Діють скорочені строки реєстрації прав на нерухомість
З 22 червня 2015 року набрала чинності Постанова Кабінету міністрів України від 8 квітня 2015 року № 190 «Про надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у скорочені строки».
Державна реєстрацій речових прав на нерухоме майно та їх обмежень і надання інформації про зареєстровані речові права на нерухоме майно з Реєстру здійснюються державним реєстратором у скорочені строки виключно за заявою, форма та вимоги до заповнення якої встановлюються Міністерством юстиції.
У разі відмови в державній реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації, прийняття державним реєстратором рішення про розгляд заяви після поданої раніше заяви стосовно того самого майна або відмови в наданні інформації про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження з Державного реєстру прав у випадках, передбачених законодавством, плата за надання таких послуг у скорочені строки не повертається.
Плата за надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у скорочені строки вноситься додатково до адміністративного збору, плати за отримання витягу з Державного реєстру прав, який видається за результатами державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, плати за отримання інформації з Державного реєстру прав, справляння яких передбачено законодавством.
Для реєстрації права власності, якщо вона проводиться з видачею свідоцтва про право власності на нерухоме майно, та реєстрації права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс встановлено скорочений строк у 5 робочих днів з моменту реєстрації заяви. Заплатити за таку послугу доведеться подвійний розмір збору за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно.
Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно здійснюється протягом 3 робочих днів з моменту реєстрації заяви. Адміністративний збір за скорочений строк такої реєстрації аналогічно сплачується у подвійному розмірі.
Державна реєстрація обтяжень займає 2 години з моменту реєстрації заяви (плата у розмірі адміністративного збору за державну реєстрацію обтяження), а отримання інформації з Реєстру у паперовій формі займатиме 1 годину з моменту реєстрації заяви (оплачується у подвійний розмір плати, що стягується згідно із законодавством за надання інформації відповідного виду).
Постанова Кабінету міністрів України від 8 квітня 2015 року № 190 «Про надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у скорочені строки».
Коли поручителі повинні відповідати за померлого позичальника?
Верховний Суд України 3 червня 2015 року у справі № 6-206цс15 висловив правову позицію щодо дій поручителя при заміні померлого позичальника.
Верховним Судом України було роз’яснено, що в разі смерті боржника за кредитним договором при наявності спадкоємців відбувається заміна боржника в зобов’язанні, який несе відповідальність в межах вартості майна, одержаного у спадщину.
При цьому на поручителів може бути покладено обов’язок щодо належного виконання зобов’язання за кредитним договором у випадку смерті позичальника лише за наявності у позичальника правонаступника, який прийняв спадщину, і згоди поручителя відповідати за нового боржника, зафіксованого в тому числі і в договорі поруки як згоди відповідати за виконання зобов’язання перед будь-яким боржником у випадку переводу боргу по забезпечувальних зобов’язаннях.
У даній справі вказано, що така згода поручителів зафіксована в договорі поруки.
Постанова Верховного Суду України у справі № 6-206цс15 від 3 червня 2015 року.
В Україні буде створено нові реєстри по об’єктах авторських прав
В Державній службі інтелектуальної власності України повідомили про те, що в Україні будуть вести нові реєстри по об’єктах авторських прав на основі автоматизованої системи депонування об’єктів авторського права та суміжних прав (їх еталонних зразків) у сховищі.
Також Державною службою інтелектуальної власності України було вирішено створити електронну робочу групу із залученням правовласників з метою напрацювання спільних рішень для впровадження вищеназваної автоматизованої системи і формування нових інформаційних реєстрів.
Зміни у сфері корпоративних договорів
Асоціацією правників України було прийнято Резолюцію щодо внесення змін до законодавства України щодо акціонерних договорів та договорів про реалізацію прав учасників ТОВ, якою громадська організація ініціює внесення змін до законодавства України щодо акціонерних договорів та договорів про реалізацію прав учасників ТОВ.
Зокрема, у АПУ повідомили, що теперішній стан законодавчого забезпечення корпоративних договорів не відповідає ринковим потребам і стандартам корпоративного управління у світі.
Резолюцією передбачено:
– внесення змін до законодавства України щодо акціонерних договорів та договорів про реалізацію прав учасників ТОВ;
– внесення змін до Закону про господарські товариства в частині договорів про реалізацію прав учасників (засновників) товариства з обмеженою відповідальністю;
– внесення змін до Цивільного кодексу в частині відмови від здійснення прав за договором, корпоративного договору тощо.
Відповідно це дасть можливість врегульовувати відносини між собою акціонерам товариства і учасникам компаній, що є одним з критеріїв свободи договору.
Інформація про господарську діяльність видобувних підприємств – доступна
Верховною Радою України 16 червня 2015 року було прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення прозорості видобувних галузей в Україні», яким вносяться зміни в ряд законодавчих актів з метою посилення прозорості діяльності видобувних підприємств в Україні.
Даним Законом передбачено можливість одержання фінансової інформації та інформації про господарську діяльність для підготовки Звіту про платежі видобувних компаній до бюджету України і доходи уряду від їх діяльності відповідно до вимог Стандарту Ініціативи прозорості видобувних галузей, створення сприятливого інвестиційного клімату, умов подолання корупції, ефективного конкурентного середовища.
Органи, які здійснюють державне управління у галузі геологічного вивчення, використання і охорони надр відповідно до Закону зобов’язані ним надавати та публікувати інформацію про стан геологічного вивчення, використання і охорони надр, а надрокористувачі мають перейти на звітування відповідно до міжнародних стандартів звітності.
Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення прозорості видобувних галузей в Україні» від 16 червня 2015 року.
Чи буде дозволена фотозйомка в магазинах?
У Верховній Раді України зареєстрований законопроект № 2099а, яким споживачам може бути дозволено фото- і відеозйомку продукції в місцях продажу товарів. Варто зазначити, що такий законопроект уже втретє подано у парламент.
Даний законопроект має на меті забезпечити споживачів документальними доказами у процесі захисту порушених прав споживача. Передбачається, що винятки з цього права можуть встановлюватися законом.
Також законопроектом пропонується надати громадським організаціям споживачів (об’єднань споживачів) право на фото- і відеозйомку з метою забезпечення доказів у місцях продажу (надання) товарів, робіт , послуг , кредитів, позик і т.п., крім випадків, встановлених законом.
Відповідно, у Законі України «Про інформацію» запропоновано встановити, що юридичній особі або ФОП заборонено обмежувати право споживача на фото- і відеозйомку товарів, що пропонуються для продажу, а також процесу їх продажу, надання послуг та виконання робіт, зокрема, шляхом віднесення відповідної інформації до конфіденційної.
Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України (щодо права споживачів на фото- і відеозйомку у місцях продажу товарів)» від 17 червня 2015 року № 2099
Підбірку підготувала:
Христина Іващишин, юрист компанії “Західна консалтингова група”