fbpx
[get_banners]

Дайджест новин законодавства і практики за період з 07.12.2015 по 13.12.2015 РУБРИКА “ПОДАТКИ І ОБЛІК”

In: Дайджести новин законодавства і практики 14 Dec 2015

Дайджест новин законодавства і практики

за період з 07.12.2015 по 13.12.2015

РУБРИКА “ПОДАТКИ І ОБЛІК”

 

Працівник прогулял звітний місяць – що з ЄСВ?

Державна фіскальна служба України розглянула звернення з питання нарахування ЄСВ працівнику, який із нез’ясованих причин не з’являється на роботу протягом звітного місяця.

Так, враховуючи, що прогул – це відсутність на роботі, в тому числі більше трьох годин протягом робочого дня, без поважних причин, та те, що прогул не оплачується, то за відсутності нарахування заробітної плати відсутня база для нарахування єдиного соціального внеску.

Лист Державної фіскальної служби України “Щодо нарахування єдиного внеску роботодавцями працівнику, який з нез’ясованих причин не з’являється на роботу протягом звітного місяця” від 03.12.2015 р. № 25805/6/99-99-17-03-03-15

Продукція оборонного призначення – як правильно оформити звільнення від ПДВ?

Податківці надали роз’яснення щодо дотримання правил оформлення документів при звільненні від ПДВ продукції оборонного призначення.

Так, режим звільнення від оподаткування ПДВ застосовується до продукції з кодами 9301 90 00 30, 9305 91 00 18, 9305 91 00 13, 9305 91 00 15.

Чи відповідає продукція вищепереліченим кодам, перевіряється під час митного оформлення, а для продукції, виробленої на території України – га підставі висновку торгово-промислової палати або науково-дослідного інституту судових експертиз.

 Продукція оборонного призначення звільняється від оподаткування ПДВ незалежно від того, хто виробляє та закуповує таку продукцію. Умовою є лише те, що закупівля відбувається для цілей АТО.

Не звільняється від оподаткування продукція оборонного призначення, яка має походження з країни, визнаної державою-окупантом згідно із законом України та/або визнаною державою-агресором по відношенню до України, або ввозиться з території такої держави-окупанта (агресора), та/або з окупованої території України, визначеною такою згідно із законом України.

При цьому у договорі на поставку продукції оборонного призначення необхідно вказати, що дана продукція постачається для використання в оборонних цілях при проведенні антитерористичної операції та/або при запровадженні воєнного стану.

Також до внесення змін до Класифікатора звільнень від сплати митних платежів при ввезенні товарів на митну територію України при митному оформленні тпкої категорії товарів слід застосовувати код звільнень від сплати ввізного мита та податку на додану вартість – “164”.

Лист Міжрегіонального головного управління ДФС – Центрального офісу з обслуговування великих платників “Звільнення від оподаткування ПДВ продукції оборонного призначення для зони АТО. Необхідні документи” від 20.11.2015 р. № 25789/10/28-10-06-11

Регламент роботи банків на новорічні свята

Національний банк установив для банків особливий порядок роботи 29 – 31 грудня 2015 року і 4 січня 2016 року.

Так, 29 та 30 грудня 2015 року банки працюватимуть в режимі продовженого банківського дня (на дві години). 30 грудня всі трансакції з клієнтами повинні бути завершені.

 31 грудня 2015 року до 13.00 можна здійснювати початкові платежі лише між банківськими установами, підпорядкованими одній юридичній особі, а також платежі, спрямовані до Національного банку та органів Державної казначейської служби. Банківський день закінчується о 15.00.

З 1 до 3 січня і з 7 до 10 січня 2016 року банки не працюватимуть.

4 січня 2016 року банки працюватимуть без клієнтів і забезпечуватимуть комплекс робіт, пов’язаних з початком нового звітного року. 

5, 6 та 11 січня 2016 року СЕП і банківська система працюють у звичайному режимі. 

Робочий день банківської системи з п’ятниці 8 січня 2016 року переноситься на суботу 16 січня 2016 року.

 З 31 грудня 2015 року до 5 січня 2016 року (включно) банки працюють за офіційним курсом гривні до іноземних валют та банківських металів, установленим Національним банком 30 грудня 2015 року, з 6 до 10 січня 2016 року (включно) – за офіційним курсом гривні до іноземних валют та банківських металів, установленим Національним банком України 5 січня 2016 року.

Офіційне інтернет-представництво Національного банку України, рубрика “Прес-центр”, Новини, розміщено 10.12.2015р.

Коригування фінансового результату на суму дебіторської/кредиторської заборгованості, якщо розпочато заходи щодо її стягнення

Податківців запитали, чи повинен платник податку, річний дохід якого за останній річний звітний (податковий) період не перевищує двадцяти мільйонів гривень, здійснювати коригування фінансового результату до оподаткування на суму дебіторської/кредиторської заборгованості, заходи щодо стягнення якої розпочато до 01.01.2015.

Так, відповідно до п. 17 підрозд. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ коригування фінансового результату до оподаткування на суми заборгованості, що виникла у зв’язку із затримкою в оплаті товарів, виконаних робіт, наданих послуг, заходи щодо стягнення якої розпочато до 1 січня 2015 року, платниками податку (в тому числі платниками, розмір доходу яких за останній річний звітний (податковий) період перевищує 20 мільйонів) здійснюється.

