Дайджест новин “Підприємництво і право”
з 09.02.2024 по 21.02.2024 р.
Перелік територій бойових дій та ТОТ знову оновлено
Мінреінтеграції 5 лютого 2024 року внесло зміни до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією.
Оновлення стосуються Охтирського та Конотопського районів Сумської області, Куп’янського району Харківської області.
Перелік був затверджений у грудні 2022 року та періодично оновлюється.
Його можна застосовувати для отримання податкових пільг.
Наказ Мінреінтеграції від 5 лютого 2024 року № 30 “Про затвердження Змін до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією”
Відновлено подання спеціальної звітності резидентів Дія Сіті
Кабмін поновив процедуру подання резидентами Дія Сіті звіту про відповідність та незалежного висновку. Раніше у зв’язку з введенням воєнного стану звітність резидентів Дія Сіті було відтерміновано до 1 січня календарного року, що настає за наступним після припинення чи скасування воєнного стану.
Крім того, змінами передбачено, що у 2024 році резиденти Дія Сіті, які набули такий статус до набрання чинності Постановою КМУ від 13 лютого 2024 р. № 163 “Деякі питання відновлення звітності резидентів Дія Сіті”:
– не втрачають статус резидента Дія Сіті за результатами подання звіту про відповідність та/або незалежного висновку;
– не подають початковий звіт про відповідність та/або незалежний висновок.
Постанова КМУ від 13 лютого 2024 р. № 163 “Деякі питання відновлення звітності резидентів Дія Сіті”
В Україні запрацює інформаційно-комунікаційна система у сфері експортного контролю бізнесу
У Мінекономіки повідомили, що бізнес, який працює на забезпечення потреб безпеки та оборони України, зможе отримувати низку послуг Державної служби експортного контролю в електронному вигляді. Це передбачено порядком реалізації експериментального проєкту з впровадження та забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційної системи у сфері держекспортконтролю (ІКСЕК).
“Впровадження сучасних цифрових рішень у сфері експортного контролю суттєво спростить для бізнесу процеси підготовки та подання документів, попередньої ідентифікації товарів, тощо”, – зазначила Перший віцепрем’єр-міністр України – Міністр економіки України Юлія Свириденко.
Експериментальний проєкт із впровадження ІКСЕК буде реалізовуватись протягом двох років. В рамках проєкту передбачається надання Держекспортконтролем електронних послуг при оформленні та видачі:
- посвідчення про реєстрацію суб’єкта здійснення міжнародних передач товарів військового призначення та подвійного використання;
- висновків на здійснення тимчасового ввезення чи вивезення таких товарів, їх транзит територією України;
- дозволу на здійснення експорту чи імпорту товарів військового призначення та подвійного використання;
- висновку на проведення переговорів, пов’язаних з укладанням зовнішньоекономічних договорів.
Інформаційно-комунікаційна системи у сфері держекспортконтролю є локалізацією програмного продукту «Stratlink», що розроблений за фінансової та організаційної підтримки Програми з безпеки кордонів та експортного контролю Держдепартаменту США. Система має надійний захист та, зокрема, дозволятиме:
– підтримувати комунікацію з Держекспортконтролем на предмет статусу поданих документів, отримувати інформацію щодо результатів розгляду поданих матеріалів, а у перспективі і безпосередньо дозвільні документи в електронній формі;
– отримати інформування та рекомендації щодо подальших дій при розгляді заявки. Зокрема, надати додаткові матеріали або уточнюючу інформацію, отримати рахунок на оплату послуг, підтвердити оплату тощо;
– подати звіти щодо використання дозвільних документів.
Передбачається, що послуги «Реєстрація», «Експорт» та «Імпорт» будуть доступними для підприємців вже з 1 березня 2024 року, доступ до решти послуг буде додаватися протягом наступних 6 місяців.
