fbpx
[get_banners]

Дайджест новин “Підприємництво і право” з 05.04.2021 по 12.04.2021 р.

In: Дайджести новин законодавства і практики 12 Apr 2021 Tags: ,

Дайджест новин  “Підприємництво і право”

з  05.04.2021 по 12.04.2021 р.

 

З 7 квітня діють оновлені карантинні обмеженняЗ 7 квітня діють оновлені карантинні обмеження

Кабмін оновив карантинні обмеження. Серед них:

  • дозволено в “червоних” зонах  торгівлю садівним матеріалом та надання послуг з прання та хімчистки;
  • виключено необхідність наявності ПЛР-тестів для іноземців та осіб без громадянства віком до 12 років;
  • вимоги щодо самоізоляції поширюються також на іноземців та осіб без громадянства, які постійно проживають на території України, які перетинають державний кордон на в’їзд в Україну, крім:

осіб, які не досягли 12 років;

водіїв та членів екіпажу вантажних транспортних засобів, автобусів, що здійснюють регулярні перевезення, членів екіпажів повітряних і морських, річкових суден, членів поїзних і локомотивних бригад;

осіб, що здійснюють перевезення гемопоетичних стовбурових клітин для трансплантації;

осіб, які мають негативний результат тестування на COVID-19 методом ПЛР, яке проведено не більш як за 72 години до перетину державного кордону.

Особи, які підлягають самоізоляції у зв’язку з перетинанням державного кордону або контрольних пунктів в’їзду на тимчасово окуповані території в Донецькій та Луганській областях, Автономної Республіки Крим та м. Севастополя та виїзду з них, зобов’язані встановити та активувати мобільний додаток системи “Вдома”. У разі неможливості встановлення такого мобільного додатка особа підлягає обсервації. Раніше це правило поширювалося тільки на громадян України.

 

“Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236” від 07 квітня 2021 р. № 310

 


Як бізнесу отримати карантинну допомогу у квітні?Як бізнесу отримати карантинну допомогу у квітні?

Кабмін затвердив Порядок виплати допомоги підприємцям та найманим працівникам, робота яких вже тимчасово зупинена або буде зупинена внаслідок запровадження у 2021 році, обмежувальних протиепідемічних заходів.

Виплати в розмірі 8 тисяч гривень будуть здійснюватись автоматично, як і в грудні 2020 року, після подання людиною, яка має на них право, заявки через додаток або Єдиний портал державних послуг «Дія».

Відмінністю є те, що допомога надаватиметься застрахованим особам по факту впровадження протягом 2021 року «червоного» рівня епідемічної небезпеки на території відповідного регіону, в якому роботодавець (страхувальник) застрахованої особи обліковується, як платник єдиного внеску.

Окрім гарантованої державою допомоги, підприємці та наймані працівники зможуть також одержати підтримку від місцевої влади – додаткові виплати з місцевого бюджету, якщо орган місцевого самоврядування ухвалить відповідне рішення.

Звертаючись по цю допомогу потрібно звернути увагу на такі моменти:

  1. Якщо людина отримала допомогу у 8 тисяч гривень протягом грудня 2020 – січня 2021, це не обмежує її права і можливість отримати допомогу і цього разу, якщо в регіоні, де вона працює, протягом 2021 року запроваджено карантинні обмеження «червоного» рівня епідемічної небезпеки.
  2. Особа може звернутись за допомогою протягом 30 днів із дня запровадження на території регіону, де вона працює, обмежувальних заходів «червоного» рівня епідемічної небезпеки. Якщо ж людина працює в регіоні, в якому такі обмеження вже були раніше (лютий-березень) запроваджені протягом 2021 року, то відлік цих 30 календарних днів починається через 10 днів після набрання чинності Законом, який передбачає надання цієї допомоги (Закон набув чинності 9 квітня).
  3. Уряд постановою № 329 затвердив Перелік основних видів економічної діяльності, стосовно яких здійснюються додаткові обмежувальні протиепідемічні заходи. Звертаємо увагу, що КВЕД з такого Переліку має бути заявлений першим у відомостях з ЄДР станом на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається заява на допомогу.

