fbpx
[get_banners]

Дайджест новин законодавства і практики за період з 10.08.2015 по 16.08.2015 РУБРИКА “ПОДАТКИ І ОБЛІК”

In: Дайджести новин законодавства і практики 25 Nov 2015

Як розподілити алкогольні напої у Декларації з акцизного податку

Податківці роз’яснили, як правильно розподілити алкогольні напої у Додатку 6 Декларації акцизного податку.

Так, алкогольні напої підлягають відображенню в Додатку 6 наступним чином:

– рядок 1 – лікеро-горілчана продукція.

У цьому рядку зазначаються горілки та лікеро-горілчані напої.

Горілки поділяються на горілки та горілки особливі.

Лікеро-горілчані напої в свою чергу поділяються на лікери, наливки, настоянки, бальзами, аперитиви, коктейлі, напої десертні.

У цьому рядку зазначаються слабоалкогольні напої – алкогольні напої з вмістом етилового спирту від 0,5 до 8,5 відсотка об’ємних одиниць та екстрактивних речовин не більш як 14,0 г на 100 см3, виготовлені на основі водно-спиртової суміші з використанням інгредієнтів, напівфабрикатів та консервантів, насичені чи ненасичені діоксидом вуглецю, зокрема – «SHAKE», «Лонгер», «Бренді-кола», «Ром-кола», «Джин-тонік», «Рево» та інші;

– рядок 2 – виноробна продукція – вина виноградні натуральні, вина натуральні кріплені, шампанські, ігристі, газовані, вермути, бренді, сусло виноградне та інші виноматеріали, коньяки, інші алкогольні напої з винограду, плодів та ягід, сидри, перрі та інші, віскі, ром, джин, текіла, продукти з вмістом спирту етилового 8,5 відсотка об’ємних одиниць та більше та інші товари, які не відносяться до рядка 1;

– рядок 3 – пиво, пиво спеціальне – «BEERMIX».

Визначення виду алкогольного напою з метою заповнення відповідних рядків Декларації акцизного податку, здійснюється на підставі інформації, яка зазначена на відповідному виробі. Розділ Ґ Декларації заповнюється на підставі Додатка 6.

Офіційний портал Територіальних органів Державної фіскальної служби у Тернопільській області, рубрика “Медіа-центр”, підрубрика “Новини”.

 

На платників податків зменшують тиск

Президент України підписав Закон України “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків”.

Зокрема в законі мова іде про наступне:

1) додана ще одна ознака до поняття “безнадійна заборгованість”, підпункт “з” пп. 14.1.11 ст. 14 – заборгованість суб’єктів господарювання, визнаних банкрутами у встановленому законом порядку або припинених як юридичні особи у зв’язку з їх ліквідацією. Внесені зміни в підпункти “ґ” та “є” пп. 14.1.11 ст. 14.

2) змінено вартісний критерій віднесення необоротних активів до основних засобів. Так, основними засобами вважатимуться активи, вартість яких перевищує 6000 грн.

3) узагальнюючі консультації уповноважили надавати Міністерство фінансів. Уточнено деякі питання надання узагальнюючих консультацій.

4) відправляти податкові декларації поштою тепер можна за 5 днів до закінчення граничного строку подання, а не за 10 днів, як було раніше.

5) надано можливість за письмовим зверненням платника податків замість документальної невиїзної перевірки проводити документальну виїзну перевірку.

6) арешт майна може тепер застосовуватися також й у разі відмови від фактичної перевірки.

7) змінено строк, з якого починається нарахування пені при самостійному нарахуванні грошового зобов’язання – після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання.

8) при виправленні самостійно виявлених помилок пеня не застосовується, якщо зміни до звітності внесені протягом 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання.

Закон вступає в дію з 01 вересня 2015р.

Закон України “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків” від 17.07.2015р. № 655-VIII

 

 

Сплата транспортного податку

Податківці нагадують, що транспортний податок необхідно сплатити протягом 60 днів із дня отримання податкового повідомлення-рішення  на відповідні платіжні реквізити.

Податкове повідомлення-рішення про сплату транспортного податку надійшло платникам після 01 липня 2015р.

Сектор комунікацій ДПІ в Київському районі м. Одеси Головного управління  ДФС в Одеській області

 

Частка неоподатковуваних операцій для податкових зобов’язань

Фіскальна служба відповіла на запитання, яка частка використання товарів/послуг, необоротних активів у неоподатковуваних операціях повинна використовуватись із липня 2015 року для визначення податкових зобов’язань відповідно до п. 199.1 ст. 199 Податкового кодексу України?

Так, у разі якщо придбані та/або виготовлені товари/послуги, необоротні активи частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково — ні, платник податку зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання виходячи із бази оподаткування згідно із п. 189.1 ПКУ і скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду та зареєструвати зведену податкову накладну в ЄРПН на загальну суму частки сплаченого (нарахованого) податку під час їх придбання чи виготовлення, яка відповідає частці використання таких товарів/послуг, необоротних активів у неоподатковуваних операціях.

У додатку 7 (Д7) до податкової декларації із ПДВ за січень 2015 року була розрахована частка використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях, яку потрібно було використовувати протягом 2015 року для формування податкового кредиту (графа 6 таблиці 1 додатка 7 (Д7) до декларації).

Отже, починаючи із липня 2015 року для визначення податкових зобов’язань слід використовувати частку, яка визначається як різниця між 100% і значенням графи 6 таблиці 1 додатка 7 (Д7) до декларації за січень 2015 року.

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс, підкатегорія 101.17

 

Компенсація середнього заробітку та випарвлення в 1ДФ

Фіскали надали роз’яснення, як у податковому розрахунку за ф. 1ДФ відобразити результати перерахунку за попередні періоди ПДФО та військового збору у зв’язку з отриманням суми компенсації середнього заробітку працівника, призваного на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.

