fbpx
[get_banners]

Дайджест новин “Підприємництво і право” з 07.02.2022 по 14.02.2022 р.

In: Дайджести новин законодавства і практики 14 Feb 2022 Tags: ,

Дайджест новин  “Підприємництво і право”

з 07.02.2022 по 14.02.2022 р.

 

У Дії доступні нові послуги: довідки про трудовий та страховий стаж, зміна місця реєстрації та інші

У Дії доступні нові послуги: довідки про трудовий та страховий стаж, зміна місця реєстрації та інші

У Мінцифри презентували нові онлайн послуги. Серед них:

  1. Зміна місця реєстрації, яка стала доступною по всій території України. Тепер особа може вказати адресу, за якою планує проживати, на порталі або у застосунку Дія, та отримати підтвердження від власника житла.
  2. Довідка про несудимість. 
  3. Шеринг техпаспорту. Тепер у декілька кліків ви можете пошерити техпаспорт у застосунку із близькою людиною, яка користується вашим авто. Так чином, вони матимуть право на користування вашим авто. Заява обробляється до 10 хвилин.
  4. Опитування. Ця послуга допоможе органам влади дізнатися думку суспільства з того чи іншого приводу, а команді – у розробці нових послуг.
  5. Автоматична реєстрація будівництва. Раніше його можна було отримати на порталі Дія, але чекати розгляду протягом 10 робочих днів. Відтепер послуга надається автоматично, а результат замовник отримує одразу.
  6. Е-грошова допомога ВПО без зміни даних.
  7. Довідки ОК-5/ОК-7 (довідки про трудовий та страховий стаж) тепер можна отримати й у застосунку Дія. Їх вимагають при оформленні на роботу, для призначення пенсії, при нарахуванні лікарняних. 

 

За матеріалами офіційного вебсайту Міністерства цифрової трансформації

 


Коли фізособа зобов’язана інформувати ДПС про зміну своїх даних?

Коли фізособа зобов’язана інформувати ДПС про зміну своїх даних?

У ДПС наголосили, що фізичні особи – платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки фізичної особи – платника податків або Повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті), протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків за формою № 5ДР або заяви за ф. № 5ДРП (для осіб, які відмовились від податкового номера).

Наприклад, при зміні прізвища, ім’я, по батькові, адреси проживання, нумерації будинків, перейменування вулиць, заміни документа, що посвідчує особу, платник податків зобов‘язаний подати до відповідної податкової інспекції заяву про внесення змін за ф. № 5ДР або ф. № 5ДРП.

Якщо громадяни не повідомляють податкові органи про внесені зміни, у подальшому такі платники податків можуть зіштовхнутися з неможливістю вчасно отримати листи, податкові повідомлення-рішення про сплату податку на нерухоме майно, земельного податку тощо.

 

За матеріалами  офіційного вебсайту ГУ ДПС у Чернівецькій області

 


Торгівля в селах допускається без використання РРО: які умови?

Торгівля в селах допускається без використання РРО: які умови?

Кабмін оновив перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО/ПРРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій.

Так, від обов’язкового застосування РРО звільняються суб’єкти господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю на території села, селища товарами (крім підакцизних товарів), за умови не перевищення граничного розміру річного обсягу розрахункових операцій (167 розмірів мінімальної заробітної плати).

Ці зміни не застосовуються у разі, якщо:

1) така роздрібна торгівля здійснюється в торговельному об’єкті, в якому також здійснюється торгівля підакцизними товарами;

2) такими фізичними особами – підприємцями також здійснюється дистанційна торгівля, зокрема через Інтернет;

3) сільськими, селищними, міськими радами прийнято рішення про обов’язкове застосування на території села, селища реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій для форм і умов проведення діяльності, визначених у цьому пункті.

 

Постанова КМУ від 09 лютого 2022 р. № 95 “Про внесення змін до переліку окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій”

 


Повернення коштів за товар здійснюється у тій самій формі, у якій була розрахункова операція

Повернення коштів за товар здійснюється у тій самій формі, у якій була розрахункова операція

У ДПС надали відповідні роз’яснення.

