Дайджест новин “Підприємництво і право”
з 11.07.2022 по 20.07.2022 р.
Оновлено перелік видів діяльності, які потребують дозволу або ліцензії в умовах воєнного стану
КМУ розширив перелік видів господарської діяльності, які не можуть провадитися на підставі декларації (в умовах воєнного стану). Відтепер відповідного дозволу або ліцензії вимагає:
– діяльність з медичної практики;
– діяльність у сфері електроенергетики, на ринку природного газу, з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, з виробництва теплової енергії, транспортування теплової енергії магістральними і місцевими (розподільними) тепловими мережами, постачання теплової енергії та інша діяльність, ліцензування якої здійснює НКРЕКП, відповідно до закону;
– діяльність, пов’язана з розробленням, виготовленням, постачанням спеціальних технічних засобів для зняття інформації з каналів зв’язку та інших технічних засобів негласного отримання інформації;
– професійна діяльність на ринках капіталу та організованих товарних ринках;
– діяльність у зонах відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення;
– ввезення в Україну і вивезення за її межі об’єктів тваринного світу;
– ввезення в Україну і вивезення за її межі об’єктів рослинного світу;
– імпорт та експорт зразків видів дикої фауни і флори, пересувні виставки, реекспорт та інтродукція з моря зазначених зразків, які є об’єктами регулювання Конвенції про міжнародну торгівлю видами дикої фауни і флори, що перебувають під загрозою зникнення, в частині осетрових риб і виробленої з них продукції.
Декларації по цих видах діяльності, які були подані до дня набрання чинності постановою (13.07.2022), є дійсними протягом шести місяців з дня набрання нею чинності.
Протягом зазначеного строку суб’єкти господарювання для подальшого провадження такої діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку, строки та на умовах, що передбачені законодавством.
Постанова КМУ від 07.07.2022 р. № 778 “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 р. № 314”
Змінено вимоги щодо “оцифрування” трудових книжок
З 15 липня діють нові правила подання відомостей про трудову діяльність в електронній формі.
Змінами встановлено наступне:
- відомості про трудову діяльність працівника подаються до територіального органу Пенсійного фонду працівником особисто або через вебпортал електронних послуг ПФУ в електронній формі;
- відомості подаються xml-файлом у вигляді відсканованих копій документів або в оцифрованому вигляді – шляхом створення відповідного електронного запису в електронному кабінеті страхувальника або застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг ПФУ, до якого додаються скановані копії документів, на підставі яких створюється запис;
- уточнено, що відомості про трудову діяльність працівника подаються одноразово;
- у випадку виправлення записів у разі виявлення неправильного чи неточного запису про періоди роботи за періоди страхового стажу після 01 липня 2000 року або створення неправильного чи неточного електронного запису в електронному кабінеті страхувальника або застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг ПФУ такі відомості надсилаються повторно. При їх повторному надсиланні подаються титульна сторінка та сторінки зі змінами.
Постанова правління ПФУ «Про порядок та черговість подання відомостей для створення електронних трудових книжок» від 01.06.2022 р. № 8-3
Що відомо про військовий облік жінок?
У Генеральному штабі ЗСУ надали роз’яснення з цього питання.
- Головним управлінням персоналу Генерального штабу Збройних Сил України опрацьовано пропозиції щодо взяття жінок на військовий облік військовозобов’язаних лише за їхньою згодою.
- Пропонується розпочати проведення заходів із включення жінок до військового обліку не раніше ніж через місяць після завершення особливого періоду в державі.
- Опрацьовано пропозиції щодо внесення змін до Переліку спеціальностей та/або професій, споріднених з відповідними військово-обліковими спеціальностями, після одержання яких жінки беруться на військовий облік військовозобов’язаних. Зазначений Перелік затверджений наказом Міністра оборони України від 11.10.2021 № 313 і передбачає, що з 1 жовтня 2022 року жінки, які мають спеціальності та/або професії, визначені в додатку 1 до наказу, братимуться на військовий облік військовозобов’язаних.
- Водночас, проведення загальної мобілізації під час війни з російською федерацією засвідчило, що на військову службу до Збройних Сил України та інших військових формувань призвані близько 1% жінок від загальної кількості мобілізованих.
Більшість жінок призначено на посади медичного персоналу, підрозділів зв’язку, морально-психологічного забезпечення, діловодів, бухгалтерів та кухарів. На даний час у Збройних Силах залишається потреба у жінках-фахівцях з медицини, радіотехніки та харчових технологій.
За матеріалами офіційної сторінки Генерального штабу ЗСУ у Facebook
Як отримати до 250 тисяч гривень на власний бізнес?
В Управлінні Держпраці у Хмельницькій області розповіли про відповідну програму.
Деталі програми:
- обов’язковою умовою є створення 1-2 робочих місць залежно від розміру мікрогранту;
- мікрогрант є безповоротною допомогою, якщо підприємець або юридична особа сплатили отриману суму гранту у формі податків та зборів;
- подати заяву на отримання мікрогранту можна на порталі Дія;
- Дія, Ощадбанк та Державна служба зайнятості надають консультації клієнтам, які бажають взяти участь в програмі «Робота: СВОЯ СПРАВА» з метою запуску нового або розвитку діючого бізнесу зі створенням нових робочих місць;
- для участі в програмі необхідно подати такі документи:
– заяву на отримання мікрогранту;
– бізнес-план щодо створення нового або розвитку діючого бізнесу;
- розмір мікрогранту складатиме від 50 тис. до 250 тис. грн.;
- заявку на отримання мікрогранту можуть подати майбутні підприємці, діючі ФОП або юридичні особи:
– які не перебувають і не провадять господарську діяльність на тимчасово окупованій території України;
– які не перебувають під санкціями;
– щодо яких не порушено справи про банкрутство;
– щодо яких відсутнє рішення суду про притягнення до кримінальної відповідальності за корупцію;
– які не мають заборгованості перед бюджетом;
- мікрогрант можна витратити на придбання обладнання; закупівлю сировини; орендну плату (не більше 25% від суми мікрогранту); лізинг обладнання;
- у разі отримання гранту, його отримувач зобов’язаний:
– створити хоча б одне робоче місце;
– здійснювати діяльність протягом усього терміну користування грантом;
– сплачувати податки в бюджет, зокрема за працевлаштування працівників.
За матеріалами офіційного вебсайту Управління Держпраці у Хмельницькій області
Бізнес має право на державну допомогу за кожного працевлаштованого переселенця
У Мінекономіки повідомили, що вже понад 4,4 тис роботодавців скористались програмою компенсації витрат на оплату праці за кожну працевлаштовану особу з числа внутрішньо переміщених.
У рамках програми роботодавці можуть отримати державну виплату 6,5 тисяч гривень за кожного робітника з числа ВПО. Компенсація надається протягом 2 місяців з дати працевлаштування людини.
Щоб отримати компенсацію за працевлаштування ВПО, роботодавець має відповідати таким критеріям:
- стояти на обліку як платник єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
- подати податкову звітність за 4 квартал 2021 або весь 2021 рік;
- не бути бюджетною організацією або фондом соціального страхування.
Роботодавець має укласти з внутрішньо переміщеною особою трудовий контракт. Зареєструвати дані про працевлаштовану особу можна через портал Дія.
За 5 календарних днів після цього необхідно подати заявку на отримання компенсації, до якої додати підтверджуючі документи про виплату зарплати та відрахування.
За матеріалами офіційної сторінки Мінекономіки у Facebook
Підбірку підготувала:
Ольга Кісіль
представник з юридичних послуг Адвокатського бюро “Яновський і партнери”, юрист