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс, підкатегорія 102.08.06

Техдокументація під час податкової перевірки

Державна фіскальна служба повідомила, що під час перевірки працівники ДФС мають право вимагати усi документи, що належать або пов’язанi з предметом перевiрки.

Так, платники податкiв зобов’язанi вести облiк доходiв, витрат та iнших показникiв, пов’язаних з визначенням об’єктiв оподаткування та/або податкових зобов’язань, на пiдставi первинних документiв, регiстрiв бухгалтерського облiку, фiнансової звiтностi, iнших документiв, пов’язаних з обчисленням i сплатою податкiв i зборiв, ведення яких передбачено законодавством.

Контролюючi органи в свою чергу мають право запитувати та вивчати пiд час проведення перевiрок первиннi документи, що використовуються в бухгалтерському облiку, регiстри, фiнансову, статистичну та iншу звiтнiсть, пов’язану з обчисленням i сплатою податкiв, зборiв, платежiв, виконанням вимог законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючi органи.

Платники податкiв зобов’язані надати контролюючим органас у повному обсязi всi документи, що належать або пов’язанi з предметом перевiрки.

Наприклад, перетворення сировини у готову продукцiю, що визначає кiнцевий результат виробничо-фiнансової дiяльностi пiдприємства, встановлюються технiчною документацiєю, документами щодо технологiчних процесiв та режимiв, iншими документами.

Лист Державної фіскльної служби України від 03 грудня 2015 року № 25881/6/99-99-22-04-02-15 «Щодо документів, які мають право вимагати контролюючі органи ДФС під час проведення планової перевірки»

Втрачена довідка про реєстрацію КОРО

Податківці повідомили, що робити, якщо втрачена довідка про реєстрацію КОРО та реєстраційне посвідчення до РРО.

Так, відповідальності за втрату реєстраційного посвідчення до РРО та довідки про реєстрацію книги обліку розрахункових операцій не передбачена.

Якщо платник податків втратив такі документи, то необхідно звернутися до органів ДФС з метою отримання дублікату.

 Офіційний портал територіальних органів ДФС у Дніпропетровській області, рубрика “Медіа-центр”, підрубрика “Новини”,        розміщено 09.12.2015р.

Індекс інфляції в листопаді

За даними Держстату, індекс споживчих цін (індекс інфляції) в Україні в листопаді 2015 року склав 102,0%.

Офіційний веб-сайт Державної служби статистики України

Відображення в обліку витрат на розробку веб-сайту

Податківці надали відповідь на запитання, як у податковому обліку платника податку на прибуток відображаються витрати на розробку веб-сайту та його розміщення в мережі Інтернет (реєстрація доменного імені та хостинг).

Так, витрати платника податку, пов’язані з розробкою веб-сайту та його розміщенням в мережі Інтернет (реєстрація доменного імені та хостинг), відносяться до 6 групи – інші нематеріальні активи. При цьому розрахунок амортизації здійснюється відповідно до норм п. 138.3 ст. 138 Податкового кодексу України. 

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс, підкатегорія 102.06.02

Захисні індивідуальні засоби для працівників

Працівники фіскальної служби нагадали про правила надання спецодягу працівникам.

Так, передача спецодягу в експлуатацію не вважається постачанням товару. Право власності на спецодяг залишається за працедавцем.

Вартість спеціального одягу та взуття, що надаються роботодавцем у тимчасове користування працівнику, який перебуває з ним у трудових відносинах, не включається до загального місячного оподатковуваного доходу.

Якщо працівник, який припиняє трудові відносини з працедавцем, не повертає спеціальний одяг, спеціальне взуття й інші засоби індивідуального захисту, граничний строк використання яких не настав, але компенсує залишкову вартість цього майна роботодавцю, вартість такого майна також не включається до складу місячного оподаткування доходу.

Лист Міжрегіонального головного управління ДФС – Центрального офісу з обслуговування великих платників “Щодо операцій з надання працівникам захисних індивідуальних засобів, необхідних для виконання ними професійних обов’язків і придбання для офісу води або кулера” від 08.12.2015 р. № 26675/10/28-10-06-11

Придбання для офісу води

Також фіскали роз’яснили правила оподаткування ПДВ води, яка придбавається в офіс.

Так, у разі придбання води для офісу чи кулера з 1 липня 2015 року необхідно включити до податкового кредиту з ПДВ суму придбаної води і нарахувати податкові зобов’язання виходячи з бази оподаткування та складати не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду з типом причини “13 – Використання виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності” і реєструвати в ЄРПН в установлені терміни.

Лист Міжрегіонального головного управління ДФС – Центрального офісу з обслуговування великих платників “Щодо операцій з надання працівникам захисних індивідуальних засобів, необхідних для виконання ними професійних обов’язків і придбання для офісу води або кулера” від 08.12.2015 р. № 26675/10/28-10-06-11

Підбірку підготувала: 

Юлія Урбановська, бухгалтер-експерт компанії “Західна консалтингова група”

 

X