Дайджест новин законодавства і практики за період з 31.08.2015 по 06.09.2015 РУБРИКА “ПОДАТКИ І ОБЛІК”

In: Дайджести новин законодавства і практики 25 Nov 2015

Проект нової декларації про майновий стан і доходи

Міністерство фінансів України оприлюднило проект нової декларації про майновий стан і доходи.

Так, в пояснювальній записці сказано, що передбачено скасування додатків:

1) розрахунок податкових зобов’язань із податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих від операцій із продажу (обміну) об’єктів рухомого та/або нерухомого майна (у попередній редакції — додаток Ф2), у зв’язку з тим, що значна кількість таких операцій проводиться при нотаріальному посвідченні договорів, при цьому сплата податку на доходи фізичних осіб здійснюється до нотаріального посвідчення. Розрахунок податкових зобов’язань із податку на доходи фізичних осіб і військового збору не потребує додаткових розрахунків та визначається від обсягу отриманого доходу;

2) розрахунок податкових зобов’язань із податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих від надання рухомого та/або нерухомого майна в лізинг, оренду (суборенду), житловий найм (піднайм) (у попередній редакції — додаток Ф3), у зв’язку з тим, що розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору не потребує додаткових розрахунків і визначається від обсягу отриманого доходу;

3) розрахунок податкових зобов’язань із податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих у результаті прийняття в спадщину та/або дарунок майна (у попередній редакції — додаток Ф5), у зв’язку з тим, що розрахунок податкових зобов’язань із податку на доходи фізичних осіб та військового збору не потребує додаткових розрахунків і визначається від обсягу отриманого доходу.

 

Проект вимог до РРО для операцій з купівлі-продажу іноземної валюти

Кабінет міністрів оприлюднив для обговорення проект постанови «Про затвердження Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для обліку операцій з приймання та переказу готівкових коштів через програмно-технічні комплекси самообслуговування та Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти».

Так, Проекту призваний забезпечити роботу РРО, які застосовуються при здійсненні операцій із купівлі-продажу іноземної валюти, операцій комерційних агентів банків із приймання готівки для подальшого її переказу, у тому числі із застосуванням програмно-технічних комплексів.

Основними завданнями Проекту є затвердження фіскальних вимог для РРО, які застосовуються в указаних сферах із метою встановлення єдиного підходу при виробництві й експлуатації таких реєстраторів.

Офіційний портал Державної фіскальної служби України, рубрика “Діяльність”, підрубрика “Регуляторна політика”, “Проекти регуляторних актів”, розміщено 28.08.2015р.

 

Проект здійснення контролю за обсягом доходу фізичними особами ІІ та ІІІ групи

На офіційному веб-сайті ДФС оприлюднено Проект постанови КМУ «Про затвердження Порядку здійснення органами доходів і зборів контролю за досягненням платниками єдиного податку другої і третьої груп (фізичними особами — підприємцями) обсягу доходу відповідно до пункту 296.10 статті 296 Податкового кодексу України».

Порядок розроблено згідно із прийнятим Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій» від 01.07.2015 р. № 569-VIII із метою визначення єдиного механізму здійснення органами доходів і зборів заходів із метою контролю за досягненням фізособами-підприємцями — платниками єдиного податку груп 2 і 3 обсягу доходу понад 1 млн грн.

Так, пп. 296.10 ПКУ встановлено, що РРО не застосовуються платниками єдиного податку груп 1, 2, 3 (фізособи-підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн грн. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн грн застосування РРО є обов’язковим.

Водночас визначено, що застосування реєстратора розрахункових операцій розпочинається із першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується в усіх наступних податкових періодах протягом дії реєстрації платником єдиного податку.

Проект Порядку встановлює шляхи здійснення контролю та передбачає, що за наявності обставин, установлених ПКУ чи іншими законодавчими актами України, органам доходів і зборів надається дозвіл на проведення перевірок платників єдиного податку груп 2 і 3 (фізосіб-підприємців).

 Офіційний портал Державної фіскальної служби України, рубрика “Діяльність”, підрубрика “Регуляторна політика”, “Проекти регуляторних актів”, розміщено 28.08.2015р.

 

 

Мобілізовані в 1-ДФ

Податківців запитали, чи відображається у графі ”Працювало за трудовими договорами” податкового розрахунку за ф. 1ДФ кількість працівників, яки призвані на військову службу за призовом під час мобілізації на особливий період

Так, в графі «Працювало за трудовими договорами» податкового розрахунку за ф. 1ДФ проставляється кількість працівників, які працюють за трудовими договорами (контрактами). 

Особи, які перебували у штаті та були призвані на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період у цій графі не відображаються.

