fbpx

Дайджест новин “Підприємництво і право” з 12.05.2020 по 18.05.2020 р.

In: Дайджести новин законодавства і практики 18 May 2020 Tags: ,

Дайджест новин  “Підприємництво і право”

з 12.05.2020 по 18.05.2020 р.

 

Мін’юст надав рекомендації бізнесу як убезпечитись від рейдерів

Міністерство юстиції  надало рекомендації, як не стати жертвою рейдерів після відкриття ринку землі. Так, з 1 липня 2021 року в Україні буде скасовано заборону на відчуження земель сільгосппризначення, які перебувають у приватній власності.

Серед рекомендацій:

1) Заздалегідь подбати про належне оформлення документів, що підтверджують право власності або інше речове право на земельну ділянку, а також про внесення таких відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Це допоможе захистити власність від незаконних оборудок із даними державного реєстру на підставі підроблених документів.

2) Варто пересвідчитись, чи присвоєно земельній ділянці кадастровий номер, за допомогою якого на Публічній кадастровій карті можна знайти інформацію про місцезнаходження, цільове призначення ділянки, та в чиїй власності вона перебуває. Якщо земельній ділянці на підставі державного акту кадастровий номер не присвоєно, потрібно звернутися до найближчого розробника документації із землеустрою для виготовлення технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). Без наявності коректних відомостей про земельні ділянки у Державному земельному кадастрі не можливо укласти будь-які цивільно-правові угоди.

3) Перед укладанням договору купівлі-продажу земельної ділянки перевірити публічну інформацію про контрагента: ознайомитися із даними в Єдиному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, інформацією про на наявність судових спорів за участі контрагента, а також відомостями в Єдиному реєстрі боржників. 

4) Скористатись послугою моніторингового сервісу SMS-Маяк. Це дозволить отримати миттєві повідомлення про зміну статусу будь-яких об’єктів нерухомого майна у Державному реєстрі прав. 

5) Зареєструватись у Державному аграрному реєстрі. Він працює за принципом автоматичної взаємодії з даними Державного земельного кадастру, Державного реєстру прав, Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Єдиного державного реєстру тварин, які автоматично «підтягуються» при реєстрації в ньому. У цьому Реєстрі відображається актуальна інформація про належні аграрію земельні ділянки: їх площі, цільове призначення, вартість, речове право (у разі наявності). Реєстрація та користування Реєстром безкоштовні.

Якщо ж превентивні заходи не допомогли і майно особи або бізнес став об’єктом рейдерської атаки шляхом проведення незаконних реєстраційних дій, особа має звернутися до Офіс протидії рейдерству.

 

За матеріалами офіційної сторінки Міністерства юстиції у Facebook

 

Читайте статтю на тему:

 


Як офісам приймати відвідувачів з 11 травня?Як офісам приймати відвідувачів з 11 травня?

Головний державний санітарний лікар затвердив тимчасові рекомендації для роботи бізнесу під час карантину, зокрема, щодо приймання відвідувачів в офісних приміщеннях: 

  1. Перед початком зміни проводиться температурний скринінг усім працівникам.

Працівники, в яких виявлено температуру понад 37,2° C або ознаки респіраторних захворювань, не допускаються до виконання обов’язків.

При проведенні вимірювання температури тіла контактним методом, забезпечується обов’язкова дезінфекція виробу, яким здійснюється термометрія, після кожного його використання.

  1. Працівники та відвідувачі допускаються до офісного приміщення тільки в респіраторі або захисній масці, у тому числі виготовленій самостійно.
  2. Прийом здійснюється виключно за попереднім записом з дотриманням часового інтервалу, який дозволяє виключити контакт між відвідувачами. Очікування повинно відбуватися ззовні приміщення з дотриманням принципів соціального дистанціювання (1,5 м).
  3. На вході до приміщення організовується місце для обробки рук спиртовмісними антисептиками з концентрацією активнодіючої речовини понад 60 % для ізопропілових спиртів та понад 70 % для етилових спиртів. Доцільно розмістити яскравий вказівник про необхідність дезінфекції рук (банер, наклейка тощо).
  4. Дозволяється одночасне перебування відвідувачів з розрахунку не більше однієї особи на 10 квадратних метрів площі зали обслуговування.
  5. Між місцями надання послуг потрібно забезпечити дистанцію не менше ніж 1,5 метри. Рекламні брошури, журнали та інші поліграфічні матеріали повинні бути недоступні для клієнтів.