Зокрема, платіжна операція – це дія, ініційована користувачем електронного платіжного засобу, з внесення або зняття готівки з рахунку, здійснення розрахунків у безготівковій формі з використанням цього електронного платіжного засобу та/або його реквізитів за банківськими рахунками.

Якщо оплата проводилася через РРО з використанням банківської платіжної картки (POST-терміналу), то повернення коштів за неотриманий товар (не надану послугу) здійснюється на розрахунковий рахунок покупця, відкритий у банку.

Повернення коштів за неотриманий товар/не надану послугу здійснюється у тій формі оплати, у якій була здійснена розрахункова операція.

Суб’єкт господарювання зобов’язаний надати особі, яка повертає товар чи відмовляється від послуги, розрахунковий документ встановленої форми та змісту (видатковий чек).

Якщо оплата за товар (послуги) здійснювалась у безготівковій формі через установу банку, то і повернення коштів за неотриманий товар (не надану послугу) здійснюється через установу банку. У такому випадку РРО не застосовується.

 

За матеріалами  офіційного вебсайту ГУ ДПС у Київській області

 


Змінено процедуру пропуску товарів через митний кордон

Змінено процедуру пропуску товарів через митний кордон

КМУ оновив порядок здійснення контрольних процедур при переміщенні товарів через митний кордон України.

Зокрема, визначено, що до прибуття товарів на митну територію України до митного органу, у зоні діяльності якого розташовано пункт пропуску, де товари вперше перетнуть митний кордон України, перевізник, що переміщує товари, або від його імені інша особа подають загальну декларацію прибуття.

У разі коли водний або повітряний транспортний засіб з товарами вперше перетне митний кордон України у зоні діяльності митного органу без прибуття в пункт пропуску, розташований у зоні діяльності цього митного органу, загальна декларація прибуття може подаватися до іншого митного органу, у зоні діяльності якого розташований пункт пропуску, в який фактично прибуде транспортний засіб з товарами.

В окремих випадках за наявності обставин непереборної сили, які не дали змоги перевізникові прибути на митну територію України через пункт пропуску, в якому відповідно до поданої загальної декларації прибуття передбачалося здійснити перетин митного кордону України, дозволяється проходження митних формальностей з метою отримання дозволу на пропуск через державний кордон України в іншому пункті пропуску, в який фактично прибув транспортний засіб з товарами. У таких випадках перевізник після прибуття на територію пункту пропуску письмово повідомляє митному органу про наявність обставин непереборної сили, а такий митний орган негайно повідомляє про звернення перевізника митному органові, у зоні діяльності якого передбачався перетин митного кордону України.

Пропуск через митний кордон України товарів і транспортних засобів комерційного призначення, що їх перевозять, здійснюється після подання до митного органу загальної декларації прибуття та виконання необхідних митних формальностей, визначених за результатами аналізу ризиків за такою декларацією.

Відсутність на момент здійснення митних формальностей у пункті пропуску загальної декларації прибуття на товари, крім випадків, визначених Митним кодексом України, є підставою для відмови у пропуску через митний кордон України товарів і транспортних засобів комерційного призначення, що їх перевозять.

Для подання загальної декларації прибуття можуть використовуватися інформаційні системи електронної взаємодії у разі, якщо за допомогою таких систем забезпечується:

1) подання (передача) загальних декларацій прибуття відповідно до положень та у строки, встановлені Митним кодексом України;

2) цілісність інформації, що подається (недопущення внесення такими системами будь-яких змін до змісту та обсягу відомостей, внесених до загальних декларацій прибуття відповідними особами);

3) надсилання особі, яка подала загальну декларацію прибуття, реєстраційного номера, присвоєного такій декларації автоматизованою системою митного оформлення, та іншої інформації, необхідної для здійснення митних формальностей;

4) передача загальних декларацій прибуття відповідно до форматів, структури документів, протоколів обміну даними та технічних специфікацій, визначених Держмитслужбою.