 

За матеріалами Урядового порталу

 


Як отримати ліцензію на проведення азартних ігор?Як отримати ліцензію на проведення азартних ігор?

Уряд затвердив Ліцензійні умови провадження діяльності з надання послуг у сфері організації та проведення азартних ігор

Вимоги до осіб, які планують отримати ліцензію:

  • ліцензіати не можуть перебувати під контролем резидентів держав, що здійснюють збройну агресію проти України або дії яких створюють умови для виникнення воєнного конфлікту та не можуть діяти в інтересах таких осіб;
  •  не можуть належати до осіб, діяльність яких обмежена санкціями.
  • ділова репутація керівника, головного бухгалтера або особи, на яку покладено обов’язок ведення бухгалтерського обліку, власників істотної участі та кінцевих бенефіціарних власників здобувача ліцензії повинна бути бездоганною.

Ознаками відсутності бездоганної ділової репутації є:

  1. позбавленння права займати певні посади або займатися певною діяльністю;
  2. не погашена або не знята в установленому законом порядку судимість, у тому числі за злочини проти громадської безпеки, злочини проти власності, злочини у сфері господарської діяльності, злочини у сфері використання електронно-обчислювальних машин (комп’ютерів), систем та комп’ютерних мереж і мереж електрозв’язку та злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов’язаної з наданням публічних послуг;
  3. звільнення на підставі пунктів 3, 4, 7, 8 частини першої статті 40 та статті 41 Кодексу законів про працю України;
  4. особа була керівником, головним бухгалтером або власником істотної участі у фінансовій установі не менше шести місяців протягом одного року до відкликання/анулювання всіх ліцензій у такої фінансової установи, відсторонення керівництва від управління фінансовою установою та призначення тимчасової адміністрації;
  5. особа була керівником, головним бухгалтером або власником істотної участі у фінансовій установі не менше шести місяців, якщо таку фінансову установу в цей період або протягом одного року після цього було визнано банкрутом та/або піддано процедурі примусової ліквідації (застосовується протягом 10 років з дня визнання фінансової установи банкрутом);
  6. наявність інформації, що особа включена до переліку осіб, пов’язаних із терористичною діяльністю або стосовно яких застосовано міжнародні санкції, в установленому законодавством порядку;
  7. особа була керівником, головним бухгалтером або особою, на яку покладено обов’язок ведення бухгалтерського обліку, власником істотної участі та кінцевим бенефіціарним власником суб’єкта господарювання, щодо якого встановлено протягом останніх трьох років компетентними органами або судом порушення вимог законодавства про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму, законодавства про запобігання корупції.

Перелік документів для отримання ліцензії:

Для отримання ліцензії здобувач ліцензії подає до органу ліцензування заяву встановленої  форми та документи, перелік яких визначено Ліцензійними умовами.

У разі відсутності у здобувача ліцензії кінцевого бенефіціарного власника, зокрема кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник – юридична особа, зазначається обґрунтована причина його відсутності.

Інформація про структуру власності здобувача ліцензії подається у формі схематичного зображення із довільним викладенням такої інформації про всіх осіб, які прямо або опосередковано володіють цією особою самостійно чи спільно з іншими особами або незалежно від формального володіння мають можливість значного впливу на керівництво чи діяльність юридичної особи.

У разі наявності у структурі власності здобувача ліцензії іноземних юридичних осіб та/або осіб, які не перебувають у громадянстві України і є громадянами (підданими) іншої держави або держав, трастів, інших подібних правових утворень, до схематичного зображення структури власності також мають додаватися офіційні документи, що підтверджують належність цим особам, трасту та/або іншим подібним правовим утворенням корпоративних прав у цій юридичній особі.

У разі наявності у структурі власності здобувача ліцензії кінцевого бенефіціарного власника до схематичного зображення структури власності також мають додаватися офіційні документи, що підтверджують можливість здійснювати вирішальний вплив на управління або діяльність юридичної особи (зокрема через ланцюг контролю/володіння).