Доступ до послуг підприємці, які пройшли електронну ідентифікацію та мають відповідний рівень доступу до даних та інформації в системі, зможуть отримати у власному робочому кабінеті на сайті Держекспортконтролю https://esec.dsecu.gov.ua/
Участь суб’єктів господарювання у проекті буде добровільною. Тобто за бажанням вони зможуть отримувати відповідні публічні послуги й за традиційною процедурою, шляхом подання документів у паперовому вигляді. При цьому, подача у паперовому вигляді оригіналів гарантійних документів залишається обов’язковою вимогою у всіх випадках.
За матеріалами офіційного вебсайту Міністерства економіки України
Що варто пам’ятати при укладенні трудового та цивільно-правового договору?
У ДПС нагадали про основні відмінності між трудовим та цивільно-правовим договором.
- Трудовий договір – це угода між найманим працівником і роботодавцем.
За трудовим договором працівник зобов’язується виконувати роботу, зазначену в договорі, а роботодавець – виплачувати за це заробітну плату й забезпечувати гідні й безпечні умови праці, передбачені законодавством про працю. Працівнику повинні надати робоче місце, обладнання, засоби індивідуального захисту тощо.
Трудовий договір регулює процес виконання роботи за певною спеціальністю, кваліфікацією чи посадою, а також вимагає дотримання правил внутрішнього трудового розпорядку.
З одного боку, найманий працівник залежить від роботодавця. Якщо він хоче хочете взяти відпустку, залишитися вдома за сімейними обставинами, піти до лікаря протягом робочого дня, то повинен отримати дозвіл керівника.
З іншого боку працівник має низку соціальних і трудових гарантій: регулярна оплата праці – щонайменше двічі на місяць; нормований робочий час; лікарняні; оплачувані вихідні й відпустки; захист від незаконного звільнення тощо.
- За цивільно-правовим договором (угодою) немає роботодавця і працівника. Є виконавець, який зобов’язується виконати певну роботу або надати послугу, і замовник, який приймає роботу й оплачує її.
Такі взаємовідносини можуть укладатися між будь-якими юридичними або фізичними особами і регулюються Цивільним кодексом. На них не поширюється дія трудового законодавства.
Предметом договору є кінцевий результат, а не процес його досягнення. Обидві сторони – незалежні й рівноправні. Замовник не має піклуватися про умови праці, надавати робоче місце й обладнання, оплачувати лікарняні. Виконавець самостійно організовує роботу і відповідає за її вчасне виконання.
Розмір винагороди й термін оплати визначаються угодою сторін, а не законодавством. В основному цивільно-правові договори укладаються для виконання разових, а не систематичних робіт.
За матеріалами офіційного вебсайту ГУ ДПС у Дніпропетровській області
У “Дії” доступне оформлення компенсації за облаштування робочого місця для людини з інвалідністю
Роботодавці, які прийняли на роботу людину з інвалідністю, можуть одержати компенсацію за облаштування її робочого місця через портал «Дія».
Щоб отримати таку компенсацію, роботодавцю необхідно:
- авторизуватися на порталі «Дія» за допомогою КЕП;
- заповнити заяву: вказати дані про особу з інвалідністю та облаштоване робоче місце;
- прикріпити документи, які підтверджують працевлаштування, купівлю допоміжних засобів та довідку медико-соціальної експертної комісії, яка засвідчує інвалідність співробітника;
- вказати IBAN свого рахунку;
- підписати заяву КЕПом.
Рішення буде ухвалене впродовж 13 робочих днів, якщо воно позитивне – кошти надійдуть на рахунок впродовж 5 робочих днів.
У Мінцифри звертають увагу, що на компенсацію можна подати лише у випадку, якщо співробітник з інвалідністю розпочав працювати у компанії протягом останніх 90 днів на момент подання заяви.
Роботодавець може отримати компенсацію за облаштування робочого місця за працевлаштованих людей з 1 групою інвалідності – до 106,5 тис. грн (15 мінімальних зарплат), з 2 групою інвалідності – до 71 тис. грн (10 мінімальних зарплат).
За матеріалами офіційного вебсайту Мінцифри
Підбірку підготувала:
Ольга Кісіль
представник з юридичних послуг Адвокатського бюро “Яновський і партнери”, юрист