 

Постанова КМУ від 9 лютого 2022 р. № 94 ”Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 р. № 451 та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України”

 


Чи зобов’язаний роботодавець складати графік відпусток?

Чи зобов’язаний роботодавець складати графік відпусток?

У Держпраці надали відповідні роз’яснення.

  1. Відповідно дo ст. 10 Закону «Про відпустки», ст. 79 Кодексу законів про працю черговість надання відпусток пpацівників визначається графіками, які затверджуються влaсником або уповноваженим ним органом зa погодженням з виборним органом пeрвинної профспілкової організації (профспілковим представником) aбо іншим уповноваженим на представництво тpудовим колективом органом, і доводиться дo відома всіх працівників. При cкладанні графіків враховуються інтереси виробництва, oсобисті інтереси працівників та мoжливості для їх відпочинку.
  2. Законодавчо нe встановлена форма графіка відпусток, вiн складається у довільній формі. У графіку відпусток можна вказати такі відомості щодо відпустки:

– вид;

– місяць початку;

– місяць закінчення;

– кількість календарних днів.

  1. Вpаховуючи, що Закон про вiдпустки поширюється на всіх громадян Укpаїни, які перебувають у трудових вiдносинах з підприємствами, установами, організаціями нeзалежно від форм власності, виду дiяльності та галузевої належності, а тaкож працюють за трудовим дoговором у фізичної особи, норма зaкону щодо складання графіка відпусток мaє бути дотримана і у випaдку, коли на підприємстві працює навіть декілька працівників.
  2. Графік відпусток визначає черговість надання оплачуваних відпусток у календарному році з урахуванням інтересів виробничого і господарського процесів, а також особистих інтересів працівників і мoжливості для їх відпочинку. Він містить відомості про розподіл часу відпусток між працівниками всіх структурних підрозділів.
  3. Графік відпусток розробляється щороку на наступний календарний рік. 
  4. При оформленні Графіку відпусток слід враховувати норми ДСТУ 4163:2020, що поширюються на організаційно-розпорядчу документацію незалежно від носія інформації.
  5. Роботодавець погоджує графік відпусток з виборним органом пeрвинної профспілкової організації (профспілковим представником) aбо іншим уповноваженим на представництво тpудовим колективом органом.

Нормативні акти не визначають способу затвердження графіка відпусток, тому можна використовувати такі варіанти:

Варіант 1. Графік відпусток затверджується як окремий документ шляхом накладання затверджувальної візи керівника. Слід врахувати, що це документ управлінської документації, тому у нього має бути номер, дата і всі необхідні реквізити. Відповідно зміни будуть вноситися за такою ж самою формою і в такому самому порядку, як затверджувався графік (у змін теж має бути дата та номер).Такий варіант обирають у разі, якщо до виконання цього графіка немає додаткових вказівок.

Варіант 2. Затвердження графіку відпусток наказом. Використовується тоді, коли важливо ознайомити з графіком відпусток, роздати керівникам структурних підрозділів витяги із графіка відпусток чи дати інші вказівки. Зазначений наказ має бути наказом з адміністративно-господарської діяльності. Відповідно всі зміни до графіку відпусток вносяться також наказами.

  1. Відсутність графіку відпусток, як це зазначено в листі Міністерства соціальної політики України вiд 29.07.2015 р. №191/10/136-15 «Щодо графіку відпусток», може кваліфікуватися як «порушення інших вимог трудового законодавства».

Слід зазначити, що в ч. 1 cт. 41 КУпАП встановлено вiдповідальність також за “інші порушення вимoг законодавства про працю”, пiд які пiдпадає відсутність графіка відпусток; посадовим особам Роботодавця загрожує адміністративний штраф у загальному випадку в розмірі від 510 до 1700 грн.

А роботодавцеві загрожує штраф у розмірі мінімальної заробітної плати за кожне таке порушення (абз. 8 ч. 2 ст. 265 КЗпП).

 

За матеріалами  офіційного вебсайту ГУ Держпрацi в Одеськiй областi

 

Підбірку підготувала: 

Ольга Кісіль

представник з юридичних послуг Адвокатського бюро “Яновський і партнери”, юрист

X