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс, підкатегорія 103.25

 

Сільгосппідприємствам – платникам ПДВ необхідно зазначити реквізити спеціального рахунку

Платникам ПДВ, які провадять діяльність у сфері сільського господарства (лісового господарства або рибальства) та згідно зі статтею 209 розділу V ПКУ обрали спеціальний режим оподаткування (декларації 0121-0123), та у яких з моменту подання останньої декларації змінилися реквізити спеціального рахунку або які подають вказану декларацію вперше, необхідно подати декларацію з ПДВ за серпень 2015 р. (або за перший звітний період) з достовірними актуальними реквізитами спеціального рахунку.

Так, платники повинні вказати № спецрахунку, дані банку/органу, в якому відкрито рахунок (найменування, ЄДРПОУ, МФО).

Реквізити спеціального рахунку обов’язково вказуються при позитивному або нульовому значенні рядка 25.2 декларацій 0121-0123.

Надання достовірних та актуальних реквізитів спеціального рахунку є умовою перерахування на такі рахунки коштів з додаткових рахунків в системі електронного адміністрування податку, відкритих платникам відповідноп.2001.2 ст.2001 ПКУ та  призначених для перерахування коштів на їх спеціальні рахунки. Перерахування здійснюється за реквізитами такого спеціального рахунку платника, який зазначений  у податковій звітності з ПДВ.

 Офіційний портал Державної фіскальної служби України, рубрика “Медіа-центр”, підрубрика “Новини”, розміщено 01.09.2015р.

 

Проведення документальних перевірок

Податківці роз’яснили порядок проведення документальних перевірок.

Так, з 1 вересня 2015 року за результатами перевірок, проведених за визначених підпунктом 78.1.11 статті 78 ПКУ обставин, у зв’язку з наявністю кримінального провадження щодо кримінального правопорушення стосовно посадової особи підприємства запроваджується загальний порядок та терміни прийняття податкових повідомлень-рішень, передбачений пунктом 86.8 статті 86 ПКУ.        

Пунктом 36 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу (із змінами, внесеними Законом № 655) визначено, що у разі якщо судом за результатами кримінального провадження про кримінальне правопорушення, яке було розпочато до дня набрання чинності Законом №655 і предметом якого є податки, збори, винесено обвинувальний вирок, що набрав законної сили, в якому встановлена несплата податкових зобов’язань або винесена ухвала про закриття кримінального провадження за нереабілітуючими підставами з цього питання, податкове повідомлення-рішення за результатами такої перевірки приймається контролюючим органом протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання цим контролюючим органом відповідного судового рішення (обвинувальний вирок, ухвала про закриття кримінального провадження за нереабілітуючими підставами), що набрало законної сили.       

У зв’язку з цим загальний порядок прийняття податкових повідомлень-рішень, передбачений пунктом 86.8 статті 86 розділу ІІ Кодексу, застосовується за результатами перевірок, які проводяться у межах кримінальних проваджень про кримінальні правопорушення, розпочатих після набрання чинності вказаним Законом.       

Щодо перевірок, які проводяться у межах кримінальних проваджень про кримінальні правопорушення, розпочатих до набрання чинності Законом № 655, то у цьому випадку податкові повідомлення-рішення за результатами перевірок, розпочатих та закінчених до 1 вересня 2015 року, розпочатих до, але закінчених після 1 вересня 2015 року, а також розпочатих та закінчених після 1 вересня 2015 року, приймаються протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання відповідного судового рішення (обвинувальний вирок, ухвала про закриття кримінального провадження за нереабілітуючими підставами), що набрало законної сили.        

Підстави для самостійного визначення контролюючим органом за результатами таких перевірок сум грошових зобов’язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від’ємного значення об’єкта оподаткування податком на прибуток або від’ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених ПКУ або іншим законодавством, чітко визначено у пункті 54.3 статті 54 розділу ІІ Кодексу, у тому числі у підпунктах 54.3.1 – 54.3.3 цього пункту.

При цьому положення підпункту 1.6.3 пункту 1.6. розділу І Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, затверджених наказом ДФС України від 31.07.2014 № 22 (зі змінами), щодо ведення Журналу реєстрації перевірок, призначених за ініціативою правоохоронних та судових органів, доцільно застосовувати лише щодо тих перевірок, стосовно яких зберігається особливий порядок прийняття податкових повідомлень-рішень.        

Лист ДФС від 28.08.2015 р. № 32067/7/99-99-22-04-02-17

 

 

Підбірку підготувала: 

Юлія Урбановська, бухгалтер-експерт компанії “Західна консалтингова група”

Підписатись на наші новини


X