Суб’єкт господарської діяльності повинен забезпечити:

  • постійну наявність рідкого мила, антисептиків та паперових рушників в санвузлах. Використання багаторазових рушників заборонено;
  • інформування клієнтів щодо встановлених обмежень та умов обслуговування при вході, при проведенні телефонних записів та на офіційних сторінках в мережі Інтернет та соціальних мережах;
  • нанесення маркування, в тому числі і поза межами закладу, з метою уникнення скупчення перед входом та дотримання умов перебування в черзі з дотриманням дистанції між клієнтами не менше 1,5 м;
  • вологе прибирання з використанням миючих та дезінфекційних (в кінці зміни) засобів і провітрювання не рідше ніж кожні 2 години та після закінчення робочого дня/зміни;
  • централізований збір використаних ЗІЗ, паперових серветок в окремі контейнери (урни) з кришками та одноразовими поліетиленовими пакетами з подальшою утилізацією;
  • тимчасове відсторонення від роботи осіб з групи ризику (особи, які досягли 60-річного віку, особи, які мають хронічні захворювання, що пригнічують імунітет).

Працівники повинні:

  • регулярно мити руки з рідким милом або обробляти їх спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 3 години та після відвідування громадських місць, використання туалету, прибирання, обслуговування тощо;
  • утримуватись від контактів з особами, що мають симптоми респіраторних захворювань, – кашель, лихоманка, ломота в тілі тощо;
  • самоізолюватись у разі виникнення симптомів респіраторних захворювань.

 

Постанова Головного державного санітарного лікаря України  “Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів при здійсненні дозволених видів діяльності, які передбачають приймання відвідувачів в офісних приміщеннях, на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)” від 09.05.2020 року № 16

 


Як оформляти та оплачувати суміщення посадЯк оформляти та оплачувати суміщення посад

У ГУ Держпраці у Хмельницькій області роз’яснили нюанси в частині суміщення посад працівником.

Зокрема, суміщення професій (посад) – це виконання працівником поряд із своєю основною роботою, передбаченою трудовим договором, додаткової роботи за іншою професією (посадою) в межах робочого часу за основною роботою на одному і тому самому підприємстві, установі, організації.

  1. Для встановлення суміщення посад у штатному розписі підприємства має бути передбачена вакантна посада. У разі відсутності вільної посади або посади в штатному розписі, суміщення посад є неможливим і доплата за суміщення посад не може здійснюватися.
  2. Суміщення посад може бути встановлено за заявою працівника або на підставі прийнятого роботодавцем рішення. Якщо суміщення ініційовано роботодавцем, працівник має бути повідомлений про зміни в організації виробництва та праці згідно з частиною 3 статті 32 Кодексу законів про працю не пізніше ніж за 2 місяці.

Оформлюється суміщення професій (посад) наказом роботодавця. Оскільки працівник продовжує обіймати свою основну посаду, записи про суміщення до особової картки працівника та трудової книжки не вносяться.

В наказі в обов’язковому порядку вказують назву професії (посади), за якою відбуватиметься суміщення, умови виконання роботи та розмір доплати до посадового окладу. Тобто, якщо із працівником укладено письмовий трудовий договір для оформлення суміщення посад не потрібно укладати новий трудовий договір чи вносити зміни до наявного трудового договору за допомогою складання додаткової угоди тощо. Достатньо наказу керівника підприємства.

  1. Доплата за суміщенням провадиться винятково за наказом, оскільки виконання роботи за суміщенням посад не відображається в табелі обліку робочого часу та встановлюється відповідно до вимог КЗпП на умовах, передбачених колективним договором.

Варто зазначити, що в колективному договорі та наказі про суміщення має бути чітко зазначено, від якої саме посади встановлюється доплата та її розмір. Це пов’язано з тим, що розмір такої доплати затверджено тільки працівникам бюджетної сфери на підставі пункту 3 Постанови № 1298 доплату за суміщення в розмірі до 50% посадового окладу (тарифної ставки) за основною посадою (лист Мінпраці від 25 березня 2010 р. № 319/13/84-10).

