fbpx
[get_banners]

Дайджест новин “Підприємництво і право” з 20.03.2023 по 29.03.2023 р.

In: Дайджести новин законодавства і практики 29 Mar 2023 Tags: ,

Дайджест новин  “Підприємництво і право”

з 20.03.2023 по 29.03.2023 р.

Що потрібно зробити для закриття ФОП?

Що потрібно зробити для закриття ФОП?

У ДПС нагадали про  порядок дій фізичної особи-підприємця при припиненні підприємницької діяльності:

  1. Подати заяву про припинення підприємницької діяльності до державного реєстратора.
  2. У податкову інспекцію подати відповідну звітність: ФОП на загальній системі оподаткування – декларацію про майновий стан і доходи, ФОП-спрощенець – декларацію платника єдиного податку, а також звіт з єдиного внеску та декларацію з ПДВ для платників ПДВ.
  3. Провести остаточні розрахунки з бюджетом: сплатити єдиний податок та ЄСВ за місяць, в якому подано заяву держреєстратору. Якщо не було сплачено податки і збори в попередніх періодах, їх теж необхідно сплатити.
  4. Закрити поточні рахунки у банку. Для того, щоб закрити рахунок ФОП подає у банк відповідну заяву у довільній формі.
  5. Зняття з обліку в контролюючих органах. Відповідно до чинного законодавства контролюючі органи проводять перевірки платників щодо правильності нарахування податків і зборів. У разі подання необхідної звітності і відсутності заборгованості з податків, фізична особа знімається з обліку в органах ДПС.

 

За матеріалами офіційного вебсайту Державної податкової служби України

 


Посилено відповідальність для перевізників за неперевірку у пасажира документів для виїзду за кордон

Посилено відповідальність для перевізників за неперевірку у пасажира документів для виїзду за кордон

З 23 березня діє Закон № 2952-IX від 24.02.2023  щодо захисту державного кордону України.

Відтепер за невиконання обов’язку перевірити перед початком міжнародного пасажирського перевезення наявність у пасажира паспортного документа, візи або інших документів, необхідних для в’їзду до держави прямування або транзиту, що призвело до перевезення чи спроби перевезення пасажира через державний кордон України без таких документів загрожуватиме штраф у розмірі 47 прожиткових мінімумів для працездатних осіб (тобто 126 148 грн) за кожного такого пасажира, але не більше 600 таких прожиткових мінімумів за одне перевезення (1 610 400 грн).

Відповідальність несуть підприємства (їх об’єднання), установи, організації та фізичні особи – підприємці, які здійснюють міжнародні пасажирські перевезення.

Раніше штрафи за таке порушення були від 500 до 1000 нмдг (8500-17000 грн) за кожного такого пасажира, але не більше 20000 нмдг (340 000 грн) за одне перевезення.

Крім цього, Законом запроваджуються штрафи для перевізників за ненадання або надання недостовірних даних реєстрації пасажирів – у розмірі 50 прожиткових мінімумів за кожне перевезення (134 200 грн).

 

Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту державного кордону України”

 


ПФУ повідомлятиме роботодавців, які не дотримуються нормативу працевлаштування осіб з інвалідністю роботодавці, в електронній формі

ПФУ повідомлятиме роботодавців, які не дотримуються нормативу працевлаштування осіб з інвалідністю роботодавці, в електронній формі

ПФУ визначив процедуру надсилання розрахунку сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв’язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за попередній рік, а також форму такого розрахунку. 

Зокрема, передбачено, що:

  1. Розрахунок надсилається у формі електронного документа Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (далі – Фонд) за встановленою формою. 
  2. Створені Фондом оригінали розрахунків передаються Пенсійному фонду України (далі – ПФУ). 
  3. ПФУ надсилає розрахунки через електронні кабінети підприємств, фізичних осіб, які використовують найману працю, на вебпорталі електронних послуг ПФУ протягом 5 календарних днів з дня їх одержання від Фонду. Інформація про дату і час надсилання розрахунків надається ПФУ в електронному вигляді у формі квитанцій протягом 3 робочих днів з дня їх відправки.

 

Постанова Правління ПФУ від 10.03.2023 р. № 14-1, Наказ Фонду соцзахисту осіб з інвалідністю від 10.03.2023 р. № 17 “Про затвердження Порядку надсилання розрахунку сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв’язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за попередній рік”

 


З 20 березня скорочено строки проведення документальних перевірок бюджетного відшкодування ПДВ

З 20 березня скорочено строки проведення документальних перевірок бюджетного відшкодування ПДВ

ДПС інформує про зміну строку проведення документальних перевірок бюджетного відшкодування ПДВ.