 

Постанова КМУ “Про затвердження Ліцензійних умов провадження діяльності з надання послуг у сфері організації та проведення азартних ігор” від 31 березня 2021 р. № 300

 


Що є підтвердженням витрат ФОПа з оплати товарів, робіт, послуг продавцю?Що є підтвердженням витрат ФОПа з оплати товарів, робіт, послуг продавцю?

У ДПС надали відповідні роз’яснення.

Відповідно до п. 177.2 ст. 177 ПКУ об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між виручкою і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця.

Для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів.

При цьому ФОП зобов’язані вести облік доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару. Облік доходів і витрат може вестися в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через електронний кабінет.

Форма Книги та порядок її ведення, що ведуть фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування, затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.09.2013 № 481.

Водночас пп. 5 п. 6 Порядку встановлено, що документами, які підтверджують понесені витрати, безпосередньо пов’язані з отриманим доходом, можуть бути платіжні доручення, квитанція, фіскальний чек, акт закупки (виконаних робіт, наданих послуг) та інші первинні документи, що засвідчують акт оплати товарів, робіт, послуг.

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати ПДФО із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в ст. 167 ПКУ.

Отже ФОП як податковий агент при оплаті товарів, робіт, послуг (оренди та інше) у готівковій формі іншій фізичній особі – продавцю (виконавцю робіт, послуг), що не зареєстрована як самозайнята особа, може підтвердити понесені витрати:

договорами та актами закупки (виконаних робіт, наданих послуг), складеними на його ім’я та фізичної особи – продавця (виконавця робіт, послуг);

платіжними документами, що підтверджують факт утримання ПДФО (військового збору) та перерахування його до бюджету;

відомостями з податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску.

 

За матеріалами офіційного вебсайту ДПС України – Категорія ЗІР

 


Як надати інспектору електронні первинні документи? Як надати інспектору електронні первинні документи? 

Законодавством встановлено обов’язок для платників податків при проведенні перевірок надати посадовим особам контролюючого органу копії документів, що належать до предмета перевірки.

У ДПС пояснили, як надати документи, якщо вони складені в електронній формі.

Копією документа на папері для електронного документа є візуальне подання електронного документа на папері, яке засвідчене в порядку, встановленому законодавством (ст. 7 Закону № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг»).

Первинні документи, створені в електронному вигляді, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг (пункт 2.3 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88).

У разі складання та зберігання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку з використанням електронних засобів оброблення інформації підприємство зобов’язане за свій рахунок виготовити їх копії на паперових носіях на вимогу інших учасників господарських операцій, а також правоохоронних органів та відповідних органів у межах їх повноважень, передбачених законами (частина шоста статті 9 Закону № 996).

Крім того, платник податків зобов’язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов’язані з предметом перевірки. Такий обов’язок виникає у платника податків після початку перевірки (пункт 85.2 ПК).

Посадова (службова) особа контролюючого органу, яка проводить перевірку, у випадках, передбачених ПК, має право отримувати від платника податків або його законних представників копії документів, що належать до предмета перевірки. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності) (пункт 85.8 ПК).

 

За матеріалами офіційного вебсайту ГУ ДПС у Луганській області

 


За яких умов можна надавати медичні послуги без використання РРО?За яких умов можна надавати медичні послуги без використання РРО?

P 1 січня 2021 року при проведенні розрахункових операцій за надані платні послуги у сфері охорони здоров’я застосування реєстраторів розрахункових операцій або програмних реєстраторів розрахункових операцій є обов’язковим.

Але відповідно до статті 9 Закону про застосування РРО у разі здійснення розрахунків за надані платні послуги у сфері охорони здоров’я у безготівковій формі (з рахунку на рахунок), через банківські установи, та виключно через сервіси переказу коштів або за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування РРО/ПРРО не застосовується.

До прикладу, у разі отримання лікарем, який зареєстрований приватним підприємцем, коштів на розрахунковий рахунок застосовувати РРО не потрібно.

 

За матеріалами офіційного вебсайту ГУ ДПС в Івано-Франківській області

 

 

Підбірку підгoтувала: 

Ольга Кісіль

представник з юридичних послуг Адвокатського бюро “Яновський і партнери”, юрист

X