fbpx
[get_banners]

Дайджест нoвин закoнoдавства і практики за періoд з 15.08.2016 пo 21.08.2016 РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВO І ПРАВO”

In: Дайджести новин законодавства і практики 22 Aug 2016 Tags:

Дайджест нoвин закoнoдавства і практики

за періoд з 15.08.2016 пo 21.08.2016

РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВO І ПРАВO”

 

Як буде працювати система виконавчого провадження

Мін’юст наказом від 5 серпня 2016 року № 2432/5 затвердив Положення про автоматизовану систему виконавчого провадження.

Встановлено, що державний чи приватний виконавець після отримання виконавчого документа в терміни, встановлені Законом «Про виконавче провадження», приймає рішення про відкриття виконавчого провадження або про повернення виконавчого документа стягувачу без прийняття до виконання.

В Систему обов’язково вносяться відомості:

– про проведення всіх виконавчих дій та прийняття процесуальних рішень;

– про всіх документах, отриманих на запит держвиконавця, заяви сторін виконавчого провадження, відповіді на них та їх скановані копії.

Відомості про проведення виконавчих дій вносяться в Систему одночасно з виготовленням документа, на підставі якого здійснюється виконавче дію, або яким оформляється проведення виконавчої дії.

У разі здійснення виконавчої дії за межами органу ДВС (офісу приватного виконавця) відомості про нього вносяться до Системи не пізніше наступного робочого дня після проведення.

Постанови виконавця, а також інші документи виконавчого провадження виготовляються за допомогою Системи. Заборонено їх виготовлення поза Системою. У разі тимчасової відсутності доступу (через перебої в електропостачанні і т. д.), як виняток, допускається виготовлення документів виконавчого провадження без використання Системи з подальшим обов’язковим внесенням документів в систему в день усунення причин, які перешкоджали доступу до неї.

Документ виконавчого провадження, який прямує в паперовому вигляді, формується виконавцем в Системі до друку і вноситься в журнал реєстрації вихідної кореспонденції протягом 24 годин з моменту формування. Якщо документ надсилається в електронному вигляді, він підписується електронним цифровим підписом і таж реєструється в журналі реєстрації вихідної кореспонденції.

Якщо виконавчий документ або виконавче провадження передається Система автоматично формує постанову про передачу. З моменту реєстрації передачі виконавчого документа (виконавчого провадження) Система виключає реєстрацію виконавчих дій у цій виконавчим документом (виконавчого провадження) виконавцем, який його передав, крім реєстрації скасування передачі виконавчого документа (виконавчого провадження).

Доступ до Системи на сайті Мін’юсту вільний і безкоштовний. Знайти інформацію можна по: ПІБ, дату народження боржника – фізичної особи, прізвище, ім’я, по ПІБ стягувача – фізособи; по найменуванню, коду в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, ФОП і громадських формувань для юрособи – боржника і стягувача; за номером виконавчого провадження.

Наказ набере чинності одночасно з введенням в дію статей 8, 9 Закону №1404-VIII «Про виконавче провадження» – 5 січня 2017 року.

Наказ Міністерства юстиції України від 05.08.2016 року № 2432/5 «Про затвердження Положення про автоматизовану систему виконавчого провадження»

Нове про узгоджені дії та концентрації

19 серпня набуло чинності розпорядження АМКУ від 21 червня 2016 року № 14-рп, яким затверджено Положення про порядок подання та розгляду заяв про попереднє отримання дозволу АМКУ на концентрацію суб’єктів господарювання.

Положення встановлює порядок подання заяв до АМКУ про попереднє отримання дозволу на концентрацію суб’єктів господарювання, а також їх розгляду та одержання висновків з питань концентрації суб’єктів господарювання.

