fbpx
[get_banners]

Дайджест новин “Підприємництво і право” з 24.11.2023 по 04.12.2023 р.

In: Дайджести новин законодавства і практики 05 Dec 2023

Дайджест новин  “Підприємництво і право”

з  24.11.2023 по 04.12.2023 р.

 

Як ввозитимуть гуманітарну допомогу в Україну з 1 грудня?

Як ввозитимуть гуманітарну допомогу в Україну з 1 грудня?

У Мінсоцполітики надали роз’яснення щодо оновлених правил ввезення гуманітарної допомогу в Україну:

  1. Всі організації, які завозять гуманітарку, повинні бути в Реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги та мати номер в цьому Реєстрі. Це було і є передбачено чинним законом. Раніше в Реєстр вносили за рішенням Робочої групи при Мінсоцполітики. 

З 1 грудня  в Реєстр потрапляють після реєстрації за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) на сайті https://human-help.ioc.gov.ua/. 

Зареєструватись може керівник або уповноважена особа такої організації. Якщо у вас є питання щодо реєстрації, для зв’язку доступні контакт центр ДП “ІОЦ Мінсоцполітики України” за номером (044)-494-19-10 та Telegram-чат – https://t.me/+DMro2EEWOGplOTZi

  1. Якщо організації немає в Реєстрі, то на ввезення гуманітарної допомоги вона не має законних підстав. Також, якщо в Реєстр намагається зайти не уповноважена особа організації, то система, звісно, їй повідомить про помилку. 
  2. Реєструватись треба лише один раз, після цього номер з Реєстру варто вказувати у всіх деклараціях, якщо обираєте “паперовий” варіант завезення гуманітарної допомоги. Якщо формуєте декларацію онлайн за допомогою Автоматизованої системи – все підтягнеться автоматично. На митниці в такому разі варто буде назвати лише номер вантажу. 
  3. Для тих, хто користується “паперовим” варіантом ввезення гуманітарки, варто звернути уваги на форму декларації, яку використовують. Необхідно використовувати оновленому форму https://www.msp.gov.ua/news/23271.html. Вона така ж як і в цифровому механізмі. 
  4. Незалежно від обраного способу завезення гуманітарки, до 31 березня наступного року всі отримувачі повинні будуть подати звіт у систему про цільове використання гуманітарної допомоги, яку завезли з 1 грудня.

 

За матеріалами офіційної сторінки Мінсоцполітики у Facebook

 

 


У перелік територій бойових дій та ТОТ внесено зміни

У перелік територій бойових дій та ТОТ внесено зміни

Мінреінтеграції оновило Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією.

Зміни стосуються Конотопського району Сумської області, Чернігівського району Чернігівської області, Баштанського району Миколаївської області.

Перелік прийнято ще у грудні 2022 року та періодично оновлюється. Його застосовують для отримання податкових пільг.

Наказ про внесення змін до переліку набув чинності 27 листопада 2023 року.

 

Наказ Мінреінтеграції від 21.11.2023 р. № 318 “Про затвердження Змін до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією”

 


В Україні знову послаблено валютні обмеження для бізнесу та громадян

В Україні знову послаблено валютні обмеження для бізнесу та громадян

У НБУ повідомили, що з 01 грудня 2023 року:  

  1. скасовано усі обмеження для банків та небанківських фінансових установ на обсяги можливого продажу ними готівкової іноземної валюти населенню. За оцінками НБУ, це сприятиме мінімізації різниці між готівковим та безготівковим курсами та, як результат, стабілізації курсових очікувань і підвищенню стійкості валютного ринку;
  2. дозволено Експортно-кредитному агентству (ЕКА) переказувати за кордон кошти для відшкодування / компенсації витрат за договорами страхування та перестрахування, укладеними з іноземними страховими (перестраховими) компаніями, а також для оплати витрат ЕКА, пов’язаних із здійсненням таких операцій.

Це зроблено для забезпечення можливості страхування ризиків під час збройної агресії рф проти України з метою гарантування безпеки судноплавства, сприяння стабільності морських перевезень, забезпечення сталого експорту української продукції через порти України. У змінах також передбачено можливість використання ЕКА акредитивної форми розрахунків;

  1. розширено перелік послуг, для оплати яких дозволено здійснювати транскордонні перекази громадянам, включаючи учасників бойових дій, які внаслідок збройної агресії росії проти України потребують лікування або відновлення здоров’я за межами України. До відповідного переліку додано супутні додаткові послуги, пов’язані з процесом лікування / реабілітації в медичних закладах іноземних держав, які є його невід’ємною частиною;
  2. дозволено оплату послуг, що є необхідними для створення належних умов для навчання студентів за кордоном. Зокрема: оплату за проживання, отримання візи на період навчання, трансферів від гуртожитку до навчальних офісів, харчування, страхування, медичних послуг в разі необхідності надання невідкладної медичної допомоги.

 Зазначені пом’якшення, а також інші уточнюючі зміни унесені постановою Правління Національного банку України від 30 листопада 2023 року № 155 “Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 24 лютого 2022 року № 18”, що набрала чинності  01 грудня 2023 року.

 

За матеріалами офіційного вебсайту НБУ

 


Спрощено надання гарантійних послуг покупцям побутової техніки 

Спрощено надання гарантійних послуг покупцям побутової техніки 

Кабмін затвердив Порядок гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів. Документом встановлено цифровізацію надання гарантійних послуг покупцям побутової техніки, мобільних телефонів та інших технічно складних побутових товарів.