Так,   у разі повернення коштів з державного бюджету у межах компенсації середнього заробітку працівника роботодавець проводить перерахунок на повернення податку і зазначає результати перерахунку у податковому розрахунку за ф. 1ДФ у періоді в якому було проведено таке повернення, з від’ємним значенням.

У відповіді податківці навели приклад:

Найманому працівнику, призваному на військову службу за призовом під час мобілізації, роботодавцем за І квартал 2015 року нараховано середньомісячний дохід у сумі 12000 грн., з них відраховано податку на доходи фізичних осіб 1735,20 грн. та військового збору – 180 грн.

Відображення у податковому розрахунку ф. 1ДФ за І квартал 
2015 року:

у розділі І:

–     графи 3а, 3 «Сума нарахованого/виплаченого доходу» – 12000 грн.;

–     графи 4а, 4 «Сума утриманого податку» – 1735,20 грн.;

–     графа «Ознака доходу» – «101»;

у розділі II:

–     графи 3а, 3 «Сума нарахованого/ виплаченого доходу» – 12000 грн.;

–     графи 4а, 4 «Сума утриманого податку» – 180 грн.

Органами соціального захисту у II кварталі проведено повернення коштів підприємству з державного бюджету на виплати компенсації у межах середнього заробітку працівника за І та II квартали 2015 року.

Відображення у податковому розрахунку ф. 1ДФ за ІІ квартал 2015 року:

у розділі І:

–     графи 3а, 3 «Сума нарахованого/ виплаченого доходу» – 24000 грн.;

–     графи 4а, 4 «Сума утриманого податку» – 0 грн.;

–     графа «Ознака доходу» – «128».

При цьому необхідно провести сторно за ознакою «101» щодо сум, відображених у звітності за І квартал 2015 року, та проставити їх у звітності за II квартал 2015 року зі знаком мінус щодо сум нарахованого та виплаченого доходу, тобто:

–     графи 3а, 3 «Сума нарахованого/ виплаченого доходу» – «-12000 грн.»;

–     графи 4а, 4 «Сума утриманого податку» – «- 1735,20 грн.»;

у розділі II:

–     графи 3а, 3 «Сума нарахованого/ виплаченого доходу» – 12000 грн.;

–     графи 4а, 4 «Сума утриманого податку» – «-180 грн.»

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс, підкатегорія 103.25

 

Заповнення додаткового поля 22.1 декларації з ПДВ за липень 2015р. випадку переплати

Податківці роз’яснили, який порядок відображення в податковій декларації з ПДВ сум переплат станом на 01 липня 2015 року, що автоматично збільшать суму податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Так, якщо у платника податку станом на 01 липня 2015 року наявні суми переплат та за результатами звітного періоду червень 2015 р. наявна сума до сплати, така сума в повному обсязі відображається в рядку 25.1 декларації за такий звітний період.

При цьому у реєстрах, сформованих на підставі даних, що задекларовані в деклараціях за звітний період червень 2015 р., на підставі яких Казначейство здійснює перерахування сум ПДВ до бюджету, зазначаються суми, зменшені на суми переплат.

Після цього: 

1) у випадку якщо сума переплат дорівнює сумі податку, що задекларована до сплати до бюджету, сума переплат вважається погашеною та автоматично списується з інтегрованої картки платника податку (ІКПП) контролюючим органом, а сума задекларованого в рядку 25.1 декларації 0110 податкового зобов’язання за червень 2015 р. вважається погашеною.

2) у випадку якщо сума переплат є меншою ніж сума податку, що задекларована до сплати до бюджету, сума переплат вважається погашеною та автоматично списується з ІКПП контролюючим органом, а сума задекларованого в рядку 25.1 декларації  податкового зобов’язання за червень 2015 р. в частині, що дорівнює сумі переплат, вважається погашеною. Сума податкового зобов’язання за червень 2015 р. в частині, що перевищує суму переплат, підлягає перерахуванню до бюджету у загальному порядку.

3) у випадку якщо сума переплат перевищує суму податку, що підлягає сплаті до бюджету, зазначену у рядку 25.1 декларації за червень 2015р., то:

 така сума податку, що задекларована до сплати до бюджету, вважається погашеною;

сума переплат у розмірі, що дорівнює сумі податку, задекларованій до сплати до бюджету, вважається погашеною та автоматично списується з ІКПП контролюючим органом;

сума перевищення суми переплат над зазначеною сумою податку, що задекларована до сплати до бюджету, переноситься платником податку до рядка 20.2 декларації наступного звітного періоду (липень 2015р.) Така сума може бути врахована виключно у зменшення суми податку, що підлягає сплаті до бюджету за результатами наступних звітних (податкових) періодів.

Якщо станом на 01 липня 2015 року наявні суми переплати та за результатами звітного періоду червень 2015р. платник декларує суму податку, що підлягає бюджетному відшкодуванню (рядок 23.2 декларації), або суму від’ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду (рядок 24 декларації) чи платник податку декларує відсутність показників, що відображаються у розділі ІІІ декларації, то суми переплати станом на 01 липня 2015 року переносяться платником до рядка 20.2 декларації наступного звітного періоду (липень 2015р.) Така сума може бути врахована виключно у зменшення суми податку, що підлягає сплаті до бюджету.

У цьому випадку після подання платником декларації за червень 2015р. суми переплат автоматично списуються контролюючим органом з ІКПП та є погашеними.

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс, підкатегорія 101.08

 

Підбірку підготувала: 

Юлія Урбановська, бухгалтер-експерт компанії “Західна консалтингова група”

X