Концентрація може бути здійснена лише за умови попереднього отримання дозволу, якщо:

1) сукупна вартість активів або сукупний обсяг реалізації товарів учасників концентрації, з урахуванням відносин контролю, за останній фінансовий рік, у тому числі за кордоном, перевищує суму, еквівалентну 30 млн євро, визначену за офіційним валютним курсом, встановленим НБУ, що діяв в останній день фінансового року, при цьому вартість (сукупна вартість) активів або обсяг (сукупний обсяг) реалізації товарів в Україні не менше ніж у двох учасників концентрації, з урахуванням відносин контролю, перевищує суму, еквівалентну 4 млн євро, визначену за офіційним валютним курсом, що діяв в останній день фінансового року, у кожного, або

2) сукупна вартість активів або сукупний обсяг реалізації товарів в Україні підприємства, за яким придбавається контроль, або суб’єкта, активи, частки (акції, паї) якого купуються у власність або отримані в управління та користування, або хоча б одного із засновників створюваного підприємства, з урахуванням відносин контролю, за останній фінансовий рік перевищує суму, еквівалентну 8 млн євро, визначену за офіційним валютним курсом, що діяв в останній день фінансового року, і при цьому обсяг реалізації товарів хоча б одного іншого учасника концентрації, з урахуванням відносин контролю, за останній фінансовий рік, у тому числі за кордоном, перевищує суму, еквівалентну 150 млн Євро, по певну офіційним валютним курсом, що діяв в останній день фінансового року.

Також внесено зміни до Положення про узгоджені дії.

Зокрема, встановлено, що зобов’язання, взяті на себе учасниками узгоджених дій, повинні бути пропорційні обґрунтованим загрозам негативного впливу на конкуренцію заявлених узгоджених дій, а вимоги щодо забезпечення контролю за виконанням учасниками узгоджених дій взятих на себе зобов’язань не повинні бути надмірними.

З метою узгодження необхідних зобов’язань і вимог, якими буде обумовлено рішення органу Комітету про надання дозволу на узгоджені дії, органи Комітету та учасники узгоджених дій проводять відповідні консультації.

Час проведення і склад учасників консультацій визначається державним уповноваженим. У консультаціях беруть участь заявники, працівники Комітету та за відсутності заперечень заявників інші зацікавлені особи.

Розпорядження Антимонопольного комітету України від 21.06.2016 року № 14-рп «Про затвердження змін до Положення про узгоджені дії та Положення про концентрацію»

Резиденти можуть оплачувати послуги без акту цінової експертизи

Національний банк скасував вимогу про надання акту цінової експертизи Державного інформаційно-аналітичного центру для здійснення резидентами оплати імпорту послуг. Відповідні зміни затверджені постановою від 18 серпня 2016 року № 372 «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких нормативно-правових актів Національного банку України», яке вступило в силу 19 серпня.

Раніше діяло вимога, згідно з яким резиденту для розрахунків за послуги (а також роботи, права інтелектуальної власності), придбані у нерезидента, якщо загальна вартість цих послуг перевищує 50 тис. євро, необхідно було отримати акт цінової експертизи Державного інформаційно-аналітичного центру моніторингу зовнішніх товарних ринків (Держзовнішінформ). Акт повинен засвідчити відповідність контрактних цін на послуги кон’юнктурі ринку.

У Нацбанку вважають, що вимога про необхідність отримання акту цінової експертизи Держзовнішінформу втратило свою ефективність, як дієвий інструмент боротьби з відтоком капіталу. Скасування такої норми жодним чином не спричинить ослаблення контролю за проведенням зовнішньоекономічних операцій з імпорту послуг в умовах проведення Нацбанком послідовної політики щодо посилення фінансового моніторингу з використанням індикаторів підозрілих фінансових операцій.

Постановою Правління Національного банку України від 18.08.2016 року № 372 «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких нормативно-правових актів Національного банку України»

Затверджено порядок визнання Україною міжнародних санкцій

Постанова Кабміну від 8 серпня 2016 року № 509, якою затверджено Порядок визнання Україною міжнародних санкцій відповідно до міжнародних договорів або рішень міждержавних об’єднань, міжнародних, міжурядових організацій, участь в яких бере Україна, а також іноземних держав про заморожування активів певних осіб або обмеження будь-якого доступу до них, набула чинності.

Кабінет Міністрів прийняв рішення про визнання Україною міжнародних санкцій за поданням МЗС, яке вноситься на підставі отримання від міждержавних об’єднань, міжнародних, міжурядових організацій, іноземних держав офіційного документального підтвердження щодо застосування міжнародних санкцій до певних осіб.

