fbpx
[get_banners]

Дайджест новин “Підприємництво і право” з 22.06.2021 по 29.06.2021 р.

In: Дайджести новин законодавства і практики 29 Jun 2021 Tags: ,

Дайджест новин  “Підприємництво і право”

з 22.06.2021 по 29.06.2021 р.

 

Порядок вакцинації працівників –  роз’яснення МОЗ 

Розпочалася вакцинація проти COVID-19 компаній, охочих щепитися. Їх щеплюють вакциною Comirnaty від Pfizer-BioNTech.

У цій процедурі потрібно врахувати наступне:

  1. Черговість вакцинації

Організовані колективи вакцинують у кожному регіоні України в тій послідовності, в якій вони записувалися через контакт-центр Міністерства охорони здоров’я. Цей процес відбуватиметься поступово та залежатиме від кількості мобільних бригад з імунізації.

Залишити заявку на виїзд мобільної бригади для щеплення співробітників компанії можна за номером контакт-центру 0 800 60 20 19.

  1. Мінімальна кількість людей

Охочих має бути не менше ніж 50. Якщо охочих щепитися в компанії менш ніж п’ятдесят, у Міністерстві охорони здоров’я радять їм записатися до листа очікування вакцинації індивідуально на сайті або у мобільному додатку “Дія” чи за номером контакт-центру 0 800 60 20 19.

  1. Призначення відповідального за вакцинацію.

Організовані колективи мають призначити відповідального за підготовку та організацію процесу вакцинації. Ця людина складає поіменні списки охочих щепитися працівників. 

Коли підійде час щеплення колективу, регіональний координатор з вакцинації зателефонує відповідальній особі та повідомить усю необхідну інформацію для підготовки та проведення щеплень.

  1. Приміщення для вакцинації

До приїзду мобільної бригади керівництво колективу має забезпечити необхідні умови:

Приміщення для вакцинації:

– заздалегідь підготовлене, гігієнічно чисте, добре освітлене;

– відділене від будь-яких виробничих площ або відкритих просторів з робочими місцями;

– має вентиляцію для постачання свіжого повітря (припливна вентиляція, вікно тощо);

– має достатню площу для комфортної роботи мобільної бригади з вакцинації у складі щонайменше 3 осіб;

– обладнане кушеткою для пацієнтів, стільцями та столиками для роботи мобільної бригади;

– має столик, що може вмістити одну невелику сумку-холодильник (термоконтейнер), ін’єкційні матеріали та коробку для безпечної утилізації шприців;

– має доступ до місця для гігієни рук (доступ до рукомийника), диспенсер зі спиртовмісним антисептиком, та дезінфектант для обробки столика, де розгортається місце підготовки вакцини для щеплення;

– має доступ до інтернету (WiFi).

Приміщення для медичного спостереження після щеплень протягом 30 хв, яке може вмістити 5-10 осіб.

Засоби індивідуального захисту – маски, які закриватимуть рот та ніс (по 1 шт. на кожного працівника на кожні 2 години).

У МОЗ також поінформували, що станом на 21 червня 2021 року вже зареєстровано 1 447 заявок на вакцинацію колективів, загалом на 216 893 особи.

 

За матеріалами офіційного вебсайту Міністерства охорони здоров’я України 

 

 


Яка відповідальність за отримання продавцем оплати на картку фізособи?Яка відповідальність за отримання продавцем оплати на картку фізособи?

В Україні все частіше продавці товарів (послуг) приймають оплату на карткові рахунки фізичних осіб.

Здебільшого продавці, які використовують зазначену схему продажу, не зареєстровані суб’єктами господарювання у встановленому порядку.

Такі розрахунки проводяться з грубими порушеннями податкового законодавства, продавці отримують необліковані доходи, не сплачують визначені податки, збори та обов’язкові платежі.

У подальшому отримані кошти ймовірно використовуються на придбання контрафактних товарів, виплати заробітних плат «у конвертах», тощо. 

Крім цього, покупець ризикує придбати товар сумнівної якості без можливості його повернення та захисту своїх прав, адже розрахунковий документ у підтвердження оплати не видається.

Систематичне отримання коштів на картковий рахунок фізичної особи за товари (послуги) має всі ознаки господарської діяльності, яка підлягає обов’язковій державній реєстрації.