Так, Законом від 7 лютого 2023 року № 2918-IX внесено зміни до Податкового кодексу, відповідно до яких виключається положення абз. п’ятнадцятого п. 69.2 підрозділу 10 розділу ХХ ПК, яким передбачено проведення позапланових документальних перевірок заявлених сум ПДВ до бюджетного відшкодування понад 100 тис. грн протягом 60 календарних днів, що настають після закінчення граничного терміну проведення камеральної перевірки відповідної декларації або уточнюючого розрахунку.

У зв’язку з цим термін проведення документальних перевірок бюджетного відшкодування ПДВ на суму більше 100 тис. грн з підстав за пп. 78.1.8 ПК становитиме до 30 календарних днів після закінчення строків на проведення камеральної перевірки відповідної декларації або уточнюючого розрахунку.

Зазначені зміни діють з 20 березня 2023 року.

 

За матеріалами офіційного вебсайту ГУ ДПС у Черкаській області

 


Як надати контрагенту податкову інформацію про себе з використанням електронного кабінету?

Як надати контрагенту податкову інформацію про себе з використанням електронного кабінету?

У ДПС проінформували, що 19 листопада 2022 року  набув чинності Наказ Міністерства фінансів України від 26 серпня 2022 року № 261, яким платникам податків надано право  отримати податкову інформацію про інших платників податків за попередньо наданою згодою таких осіб, у вигляді документа за формою згідно з додатком 5 до Порядку № 637, в електронній формі з накладенням кваліфікованої електронної печатки контролюючого органу. 

Для надання податкової інформації іншим платникам податків платник податків через Електронний кабінет може надати контролюючому органу згоду на розкриття іншому платнику податків податкової інформації про нього у самостійно визначеному обсязі, шляхом вибору інформації, яка може бути надана платнику податків (п. 23 розд. ІІ Порядку № 637). 

Порядок надання такої інформації:

  1. Здійснюється вхід до Електронного кабінету за адресою: https://cabinet.taх.gov.ua шляхом проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП). КЕП можна отримати у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису. 
  2. Зайти у меню «Налаштування» розділ «Згода»  приватної частини Електронного кабінету потрібно додати «Згоду/припинення згоди на передачу установі інформації про грошові зобов’язання платника податків та його заборгованість з платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС», заповнити необхідні поля: 

вказати податковий номер платника, якому надається згода на отримання податкової інформації та 

із зазначеного переліку обрати вид інформації, яка буде доступна для перегляду іншому платнику, зберегти та підписати заповнену Згоду. 

  1. Платник податків (контрагент) може переглянути інформацію про інших платників податків за попередньо наданою згодою таких осіб у меню «Інформація про бізнес-партнера» приватної частини Електронного кабінету вказавши податковий номер платника, який надав згоду на отримання інформації. 
  2. Для отримання витягу «Податкова інформація за попередньо наданою згодою платника податків у визначеному ним обсязі» необхідно натиснути кнопку «Сформувати витяг» (інформація формується у режимі реального часу).

 

За матеріалами офіційного вебсайту ГУ ДПС у м. Києві

 


Працівники, з якими призупинено трудові відносини, можуть добровільно сплачувати ЄСВ

Працівники, з якими призупинено трудові відносини, можуть добровільно сплачувати ЄСВ

У ДПС нагадали про дію Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо спрощення механізму участі у загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванні» від 04.11.2022 р. № 2734-IX.

Згідно з цим документом розширено перелік платників, які мають право на добровільну сплату ЄСВ. До них також належать особи, які досягли 16-річного віку та не належать до осіб, яким призначено пенсію у солідарній системі, відповідно до договору про добровільну сплату страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, що укладається з Пенсійним фондом.

Договір про добровільну сплату страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування можна буде укласти в електронній формі через Портал Дія, у тому числі з використанням мобільного додатка Дія, або через вебпортал електронних послуг ПФУ.

Завдяки цьому наймані працівники, з якими призупинені трудові договори, отримають право на добровільну сплату ЄСВ самостійно.

 

За матеріалами офіційного вебсайту ГУ ДПС у Вінницькій області

 


Як отримати індивідуальну податкову консультацію через Електронний кабінет?

У ДПС сформували відповідну інструкцію:

За матеріалами офіційного вебсайту ГУ ДПС у Запорізькій області

 

Підбірку підготувала: 

Ольга Кісіль

представник з юридичних послуг Адвокатського бюро “Яновський і партнери”, юрист

X