Зокрема:

– споживачі отримають доступ до експлуатаційних документів на офіційному веб-сайті виробника та можливість завантажувати їх в електронному вигляді протягом гарантійного терміну;

– зменшується навантаження на бізнес за рахунок скасування паперових форм (9 форм), які продавці  зобов’язані заповнювати при гарантійному обслуговуванні товару та які створювали підстави для накладання штрафних санкцій Держпродспоживслужбою.

Такі зміни прийнято задля спрощення ведення бізнесу, діджиталізації бізнес-процесів та покращення сервісу, що надається кінцевому споживачу.

 

За інформацією Урядового порталу.

 


Як вплине на бізнес можливість обміну податковою інформацією з іноземними компетентними органами?

Як вплине на бізнес можливість обміну податковою інформацією з іноземними компетентними органами?

У ДПС наголосили, що у період глобалізації міжнародний обмін податковою інформацією набуває особливої актуальності, враховуючи сучасні тенденції впровадження повного комплексу рекомендацій ОЕСР, імплементацію Плану BEPS.

Метою такого обміну є забезпечення дотримання платниками податків єдиних прозорих податкових правил для запобігання ухиленню від сплати податків транснаціональним бізнесом.

При відпрацюванні питань трансфертного ціноутворення та міжнародного оподаткування обмін податковою інформацією з компетентними органами зарубіжних країн є важливим і дієвим інструментом захисту економічних інтересів держави та засобом блокування подвійного чи дискримінаційного оподаткування.

Переважна більшість спеціальних запитів про отримання податкової інформації скеровується до компетентних органів: Республіки Кіпр – 32 %, Швейцарії – 18 %, Великобританії – 9 %, Німеччини та Люксембургу – по 7 %, Нідерландів, Італії та Іспанії – по 5 %, інших країн – 12 %.

Аналіз отриманої інформації за результатами такого обміну – інструмент для підтвердження або спростування  наявності ризиків у платників податків при дотриманні ними вимог податкового законодавства.

Державна податкова служба України безперервно працює у напрямі удосконалення механізмів обміну інформацією з іноземними компетентними органами за напрямом «Трансфертне ціноутворення та міжнародне оподаткування», що є актуальним з огляду на євроінтеграційні процеси та важливість дотримання положень податкового законодавства, міжнародних конвенцій з питань усунення подвійного оподаткування та адміністративної допомоги в податкових справах.

 

За матеріалами офіційного вебсайту ДПС України

 

 


Які наслідки у разі неповідомлення платником ЄП про зміни видів господарської діяльності?

Які наслідки у разі неповідомлення платником ЄП про зміни видів господарської діяльності?

У ДПС нагадали, що згідно з п.п. 298.3.1 п. 298.3 ст. 298 Податкового кодексу України, платники єдиного податку у разі зміни відомостей, внесених до реєстру платників єдиного податку, мають надати заяву, до якої, зокрема включаються відомості про зміну видів господарської діяльності.

Так, у разі зміни податкової адреси суб’єкта господарювання, місця провадження господарської діяльності, видів господарської діяльності заява подається платниками єдиного податку першої і другої груп не пізніше 20 числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулися такі зміни (п. 298.5 ст. 298 ПКУ).

У разі зміни податкової адреси суб’єкта господарювання, місця провадження господарської діяльності заява подається платниками єдиного податку третьої групи не пізніше останнього дня кварталу, в якому відбулися такі зміни (абзац перший п. 298.6 ст. 298 ПКУ).

Форма заяви затверджена наказом Міністерства фінансів України від 16.07.2019 № 308.

Платники єдиного податку несуть відповідальність відповідно до ПКУ за правильність обчислення, своєчасність та повноту сплати сум єдиного податку, а також за своєчасність подання податкових декларацій (п. 300.1 ст. 300 ПКУ).

При цьому ПКУ не передбачена відповідальність за неподання фізичною особою – підприємцем – платником єдиного податку першої – третьої груп заяви у разі зміни видів господарської діяльності.

Разом з тим, згідно з абзацом першим п. 299.11 ст. 299 ПКУ у разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення перевірок порушень платником єдиного податку першої – третьої груп вимог, встановлених главою 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» розд. XIV ПКУ, анулювання реєстрації платника єдиного податку першої – третьої груп проводиться за рішенням такого органу, прийнятим на підставі акта перевірки, з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення. У такому випадку суб’єкт господарювання має право обрати або перейти на спрощену систему оподаткування після закінчення чотирьох послідовних кварталів з моменту прийняття рішення контролюючим органом.

 

За матеріалами офіційного вебсайту ГУ ДПС в Івано-Франківській області 

 


Чим загрожує порушення порядку реєстрації або внесення змін до облікових даних в контролюючих органах?

Чим загрожує порушення порядку реєстрації або внесення змін до облікових даних в контролюючих органах?

Згідно з п. 117.1 ст. 117 Податкового кодексу України,

– неподання у строки та у випадках, передбачених ПКУ, заяв або документів для взяття на облік у відповідному контролюючому органі, 

– реєстрації змін місцезнаходження чи внесення інших змін до своїх облікових даних, 

– неподання виправлених документів для взяття на облік чи внесення змін, 

– подання з помилками чи у неповному обсязі, неподання відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського обліку та/або складення податкової звітності, відповідно до вимог встановлених ПКУ, 

тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 340 грн., на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, – 1020 гривень.

У разі неусунення таких порушень або за ті самі дії, вчинені протягом року особою, до якої були застосовані штрафи за таке порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 680 грн., на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, – 2040 гривень.

Порушення, передбачені ст. 117 ПКУ контролюючі органи виявляють у процесі проведення документальних перевірок.

 

За матеріалами офіційного вебсайту ГУ ДПС в Івано-Франківській області 

 

Підбірку підготувала: 

Ольга Кісіль

представник з юридичних послуг Адвокатського бюро “Яновський і партнери”, юрист

X