  1. Суміщення посад може встановлюватися на певний строк або без обмеження строком. Якщо суміщення встановлювалося на певний строк, виконання додаткової роботи в порядку суміщення припиняється без видання окремого наказу. Тобто якщо в наказі про встановлення суміщення зазначений строк, на який працівникові доручалася додаткова робота, але він минув, працівник повертається до виконання лише своєї основної роботи.

Якщо строк не було встановлено, працівник має право припинити суміщення з власної ініціативи, надавши роботодавцю відповідну заяву, на підставі якої видається наказ.

Суміщення посад також може бути скасовано за ініціативою роботодавця. У такому випадку згідно із статтею 32 КЗпП працівника необхідно попередити про зміну істотних умов праці – скасування суміщення посад – за 2 місяці, про що має бути видано наказ.

Право працівника виконувати тільки ту роботу, про яку він домовився із роботодавцем при укладанні трудового договору, гарантує стаття 31 КЗпП. Отже, власник або уповноважений ним орган не має права вимагати від працівника виконання роботи, не обумовленої трудовим договором. Роботодавець може змінити трудову функцію працівника, лише договірним шляхом, тобто отримавши на це згоду працівника склавши при цьому розпорядчі документи у відповідності до норм чинного законодавства.

 

За матеріалами офіційного вебсайту ГУ Держпраці у Хмельницькій області 

 

 


Скільки платити працівнику при неповному робочому дні?Скільки платити працівнику при неповному робочому дні?

У ГУ ДПС у Луганській області наголосили, що роботодавець має право нарахувати працівнику, який працює неповний робочий день, заробітну плату нижчу за мінімальну. Основною умовою такої оплати є те, що сума нарахованої заробітної плати має бути не менша, ніж частина від мінімальної заробітної плати, що припадає на фактично відпрацьований час.

Суму ЄСВ роботодавець розраховує як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки ЄСВ незалежно від того, що працівник працював неповний робочий день (у 2020 році 1039,06 грн = 4723 грн х 22 %).

При нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи ставка ЄСВ застосовується до визначеної бази нарахування незалежно від її розміру.

У разі якщо база нарахування ЄСВ не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума ЄСВ розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки внеску (абз. 2 ч. 5 ст. 8 Закону «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»).

За угодою між працівником і власником або уповноваженим ним органом може встановлюватись як при прийнятті на роботу, так і згодом неповний робочий день або неповний робочий тиждень. Оплата праці в цих випадках провадиться пропорційно відпрацьованому часу або залежно від виробітку (ст. 56 Кодексу законів про працю України).

 

За матеріалами офіційного вебсайту ГУ ДПС у Луганській області

 


Прийнято закон про скасування подвійного ЄСВПрийнято закон про скасування подвійного ЄСВ

13 травня, Верховна Рада прийняла Закон щодо скасування подвійного оподаткування ЄСВ для осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність.

Документ встановлює наступні зміни:

– доповнено перелік осіб, звільнених від сплати ЄСВ. Серед них – особи, які провадять незалежну професійну діяльність, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю. Такі особи зможуть бути платниками ЄСВ виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування;

– звільнено осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, від сплати за себе ЄСВ за умови взяття їх на облік як фізичних осіб-підприємців та провадження ними одного виду діяльності одночасно в якості ФОПів та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність;

– скасовано зобов’язання для ФОП (крім тих, які обрали спрощену систему оподаткування), осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, та членів фермерського господарства сплачувати мінімальний розмір ЄСВ у разі відсутності діяльності, тобто за місяці, у яких не було отримано доходу (прибутку).

 

Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” (щодо усунення дискримінації за колом платників) №2166 від 20.09.2019 р.

 

 


Верховна Рада продовжила податкові пільги у зв’язку з карантиномВерховна Рада продовжила податкові пільги у зв’язку з карантином

Верховна Рада прийняла Закон щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення карантинних заходів.

