової держпідтримки малого бізнесу з метою залучення більшої кількості учасників до державних програм «Доступні кредити 5-7-9%» та «Доступна іпотека 7%». Також запроваджено державну програму фінансового лізингу для суб’єктів мікро-, малого та середнього підприємництва (ММСП).

Зокрема зміни передбачають наступне:

  1. До державної програми «Доступні кредити 5-7-9%» долучено ФОП з річним доходом до 50 млн грн, які зможуть отримати пільгові кредити за ставкою 12% річних до 1 млн грн без застави (кредит може бути забезпечено поручительством).
  2. Удосконалено процедуру поєднання програми «Доступні кредити 5-7-9%» з регіональними програмами підтримки та розвитку малого бізнесу через співпрацю Фонду розвитку підприємництва з місцевими держадміністраціями та органами місцевого самоврядування, що дозволить збільшити обсяг допомоги підприємствам малого та середнього бізнесу.
  3. Внесено зміни до Порядку здешевлення вартості іпотечних кредитів, якими передбачено спрощення вимог до предмета іпотеки, що придбається позичальником:

– скасовано вікові обмеження до нерухомого майна (крім об’єктів нерухомості в обласних центрах із чисельністю населення більше 1 млн, що мають бути прийняті в експлуатацію або реконструйовані не раніше, ніж протягом 10 років);

– збільшено ліміт можливого перевищення площі предмета іпотеки з 20% на 40% від нормативної площі, яка оплачується позичальником самостійно.

  1. Затверджено порядок надання фінансової державної підтримки суб’єктам малого та середнього підприємництва за договорами фінансового лізингу визначає механізм надання фінансової державної підтримки ММСП шляхом часткової компенсації фактичних витрат на сплату базової винагороди за договорами фінансового лізингу до рівня 5, 7 або 9 відсотків річних.

 

Детальніше в інфографіці

 

Постанова КМУ від 21 жовтня 2021 р. № 1106 “Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 р. № 28 і 29”

 

 


 

Як і коли сплачувати єдиний податок: роз’яснення податківців

Як і коли сплачувати єдиний податок: роз’яснення податківців

У ДПС нагадали про порядок та строки сплати єдиного податку. Відповідні правила визначені ст. 295 Податкового кодексу.

Згідно з п. 295.1 ст. 295 ПК платники єдиного податку 1 і 2 груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.

Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року (абз. другий п. 295.1 ст. 295 ПК).

Нарахування авансових внесків для платників єдиного податку 1 і 2 груп здійснюється контролюючими органами на підставі заяви такого платника єдиного податку щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви щодо періоду щорічної відпустки та/або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності (п. 295.2 ст. 295 ПК).

Платники єдиного податку 1 і 2  груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів (п. 295.5 ст. 295 ПК).

Згідно з п. 295.3 ст. 295 ПК платники єдиного податку 3 групи сплачують єдиний податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал.

Суми єдиного податку, сплачені відповідно до абзацу другого п. 295.1 і п. 295.5 ст. 295 ПК, підлягають зарахуванню в рахунок майбутніх платежів з цього податку за заявою платника єдиного податку (п. 295.6 ст. 295 ПК).

Помилково та/або надміру сплачені суми єдиного податку підлягають поверненню платнику в порядку, встановленому ПК.

Єдиний податок, нарахований за перевищення обсягу доходу, сплачується протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал (п. 295.7 ст.295 ПК).

Сплата єдиного податку платниками 1-3 груп здійснюється за місцем податкової адреси (п. 295.4 ст. 295 ПК).

 

За матеріалами офіційного вебсайту Державної податкової служби України

 

 


Робота з електронними трудовими книжками: поради Держпраці

 

Робота з електронними трудовими книжками: поради Держпраці

З 10 червня 2021 року змінилися правила обліку трудової діяльності працівника, в т.ч. запровадження “електронних трудових книжок”..

Зокрема, Законом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» передбачено:

  1. Облік трудової діяльності працівника здійснюється в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування у порядку, визначеному Законом «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування». Але, при цьому ведення паперових трудових книжок не скасовується.
  2. На вимогу працівника, який вперше приймається на роботу, трудова книжка оформляється роботодавцем в обов’язковому порядку не пізніше п’яти днів після прийняття на роботу. Власник або уповноважений ним орган на вимогу працівника зобов’язаний вносити до трудової книжки, що зберігається у працівника, записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення, заохочення та нагороди за успіхи в роботі.
  3. Як і у попередній період, порядок ведення трудових книжок визначається Кабінетом Міністрів України.
  4. Починаючи з дати набуття чинності Законом при укладенні трудового договору громадянин зобов’язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку (у разі наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, а у випадках, передбачених законодавством, – також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров’я, відповідний військово-обліковий документ та інші документи.
  5. Обов’язок щодо зберігання трудових книжок покладається на працівника. Роботодавець, в свою чергу, повинен забезпечити внесення записів до трудової книжки на вимогу працівника.
  6. Видавати працівникам трудові книжки, які зберігаються у роботодавця, підстав немає. В той же час, відсутні підстави відмовити працівнику у видачі такої трудової книжки на його вимогу. Таку вимогу бажано оформити у вигляді заяви.
  7. Видача всіх наявних трудових книжок працівникам в обов’язковому порядку передбачається після завершення робіт щодо включення Пенсійним фондом України до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відсутніх відомостей про трудову діяльність працівників, які мають бути здійснені протягом п’яти років.
  8. Змінено правила щодо дій роботодавця по відношенню до працівника, який звільняється. Роботодавець зобов’язаний в день звільнення видати працівникові копію наказу (розпорядження) про звільнення, провести з ним розрахунок у строки, зазначені у статті 116 КЗпП, а також на вимогу працівника внести належні записи про звільнення до трудової книжки, що зберігається у працівника.

 

За матеріалами офіційного вебсайту Управління Держпраці у Вінницькій області

 

Підбірку підгoтувала: 

Ольга Кісіль

представник з юридичних послуг Адвокатського бюро “Яновський і партнери”, юрист

X