За здійснення господарської діяльності без державної реєстрації передбачено адміністративну відповідальність – штраф у розмірі до 85 тис. гривень з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення такого адміністративного правопорушення (ст. 164 КУпАП).

У зв’язку з цим у ДПС наголошують споживачам: “У випадку отримання пропозицій від продавців оплатити товари (послуги) на картковий рахунок фізичної особи необхідно інформувати податкові органи для вжиття відповідних заходів у межах визначеної законодавством компетенції”.

 

За матеріалами офіційного вебсайту Державної податкової служби України

 

 


Скільки податків доведеться сплатити при продажі землі?Скільки податків доведеться сплатити при продажі землі?

У Мін’юсті поінформували, про обов’язок сплати податки при укладенні цивільно-правових угод щодо відчуження земельних ділянок. 

Зокрема, після зняття так званого мораторію на відчуження ділянок сільськогосподарського призначення при посвідченні договору про відчуження такої земельної ділянки необхідно буде сплатити:

-податок на доходи фізичних осіб за ставкою 5% від ціни, зазначеної в договорі купівлі-продажу;

– військовий збір у розмірі 1,5%, причому ще до моменту нотаріального посвідчення договору відчуження земельної ділянки.

Базовою розрахунковою величиною для оподаткування буде зазначена в договорі купівлі-продажу ціна, яка не може бути нижчою за оціночну вартість землі, розрахованої уповноваженим органом.

Законодавством також встановлено окремі пільги – від оподаткування звільняються власники земельних ділянок сільськогосподарського призначення та земельних часток (паїв), які були отримані у порядку безоплатної передачі згідно зі статтею 121 Земельного кодексу України. 

Пільгами за певних умов і тільки раз на рік можуть скористатися також особи, які отримали такі ділянки у процесі приватизації.

 

За матеріалами офіційної сторінки Міністерства юстиції України у Facebook

 


1 липня Держпраці розпочинає перевірки роботодавців 1 липня Держпраці розпочинає перевірки роботодавців 

В Україні діє Національний план спільних дій щодо зниження рівня незадекларованої праці, який передбачає спільну роботи Держпраці та ДПС щодо реалізації спільних заходів, спрямованих на стимулювання роботодавців та працівників до переходу від неформальних до задекларованих трудових відносин.

Заходи проходять у 2 етапи:

1) інформаційна кампанія про переваги офіційного працевлаштування та ризики використання незадекларованої праці. Під час інформаційної кампанії, протягом майже 6 місяців поточного року, інспектори праці проінформували понад 62 тис. роботодавців та їх працівників про переваги офіційного працевлаштування, у тому числі у сферах торгівлі – 36 тис., сільського господарства – 6 тис., транспорту – 5 тис., організації харчування – 3 тис.;

2) інспекційна кампанію серед роботодавців, які мають найвищий ризик використання незадекларованої праці. У полі зору працівників Держпраці та ДПС будуть роботодавці, які не відреагували на тривалу інформаційну кампанію та продовжують ухилятись від декларування найманих працівників.

Відповідно до чинного законодавства інспектор праці може прийти до будь-якого роботодавця в будь-який день та час з метою перевірити оформлення трудових відносин. Для виявлення незадекларованих працівників, інспектор може безперешкодно проходити до виробничих, службових та адміністративних приміщень роботодавців, знайомитися з документами, ведення яких передбачено законодавством про працю, спілкуватися з працівниками та представниками роботодавця, ставити їм питання та отримувати пояснення. При виявленні незадекларованих працівників невідкладно будуть вживатися заходи щодо притягнення до відповідальності за порушення у сфері законодавства про працю та податкового законодавства.

Відповідно до статті 265 Кодексу законів про працю України розмір санкції за порушення законодавства про працю (незадекларований працівник, факт підміни трудового договору цивільно-правовим/договором про стажування, виплати заробітної плати в конверті, виплати винагороди працівнику без нарахування/сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків, фактичного використання праці працівника повний день, при оформленні його на неповний робочий день) складає 10 мінімальних заробітних плат, що у 2021 році становить 60 000 грн.

Вчинення такого порушення повторно протягом двох років обійдеться роботодавцеві вже у 30 мінімальних зарплат за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення, що складатиме 180 000 грн.

 

За матеріалами офіційного вебсайту Державної служби України з питань праці

 


Чи може роботодавець самостійно відправити працівника у відпустку без збереження зарплати?Чи може роботодавець самостійно відправити працівника у відпустку без збереження зарплати?