Закон встановлює наступне:

– звільнення від ПДФО та військового збору надбавок для медиків та допомоги по частковому безробіттю на період карантину;

– продовження строку незастосування штрафних санкцій за порушення податкового законодавства по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину;

– зупинення перебігу строку оскарження рішень ДПС по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину (було до 31 травня);

– продовження строку ненарахування пені за договорами про споживче кредитування по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину;

– продовження звільнення від сплати ЄСВ за себе ФОП та особами, які провадять незалежну професійну діяльність на період з 1 по 31 травня 2020 року;

–  надання права ФОПам отримувати допомогу по частковому безробіттю на період карантину у разі вимушеного скорочення тривалості робочого часу (сьогодні допомога надається лише для найманих працівників);

– продовження мораторію на проведення документальних та фактичних перевірок по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.

 

Проект Закону “Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення короновірусної хвороби (COVID-19)” № 3329-д від 30.04.2020 р.

 


З 18 травня запроваджується держрегулювання цін на деякі товариЗ 18 травня запроваджується держрегулювання цін на деякі товари

18 травня набрала чинності постанова КМУ, якою визначено механізм декларування зміни роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення.

Суб’єкти господарювання у разі збільшення роздрібної ціни на товар мають повідомити про це Держпродспоживслужбу через її офіційний веб-сайт з використанням кваліфікованого електронного підпису у таких випадках:

  • на 15% і більше – за 30 днів до початку застосування роздрібної ціни (станом на 18 травня або на дату попередньо задекларованої ціни);
  • на 10% і більше, але менше 15% – за 14 днів до початку застосування роздрібної ціни;
  • на 5% і більше, але менше 10% – за 3 дні до початку застосування роздрібної ціни, не рахуючи дня декларування.

Серед товарів, що мають істотну соціальну значущість:

  • Крупа гречана
  • Цукор-пісок
  • Борошно пшеничне вищого сорту
  • Макаронні вироби вітчизняного виробництва (вермішель з борошна пшеничного вищого сорту)
  • Молоко пастеризоване жирністю 2,5 відсотка (у плівці)
  • Хліб житньо-пшеничний

До переліку товарів протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 включено:

  • Paracetamol
  • Azithromycin
  • Amoxicillin and beta-lactamase inhibitor
  • Ampicillin
  • Засіб на спиртовій основі для протирання рук (Alcohol based hand rub)
  • Хлорвмісні та інші за способом дії препарати для дезінфекції поверхонь, матеріалів, обладнання (Chlorine base compound)
  • Хлороксиленол (Chloroxylenol)
  • Спиртовмісний антисептик для рук кишеньковий
  • Мийно-дезінфікуючий (дезінфікуючий) засіб для прання
  • Дезінфікуючий засіб для інструментів та обладнання
  • Засоби індивідуального захисту
  • Шапочка медична одноразова
  • Медична маска
  • Халат ізоляційний медичний одноразовий.

Ознайомитись з детальним переліком товарів можна за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/341-2020-%D0%BF

 

Постанова КМУ “Про заходи щодо стабілізації цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, товари протиепідемічного призначення” від 22 квітня 2020 р. № 341

 

 


НБУ розробив мобільний застосунок для ідентифікації клієнтівНБУ розробив мобільний застосунок для ідентифікації клієнтів

Національний банк розробив мобільний додаток UAPassportReader для зчитування інформації з біометричних документів. 

Скачавши додаток на смартфон, можна зчитати всю інформацію, необхідну для ідентифікації клієнта з його ID-картки або біометричного закордонного паспорта громадянина України.

Завдяки додатку банкам не потрібно буде купувати дороговартісне обладнання для зчитування інформації з чіпу біометричних документів. Інтегрувавши цей додаток до своєї it-мережі, банк одразу зможе отримувати та зберігати в цифровому вигляді всю необхідну інформацію про клієнтів.

Клієнтам, які мають біометричні документи, тепер не потрібно буде носити з собою паперову довідку про місце реєстрації. Також для них відкривається доступ до власних даних, що містяться в документах: вони можуть завантажити цю інформацію на свій смартфон для подальшого пересилання (наприклад, у форматі PDF).

Пілотна версія додатка вже доступна для безкоштовного завантаження в AppStore. У перспективі Національний банк планує також розробити аналогічну версію для Google Play.

 

За матеріалами офіційної сторінки НБУ у Facebook

 

 

Підбірку підгoтувала: 

Ольга Кісіль

представник з юридичних послуг Адвокатського бюро “Яновський і партнери”, юрист

Підписатися на новини

Підпишіться на щотижневий дайджест новин і будьте в курсі подій без зайвого спаму

X