Підтвердження МЗС по отримує дипломатичними каналами. Воно повинно містити офіційні відомості з відповідними документами щодо застосування міжнародних санкцій (із зазначенням мети, виду і підстав застосовуваних санкцій, перелік осіб, щодо яких застосовані санкції) за підписом керівника (голови) міждержавного об’єднання, міжнародної, міжурядової організації, іноземної держави.

У місячний термін після отримання підтвердження МЗС вносить за погодженням з Мін’юстом, СБУ, Мінфіном, Мінекономрозвитку і Держфінмоніторингом Кабінету Міністрів відповідний проект рішення про визнання Україною міжнародних санкцій.

У тижневий термін після прийняття Кабінетом Міністрів рішення про визнання міжнародних санкцій МЗС подає до Держфінмоніторингу відомості (документи) і інформацію, зазначені у Порядку формування переліку осіб, пов’язаних із здійсненням терористичної діяльності або щодо яких застосовано міжнародні санкції.

У свою чергу, Держфінмоніторинг вносить відомості і інформацію в перелік осіб, пов’язаних із здійсненням терористичної діяльності або щодо яких застосовано міжнародні санкції.

Постанова Кабінету Міністрів України від 08.08.2016 року № 509 «Про затвердження Порядку визнання Україною міжнародних санкцій відповідно до міжнародних договорів України або рішень міждержавних об’єднань, міжнародних, міжурядових організацій, участь у яких бере Україна, а також іноземних держав щодо замороження активів визначених осіб або обмеження будь-якого доступу до них»

Чи повинна ФОП заповнювати власну трудову книжку

Мінсоцполітики в листі від 29.06.2016 року № 3475/0/10-16/06 надало роз’яснення, що ФОП не вносить запису до власної трудової про період зайняття особою підприємницькою діяльністю.

Водночас трудові книжки працівників, які трудяться на умовах трудового договору у фізичних осіб — суб’єктів підприємницької діяльності без створення юридичної особи з правом найму, і фізичних осіб, які використовують найману працю, пов’язану з наданням послуг (кухарі, няньки, водії тощо), зберігаються безпосередньо в працівників.

Трудові книжки ведуться на всіх працівників, які трудяться на підприємстві, в установі, організації чи у фізичної особи понад 5 днів. Трудові книжки ведуться також на позаштатних працівників за умови, якщо вони підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню, студентів вищих й учнів професійно-технічних навчальних закладів, які проходять стажування на підприємстві, в установі, організації.

Лист Міністерства соціальної політики України від 29.06.2016 року № 3475/0/10-16/06

Переведення на іншу роботу та зміна істотних умов праці

Управління Держпраці у Хмельницькій області в межах наданих повноважень надає роз’яснення стосовно змін істотних умов праці у зв’язку із переведенням на іншу роботу.

Відповідно до статі 32 Кодексу законів про праці України переведення на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації, а також переведення на роботу на інше підприємство, в установу, організацію або в іншу місцевість, хоча б разом з підприємством, установою, організацією, допускається тільки за згодою працівника, за винятком випадків, передбачених у статті 33 Кодексу та в інших випадках, передбачених законодавством.

Не вважається переведенням на іншу роботу і не потребує згоди працівника переміщення його на тому ж підприємстві, в установі, організації на інше робоче місце, в інший структурний підрозділ у тій же місцевості, доручення роботи на іншому механізмі або агрегаті у межах спеціальності, кваліфікації чи посади, обумовленої трудовим договором. Власник або уповноважений ним орган не має права переміщати працівника на роботу, протипоказану йому за станом здоров’я.

У зв’язку із змінами в організації виробництва і праці допускається зміна істотних умов праці при продовженні роботи за тією ж спеціальністю, кваліфікацією чи посадою. Про зміну істотних умов праці – систем та розмірів оплати праці, пільг, режиму роботи, встановлення або скасування неповного робочого часу, суміщення професій, зміну розрядів і найменування посад та інших – працівник повинен бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці.

Офіційний портал Управління Держпраці в Хмельницькій області, рубрика «Новини», підрубрика «Переведення на іншу роботу. Зміна істотних умов праці» від 17.08.2016 року

Підбірку підгoтувала: 

Віктoрія Пoлянська, юрист кoмпанії «Західна кoнсалтингoва група»

X