fbpx

Дайджест новин законодавства і практики за період з 24.10.2016 по 30.10.2016 РУБРИКА “ПОДАТКИ І ОБЛІК”

In: Дайджести новин законодавства і практики 31 Oct 2016 Tags: , , ,

Дайджест новин законодавства і практики

за період з 24.10.2016 по 30.10.2016

РУБРИКА “ПОДАТКИ І ОБЛІК”

 

Новий звіт з ЄСВ вже за жовтень

Фіскальна служба нагадує, що 18.10.2016р. року був опублікований у «Офіційному віснику України» №80/2016 та, відповідно, набрав чинності Наказ Міністерства фінансів України про внесення змін до Порядку складання звіту з ЄСВ та Інструкції про нарахування ЄСВ.

Оскільки даний Наказ опубліковано вже у жовтні, то вперше відзвітувати з ЄСВ за новою формою потрібно за жовтень 2016 року у листопаді.

Наказ Міністерства фінансів України № 813 від 07.09.2016р.

Оренда житлового приміщення

Фіскали розповіли про порядок оподаткування доходу фізичної особи від надання в оренду нерухомості.

Так, за договором найму (оренди) житла одна сторона – власник житла  передає або зобов’язується передати другій стороні житло для проживання у ньому на певний строк за плату (п. 1 ст. 810 ЦКУ).

Розмір плати за користування житлом встановлюється у договорі найму житла.

Отже, укладання договору  найму (оренди) житла на безоплатній основі чинним законодавством України не передбачено.

Об’єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу за повний чи неповний місяць оренди. Мінімальна сума орендного платежу визначається за методикою, що затверджується Кабінетом Міністрів України, виходячи з мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомості з урахуванням місця її розташування, інших функціональних та якісних показників, що встановлюються органом місцевого самоврядування села, селища, міста, на території яких вона розташована, та оприлюднюється у спосіб, найбільш доступний для жителів такої територіальної громади. Якщо мінімальну вартість не встановлено чи не оприлюднено до початку звітного (податкового) року, об’єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеного в договорі оренди.

Обов’язок щодо повідомлення контролюючого органу про укладений договір оренди об’єктів нерухомого майна виникає у разі вчинення нотаріальної дії щодо посвідчення договору.

При цьому нотаріус зобов’язаний надіслати інформацію про такий договір контролюючому органу за податковою адресою платника податку – орендодавця за формою та у спосіб, встановлені Кабінетом Міністрів України.

Лист ДФС від 18.10.2016 №10941/З/99-99-13-01-03-14

То ж подаємо чи ні декларацію з ПДВ у разі відсутності господарських операцій

Податківці роз’яснили обов’язок подання платниками ПДВ податкових декларацій з ПДВ за звітні податкові періоди, протягом яких такими платниками податку господарська діяльність не проводилась та відсутні показники, які підлягають декларуванню.

Тож якщо платником податку господарська діяльність протягом звітного періоду не проводилась, але такий платник податку має суми від’ємного значення попередніх періодів, що підлягають відображенню в декларації звітного періоду, то декларація за такий звітний період подається.

Якщо ж платником податку господарська діяльність протягом звітного періоду не проводилась та відсутні показники, які підлягають декларуванню (в тому числі суми від’ємного значення попередніх періодів), то декларація за такий звітний (податковий) період на підставі п. 49.2 ст. 49 Кодексу не подається.

Щодо обов’язку подання платниками ПДВ до контролюючих органів податкових декларацій з ПДВ за звітні податкові періоди, протягом яких такими платниками податку господарська діяльність не проводилась та відсутні показники, які підлягають декларуванню (лист ДФС від 21.10.2016 р. № 22818/6/99-95-42-01-15)

Складання акцизної накладної на власне споживання пального

Податківці акцентують увагу на віднесенні господарських операцій платника акцизного податку до операцій по відвантаженню пального з метою власного споживання та складання акцизної накладної.

Так, акцизна накладна з типом причини «3 – пальне, що відвантажено з метою власного споживання» може бути складена виробником пального на обсяги пального, переданого в межах одного підприємства з метою власного споживання, з якого сплачується акцизний податок, а також особою-реалізатором пального на обсяги пального, отриманого від інших платників акцизного податку, з якого вже сплачувалася сума акцизного податку, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та використаного виключно для власних потреб, наприклад, заправки власної техніки через власні паливо-заправні колонки, за відсутності розрахункових операцій.

Щодо віднесення господарських операцій платника акцизного податку до операцій по відвантаженню пального з метою власного споживання та складання акцизної накладної (лист ДФС від 11.10.2016 р. № 22116/6/99-99-12-02-02-15)

Відповіді на запити податківців

Податківці розповіли, про порядок надіслання відповіді на запит контролюючого органу, використання відмови в наданні інформації як підстави для проведення позапланової перевірки та встановлення факту порушення законодавства.