У Держпраці надали відповідні роз’яснення.

Зокрема, законом “Про відпустки” передбачено надання двох видів відпусток без збереження заробітної плати: 

– відпусток, що надаються працівникам в обов’язковому порядку (стаття 25 Закону “Про відпустки”), 

– відпусток, що надаються за погодженням сторін (роботодавця і працівника (стаття 26 Закону “Про відпустки”).

За сімейними обставинами та з інших причин працівнику може надаватися відпустка без збереження заробітної плати на термін, обумовлений угодою між працівником та власником або уповноваженим ним органом, але не більше 15 календарних днів на рік.

Водночас статтею 84 Кодексу Законів про працю в Україні передбачено, що у разі встановлення Кабінетом Міністрів України карантину відповідно до Закону України “Про захист населення від інфекційних хвороб” термін перебування у відпустці без збереження заробітної плати на період карантину не включається у загальний термін – 15 календарних днів.

Таким чином згідно норм законодавства надання працівникам відпусток без збереження заробітної плати здійснюється в інтересах саме працівників (статті 25, 26 Закону «Про відпустки», ст. 84 КЗпП) за їх бажанням, а не з ініціативи роботодавця.

Будь-які форми тиску на працівника з метою змусити написати його заяву про надання відпустки без збереження заробітної плати є протиправними.

Також відповідно до статті 60 Конституції ніхто не зобов’язаний виконувати явно злочинні розпорядження чи накази. За віддання і виконання явно злочинного розпорядження чи наказу настає юридична відповідальність.

У разі порушення законодавства про працю громадяни мають право звернутися зі скаргою до профспілки, Державної служби України з питань праці, із позовом до суду.

Доведений в суді або виявлений Державною службою України з питань праці факт примусу до написання заяви на відпустку без збереження заробітної плати – це серйозний ризик і для організації, і для її керівництва.

Відповідальність за примус до написання заяви про надання відпустки без збереження заробітної плати може бути не тільки дисциплінарною і адміністративною, але й кримінальною.

 

За матеріалами офіційного вебсайту Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці

 


Як працівнику ознайомитись з електронною трудовою книжкою?Як працівнику ознайомитись з електронною трудовою книжкою?

У зв’язку з набранням чинності Законом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» у Пенсійному фонді України відповіді на найпоширеніші питання, що стосуються переходу на електронні трудові книжки

  1. Інформацію з паперової трудової в електронному вигляді можуть надати як роботодавці, так і фізичні особи?

Усе правильно. Відомості про трудову діяльність може подавати до Реєстру застрахованих осіб як застрахована особа, так і роботодавець, через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України. Насправді процес доволі простий: для цього потрібно увійти до особистого кабінету на вебпорталі Фонду за допомогою КЕП. Якщо дані вносить роботодавець, то за допомогою КЕП роботодавця. Потім заповнити анкету та прикріпити скановані копії паперової трудової книжки. Роботодавець також повинен обов’язково надати скановану копію згоди працівника щодо надання дозволу на обробку його персональних даних.

  1. Як бути з документами про освіту, про народження дітей жінкам, а чоловікам – про службу в армії?

Ці документи також скануються і вносяться до електронної трудової книжки, адже вони впливають на обрахунок стажу, а відповідно мають бути зафіксовані в Реєстрі застрахованих осіб.

  1. Де і як можна подивитися свою електронну трудову книжку?

Переглянути наявну інформацію про себе, зокрема, про свій трудовий чи страховий стаж можна на порталі електронних послуг Пенсійного фонду в своєму особистому кабінеті. Якщо в людини виникають будь-які питання, тут же, на порталі, можна подати звернення. Крім того, аби з’ясувати додаткові питання, можна звернутись до найближчого сервісного центру або зателефонувати на «гарячу» телефонну лінію Пенсійного фонду України за номерами: 0 800 503 753, 044 281 08 70, 044 281 08 71.

Крім того, Пенсійний фонд України розробив мобільний додаток «Пенсійний фонд». Він забезпечує доступ до електронних сервісів Фонду з мобільних пристроїв та робить спілкування з Фондом максимально зручним та ефективним.

 

За матеріалами офіційного вебсайту Пенсійного фонду України

 

 

Підбірку підгoтувала: 

Ольга Кісіль

представник з юридичних послуг Адвокатського бюро “Яновський і партнери”, юрист

X