Так, отримання податкової інформації та направлення запитів контролюючими органами регламентовано ст. 73 ПКУ та постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1245 «Про затвердження Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом». Зокрема  чітко визначено перелік підстав для направлення суб’єкту господарювання запиту про подання інформації, а також вимоги до його оформлення.

Відповідно до частини першої статті 16 Закону України «Про інформацію» податкова інформація – це сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб’єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Кодексом.

Таким чином, за результатами аналізу податкової інформації, що отримана та міститься у базах даних органу ДФС, останній виявляє факти, які свідчать про порушення  платником податків законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, і надсилає платнику запит щодо такої інформації.

Платники податків та інші суб’єкти інформаційних відносин зобов’язані подавати інформацію, визначену у запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено Кодексом).

Лист суб’єкта інформаційних відносин, що надсилається на запит контролюючого органу, повинен містити номер і дату запиту, на який надається відповідь, та  інформацію, що запитується (п. 15 Порядку).

У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому п. 73.3 ст. 73 Кодексу, платник податків звільняється від обов’язку надавати відповідь на такий запит.

Порядок проведення та обставини, за якими може здійснюватись документальна позапланова перевірка, визначаються ст. 78 Кодексу. При цьому деякі з них містять норми щодо ненадання платником податків відповіді на письмовий запит контролюючого органу.

Водночас ненадання платником податків пояснень та їх документальних підтверджень на відповідний запит контролюючого органу може бути підставою для проведення документальної позапланової перевірки платника податків.

При проведенні перевірки платників податків здійснюються збір, обробка та акумулювання фактичних даних, що відображають законність джерел та обсяги доходів і витрат платника податків, визначення інших показників податкових декларацій, нарахування і сплати податків (зборів), формується оцінка та обґрунтування висновків, що відображають стан виконання платником податкових зобов’язань.

Щодо порядку надіслання відповіді на запит контролюючого органу, використання відмови в наданні інформації як підстави для проведення позапланової перевірки та встановлення факту порушення законодавства контрагентами (лист ДФС від 19.10.2016 р. № 22561/6/99-99-14-03-03-15)

 Закордонне відрядження – розрахунки у валюті

НБУ роз’яснив порядок здійснення розрахунків в готівковій іноземній валюті під час перебування у відрядженні за межами України на службовому автотранспорті за отримані послуги з ремонту та техобслуговування цього автотранспорту.

Так, готівкова іноземна валюта може бути використана за межами України юридичними особами – резидентами та фізичними особами – підприємцями через повноважених осіб виключно у випадках, визначених у главах 2, 3 та 7 Правил використання готівкової іноземної валюти на території України, затвердженими постановою Правління Національного банку України від 30.05.2007 р. N 200

Відповідно до глави 2 Правил N 200 юридичні особи мають право використовувати з поточних рахунків готівкову іноземну валюту для забезпечення витрат на відрядження за кордоном.

Також главою 3 Правил N 200 встановлено, що юридичні особи, які мають власні транспортні засоби (орендують, фрахтують), мають право використовувати готівкову іноземну валюту з поточних рахунків для забезпечення експлуатаційних витрат, пов’язаних з обслуговуванням транспортних засобів за кордоном, у порядку, встановленому цим нормативно-правовим актом.

При цьому зазначаємо, що главою 8 Інструкції N 492 передбачена можливість використання коштів з поточного рахунку юридичних осіб в іноземній валюті за допомогою електронних платіжних засобів виключно для: одержання готівки за межами України для оплати витрат на відрядження; здійснення розрахунків у безготівковій формі за межами України, які пов’язані з витратами на відрядження та витратами представницького характеру, а також на оплату експлуатаційних витрат, пов’язаних з утриманням та перебуванням повітряних, морських, автотранспортних засобів за межами України, відповідно до умов Кодексу торговельного мореплавства України, Повітряного кодексу України, Конвенції про міжнародну цивільну авіацію, Міжнародної конвенції про дорожній рух.

Стосовно порядку здійснення розрахунків в готівковій іноземній валюті під час перебування у відрядженні за межами України на службовому автотранспорті за отримані послуги з ремонту та техобслуговування цього автотранспорту (лист НБУ від 17.06.2016 р. № 25-0004/51559

Облікова ставка НБУ

НБУ оприлюднив повідомлення, що із 28 жовтня 2016 року облікову ставку буде знижено до 14%.

Рішення Правління Національного банку України «Про розмір облікової ставки» від 27.10.2016 р. № 372-рш

Підбірку підготувала: 

Юлія Урбановська, бухгалтер-експерт компанії “Західна консалтингова група”

X